B&W klubben - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Ja, det har mye å si, da levels ut på forskjellige utganger, forsinkelser, mere effekt = andre volum osv blir helt anderledes når du kobler om slik...

Så kjør en romkorreksjon å etterjuster litt om du føler det er nødvendig...

Sybes lyden er topp notch nå,men skal ta ein etterjustering som du sier :-D

:-D Ps:Synest bakhøytallerene fikk eit løft nå og.No er da kun dei lx81 leverer strøm til ( Kanskje litt dumt å bruke kun noen små bakhøytallere på ein så kraftig og den gang dyr reciever,men siden eg har fikset sp331 og koblet den til,og fant sp 996 på loftet so måtte eg prøve dette med Skal ha dette anlegget noen år,så like greit å koble til det man har kjøpt gjennom tidene Så lenge det gir lyden eit løft :-D

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Nei det har jeg faktsik ikke gjort enda.
    Blir litt vel dyre å kjøpe nye da jeg antageligvis kan strekke meg til max 10k men brukt er det sikkert noe å velge i.
    Hvilken anbefaler du fra Parasound?

EDIT:skriveleif...
    Vurdert Emotiva? Billigere enn parasound, kanskje ikke like tøffe men gode forsterkere.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    RC-1580 blir litt svak alene. Det er en pre, og man trenger da en effektforsterker også. Men klangkarakteren er nok en fin match.

Geir Arne
    Hva med RA1520 alene? Det er vel en integrert forsterker.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel RA1062

Vil Rotel RA1062 integrerte forsterker kunne drive Cm5?
    Cm7?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Emotiva også, hvertfall etter å lest alt skrytet de har fått her på forumet.
    Problemet er at de blir for dype for tv benken min, xpa-5 som det i tilfelle er mest interessant med da er 48cm dyp og da vil den stikke utenfor kanten på benken.
    Hadde det ikke vært for at strøminntaket som regel sitter på høyre side bak(sett bakfra) hadde det gått fint, men så lenge det sitter der vil strømkabelen komme i veien for den ramma som holder tvn.Hvis dere ser på min hjemmekino linken i signature så ser dere benken der, lettere og skjønne hva jeg mener da.

Skal ant. til hifi klubben til uka og høre på Lyngdorf SDA 2175 så får jeg se /høre hvordan det blir.
    Størrelses messig er denne, rotel rb-1572 og feks midgard perfekte.Midgard har jeg hatt før og var i bunn og grunn veldig fornøyd med det men det er morro å prøve noe annet også
    Er også ute etter den effekten med messt morro faktor.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har en annen tråd med spørsmål ang forsterkervalg til CM5/CM7.
    Jeg antar at du ikke har kjøpt høytalerene enda.
    Hva med og gå ned en serie og heller gi 2000 mer på forsterker.
    Vet at CM serien er lekre og spiller bra. Men de trenger nok mer effekt en 1062 for og briljere.
    Med mer effekt i høytaleren vil du oppleve større rom og både lysere og mørkere toner med kontroll til og med når du spiller lavt.
    Erfaringene er basert på lytting hos HF klubben på 685, 683, CM7 og CM9 med Cambridge 650, Denon PMA 710 og 2 stk Cambridge 840 brokoplet til 500w per kanal. Og mitt eget oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Har testet litt nå ikveld. Synest det ble litt mere behagligere ved høyt volum.Mere ro i lydbildet,og mere samstemt mellom frontene og center.Samme klang. Før synest eg kanskje centeren var litt dominerende.Og det hadde kanskje med at den fikk 3oo watt totalt og MYE strøm i forhold til frontene som var tilkoblet reciever.Så langt er eg fornøyd.Virker som frontene åpnet seg litt,og center ble mere tilpasset frontene.Så det hjelpte nok med å kjøre vincent på både fronter og center.Selv om sp331 er hybrid/rør og sp996 er noe annet??? Ble varmere/mykere lyd Men skal teste mer imorgen med litt filmer også.Har kun testa bd dire straits og bruce springsteen bd.... 8)
    Hørtes ut som en vældi go kveld for deg glede meg til og få tak på en 5 kanaler til front sette mitt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Hørtes ut som en vældi go kveld for deg glede meg til og få tak på en 5 kanaler til front sette mitt

Ja du har virkelig noe å se fram til En 5 kanaler må virkelig gjere susen.Da får ein jo samme klangen i bakhøytalerene og :-D Eg synest det ble eit betydelig løft med effekt på front og center.Virker som b&w er strømslukkere deluxe :twisted:

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Er det noe poeng i å kalibrere receiver på nytt,når man har koblet til effektforsterkere på fronter og center??? Slik som eg har det stilt inn nå,så bruker eg level og distance,men har reset eq,fhull band phase,standing waves,osv,etter tips fra geir nordby i lyd og bilde :-D
    Ja
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Nei det har jeg faktsik ikke gjort enda.
    Blir litt vel dyre å kjøpe nye da jeg antageligvis kan strekke meg til max 10k men brukt er det sikkert noe å velge i.
    Hvilken anbefaler du fra Parasound?

EDIT:skriveleif...
    Nypris er litt høy ja,men Parasound dukker ofte opp til hyggelige priser på brukt'n.
    Selv har jeg testet forskjellige Parasound effektforsterker på mine egne å bekjente sine B&W høytalere.
    Parasound Halo A21 og NC2250 er dem jeg har vært mest fornøyd med.

Ser at du også nevner Emotiva som effektforsterker.
    Emotiva har fått mye skryt på forumet her,men personlig er det ingenting jeg kan annbefale.
    Jeg har selv hørt/testet et par Xpa-1 på mine 802N + en Xpa-3 hos Ælen her på forumet.
    Xpa-3 ble testet på 804N + Center.
    Emotiva er mye effekt for pengene,men dette går på bekostning av lydkvalitet,spesielt på mellomtone og diskant der B&W er "best"

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, de er dessuten såpass dype i størrelse at de ikke hadde passet noe godt i benken min.
    Heller mer og mer mot Rotel RB:1572.får høre lyngdorf til uka så får jeg se om jeg forandrer mening da.Rotelen får jeg ikke hørt dessverre men det finnes bytterett hvis det ikke blir bra.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Hva med RA1520 alene? Det er vel en integrert forsterker.
    Er det mulig å bygge videre med en effektforsterker til denne integrete stereoforsterken Rotel RA1062? I tilfelle den skulle bli litt strømsvak for CM5

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å bygge videre med en effektforsterker til denne integrete stereoforsterken Rotel RA1062? I tilfelle den skulle bli litt strømsvak for CM5
    Av de bildene jeg fant av forsterkeren på Google, så skal den ha preout slik at du kan bruke effektforsterker ja

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Av de bildene jeg fant av forsterkeren på Google, så skal den ha preout slik at du kan bruke effektforsterker ja
    Takk for svar.

Vil det ha noe forseg? Å benytte en liten integrert forforsterker med en kraftig effektrinn eller er det nytteløst?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og vil man kunne benytte en dac og Sonos gjennom denne?

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Vil det ha noe forseg? Å benytte en liten integrert forforsterker med en kraftig effektrinn eller er det nytteløst?
    Du vill få mere effekt/bedre kontroll med effekttrinn koblet på din integrerte forsterker. Du må sjekke at den har pre out.
    Du får også brukt Sonos og Dac.

Et tips er å sjekke bruktbørsen på Hifisentralen,der er det masse.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Du vill få mere effekt/bedre kontroll med effekttrinn koblet på din integrerte forsterker. Du må sjekke at den har pre out.
    Du får også brukt Sonos og Dac.

Et tips er å sjekke bruktbørsen på Hifisentralen,der er det masse.
    kjøpte en brukt Rotel RA-1062for 2999,- usikker på om det er en god pris.
    Ser ut for at jeg tester denne mot CM1 i stedet og eventuelt oppgraderer etterhvert. Den har pre out. Så da har jeg mulighet for å kjøre på med mer effekt om nødvendig. Samt muliugheter for Sonos. Perfekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Vurderer DM685 til studentboligen min. De skal brukes på et ca. 16kvm rom, og til all slags forskjellig musikk.

Hva slags forsterker anbefaler dere, med et budsjett på 4000 kroner?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Tenker en av desse holder:
    NAD C356BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

NAD C326BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Har selv DM685 og NAD c372 på 17kvm2, knall

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei...

da var min far og hente B&W CM9 sammen med NAD 275 og 375 og det spiller sykt. mye detaljer og hele pakken. og men den komboen spiller dette ganske så bra at jeg er blitt hekta på CM9 hehe. men det ble dessverre ikke B&W på meg pga de var så sulten etter effekt og jeg har ikke så mye penger til det. og jeg liker å spiller høyt og da kan jeg ikke komme med en NAD på 150 PR kanal. brenner diskanter så det ble DALI ikon 6 mk2. forsovet var lyden ganske så lik bare DALI hadde mer skrikende diskant som jeg ikke liker men kommer til å ha de i en stund å selge de og kjøper CM 9 etter hvert som jeg begynner å jobbe å få lønn. kansje allereder neste år så jeg gleder meg. skal ta og legge ut noe bilder av anlegget.

Side 98 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •