B&W klubben - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    1 stk Rotel RB-1582, evt RB-1572 vil nok fungere bra på fronter. Del ved 80 hz og la DDen ta hånd om de nederste oktavene. Yamahaen burde klare å drive senter greit.

Om du på død og liv skal ha masse effekt kan du kjøpe en RMB-1575 og biampe fronter og 1 kanal til senter. Men tipper det er litt overkill med 500W på CM9.

Alle tre alternativene havner under 20k, men om du vil ha Lyngdorf vil jeg tro 1 stk SDA-2175 vil holde.

Geir Arne
    Jeg tok en kjapp avgjørelse på HFK i dag .. jeg bestilte 2 x SDA 2175! Skal prøve det på frontene Skal skrive om resultatet!

Torstein

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere vil fungere best sammen med yamaha rx-v1800 og 683: Lyngdorf SDA 2175 eller Rotel RB-1572?
    Jeg liker B&W lyden veldig godt og er ute etter minst mulig farging av lyden, evt litt mot det varme.
    Er også ute etter noe som det trøkker litt av, som gir litt snert til det hele. De vincentene jeg bruker i dag er kansje litt dempede i bassen (de er heller ikke kraftige nok til og utnytte 683 skikkelig).
    Håper noen har noe ala denne komboen og kan si ett par ting om det.
    Nivve, jeg regner med du kommer med en liten anmeldelse når du får dine forsterkere?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Har behov for en stereoforsterker.
    Har planer om Cm5 eller CM7. Hva er god match uten å koste skjorta?
    Hvis du ikke skal spille veldig høyt vil jeg tro at spesielt CM7 blir en fin match Hegel H70. Denne har også usb og andre digitale innganger.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Hva tror dere vil fungere best sammen med yamaha rx-v1800 og 683: Lyngdorf SDA 2175 eller Rotel RB-1572?
    Jeg liker B&W lyden veldig godt og er ute etter minst mulig farging av lyden, evt litt mot det varme.
    Er også ute etter noe som det trøkker litt av, som gir litt snert til det hele. De vincentene jeg bruker i dag er kansje litt dempede i bassen (de er heller ikke kraftige nok til og utnytte 683 skikkelig).
    Nivve, jeg regner med du kommer med en liten anmeldelse når du får dine forsterkere?
    Tror begge vil fungere bra. Lyngdorf er "rett"/nøytral og nydelig åpen, og jeg anntar at Rotel er ganske lik men har mer krefter. B&W eier jo Rotel så anntar dette er en god match.

Geir Arne

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt!

For øyeblikket har jeg (som signaturen sier) CM9 drevet av Yamaha RX-V3900, bi-ampet. Det blir derfor interessant å måle det oppsettet (140W i hver kanal) opp mot 200W x 2 på hver høyttaler. Har hørt Lyngdorf + CM7 og CM9 på HFK, og synes lyden er fantastisk.

Torstein

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du på død og liv skal ha masse effekt kan du kjøpe en RMB-1575 og biampe fronter og 1 kanal til senter. Men tipper det er litt overkill med 500W på CM9.
    E dette æ ska kjøre med i fra og med neste år

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei, hva er det som gjør at det er så stor pris forskjell. ? litt synd det men har så sykt lyst på CM9

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    De viktigste e front høytalerne dine Men aller helst en 5 kanaler på Front+Center. Sjøl så kjøre æ centern på reciveren og effekt på front(siden disse e mest tungdrevne), Men til neste år så blir d en 5 kanals effekt til alle 3, sånn at det blir mest mulig lik klang på frontsettet

Tror du eg vil merke stor forskjell ved å la vincenten drive frontene 683,istedenfor cmc2 centeren? Siden eg nå biamper frontene på lx81??? Det sies at 70-80 % av lyd i surround kommer fra centeren.Skulle tro den hadde godt av mye effekt da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Tror du eg vil merke stor forskjell ved å la vincenten drive frontene 683,istedenfor cmc2 centeren? Siden eg nå biamper frontene på lx81??? Det sies at 70-80 % av lyd i surround kommer fra centeren.Skulle tro den hadde godt av mye effekt da
    Da vil æ anbefale dæ og teste sjøl da watt er ikkje alt, er at det er mere strøm reserver(større trafo) i et effekttrinn en reciver + at du avlaster reciveren med mye belastning ved og la effekttrinnet drive front, derav mere strøm til center'n ta dæ en test kveld, er kjapt og bytte om litt kabler

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil æ anbefale dæ og teste sjøl da watt er ikkje alt, er at det er mere strøm reserver(større trafo) i et effekttrinn en reciver + at du avlaster reciveren med mye belastning ved og la effekttrinnet drive front, derav mere strøm til center'n ta dæ en test kveld, er kjapt og bytte om litt kabler

Skal teste ikveld Har faktisk ein vincent sp 966 monoblokk 1x125 watt 8 ohm.Trur eg tester denne samtidigt på centeren

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal spille veldig høyt vil jeg tro at spesielt CM7 blir en fin match Hegel H70. Denne har også usb og andre digitale innganger.

Geir Arne
    Hva med Rotel RC1580 til CM7?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har koblet opp nå og driver å varmer opp anlegget

Er spent på lyden nå når sp331 2x150 watt bi wiring driver frontene og sp 996 1x125 watt bi wiring driver centeren,kontra bi amp fra reciever til fronter og bi amp til centeren fra sp 331 som var på 300 watt total ( 2x150 watt)....

Kan hende dette fungerer bedre enn bi amp,og at frontene "våkner" til liv

pioneer lx 81 er ein kraftig reciever,men det skal jo gi bedre lyd med effektforsterkere etter det eg har forstått??? og pioneer låter jo litt hardt/klinisk,så kanskje vincentene vil gje ein varmere lyd8)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Hva med Rotel RC1580 til CM7?
    RC-1580 blir litt svak alene. Det er en pre, og man trenger da en effektforsterker også. Men klangkarakteren er nok en fin match.

Geir Arne

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir Arne
    Tro ikke 500watt er overkill, men det er nok...
    400watt fungerer strålende, ser ikke for meg at mer watt skal hjelpe lyden noe...
    men 100watt fra recieveren er slappe saker til sammenligning

Dedikert effektforsterker er absolutt tingen 150-200w eller mer for å virkelig åpne slusene på CM9 er min oppfatning så langt... 8)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdert/hørt på effektforsterkere fra Parasound?
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Har ikke råd til å kjøpe "skikkelige" bakhøyttalere med det første da jeg har brukt altfor mye på anlegg i det siste :P Det jeg lurer på da, vil M-1 funke OK som midlertidige side og bakhøyttalere i et 7.1 oppsett? Evt. kun som bakhøyttalere i et 5.1 oppsett. (Kravet til fruen er minimal størrelse på høyttalerene bak).

Har også sett på Focal Dome, men liksom ikke så ofte de er på brukten..
    Focal Dome fungerer meget bra som bakht hos meg.
    Ring Hifihuset i Bærum,så får du sikkert en fin pris på dem.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet opp nå og driver å varmer opp anlegget

Er spent på lyden nå når sp331 2x150 watt bi wiring driver frontene og sp 996 1x125 watt bi wiring driver centeren,kontra bi amp fra reciever til fronter og bi amp til centeren fra sp 331 som var på 300 watt total ( 2x150 watt)....

Kan hende dette fungerer bedre enn bi amp,og at frontene "våkner" til liv

pioneer lx 81 er ein kraftig reciever,men det skal jo gi bedre lyd med effektforsterkere etter det eg har forstått??? og pioneer låter jo litt hardt/klinisk,så kanskje vincentene vil gje ein varmere lyd8)
    Har testet litt nå ikveld. Synest det ble litt mere behagligere ved høyt volum.Mere ro i lydbildet,og mere samstemt mellom frontene og center.Samme klang. Før synest eg kanskje centeren var litt dominerende.Og det hadde kanskje med at den fikk 3oo watt totalt og MYE strøm i forhold til frontene som var tilkoblet reciever.Så langt er eg fornøyd.Virker som frontene åpnet seg litt,og center ble mere tilpasset frontene.Så det hjelpte nok med å kjøre vincent på både fronter og center.Selv om sp331 er hybrid/rør og sp996 er noe annet??? Ble varmere/mykere lyd Men skal teste mer imorgen med litt filmer også.Har kun testa bd dire straits og bruce springsteen bd.... 8)

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Vurdert/hørt på effektforsterkere fra Parasound?
    Nei det har jeg faktsik ikke gjort enda.
    Blir litt vel dyre å kjøpe nye da jeg antageligvis kan strekke meg til max 10k men brukt er det sikkert noe å velge i.
    Hvilken anbefaler du fra Parasound?

EDIT:skriveleif...
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe poeng i å kalibrere receiver på nytt,når man har koblet til effektforsterkere på fronter og center??? Slik som eg har det stilt inn nå,så bruker eg level og distance,men har reset eq,fhull band phase,standing waves,osv,etter tips fra geir nordby i lyd og bilde :-D

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe poeng i å kalibrere receiver på nytt,når man har koblet til effektforsterkere på fronter og center??? Slik som eg har det stilt inn nå,så bruker eg level og distance,men har reset eq,fhull band phase,standing waves,osv,etter tips fra geir nordby i lyd og bilde :-D
    Ja, det har mye å si, da levels ut på forskjellige utganger, forsinkelser, mere effekt = andre volum osv blir helt anderledes når du kobler om slik...

Så kjør en romkorreksjon å etterjuster litt om du føler det er nødvendig...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Side 97 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •