Den kjempestore Hegel tråden - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 13 av 80 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1585
    Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Føler det er litt dårlig gjort at dette er på tilbud nå...ikke mer enn et halvt år siden jeg kjøpte mitt nytt...men men....har hatt mye glede av utstyret i mellomtid ihvertfall

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Disse prisene er det absolutt ingenting å si noe på, løp å kjøp er forslaget fra min side

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er nesten gi bort pris....hadde jeg vært millionær, så skulle jeg kjøpt det i bursdagsgave til far...men det er jeg uhledigvis ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Noen som har testet Hegel H100 som effektforsterker for front i et hjemmekinoanlegg?
    Er den noe å anbefale for en som vil ha en stereoforsterker frem til sommeren og utvide til surround når snekkerarbeidet er ferdig hjemme til høsten?

C

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    Heisann!

Noen som har testet Hegel H100 som effektforsterker for front i et hjemmekinoanlegg?
    Er den noe å anbefale for en som vil ha en stereoforsterker frem til sommeren og utvide til surround når snekkerarbeidet er ferdig hjemme til høsten?

C
    Har ikke testet H100, men jeg har selv H200 som jeg liker meget godt og tror ikke lydbilde er så forskjellig med H100. Men jeg vet ikke hvilken høyttaler som du har tenkt å bruke i sammen med H100.

Vil anbefale at du låner en H100 og prøver den sammen med de høyttalerne du har tenkt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Har ikke testet H100, men jeg har selv H200 som jeg liker meget godt og tror ikke lydbilde er så forskjellig med H100. Men jeg vet ikke hvilken høyttaler som du har tenkt å bruke i sammen med H100.

Vil anbefale at du låner en H100 og prøver den sammen med de høyttalerne du har tenkt
    Blir sannsynligvis System Audio SA1750. Skal stikke innom Soundgarden og teste de ilag og se hvordan det høres ut.

Har du brukt H200 som effektforsterer for frontene i et surroundoppsett?

Takker for svar

Mvh
    C

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også H200 og kjører den som stereo i musikk og som effekt på film. Fungerer helt utmerket! Gå for den løsningen med H100 og du får det beste fra 2 verdener.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H100 funker drit bra som effekt i surround!

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sannsynligvis System Audio SA1750. Skal stikke innom Soundgarden og teste de ilag og se hvordan det høres ut.

Har du brukt H200 som effektforsterer for frontene i et surroundoppsett?

Takker for svar

Mvh
    C
    Ja jeg bruker H200 som effektforsterker i surroundoppsett, der fronten er koblet til H200 og når jeg spiller i stereo så bruker jeg H200 og CDP4A.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H200 og CDP4Amk2

Heisann folkens.

Jeg gikk litt bananas og slo til på tilbudet fra Soundgarden på H200 og CDP4Amk2. Kommer i hus neste uke :-D

Ser det er flere av dere her som kjører den komboen. Hvilke signalkabler vil dere anbefale mellom disse? (Fortrinnsvis XLR)
    Jeg ble selvfølgelig anbefalt noen fra Nordost på Soundgarden, men slo ikke til på noe nå. Vil undersøke litt først

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H200

Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Ja jeg bruker H200 som effektforsterker i surroundoppsett, der fronten er koblet til H200 og når jeg spiller i stereo så bruker jeg H200 og CDP4A.

da ble det H200 med CDP2A på meg istedenfor en H100!
    Selger forøvrig CDP2A på torget her inne nå, da jeg ikke har kjøpt en cd på mange år og hører mest på vinyl!

er veldig spent når det gjelder H200! Gleder meg til å få koplet den opp og testa den!

Noen som har noen tips angående høyttalere? Jeg har sett meg ut SA 1750 som høyttalere i første omgang. Kan dessverre ikke ha noen bassmonstre da jeg må verne naboene!

og noen som har testa H200 som effektforsterker med enten Yamaha RX-V3900 eller Pioneer LX71 forsterkerne? Vil veldig gjerne høre hvilke erfaringer dere har med disse to komponentene ilag!

Mvh
    C

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RA78
    Heisann folkens.

Jeg gikk litt bananas og slo til på tilbudet fra Soundgarden på H200 og CDP4Amk2. Kommer i hus neste uke :-D

Ser det er flere av dere her som kjører den komboen. Hvilke signalkabler vil dere anbefale mellom disse? (Fortrinnsvis XLR)
    Jeg ble selvfølgelig anbefalt noen fra Nordost på Soundgarden, men slo ikke til på noe nå. Vil undersøke litt først
    Kabler ja, veldig mange tråder her inne angående om hvor mye forskjell kabler egentlig gjør. Det syns jeg får være opp til hver enkel å bestemme, men personlig har jeg valgt å legge litt penger i kabler.

Men, det finnes en hel haug med kabler på markedet, i alle prisklasser. Better Cables er rimelige kabler, som mange skryter av. Disse får du kjøpt hos Welcome to L-Sound! Usikker på hvor stort kabel budsjett du har? Uansett så ser jeg på ViaBlue som rimelige kabler, og de kan du f,eks få kjøpt hos Sound Planet - Lyd og bilde på første klasse...

Andre kabler du kan sjekke ut er Tara Labs, som selges hos Kjøp hjemmekinoanlegg, stereoanlegg, høyttalere og flatskjerm TV hos Hi-Fi Klubben! , Nordost da selvfølgelig som du selv nevnte, Audioquest som importeres av >Ljudtema< , Black Magic som selges hos Pm Audio .... osv osv! Altså, det finnes ett hav av muligheter, når det kommer til kabler også

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips angående høyttalere?
    Tja, hvilken prisklasse leter du i, og hvilken musikk hører du på?

Mens du først har handlet på Soundgarden, ville jeg kanskje ha fortsatt litt der. Jeg tenker på Dynaudio, som mange mener er en rå kombo sammen med Hegel. Forøvrig er jeg 99% enig, men de faller kanskje litt av på hardere musikk som hardrock, metall og den slags

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Tja, hvilken prisklasse leter du i, og hvilken musikk hører du på?

Mens du først har handlet på Soundgarden, ville jeg kanskje ha fortsatt litt der. Jeg tenker på Dynaudio, som mange mener er en rå kombo sammen med Hegel. Forøvrig er jeg 99% enig, men de faller kanskje litt av på hardere musikk som hardrock, metall og den slags

budsjettet akkurat nå strekker nok ikke til mere enn 10 000 for frontene nå!
    vurderer som sagt SA 1750 da de kommer på tilbud snar til 7995kr hvis jeg husker korrekt..
    Hører egentlig mye på alt! men går mye i punk, hardcore og poprock!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Kabler ja, veldig mange tråder her inne angående om hvor mye forskjell kabler egentlig gjør. Det syns jeg får være opp til hver enkel å bestemme, men personlig har jeg valgt å legge litt penger i kabler.

Men, det finnes en hel haug med kabler på markedet, i alle prisklasser. Better Cables er rimelige kabler, som mange skryter av. Disse får du kjøpt hos Welcome to L-Sound! Usikker på hvor stort kabel budsjett du har? Uansett så ser jeg på ViaBlue som rimelige kabler, og de kan du f,eks få kjøpt hos Sound Planet - Lyd og bilde på første klasse...

Andre kabler du kan sjekke ut er Tara Labs, som selges hos Kjøp hjemmekinoanlegg, stereoanlegg, høyttalere og flatskjerm TV hos Hi-Fi Klubben! , Nordost da selvfølgelig som du selv nevnte, Audioquest som importeres av >Ljudtema< , Black Magic som selges hos Pm Audio .... osv osv! Altså, det finnes ett hav av muligheter, når det kommer til kabler også
    Hei KentOve, og takk for svar.

Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å bruke mer enn en tusenlapp. Håper å kunne snuble over et godt tilbud på nettet, eller noe på bruktmarkedet.
    Siden jeg kan nada om forskjellige kabler og klangsignaturer tenkte jeg å plukke opp noen tips, så jeg ikke famler helt i blinde :-)

Bør jeg ha noen betenkeligheter med å kjøpe brukt?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer som sagt SA 1750 da de kommer på tilbud snar til 7995kr hvis jeg husker korrekt..
    Okei.. Ja, System Audio kan jo være ett alternativ. Har ikke noen kjennskap til dette høyttalere merke, men husker jeg rett så mener vel kftosberg at også SA er en solid match til Hegel. Du får nesten bare høre og teste selv.

10k ja, men du kommer ett stykke på vei da.. Hva med stativhøyttalere da?

Stativ | Høyttalere | Soundgarden

De "sprenger" budsjettet med 1000 kr :grin:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei KentOve, og takk for svar.

Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å bruke mer enn en tusenlapp. Håper å kunne snuble over et godt tilbud på nettet, eller noe på bruktmarkedet.
    Siden jeg kan nada om forskjellige kabler og klangsignaturer tenkte jeg å plukke opp noen tips, så jeg ikke famler helt i blinde :-)

Bør jeg ha noen betenkeligheter med å kjøpe brukt?
    Er du heldig kan du finne flotte kabler til fine priser på brukten ja, det er bare til å følge med. Ett annet alternativ kan være å kjøpe kabler i metervare? Og mekke på noen bananplugger selv.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tilbudet nettopp gått ut? Annonserer de nytt tilbud før det starter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Har ikke tilbudet nettopp gått ut? Annonserer de nytt tilbud før det starter?
    skal visstnok komme nytt tilbud i neste uke.. denne gangen 1000kr dyrere enn sist de var på tilbud! hørte det når jeg var innom soundgardenbutikken!

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens.

Hei, og gratulere med nytt oppsett. :-D Jeg bruker viablue xlr kabel og er meget fornøyd med det. Jeg tror selv at lyden ble litt mer detaljert og at det ble litt mer kontroll på diskanten og jeg fikk bort den støy/sus som jeg fikk i høyttaleren mine, når H200 ble brukt som effektrinn med Dennon 3808 da fikk jeg støy/sus i høyttalerene mine. Når jeg brukte RCA kabler, men det ble bort etter skifte til XLR

Xtreme-Cable - NF-S1 Quattro XLR Balansert Signalkabel

Side 13 av 80 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •