Den kjempestore Hegel tråden - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 17 av 80 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1585
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg spurte også litt om den kommende dacen til hegel på lytterunden min. De viste fortsatt ikke så mye om den, men de trodde prisen kom til å ligge på ca 15 000 kr, samt at den skulle ha mange innganger. Men mer info fikk jeg ikke ut av dem...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vært og hørt på H200 idag. Pene saker og fikk faktisk System Audio Ranger til å låte ganske bra, så den må ha nok av potensiale.

Er litt usikker på om H100 blir for slækk i strikken strømmessig, men skal låte bedre enn H200 i toppen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har selv vært og hørt på H200 idag. Pene saker og fikk faktisk System Audio Ranger til å låte ganske bra, så den må ha nok av potensiale.

Er litt usikker på om H100 blir for slækk i strikken strømmessig, men skal låte bedre enn H200 i toppen.
    Hørte H100 på Focus 140, og det syntes jeg låt veldig bra sammen. Men på Focus 220 syntes jeg H100 ikke hadde like bra kontroll på bassen som H200. Jeg syntes H100 og Focus 140 var en mye bedre match enn H100 og Focus 220, men H200 og Focus 220 var mye bedre match enn H100 og Focus 220.

Jeg har enda å høre på Contour S1.4 og Contour S3.4. Disse vil jeg tro låter ekstremt bra på H200.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som har hørt H200 på Dynaudio Contour S3.4? For meg virker det som om de fleste liker h200 på stativhøytalere (Focus 140, Contour S1.4, Confidence C1). Noen som har erfaringer på Contour S3.4 vs Contour S1.4?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har lest Hegel H100 testen i hjemmekino? Hvem var det som testet den?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Er det forresten noen som har hørt H200 på Dynaudio Contour S3.4? For meg virker det som om de fleste liker h200 på stativhøytalere (Focus 140, Contour S1.4, Confidence C1). Noen som har erfaringer på Contour S3.4 vs Contour S1.4?
    Har hør mye på H200 på 3.4 , og det er ikke tvil om at H200 har krefter nok til å holde god kontroll på de, så i litt større rom er det en kjempe kombo.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei. Jeg har den komboen og den fungerer utmerket.
    Om du har anledning kan du komme å høre:grin:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Har hør mye på H200 på 3.4 , og det er ikke tvil om at H200 har krefter nok til å holde god kontroll på de, så i litt større rom er det en kjempe kombo.
    Hvordan spiller de iforhold til S1.4 eller F140?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har lest Hegel H100 testen i hjemmekino? Hvem var det som testet den?
    H100 ble testet av Håvard Holmedal i Hjemmekino nr. 01/09 og fikk svært god omtale (terningkast 6). Der nevnes det ingenting om at diskanten er bedre enn på H200. Det som fremheves spesielt er at man får svært gode resultater ved bruk av USB-inngangen.

Min mening: Dersom man ikke har bruk for USB-inngangen betaler man altså noen tusenlapper for noe man ikke har bruk for...
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei. Jeg har den komboen og den fungerer utmerket.
    Om du har anledning kan du komme å høre:grin:
    Edit: Tar dette over PM

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    H100 ble testet av Håvard Holmedal i Hjemmekino nr. 01/09 og fikk svært god omtale (terningkast 6). Der nevnes det ingenting om at diskanten er bedre enn på H200. Det som fremheves spesielt er at man får svært gode resultater ved bruk av USB-inngangen.

Min mening: Dersom man ikke har bruk for USB-inngangen betaler man altså noen tusenlapper for noe man ikke har bruk for...
    Ja, det ser jo jeg og, men får man den uten noe sted?

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ser jo jeg og, men får man den uten noe sted?
    Godt spørsmål. Jeg vet ikke hvor jeg har det fra, men mener å ha plukket opp at "Soundgarden har en spesialutgave av H100 som har USB-lydkort". Siden Soundgarden er den norske distributøren av H100, skulle man tro at det var vanskelig å få tak i en H100 uten USB her i landet.

Du kan jo sende en mail til info@hegel.com og spørre, evt. høre med Soundgarden. Jeg tror det finnes mange som ikke er interessert i å betale 3-4 tusenlapper ekstra for et USB-lydkort de ikke har bruk for.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo som kjent en uting at forsterkere har mange innganger. Tenk hvis man hadde samme tankegang på hjemmekinoreceivere. :P

H100 er jo en strålende forsterker til prisen uansett om den har USB eller ikke. USB-inngangen er jo bare en ekstrafunksjon. Og flere tusenlapper i forskjell er det garantert ikke. Det er ikke akkurat komponentene som trekker forsterkeren opp i pris.. Tipper det kanskje hadde vært en tusenlapp og spare hvis det i det hele tatt hadde vært mulig å få en uten USB.

Du kan jo i samme slengen be om å få en versjon uten balanserte innganger f.eks, siden du kun skal kjøre ubalansert. Tenk så mye penger du sparer da!

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    H100 er jo en strålende forsterker til prisen uansett om den har USB eller ikke. USB-inngangen er jo bare en ekstrafunksjon. Og flere tusenlapper i forskjell er det garantert ikke. Det er ikke akkurat komponentene som trekker forsterkeren opp i pris.. Tipper det kanskje hadde vært en tusenlapp og spare hvis det i det hele tatt hadde vært mulig å få en uten USB.
    I prinsippet tror jeg at vi er enige, det er bare det at en USB-inngang er ganske mye mer enn en vanlig inngang. USB-inngangen medfører nemlig en DAC, og denne bør være av god kvalitet for å matche den gode forsterkeren. Nå er heldigvis DAC-en i H100 sannsynligvis svært god, men som du vet koster gode DAC-er mye penger.
    Du kan jo i samme slengen be om å få en versjon uten balanserte innganger f.eks, siden du kun skal kjøre ubalansert. Tenk så mye penger du sparer da!
    Poenget mitt er at en DAC helt fint kan være ekstern. På den måten kan du selv velge den DAC-en som passer deg best om du skulle ønske digitalinnganger og/eller USB. Balanserte innganger kan derimot ikke skilles fra sin (for-)forsterker...

Når det er sagt er kombinasjonen av forsterker og DAC i dette tilfellet garantert en bra deal, men forsterkeren alene hadde helt sikkert kostet mindre. Det er ikke mer enn et halvt år siden storebror H200 kostet 16999 i Soundgardens langvarige sommerkampanje...

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men som du vet koster gode DAC-er mye penger.
    D/A-konvertere består jo av forholdsvis rimelige komponenter da.

Poenget mitt er at en DAC helt fint kan være ekstern. På den måten kan du selv velge den DAC-en som passer deg best om du skulle ønske digitalinnganger og/eller USB.
    Joda men en komplett ekstern DAC vil jo naturligvis være mer kostbar enn kun ett internt kretskort. Og da ender du jo opp med en enda dyrere løsning.

Når det er sagt er kombinasjonen av forsterker og DAC i dette tilfellet garantert en bra deal, men forsterkeren alene hadde helt sikkert kostet mindre. Det er ikke mer enn et halvt år siden storebror H200 kostet 16999 i Soundgardens langvarige sommerkampanje...
    Mindre ja, men ikke et flertalls tusenlapper mindre. Og som du har fått med deg så har markedet og valuttakursene forandret seg drastisk siden i fjor sommer. H200 prisen var i tillegg en kampanjepris som du selv nevner.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda men en komplett ekstern DAC vil jo naturligvis være mer kostbar enn kun ett internt kretskort. Og da ender du jo opp med en enda dyrere løsning.
    Det er klart. Kombinasjonen av fallende DAC-priser og kostnadbesparelser på å utvikle eller produsere én komponent fremfor to, gjør nok at det totalt sett er meget smart av Hegel å lansere et produkt som H100 USB. De sikter seg nok inn på riktig prissegment, også. Går du opp til H200 eller over, er det vel mer sannsynlig at man likevel ønsker friheten man får ved bruk av flere komponenter.

Jeg skulle ønske flere tenkte som Hegel - jeg skulle kanskje enda mer ønske meg at produsenter av surroundreceivere tenkte som Hegel. Da kunne vi ha fått alle HD-formater fra HTPC-er gjennom USB (ja, USB 2.0 *har* nok båndbredde) uten å ty til dyre, spesielle lydkort. Men det er vel en annen diskusjon...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt innspillingen av den nye H200 og CDP2A, og tror jeg har møtt på et lite problem. Jeg har nemlig ikke lyd i diskanten. Først tenkte jeg ikke noe på det, for tenkte at siden den var helt ny, så tok det noen timer før lyden kommer seg. Men etter en dag med spilling, var lyden fortsatt så "rar". Så jeg begynte å lytte på ellementene. Da fant jeg ut at det ikke kommer noen lyd fra diskanten, men bare en lav skurring.

Mellom H200 og CDP2A bruker jeg en Nordost Blue Heaven XLR kabel. Av høytalerkabel bruker jeg (foreløbig) en relativt billig Monsterkabel, ikke biwire. Høytalerkablene er festet i de øverste to terminalene (både høyre og venstre) bak på H200.

Har også en squeezbox koblet til med RCA på cd-ingangen på H200. Ingen lyd i diskanten her heller.

Lurer på hva dette kommer av?

Jeg skal prøve iløpet av morgendagen prøve å koble den gamle forsterkeren til og høre om det er noe med høytalerne eller H200.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt innspillingen av den nye H200 og CDP2A, og tror jeg har møtt på et lite problem. Jeg har nemlig ikke lyd i diskanten. Først tenkte jeg ikke noe på det, for tenkte at siden den var helt ny, så tok det noen timer før lyden kommer seg. Men etter en dag med spilling, var lyden fortsatt så "rar". Så jeg begynte å lytte på ellementene. Da fant jeg ut at det ikke kommer noen lyd fra diskanten, men bare en lav skurring...
    Forsøk å bytte litt rundt på kabler, forsterkere osv. Du har koblet på brackets bak på høyttalerne dine, sant? Ellers skal det ikke ha noe å si om du bruker de øvre eller nedre høyttalerterminalene på H200. Ett av alternativene er anbefalt i manualen (jeg husker ikke hvilke, siden jeg bi-wirer selv), men det skal allikevel komme lyd fra hele registeret enten du bruker det ene eller det andre.

I tillegg er det nok litt rart at forsterkeren skal gi utslag for de konkrete, adskilte elementene, all den tid de øvrige elementene gir fullt utslag. Delingen mellom elementene foregår som kjent i høyttaleren.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (...) Da fant jeg ut at det ikke kommer noen lyd fra diskanten, men bare en lav skurring.
    Jeg skal prøve iløpet av morgendagen prøve å koble den gamle forsterkeren til og høre om det er noe med høytalerne eller H200.

Dersom problemet består trass i forsterkerbytte ville jeg ha byttet diskant.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det pågår en del diskusjon rundt innspilling av forsterker, men har noen av dere hørt forskjell på forsterkeren under innspilling? Isåfall, hvordan var fremgangen under innsillingen?

Side 17 av 80 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •