B&W klubben - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av moppeken
    Gratulerer med nye høytalere Kjøpte disse selv med denon avr 4310. Forsterkeren skjedde det noe med etter 1 times bruk :? Det er nå 4 uker siden jeg leverte den inn og har fortsatt ikke hørt noe... :| Så venter på at de skal ringe snart så jeg kan få kjøpt meg ny senter + ds3 bakhøytalere :-D

Merkelig at de ikke registrerte forsterkeren som DOA (Dead on Arrival) sånn at du fikk ny med en gang.. Det gjorde de med min Denon jeg kjøpte der for 10-12 år siden.. Gikk til ******* etter få timer, tok den med til butikken og fikk ny umiddelbart.

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Merkelig at de ikke registrerte forsterkeren som DOA (Dead on Arrival) sånn at du fikk ny med en gang.. Det gjorde de med min Denon jeg kjøpte der for 10-12 år siden.. Gikk til ******* etter få timer, tok den med til butikken og fikk ny umiddelbart.

Fikk det valget også : ) Kunne enten levere den inn å få ny om 9 uker pga at hovedlageret var tomt.. =/ eller sende den inn å få den tilbake etter 2-3 uker... Men har som sagt ikke hørt noe enda :|

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moppeken
    Fikk det valget også : ) Kunne enten levere den inn å få ny om 9 uker pga at hovedlageret var tomt.. =/ eller sende den inn å få den tilbake etter 2-3 uker... Men har som sagt ikke hørt noe enda :|

DET er god service :P

Hvor innspillingstid krever 683'ene?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET er god service :P

Hvor innspillingstid krever 683'ene?

Joda :P Tanken var jo å satse på at jeg fikk den etter 3 uker
    Tja.. si det. Har spilt inn mine i 80 timer, å må si de har bitt mye bedre en hva de var når jeg fikk de På hifiklubben så de ca 40 timer. Men er jo bare å sette på en cd som står å spiller når du er på jobben Så går jo de timene utrolig fort

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon pma 2000AE, vil den kunne drive dm684 eller cm7 i stereo, eller blir det for lite muskler?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Jeg har Denon pma 2000AE, vil den kunne drive dm684 eller cm7 i stereo, eller blir det for lite muskler?

Tror du bør sende en mld til hifiklubben å høre

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en tur innom i går. De sa den ville fungere på CM7, 684, 683 og den kunne også brukes til CM9, selv om det ikke var helt optimalt. Jeg hørte på CM7 og 684 med min egen musikk. Jeg likte CM7 best, men jeg får ikke blitt med i gjengen siden jeg endte opp med å kjøpe et par brukte Vienna Acoustic Bach Grand.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Hei igjen alle sammen.

E no kommet opp i et problem, Hi-Fi Klubben Tromsø har lagt sæ litt på vranga og virka ikkje gira på få inn CM9 eller XT8 som demo høytalere pga dæm hadde henta inn nye 805D isteden, e CM9 og XT8 verd en tur til Oslo før og høre dæm på demo der, før æ eventuelt kjøpe dæm?

Bodø har de

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg melder meg herved inn i B&W klubben.
    Når jeg kjøpte meg hus i mai snekret jeg sammen et anlegg av brukte komponenter. En Nad t741 receiver, en Nad c270 effektforsterker og ett par gamle Cerwin Vega LS10 som jeg fikk av pappa.
    Jeg holdt ut i 2 måneder før jeg var drittlei av Cerwin Vega lyden med masse volum og direkte voldtekt av ørene. En spilleøkt begynte på lavt nivå og når det ble kjedelig skrudde jeg litt og litt opp frem til ørene begynte å verke. Da skrudde jeg det av.

Så jeg tok en sjefsavgjørelse og invisterte i en Nad c270 til og kjørte til Geilo å plukket opp ett par brukte B&W DM604 S2 som jeg etterpå bi-ampet på C270 forsterkerene.
    Du verden for en forskjell i lydkvalitet. Etter ett par dager hører jeg på musikk som aldri kunne falt meg inn før. Jeg er sjokkert over hvor mange detaljer i musikken som ble kamuflert med skrik og skrål av Cerwin Vega høyttalerene.
    Den eneste ulempen er at den ekstra NADen gjør at jeg må ha vinduet åpent for å holde en behagelig temperatur i stua og at sikringen noen ganger ryker av startstrømmen når jeg slår på forsterkerene. :P

Jeg fikk med originale B&W spikes som jeg ikke har montert enda. Har spikes noe å si for lydkvaliteten utover at den gir mindre risting i gulvet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Bodø har de
    Hei Takk for tipset, Skulle innom Bodø når æ kjørte hjæm i fra ferien. Så d ordna seg E nyforelsket i CM9 for og si det sånn

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å prøve effektforsterker da jeg synes Roksan'en blir bittelitt svak til 683'ene.. Hva passer godt med disse? Har sett på 275bee, Lyngdorf og litt diverse på brukten.. Har også sniffa litt på Roksan-trinnet, da evt. biamping. Hva passer godt med Disse ht'ene? Gjerne andre merker også, opp til 6-7000 og gjerne brukt.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å prøve effektforsterker da jeg synes Roksan'en blir bittelitt svak til 683'ene.. Hva passer godt med disse? Har sett på 275bee, Lyngdorf og litt diverse på brukten.. Har også sniffa litt på Roksan-trinnet, da evt. biamping. Hva passer godt med Disse ht'ene? Gjerne andre merker også, opp til 6-7000 og gjerne brukt.
    Har en Classé CAP-151 som kan brukes som integrert, effekt og pre til salgs. Har spilt veldig bra på mine 601 S3, CDM 1 SE og CDM 7.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Rotel RB-1572 på 2x250 watt til 8 000 hos Lsound?
    Eller RB-1562 på 2x100 til 5 000 ?

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med det første forslaget ditt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

Likte veldig godt det første forslaget selv! Knall pris, fysisk passende størrelse (ikke for stor) og et OK strømtrekk.. Klasse D er kult, men hvordan er disse lydmessig?.. Har svært lite erfaringer med det selv.

Og Rotel + B&W = Morro?

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere er mest moro med 803 Diamond (de nye) med:

Electrocompaniet AW400 monoblokker
    Hegel H4 MKII SE
    Classé CA-2200

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Classè og B&W føres jo i samme butikk, så de kan du jo få hørt. Ellers kan du ta en titt på Marsboers tråd for å lese litt om AW400 med b&w, han har hatt dem pp 802, 802D og 683 om jeg husker rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    digg og føle seg som et medlem av denne gruppen, når en vet hva slags lyd en får med B&W. Bare et lite spørsmål jeg har. Har B&W 683 og kjører disse med NAD 375 og nad cdspiller. Egentlig hvorhen jeg sitter så mister jeg punchen i bassen og dermed mye bass. Puncen og mye av bassen ligger veldig nære gulvet, helt bakerst i rommet. Men ikke digg og sitte på gulvet. Er det rommet som er for lite, slik at lyden ikke får nok luft, mistenker nemlig akkurat det. Burde jeg spe på med evt en sub, for å få forbedring?

Veldig ny på HIFI tematikken, så er litt newbie-

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som eier av DM603 fra 2006 til 2009 har jeg alltid hvert fan av B&W så nå har tiden endelig kommet da jeg kan nyte musikk igjen8)
    Gikk til innkjøp av 685 for noen måneder siden, parret dem med min Cambridge 640 V2 forsterker og hørte umidelbart at lyden hadde blitt litt tam siden mine forhenværende 603 er.
    Effekt behovet var stort.

Var en tur på HiFi klubben i Stavanger og fikk satt opp mine høytalere med Cambridge 840W effektforsterker og ikke mindre en 2 stk. brokoplet til 500w pr. høytaler. Sensasjon, åpenbaring og alt det der. Ikke for og rakke ned på CM9 som opprinnelig sto i demoen, men 685 var en stor overraskelse.

AVforumet har blitt saumfart og Rotel var vist svaret.

Rotel RB 1552 sammen med Cambridge 640 som pre, stativer, granitt plater DAC, USB lydkort og ny pc.

Lampa er tent. Here we go. Hifi interessen er tent igjen:-D

Så va blir neste: Forforsterker og vinyl sikle sikle.

PS: DM 603 lever i beste velgående hos kompis med vinyl og film som føde.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje litt ufullstendig det jeg skrev her om dagen. Sånn inndirekte så lurte jeg på om folks erfaringer, er om NAD 375 alene er en bra match til B&W683, eller burde jeg tenke på mere kraft?

Side 91 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •