B&W klubben - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Jeg personlig vil tro at den skal ha krefter nok til å drive CM7, drev mine CM9 med en 3808A, og det gikk greit. Er i grunnen bare du selv som kan avgjøre om du synes receiveren din driver dem godt nok. Både CM7, CM9, 683 er høyttalere som blir bedre jo mer effekt/power dem får, kommer som sagt veldig mye ann på den enkelte, hva man opplever som godt nok, og ikke minst hvor høyt man trenger å spille. Opplevde selv når jeg drev mine CM9 med 3808A at det gikk helt greit, fint på normal og moderat høyt volum, ingen problemer, men merket som sagt at høyttalerne hadde godt av mer.
    Nå skal det også sies, at jeg er kommet i en alder der jeg ikke har behov for å spille for naboen. Tror nok at det vil fungere problemfritt, og du kan jo uansett bygge på med en effektforsterker med tiden hvis du føler behov for det. CM7 er forøvrig en meget velspillende og god høyttaler!
    Lykke til med valget!
    Okey, finnes med andre ord tusen meninger...

Hva med å parre 3806 med CM9? Tror du dette vil fungere?

Takker for svar..

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjers
    Okey, finnes med andre ord tusen meninger...

Hva med å parre 3806 med CM9? Tror du dette vil fungere?

Takker for svar..
    Hei

Som sagt, her er det du som bestemmer! Personlig har jeg ingen problemer med å annbefalle CM7, men CM9 trenger endel mer "power"!
    3806 vil nok greie å gi lyd i CM9, men da bør du være forsiktig med hvor høyt du skrur opp!, men CM7 tror nok jeg vil fungere smertefritt!
    Føler det er blitt veldig sånn på forumet her, hvis du ikke har effekt på CM7, CM9, DM683, låter det dritt. Dette er jeg selv veldig uenig i, CM serien opplever jeg veldig mye snillere enn 600 serien til B&W, og kan aldri tenke meg at CM7 vil være noen problemer for 3806 å drive godt!
    CM9 vil også kunne bli drevet av 3806, men med 3806 ville jeg heller gått for CM7!, hvis du ikke tenker å bygge ut med en effektforsterker!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Som sagt, her er det du som bestemmer! Personlig har jeg ingen problemer med å annbefalle CM7, men CM9 trenger endel mer "power"!
    3806 vil nok greie å gi lyd i CM9, men da bør du være forsiktig med hvor høyt du skrur opp!, men CM7 tror nok jeg vil fungere smertefritt!
    Føler det er blitt veldig sånn på forumet her, hvis du ikke har effekt på CM7, CM9, DM683, låter det dritt. Dette er jeg selv veldig uenig i, CM serien opplever jeg veldig mye snillere enn 600 serien til B&W, og kan aldri tenke meg at CM7 vil være noen problemer for 3806 å drive godt!
    CM9 vil også kunne bli drevet av 3806, men med 3806 ville jeg heller gått for CM7!, hvis du ikke tenker å bygge ut med en effektforsterker!

Okey..

Hva om jeg går for en pent brukt 4308 istedenfor, vil denne være en grei match etter dine øyne mot CM9? Da har vi jo 140w istedenfor 120w. Og modellen er jo noe nyere...

Takker igjen masse for tilbakemelding, hjelper meg masse ved dette vanskelige valget

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey..

Hva om jeg går for en pent brukt 4308 istedenfor, vil denne være en grei match etter dine øyne mot CM9? Da har vi jo 140w istedenfor 120w. Og modellen er jo noe nyere...

Takker igjen masse for tilbakemelding, hjelper meg masse ved dette vanskelige valget
    God Morgen!

4308 leverer 20w mer per kanal, og har vel også en større strømforsyning, så den burde også greie å drive CM9 helt greit.
    Husker det var en god del som drev 683 med 4308 når de kom, og jeg selv opplever CM9 som snillere enn 683, har forøvrig begge disse høyttalerne. 4308 vil nok drive CM9 helt greit etter mitt syn! Og det kan godt være at du synes at 3806 også er kraftig nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker yamaha v1800 på 7x130w til og drive 683 og det går så det griner.Kan spille høyt og med bra trykk så jeg skjønner ikke hvorfor du skulleha problemer med det på 4308 som er heller litt kraftigere.
    Jeg valgte 683 framfor cm7 pga mer trøkk og morro i 683.cm7 spiller finere men uten den samme bassen.(og at jeg fikk 683 billig)
    Lykke til med valget dittDu blir nok fornøyd uansett.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Jeg bruker yamaha v1800 på 7x130w til og drive 683 og det går så det griner.Kan spille høyt og med bra trykk så jeg skjønner ikke hvorfor du skulleha problemer med det på 4308 som er heller litt kraftigere.
    Jeg valgte 683 framfor cm7 pga mer trøkk og morro i 683.cm7 spiller finere men uten den samme bassen.(og at jeg fikk 683 billig)
    Lykke til med valget dittDu blir nok fornøyd uansett.
    Bra du er fornøyd men det blir en ny verden med litt effekt på 683, har prøvd med bare 1800 jeg også men fikk "nye" høyttalere når Rotel`n sto for kreftene. Men da har du noe og glede deg til:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Husk at det er mer i et effekttrinn enn bare en strømforsyning, det kan f.eks hende det er flere kondensatorer dedikert til hver kanal. Jeg har ikke så veldig teknisk peiling, men har prøvd bi-amping og merket forskjell selv, hvertfall.
    Ja det er mye mere mellom himmel og jord enn hva vi er klar over...

Feks Doxa Model 73

Hvis vi tar en kikk under panseret her, så ser det helt totalt latterlig ut, men faktum er at dette er noe av det bedre som finnes på markedet, og som også innehar nok av krefter til de største høytalerne som er beregnet for vanlig husbruk, men som også leverer ett lydopplevelse du kan gange prisen med 2 kanskje 3 ganger for å finne noe tilsvarende hos konkurentene.

Hva ser vi her? Par svære strømforsyninger, og resten ser ut som det laget på Grunnkurs Elektro Men det spiller, under utviklingen av Model 73 så ble blandt annet 801 brukt, uten tegn på at forsterkeren ville gi seg. Så i min verden så har strømforsyningen alt å si, vi snakker om selve hjertet i en forsterker. Det hjelper ikke med en svær kropp når hjertet ikke greier å levere nok blod.

Purolatino: Hva som gjør at du har ett annet inntrykk enn meg skal jeg ikke spekulere i, kanskje du får en bredere signalgang med biamping, ikke vet jeg. Men jeg tror ikke vi snakker om "jordskjelv forandringer".

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Ja det er mye mere mellom himmel og jord enn hva vi er klar over...

Purolatino: Hva som gjør at du har ett annet inntrykk enn meg skal jeg ikke spekulere i, kanskje du får en bredere signalgang med biamping, ikke vet jeg. Men jeg tror ikke vi snakker om "jordskjelv forandringer".
    Hei Zebby

Ingen som har snakket om "jordskjelv forandringer", men ved å bi-ampe vil man få merkbart og hørbart forandring. Er helt enig med deg at til syvende og sist vil strømforsyningen avgjøre hvor mye krefter receiver/forsterker kan levere høyttalerne. Dette med bi-amping kan sikkert også oppleves forskjellig fra receiver til receiver, da ikke alle er bygget opp på sammen måte.
    Ofte er forsterkerkraften man bruker til å bi-ampe med, også ment til å drive et annet par høyttalere i en annen sone/rom. Og istedet for å gjøre det, bruker man de kreftene til å forsyne frontene med "litt ekstra power".
    Hvis man vil ha "jordskjelv forandringer" som du kaller det, blir man nok nødt til å kjøre på med et effekttrinn. Er enig i mya av det du skriver, men mener nok at bi-amping har noe for seg, har ihvertfall selv merket forskjell.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Zebby

Ingen som har snakket om "jordskjelv forandringer", men ved å bi-ampe vil man få merkbart og hørbart forandring. Er helt enig med deg at til syvende og sist vil strømforsyningen avgjøre hvor mye krefter receiver/forsterker kan levere høyttalerne. Dette med bi-amping kan sikkert også oppleves forskjellig fra receiver til receiver, da ikke alle er bygget opp på sammen måte.
    Ofte er forsterkerkraften man bruker til å bi-ampe med, også ment til å drive et annet par høyttalere i en annen sone/rom. Og istedet for å gjøre det, bruker man de kreftene til å forsyne frontene med "litt ekstra power".
    Hvis man vil ha "jordskjelv forandringer" som du kaller det, blir man nok nødt til å kjøre på med et effekttrinn. Er enig i mya av det du skriver, men mener nok at bi-amping har noe for seg, har ihvertfall selv merket forskjell.
    om bi amping vil hjelpe eller ikke kommer helt an på forsterker og høytalere. hvis du i utgangspunktet har en forsterker med mer enn nok krefter til å drive høytalerene dine, vil du sannsynligvis høre lite eller ingen forskjell om du biamper. men om du har en forsterker med alt for liten strømforsyning, er sjansen stor for at du vil høre vesentlig forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    om bi amping vil hjelpe eller ikke kommer helt an på forsterker og høytalere. hvis du i utgangspunktet har en forsterker med mer enn nok krefter til å drive høytalerene dine, vil du sannsynligvis høre lite eller ingen forskjell om du biamper. men om du har en forsterker med alt for liten strømforsyning, er sjansen stor for at du vil høre vesentlig forskjell.
    Sorry men den siste setningen gjorde meg komplett forvirret...

Purolatino, høres fornuftig ut i mine ører. Det er kanskje noe å ha i bakhodet for dem som skal kjøpe litt krevende høytalere som skal brukes på receivere i nedre budsjettklasse.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry men den siste setningen gjorde meg komplett forvirret...

Purolatino, høres fornuftig ut i mine ører. Det er kanskje noe å ha i bakhodet for dem som skal kjøpe litt krevende høytalere som skal brukes på receivere i nedre budsjettklasse.
    høres mere fornuftig ut, hvis jeg sier jeg glemte å nevne at jeg snakker om stereo, da de fleste recivere kun har 1stk strømforsyning, og av den grunn svært sjeldent har greid å høre de store forskjellene? så jo mindre effekt du har i utgangspunktet, i forhold til høytaleren, jo større er forskjellen på å sette på en forsterker nr 2, dvs doble strømforsyningen til høytalerene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    høres mere fornuftig ut, hvis jeg sier jeg glemte å nevne at jeg snakker om stereo, da de fleste recivere kun har 1stk strømforsyning, og av den grunn svært sjeldent har greid å høre de store forskjellene? så jo mindre effekt du har i utgangspunktet, i forhold til høytaleren, jo større er forskjellen på å sette på en forsterker nr 2, dvs doble strømforsyningen til høytalerene.
    Snakker vi fremdeles om biamping nå?

Vi som styrer litt med Doxa kjenner til begrepet "kvasikobling", det er mulig det eksisterer i utenfor Doxa miljøet også. DVS, vi bruker ett stk stereo effekttrinn per høytaler, som igjen vil si at høytaleren nå får strøm fra 2 stk strømforsyninger, i stereo har jeg forstått at da er det en strømforsyning per høytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Bra du er fornøyd men det blir en ny verden med litt effekt på 683, har prøvd med bare 1800 jeg også men fikk "nye" høyttalere når Rotel`n sto for kreftene. Men da har du noe og glede deg til:-D
    Hadde Midgard Oberon 6.1 som jeg brukte på 684 før men de solgte jeg under ett svakt øyeblikk for en liten stund siden...
    Tror de hadde gjort seg bra på 683 så vi får se om det ikke blir mer effekt etterhvert.
    Men det låter bra nok akurat nå

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi fremdeles om biamping nå?

Vi som styrer litt med Doxa kjenner til begrepet "kvasikobling", det er mulig det eksisterer i utenfor Doxa miljøet også. DVS, vi bruker ett stk stereo effekttrinn per høytaler, som igjen vil si at høytaleren nå får strøm fra 2 stk strømforsyninger, i stereo har jeg forstått at da er det en strømforsyning per høytalere.
    hm ja, snakker fremdeles om biamping.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som kjører NAD på DM 604 s2?
    Jeg vurderer å kjøpe ett par 604 s2 som vil bli bi-ampet på 2 stk C270 med Nad T741 som pre-amp.
    Noen formening om hvordan dette vil fungere?

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey..

Har en kompis som driver sine Cm9 med en 4310, og det låter bra. Denne er vel ikke så ulik 4308 som du sikter deg ut. Tror ikke du vil ikke få noen problemer med denne kombinasjonen. Bruker selv en 3808 som pre/prosessor og Primare 30.5 som effekt på mine 804.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn her med nyhenta 683 i sort

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    Da melder jeg meg inn her med nyhenta 683 i sort
    Velkommen i klubben.
    Kastet ut Sonus Faber?

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes da, bytta i SF'ene da jeg aldri blei fornøyd med forsterker til disse.. Gikk da til innkjøp av Vienna Haydn Grand. Flytta nylig og mista da dedikert lytterom, så høyttalerene må stå i stua.. Og det passer dårlig med to unger i alderen 1-4 år og stativht, så da måtte det tyngre klosser inn

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høytalere Kjøpte disse selv med denon avr 4310. Forsterkeren skjedde det noe med etter 1 times bruk :? Det er nå 4 uker siden jeg leverte den inn og har fortsatt ikke hørt noe... :| Så venter på at de skal ringe snart så jeg kan få kjøpt meg ny senter + ds3 bakhøytalere :-D

Side 90 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •