B&W klubben - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for tilbakemelding...:-)

Ja, det blir nok mindre bass enn i en frittstående høytaler. Er derfor avhengig av sub. Kommer til å legge opp til to sub`er, men forsøke med èn i første omgang.
    Høytalere bak lærret har jeg sett på, men tenker også på å legge opp til å kunne benytte TV i samme vegg.
    Hva med nevnte bakhøytalere. Tror du disse vil bli for små i forhold til frontene?

Takk igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trondheim
    Takk for tilbakemelding...:-)

Ja, det blir nok mindre bass enn i en frittstående høytaler. Er derfor avhengig av sub. Kommer til å legge opp til to sub`er, men forsøke med èn i første omgang.
    Høytalere bak lærret har jeg sett på, men tenker også på å legge opp til å kunne benytte TV i samme vegg.
    Hva med nevnte bakhøytalere. Tror du disse vil bli for små i forhold til frontene?

Takk igjen.
    Hei igjenn.

Naboen min har CCM 65 i taket på kjøkkenet. Er også meget imponert der av lyden. Men, som med de andre, alt for lite bass/trykk. Skrur man opp med disse med litt bass, så forvrenger de fort. Og et til minus, når du skrur opp lyden, høres det ut som det slår i papp, garantert pga takplatene, kan jeg tenke meg til.

Jeg ville kansje gått for de samme som du vil ha fremme, og sett et par bak?
    Det er ingen som si at du må ha små bakhøytalere

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Vurderer å oppgradere fra 804 til 802D (mest med tanke på framtidig huskjøp, da det er et par på bruktmarkedet som er ca 2,5år gamle). Lurer på følgende:

-Hvor stor oppgradering er det, spesielt med tanke på:
    -diamantdiskanten og andre endringer i klang pga elementer/delefilter etc
    -lydvolumet blir begrenset
    - rommet er ca 4,2x5,3m? (plassert på kortveggen, ikke alt for langt ut fra veggene)

-Skulle vel fungere greit med Midgard Oberon 6.1? (selvsagt bedre med annen men betydelig dyrere forsterker).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Hei igjenn.

Naboen min har CCM 65 i taket på kjøkkenet. Er også meget imponert der av lyden. Men, som med de andre, alt for lite bass/trykk. Skrur man opp med disse med litt bass, så forvrenger de fort. Og et til minus, når du skrur opp lyden, høres det ut som det slår i papp, garantert pga takplatene, kan jeg tenke meg til.

Jeg ville kansje gått for de samme som du vil ha fremme, og sett et par bak?
    Det er ingen som si at du må ha små bakhøytalere
    Hei, og takk for tilbakemelding...:-)

Lytteposisjonen blir langt mot bakvegg, og jeg ønsker derfor å montere bakhøytalerne i taket. Dette blir vanskelig med LCR 7....:-) Er derfor ute etter å høre om det er noen som har erfaring med om denne kombinasjonen (front/back) gir en fornuftig løsning...:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legger ved en skisse...

Har laget en veldig forenklet skisse over den løsningen jeg har tenkt meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når man kjeder seg på jobb, finner man fort tråder som dette 8)

Har selv følgende oppsett:

Front: DM683
    Bak: DM684
    Center: HTM61
    Sub: ASW650
    Reciever: Denon AVR-3805
    Effekt: Lyngdorf SDA 2175 (på DM683)
    Kilde: Sony BDP-S360
    Tv: Steinalder 42" Plasma fra Samsung :evil:

Kablene husker jeg ikke i farta (er på jobb).

Er fornøyd med oppsettet, men merker godt at det er modent for oppgradering. DM683 og SDA 2175 er i mine ører en god kombinasjon, så de blir nok beholdt om jeg skal bytte ut/oppgradere etterhvert.
    Det er noe med B&W lyden som liksom biter seg fast, og som jeg liker veldig godt. Det fungerer godt i kino, men utmerker seg i stereo på type akustisk musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytteposisjonen blir langt mot bakvegg, og jeg ønsker derfor å montere bakhøytalerne i taket. Dette blir vanskelig med LCR 7....:-) Er derfor ute etter å høre om det er noen som har erfaring med om denne kombinasjonen (front/back) gir en fornuftig løsning...:-)
    Jada det tror jeg kan funke fett.. Men, har aldri hørt selv liksom hvordan det er å ha bakhøytalerne i taket. Men så lenge du tar de så langt bak som det går, slik at lyden går fra tak i vegg og så i ørene. Så tror jeg det kan bli bra.

Man må jo bare finne best mulig løsning, om man ikke kan sett de i bakvegg. Og du har funne ei grei løsning, spør du meg

Lykke til!

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig det er litt off topic, men...

Nå skjønte jeg ikke helt om spørsmålet gjaldt høyttalerene eller plasseringen, men kan si på generelt grunnlag at tak-plassering fungerer ofte veldig bra. Har selv et par B&W 601 i hvert hjørne oppunder taket vinklet rett forover. Lyden blir noe spredt, slik at man ikke får det plagsomt retningsbestemt. Det er jo stort sett en fordel i forhold til hva slags lyder som kommer bakfra (bakgrunnstøy, regn osv).

En annen STOR fordel er avstanden til lytteposisjon. Om man har en sofa på bakveggen og hyttalerene rett på siden av den (i hodehøyde) blir lyden for den som sitter nærmest høyttaler på hver side alt for høy. Om man henger de i taket blir det lenger avstand til høyttaleren, og relativt sett mer lik avstand for alle lyttere/høyttalere, og lydnivået mer likt. Og dermed bedre lydbilde for alle.

Kan og legge til at hørselen ikke er veldig god på å skille på høyde, spesielt bakfra.

PS! Noen som har noen formening om det jeg spurte om 802D ovenfor?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er medlem jeg også :)

Mitt oppsett:

B&W CM6 cherry
    Yamaha rx-v765 Biamp Titan
    Bi-Amp kabler fra Hifi-klubben
    Ps3 som kilde, spiller mye spill, men går også veldig mye FLAC.

HDMI til lyd og bilde, og alltid Pure Direct påslått

Dire straits låter meget bra på disse høytalerne

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan tenke seg å selge meg et par 604 S3 i sort?

Fikk plutselig et innfall og ville prøve disse. Har 603 S3 i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Jada det tror jeg kan funke fett.. Men, har aldri hørt selv liksom hvordan det er å ha bakhøytalerne i taket. Men så lenge du tar de så langt bak som det går, slik at lyden går fra tak i vegg og så i ørene. Så tror jeg det kan bli bra.

Man må jo bare finne best mulig løsning, om man ikke kan sett de i bakvegg. Og du har funne ei grei løsning, spør du meg

Lykke til!
    Hei, og takk for innspill. Jeg har undersøkt litt mer i forhold til bakhøytalere i taket. Tror det kan fungere greit dersom en velger høytalere hvor en kan justere litt på retningen, og hvor spredningen er god... Dette kan være en grei løsning for et 5.1 oppsett, men må undersøke litt mer i forhold til evt. 7.1

Takker for innspill, og kommer tilbake med en løsning etter hvert...:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Mulig det er litt off topic, men...

Nå skjønte jeg ikke helt om spørsmålet gjaldt høyttalerene eller plasseringen, men kan si på generelt grunnlag at tak-plassering fungerer ofte veldig bra. Har selv et par B&W 601 i hvert hjørne oppunder taket vinklet rett forover. Lyden blir noe spredt, slik at man ikke får det plagsomt retningsbestemt. Det er jo stort sett en fordel i forhold til hva slags lyder som kommer bakfra (bakgrunnstøy, regn osv).

En annen STOR fordel er avstanden til lytteposisjon. Om man har en sofa på bakveggen og hyttalerene rett på siden av den (i hodehøyde) blir lyden for den som sitter nærmest høyttaler på hver side alt for høy. Om man henger de i taket blir det lenger avstand til høyttaleren, og relativt sett mer lik avstand for alle lyttere/høyttalere, og lydnivået mer likt. Og dermed bedre lydbilde for alle.

Kan og legge til at hørselen ikke er veldig god på å skille på høyde, spesielt bakfra.

PS! Noen som har noen formening om det jeg spurte om 802D ovenfor?
    Hei Zamot. Takk for innspill.

Spørsmålet gjelder egentlig både type høytalere og plassering. Tror det kan fungere godt med takhøytalere i forhold til det du nevner om høy lyd til de som sitter nærmest. Jeg har også sett litt på Speakercraft sine in-wall og in-cieling løsninger. Dette er jo en leverandør som utelukkende lager løsninger for innfelling, og har gjort det i lang tid. Jeg skal til Oslo i morgen, og har da en avtale med Kontrapunkt som sa de skulle hjelpe meg med å finne en god løsning både i front og bak. Stikker også en tur innom HFK som skal ha lytterom for LCR-7 serien.

Du skal i alle fall ha takk for nyttig innspill...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tbend]
    HDMI til lyd og bilde, og alltid Pure Direct påslått QUOTE]

Hvorfor Pure direct, når det er rommet som er problemet?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endeli så va CM9 og CMC2 kommet i hus, se min hjemmekino før bilda Og endeli onkli medlem i B&W-klubben siden gammel høytalerne hadde æ bare lånt hos brodern

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Endeli så va CM9 og CMC2 kommet i hus, se min hjemmekino før bilda Og endeli onkli medlem i B&W-klubben siden gammel høytalerne hadde æ bare lånt hos brodern

Gratulerer med tipp topp høyttalere! Du kommer nok til å bli fornøyd

Litt vanskelig å se ut i fra bildene dine, men etter min erfaring så låter CM9 best visst de er vinklet ganske mye inn i mot sweetspot. Optimal vinkling og plassering er jo selvsagt sånt du finner ut av etterhvert
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Takk Høtalerne e enda mere vinklet inn etter at bilde e tatt, holde no enda bare med innkjørings fasen ska forske litt mere til helga på vinklinga og oppsett

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

604s3 Er en veldig god høytaler JA!!!

Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Dette har jeg:

B&W 604 S3

Kjører de på en Denon PMA2000R. Etter en lite om møblering her, så satt ALT! :-D Kjører ikke beste drivverket, da jeg bruker en halv billig dvd spiller fra Denon(1720).

Jeg har hørt 604 på mye rart, og må ærlig innrømme at Electrocompaniet spiller som en drøm på 604. :-D Og testa også 683 opp mot 604, og må si med en gang at jeg syntes 604 spiller myyye bedre ;-)
    Jeg må si meg helt enig med deg B&W'eier. 604s3 er veldig gode høytalere, men det er bare dersom du amper de med sterke nok amper de kommer til sin rett. Har hatt mine 604 i mange år nå og hatt en del forskjellige amper og kabler på de. Bi ampet de lenge på Denon 4308 man fant etterhver ut at den ikke leverer nok strøm.

Da jeg fikk skaffet med Midgard Oberon 6.1 til de så fikk jeg mye bedre separasjon i stereo men måtte jobbe litt med å temme bassen i de. Det er høytalere med riklig bunn, men etter litt jobbing med plassering og til slutt tettet igjen bassrefleksen med skumputene som fulgte med høytalerne ble det feiende flott. Har noen korte Van Den Hul D352 Hybrid til høytalerkabler. Fine kabler det synes jeg.

Jeg vet at jeg må mye opp i pris for å finne høytalere jeg er mer komfortabel med.

Synes selv den nye 600 serien ikke er i det hele tatt lige bra. Det er som om CM serien har tatt over dette segmentet i lydkvalitet for en mye høyere pris. Det kan jo være en politisk avgjørele fra B&W siden 700 serien ikke produseres lenger? De skal jo tjene penger på produktene sine de også. Det er ikke bare kunst de driver med Dette er kanskje en brannfakkel inn i et forum der så mange fans poster ditt og datt, men dette er bare tanker fra en som elsker lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dire straits

Sitat Opprinnelig postet av Tbend
    Mitt oppsett:

B&W CM6 cherry
    Yamaha rx-v765 Biamp Titan
    Bi-Amp kabler fra Hifi-klubben
    Ps3 som kilde, spiller mye spill, men går også veldig mye FLAC.

HDMI til lyd og bilde, og alltid Pure Direct påslått

Dire straits låter meget bra på disse høytalerne
    Dire straits låter jo alltid veldig bra!!:-D Spesiellt Brothers in arms. For en lyd det er på den plata! Jøye meg.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en stund hørt om div. rykter om en ny høyttaler serie fra B&W fra folk, om det kommer en ny 700 serie eller ei. Kontaktet en som var ansatt i B&W i England, men han var veldig hemmelighetsfull. Han skriver at de ikke har noen planer om å avslutte 600 serien i dette øyeblikk og at han ikke kan si noe om en evt. ny høyttaler serie rundt hjørnet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Har en stund hørt om div. rykter om en ny høyttaler serie fra B&W fra folk, om det kommer en ny 700 serie eller ei. Kontaktet en som var ansatt i B&W i England, men han var veldig hemmelighetsfull. Han skriver at de ikke har noen planer om å avslutte 600 serien i dette øyeblikk og at han ikke kan si noe om en evt. ny høyttaler serie rundt hjørnet.
    Hadde vært spennende med en ny serie ja, enten en ny 700-serie som du sier, eller en oppdatert serie av 600-serien. Kom ikke disse i både S2 og S3 før den "nye" 600-serien kom da?

Men med tanke på det prishoppet som nå er mellom CM- og 800-serien så skulle det være plass til en 700-serie også, siden man nå kun får 800-serien med diamant-diskant

Side 93 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •