Den kjempestore Hegel tråden - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 16 av 80 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1585
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Var det denne du gikk for?

Har du fått sporingsnummer?
    Jepp, jeg gikk for denne....og for Cresco

Jeg bestilte den på butikken, så jeg får en telefon når den er klar til å hentes.
    Selgeren antydet i morgen eller overmorgen. Gleder meg!

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Jeg var innom Soundgarden for å kjøpe XLR-kabler til den nye DAC-en min (Cambridge DACmagic, betalte 2000 på Hifi-klubben). Nå får jeg endelig brukt XLR til min H200.

Men så til saken: På Soundgarden fikk jeg vite at Hegel kommer til å komme med sin egen (USB-)DAC, ganske så snart. Jeg hadde ikke tid til å spørre så mye mer omkring dette, men det er jo logisk mtp. at H100 med USB-DAC allerede finnes.

Noen andre som vet mer om dette? Spesifikasjoner, pris, lanseringstidspunkt?
    Jaha?

Spennende!

Både Holter og Soundgarden avkreftet jo at Hegel skulle komme med egen dac, luringer.

Artig å se hvordan Hegel dacen vil gjøre seg på dagens "dac marked". Føler vel at det er ett par dacer som er favorisert her på forumet

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kunne tenkt seg en Hegel H4 fra 2001 til 14k?

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var H200 og CDP2A kommet i hus

Jeg lurer litt på hva dere bruker av kabler mellom cd og forsterker, og forsterker og ht?

Har hørt litt på nordost hos soundgarden, og likte dem en del. Men jeg lurte også på ViaBlue sine kabler... Men disse har jeg aldri testet eller hørt før.

Blir jo selvfølgelig XLR mellom CD og forsterker. Jeg er ute etter kabler som ikke legger noe til, eller tar noe bort fra lyden. Men at de er nøytrale. Noen som har noen gode råd?

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører nordost tyr xlr mellom cdp4 og h200 og nordost frey mellom h200 og dynaudio confidence c1. Jeg klager ikke. Veldig fornøyd med nordost til hegel.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whitezombie Audio ZeroPointZero XLR mellom DAC og H200, Zu Audio Wax mellom H200 og SFene.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var H200 og CDP2A kommet i hus

Jeg lurer litt på hva dere bruker av kabler mellom cd og forsterker, og forsterker og ht?

Har hørt litt på nordost hos soundgarden, og likte dem en del. Men jeg lurte også på ViaBlue sine kabler... Men disse har jeg aldri testet eller hørt før.

Blir jo selvfølgelig XLR mellom CD og forsterker. Jeg er ute etter kabler som ikke legger noe til, eller tar noe bort fra lyden. Men at de er nøytrale. Noen som har noen gode råd?
    Jeg hiver meg på med kftosberg.

Bruker også Nordost kabling på Hegel systemet mitt. Nordost Heimdall XLR både fra cdspiller til pre, og fra pre til power. Jeg bruker også 2x3m Nordost Heimdall høyttalerkabler, og Nordost Shiva til strøm.

Syns dette låter veldig bra, men jeg er "up" for å prøve andre kabel merker, visst anledningen byr seg!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg heller mest mot nordost. Har hørt de, og liker lyden.

Men hvor mye vinner man ved å gå for Nordost Blue Heaven XLR vs Nordost Heimdall XLR, og Nordost Blue Heaven Rev II vs Nordost Heimdall.

Eller ved endå større prissprang? Jeg vet ikke hvor mye jeg vil legge i kabler...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg heller mest mot nordost. Har hørt de, og liker lyden.

Men hvor mye vinner man ved å gå for Nordost Blue Heaven XLR vs Nordost Heimdall XLR, og Nordost Blue Heaven Rev II vs Nordost Heimdall.

Eller ved endå større prissprang? Jeg vet ikke hvor mye jeg vil legge i kabler...

Fra blue heaven til Heimdall, så er det faktisk et stort sprang(i mine ører)...men anbefaler deg å lytte før du kjøper...ikke sikkert du hører store forskjellen..En ting er ihvertfall sikkert, og det er at blue heaven er en skikkelig god kabel...og det er masse for pengene i den kablen..

Så lykke til med kable valget.

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt den gleden av å ha få lyttet på et Hegel oppsett med P4A + H4A MkIISe , cdP4A mk IIog Både klipsch Rf 83 og Dynaudio ( som jeg ikke husker navnet på) høytalere. Må si det imponerte meg stor , men så har jeg kanskje ikke rette preferansene i denne prisklassen så det blir vanskelig å samneligne.
    jeg har hørt diverse electrocompaniet løsninger sammen med både KEF og B&W , men kan ikke huske noen var i nærheten av inntrykket jeg satt igjen med etter Hegel systemet.
    klipsch høytalerene var kanskje litt kvasse i melomtone og diskant i forhold til hva jeg liker . Og jeg synest der manglet en del trykk i forhold til dynaudio. Men så var høytalerene vist nok i hver sin prisklasse også så det kan vel forklare litt.

Er der noen plass en kan lytte/prøve til slike system og eventuelt prøve andre i tilsvarnde klasse. Jeg tenker da på butikker på Vestlandet helst Bergen/Ålesund , eller kanskje i Tromsø ?

Ser at Dynaudio høytalerene er mye omtalt i denne tråden så det tyder vel på at de fungerer sammen. Hvilke andre høytalere er anbefalt sammen med Hegel ?

Hvordan vil feks H200 stille seg i forhold til overnevnte (dyrere forsterker) Er det noen her som bruker den i forbindelse med hjemmekino oppsett ?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Fra blue heaven til Heimdall, så er det faktisk et stort sprang(i mine ører)...men anbefaler deg å lytte før du kjøper...ikke sikkert du hører store forskjellen..En ting er ihvertfall sikkert, og det er at blue heaven er en skikkelig god kabel...og det er masse for pengene i den kablen..

Så lykke til med kable valget.
    Ja, skal lytte før jeg kjøper. Drar på mandag inn til sentrum (trondheim) for å lytte litt på forskjelige nordostkabler kabler

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefales det å unngå å blande baldur XLR og blue heaven ht kabel? Har bare en følelse av at å bruke blue heaven htkabel vil svekke en bedre xlr-kabel mellom cd og forsterker. At blue heaven vil bli "det svake ledd" på en måte. Men det er bare en følelse, og vet ikke hvordan dette er i virkeligheten

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefales det å unngå å blande baldur XLR og blue heaven ht kabel?
    Ikke nødvendig vis....kan hende at blue heaven har kvaliteter som du liker i kombo sammen med baldur xlr....
    Kan godt hende at du finner superflatine som en kjempe god kombo sammen men baldur, superflatline er litt mer fyldig i bassen ennd et blue haeven er...det er ihvertfall en smaksak, og det finnes mange kombinasjoner som låter godt, selvom det ikke er innenfor samme range...tenker da på ekseplet ditt...blue heaven og baldur...kjøper du baldur, så kan du jo evt. oppgradere seinere...erfaringsmessig, så får jeg best resultat ved og bruke en "dyrere" xlr om du må ha et mindre budsjett på ht kabel..
    Må forklare meg litt...
    Selv bruker jeg tyr xlr som er hakket over frey ht kablel..
    tidligere har jeg brukt heimdall ht kable og frey xlr...
    i mine ører så høres det bedre ut og bruke en vassere modell av xlr om jeg må kutte ned på noe...selvfølgelig så låter det bedre med 100% match....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusn takk for tips. Skal få testet forskjellige komboer på mandag, så får vi se hva det blir til

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold oss oppdatert da, hva det ble til. Hva du testet av kabler, og hvor du syns forskjellene lå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er forsterker og cd-spiller på plass! Meget bra førsteinntrykk ihvertfall. Kablevalget mitt ble enkelt da jeg fikk en god bruktpris på Nordost Red Dawn XLR. Får disse i starten av neste uke
    Jeg bruker forøvrig Kimber 8TC høyttalerkabler som jeg er veldig fornøyd med.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hold oss oppdatert da, hva det ble til. Hva du testet av kabler, og hvor du syns forskjellene lå.
    Selvfølgelig

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt hende at du finner superflatine som en kjempe god kombo sammen men baldur, superflatline er litt mer fyldig i bassen ennd et blue haeven er...
    Er ikke ute etter noe mer fyldigere bass enn det jeg har nå (med Focus 220). Men jeg skal også se om jeg får testet på Contour S3.4 (som er en høytaler jeg kanskje kan tenke meg i det lange løp). På Focus 220 syntes jeg bassen er en smule for fyldig eller dominerende med superflatline. Men det skal sies at det var en fin og kontrolert bass (da jeg synes hegel har et godt grep om bassen), men litt for mye bass for mine ører.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøper du baldur, så kan du jo evt. oppgradere seinere...
    Ja, blir oppgradering senere. Har bare ikke budsjett til så veldig dyre kabler nå, da jeg nettopp kjøpte h22 og CDP2A. Men må jo ha noen kabler nå og.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg tilbake fra en ny lytterunde på soundgarden, med H200, CDP2A og Focus 220. De hadde desverre ikke confidence S3.4 eller 1.4 inne, så jeg fikk bare testet på Focus 220. Av kabler var det heller ikke så mye jeg fikk testet. XLR hadde de bare Blue heaven og Red Dawn som testkabler. HT-kabler hadde de Blue Heaven og Baldur.

Først testet jeg ut Blue Heaven XLR og Blue heaven ht kabel. Deretter Blue heaven XLR og Baldur ht kabel. Begge alternativene syntes jeg spilte bra sammen, stram og kontrolert bass, og oppløst og fin diskant. Ved bruk av Baldur ht kabel syntes jeg bassen ble en liten smule strammere og at diskanten ble litt mer "detaljert". Men jeg fikk ikke testet med Baldur XLR, som jeg tror ville forandret lydbildet enda mer i samme rettning.

Ved å gå over til Red Dawn XLR syntes jeg ikke prisøkningen kunne forsvare min oppfatning av lyden, som jeg ikke syntes var den store forandringen fra Blue Heaven XLR.

Derfor ut ifra dagens testing, falt valget mitt på Blue Heaven XLR og ht kabel. Jeg synes dette er en kjemegod kabel til prisen, som gir en lyd jeg er veldig fornøyd med.

Side 16 av 80 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •