Den kjempestore Hegel tråden - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 14 av 80 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1585
    Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    da ble det H200 med CDP2A på meg istedenfor en H100!
    Selger forøvrig CDP2A på torget her inne nå, da jeg ikke har kjøpt en cd på mange år og hører mest på vinyl!

er veldig spent når det gjelder H200! Gleder meg til å få koplet den opp og testa den!

Noen som har noen tips angående høyttalere? Jeg har sett meg ut SA 1750 som høyttalere i første omgang. Kan dessverre ikke ha noen bassmonstre da jeg må verne naboene!

og noen som har testa H200 som effektforsterker med enten Yamaha RX-V3900 eller Pioneer LX71 forsterkerne? Vil veldig gjerne høre hvilke erfaringer dere har med disse to komponentene ilag!

Mvh
    C
    Hei og gratulere. Jeg bruker min H200 som effektforsterker sammen med AVR 3808, har ikke hørt Yamaha eller Pioner men begge to er meget gode receivere.

Jeg bruker Dali Mentor 6, som for de fleste nok vil synes at denne komboen med Hegel er litt spesiell og at det kan oppfattes veldig lyst med skarp diskant. Men for min ører så elsker jeg denne komboe og synes ikke det låter lyst eller om diskant er for skarp.

Men heller det at lydbilde er veldig detaljert og oppløst at hele rommet fylles med musikk og med dypte i lydbilde.

Men det er mange løsninger og vil anbefale deg selv og lytte litt rundt på de forskjellig alternativene

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    husker jeg rett så mener vel kftosberg at også SA er en solid match til Hegel.
    Hva med stativhøyttalere da?
    HEHE...KentOve har helt rett gitt... SA er en knall match til hegel...1750 er rå...og til den prisen som er nevt tidligere, så kan det jo ikke bli noe bedre mener jeg...Selv har jeg gått til Dynaudio nå..hadde SA Explorer, men har confidence c1 nå...men prøvde endel andre dynadioer før jeg havnet på den..alle med godt resultat... Så min klare anbefalin blir jo seff SA og Dynaudio......

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I`m dreaming of C2:twisted:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    You're not alone....C4 must be like heaven....

Ja, det er en fantastisk høytaler....
    Vi får bare drømme videre....

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drømmer du liksom..

Jeg blir ikke veeeldig sjokkert, om de står i stua de i løpet av 09

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere lagt merke til alle spøkelsene som svirrer rundt dataen, når en sitter på forumet her.:-? :-? :-?

Og når en ytrer sine drømmer, så kommer kjøpepresset fra div. folk her inne.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, merklig det der

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KJØØØØØØØØP KJØØØØØØØP UUUUHUUUUUUUUUUU

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Hei, og gratulere med nytt oppsett. :-D Jeg bruker viablue xlr kabel og er meget fornøyd med det. Jeg tror selv at lyden ble litt mer detaljert og at det ble litt mer kontroll på diskanten og jeg fikk bort den støy/sus som jeg fikk i høyttaleren mine, når H200 ble brukt som effektrinn med Dennon 3808 da fikk jeg støy/sus i høyttalerene mine. Når jeg brukte RCA kabler, men det ble bort etter skifte til XLR

Xtreme-Cable - NF-S1 Quattro XLR Balansert Signalkabel
    Hei -Tor-

Takk for det og takk for tips.
    Jeg har også tenkt å benytte H200 som effekt i hjemmekinooppsett. Forstår jeg deg riktig at du fikk litt støy/sus i høyttalerne når du brukte RCA både fra CD og reciever, og at dette ble borte når du byttet til XLR mellom CD og H200?
    Ja, jeg må ha det inn med teskje :-D

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RA78
    Hei -Tor-

Takk for det og takk for tips.
    Jeg har også tenkt å benytte H200 som effekt i hjemmekinooppsett. Forstår jeg deg riktig at du fikk litt støy/sus i høyttalerne når du brukte RCA både fra CD og reciever, og at dette ble borte når du byttet til XLR mellom CD og H200?
    Ja, jeg må ha det inn med teskje :-D
    Hei, ja det stemmer det at jeg fikk støy/sus i høyttaleren mine når jeg hadde koblet Denon 3808 som pre-out til H200 og RCA kabel mellom H200 og CDP4. (Men det var kun støy/sus når jeg så på film og receiveren var slått på, ikke når jeg hørte på stereo med kun H200 og CDP4)

Men jeg tror det er forskjellig mellom receiverer for på min NAD T765 så hadde jeg det ikke men jeg fikk det når jeg skiftet til Denon 3808

Men etter et jeg skiftet til XLR mellom H200 og CDP4 så ble det bort. Jeg tror at det kan skape en noe støy/Sus når forskjellig komponenter blir koblet i samme og det kan sikker varier på hvilken komponenter man har koblet i sammen.

Har lest at det har vært en annen her som og hadde det samme problemet, men husker i helt hvem, men han brukte en Isolator som da kansje og kan bruke

Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: XITEL Ground Loop Isolator

.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Hei, ja det stemmer det at jeg fikk støy/sus i høyttaleren mine når jeg hadde koblet Denon 3808 som pre-out til H200 og RCA kabel mellom H200 og CDP4. (Men det var kun støy/sus når jeg så på film og receiveren var slått på, ikke når jeg hørte på stereo med kun H200 og CDP4)

Men jeg tror det er forskjellig mellom receiverer for på min NAD T765 så hadde jeg det ikke men jeg fikk det når jeg skiftet til Denon 3808

Men etter et jeg skiftet til XLR mellom H200 og CDP4 så ble det bort. Jeg tror at det kan skape en noe støy/Sus når forskjellig komponenter blir koblet i samme og det kan sikker varier på hvilken komponenter man har koblet i sammen.

Har lest at det har vært en annen her som og hadde det samme problemet, men husker i helt hvem, men han brukte en Isolator som da kansje og kan bruke

Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: XITEL Ground Loop Isolator

.

Hei. Jeg hadde samme problem, og saken fra hifiklubben løste problemet.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg hadde samme problem, og saken fra hifiklubben løste problemet.

Ja det var deg som hadde kjøpt denne, husket ikke helt hvem det var som hadde kjøpt den

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høster jeg fruktene fra deres erfaring og kobler med balanserte kabler mellom cd-spiller og forsterker.
    Nå gjelder det bare å få tak i gode xlr-kabler til en fair pris...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RA78
    Nå gjelder det bare å få tak i gode xlr-kabler til en fair pris...
    White Zombie Handmade Silver High End Analog RCA Stereo Audio Interconnect Cables

Disse kommer med XLR som standard, selv om linktittelen sier noe annet.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Better Cables XLR. Ser velbygget ut..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste om H100 og innbilte meg at den skulle kommer på 13000, men ser den ligger på 16K nå. Er det noen grunn til det? Er det de harde tidene? H200 er jo og svindyr nå...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg leste om H100 og innbilte meg at den skulle kommer på 13000, men ser den ligger på 16K nå. Er det noen grunn til det? Er det de harde tidene? H200 er jo og svindyr nå...
    H100 skulle komme på 13k ja, det samme som H1 kostet. Men så har jo alle Hegel produktene steget i pris nå (som mangen andre merker også), så da satte Soundgarden prisen på H100 direkte til 16k med en gang. Noen uker senere ble også resten av Hegel produktene satt opp i pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ser at det er flere her som har forrelsket seg i Hegel 8)

Men, blir det som å pisse i ******* og si at jeg kjører et par CV AT-100 på min nyinnkjøpte Hegel H1!

En ting er at CV fikk jeg gratis av den lokale baren, men jeg må faktisk si at lyden Hegelen klarer å presse ut av CVéne er overraskende bra!
    Liker faktisk den lyden bedre en på B&W 804

(Dette er nå bare midlertidlig selvfølgelig), Prøvde en middelmådig Pioneer på samme høytalere og det hørtes absolut ikke bra ut..

En Cd2pa står øverst på HiFi ønskelista nå :-D

Edit: Leif

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    H100 skulle komme på 13k ja, det samme som H1 kostet. Men så har jo alle Hegel produktene steget i pris nå (som mangen andre merker også), så da satte Soundgarden prisen på H100 direkte til 16k med en gang. Noen uker senere ble også resten av Hegel produktene satt opp i pris.
    Nærmere 10 hadde gjort den enda mer tiltrekkende. 120 watt er jo ikke mye til jobben jeg har tenkt ut og den USB-saken har jeg ikke bruk for...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Nærmere 10 hadde gjort den enda mer tiltrekkende. 120 watt er jo ikke mye til jobben jeg har tenkt ut og den USB-saken har jeg ikke bruk for...
    Da er jo en brukt H200 aktuell?
    Evt. pakketilbudet de kjører (som er utrolig bra), og evt. selge CD-spilleren?

Side 14 av 80 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •