B&W klubben - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 218 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det flere enn meg her inne som har hørt de nye ht ene i cm serien då??
    CM 9 og cm 5, må si meg imponert over desse. Var å hørte dei hos hifiklubben i bergen forgje dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallå folkens

rimelig fersk på forumet,men har litt b&w

Front: 684
    center:htm 62
    bak:686
    sub:610

Forsterker: Denon 2807(byttes etter hvert i 2809 tenker jeg)
    Effekt: M 25 Helt råååå
    dvd 1940
    ps3

er veldig fornøyd,men har tenkt meg noen større fronter etter hvert.Mulig det blir 683

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Er det flere enn meg her inne som har hørt de nye ht ene i cm serien då??
    CM 9 og cm 5, må si meg imponert over desse. Var å hørte dei hos hifiklubben i bergen forgje dagen.
    Er de ute til salg eller er det bare demo? Er meget interessert i CM9.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Er de ute til salg eller er det bare demo? Er meget interessert i CM9.

Det var nok bare en demo. Var første "framvisning" av den nye serien i skandinavia Slik eg forstod det så kommer denne serien i butikken rundt om januar og cm9 vill mest sannsynlig ligge på en pris mellom 18 og 20k.

Vist du har tenkt å oppgradere, så vent litt og hør desse, eg syns iallefall det virket veldig lovende, og skal definitivt inn igjen å høre når de er komt i butikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt seint å oppdage tråden, men kaster meg på.

Jeg begynte min kjærlighet for B&W i 2000 da jeg overtok en Arcam One Stereo Amp og Arcam Alpha 5 CD. (19år) Jeg hadde ikke peiling på hvilke høyttalere jeg skulle velge og tok turen innom HiFiKlubben i Bergen. Det var ikke lenge før jeg la merke til B&W DM602 S2 høyttalerne. 602’s utseende slo meg med en gang. At de kunne være så sexy og i tillegg ha fantastisk lyd gjør dem lett å like.

Spoler frem til i dag, har nylig byttet ut Arcam One med Yamaha RX-V1800 etter gode tips fra Skrotnisse. Har fortsatt de samme gode DM602 S2 som jeg har blitt så glad i. Kommer aldri til å bytte de ut.

Har til gode å kjøpe inn B&W senter, bak høyttalere og sub, men det er ingen hast for min del. Bruker Dynavoice F-6 som bak høytalere foreløpig, funker greit for film.

Jeg ser at mange liker å blande inn LCR60, LCR600 og HTM6++ senter i sine B&W oppsett. Da er jeg på riktig spor. HTM62 er den jeg sikler på nå for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt stolt eier av B&W jeg og nå. Mitt budsjett-anlegg består av B&W DM 685, Thule ia60, Cambridge Azur 640C v.2 og Nordost Blue Heaven kabler(kablene er lånt av min bror) Må si meg imponert over disse "små" høytalerne

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    Blitt stolt eier av B&W jeg og nå. Mitt budsjett-anlegg består av B&W DM 685, Thule ia60, Cambridge Azur 640C v.2 og Nordost Blue Heaven kabler(kablene er lånt av min bror) Må si meg imponert over disse "små" høytalerne
    Det er jeg også. De spiller utrolig bra til prisen synes nå jeg. Dessuten er de veldig fyldige.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir spennende og høre hvordan de takler film. har ikke prøvd de på det enda da jeg venter til ny tv og sub er i huset om et par uker. erfaringer rundt film med de?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg laget en liten oppdatering på minhifi. Min vei frem til B&W.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger noen oldie but goodie på torget nå.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/39519
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jippii!

Flott tiltak det her!

Jeg har 686, paradigm sub og nad av 316 forsterker. Hadde Dali i 12 år før jeg flyttet sammen med kjæresten, da kvittet jeg meg med de store daliene og kjøpte 686. Er svært så fornøyd, de har en helt vanvittig lyd størrelsen tatt i betraktning. De fyller 25 kvm stua uten problemer. Jeg prøvde CM1 også før jeg kjøpte, var ikke verdt pengene sammeliknet med 686 etter min mening..Lyden var ikke veldig forskjellig, og 686 hadde mer bass etter min mening. Jeg er ikke noen bassfantast, men jeg liker god dynamikk. NAD kan anbefales sammen med B&W forresten..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Den er skam lekker!!!

Når det gjelder subben så er dette akkuratt samme subben som B&W ASW608 eller så var det B&W ASW610 ( husker ikkje helt). Det var samme element osv osv, bare at den var utført i cm "lokken" med ekte trekabinett.

Senteren var ganske unik, en skikkelig solid senter rett og slett.
    Første gang de har klart å lage en "høgtaler" med 4" FST mellomtone.
    Denne hørte eg desverre ikkje, men ettersom kva OLe Ivar (tror det var det han het) frå B&W sa så er den vert å høre

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cliffen
    Flott tiltak det her!

Jeg har 686, paradigm sub og nad av 316 forsterker. Hadde Dali i 12 år før jeg flyttet sammen med kjæresten, da kvittet jeg meg med de store daliene og kjøpte 686. Er svært så fornøyd, de har en helt vanvittig lyd størrelsen tatt i betraktning. De fyller 25 kvm stua uten problemer. Jeg prøvde CM1 også før jeg kjøpte, var ikke verdt pengene sammeliknet med 686 etter min mening..Lyden var ikke veldig forskjellig, og 686 hadde mer bass etter min mening. Jeg er ikke noen bassfantast, men jeg liker god dynamikk. NAD kan anbefales sammen med B&W forresten..
    Jeg foretrakk også 600 serien i forhold til CM serien. Altså CM1 vs 685. Men jeg gleder meg til å høre de nye modellene i cm serien. Nad og B&W låter kanon

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tidligere en Xindak xa-6950 og var da på jakt etter høyttalere, var flere ganger å lyttet til B&W DM683 men de overbeviste liksom aldri. På ren oppløsning, spesielt i diskanten følte jeg at B&W CM7 var flere hakk bedre og jeg vegret meg for å kjøpe DM683.

Valget falt til slutt på Yamaha Soavo 1 siden jeg fikk disse til 12 000 kr på Elkjøp (Tabbe fra selger ga 11 000 kr i rabatt), det var ett års tid siden. Disse komponentene spilte utrolig bra sammen men høyttalerkabler fra Soundgarden (Nordost Super Flatline) og signalkabler fra HiFiKlubben (QED).

Til tross for glimrende lyd for pengene kom "oppgraderingsspøkelset" over meg og jeg solgte anlegget for å oppgradere, med fortjeneste faktisk.

Målet var å kjøpe fra øverste hylle med en gang istedefor å ta det gradvis så nå sitter jeg med elektronikk fra YBA (Passion AMP400/PRE400/CDP400). Siden dette ble vel kostbart dro jeg frem ett par gamle høyttalere fra Infinity (Infinity Alpha 10).

Målet nå er å kjøpe ett par gode høyttalere som jeg kan ha en stund før jeg oppgraderer til 800-serien. Kravet er at de skal koste under 20 000 kr og likevel ikke gjøre skam på elektronikken jeg nå har investert i. Da jeg hørte om lanseringen av CM9 og fikk sett bilde av denne fikk jeg nesten frysninger nedover ryggen. ALDRI har noe føltes så perfekt ut i fra kun ett bilde, det blir nok disse ja til jeg venter på mer penger og kanskje en aldri så liten oppgradering av 800-serien.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine neste høytalere blir B&W 805S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Mine neste høytalere blir B&W 805S
    Jeg sikter mer mot 802D/803D, håper B&W kommer med en oppgradering slik at jeg ikke kjøper like før de lanserer nye.

Høyttalerne du er ute etter selges på Finn akkurat nå, selger sier de er ubrukt.

B&W805s | FINN torget

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe helt nye

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Jeg foretrakk også 600 serien i forhold til CM serien. Altså CM1 vs 685. Men jeg gleder meg til å høre de nye modellene i cm serien. Nad og B&W låter kanon
    Ja, de virker som gode B&W kvalitetshøyttalere. Designmessig er de heller ikke helt ueffene Hva vil du si om 685, jeg vurderer å innvestere i noen sånne som fronthøyttalere etter hvert..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cliffen
    Ja, de virker som gode B&W kvalitetshøyttalere. Designmessig er de heller ikke helt ueffene Hva vil du si om 685, jeg vurderer å innvestere i noen sånne som fronthøyttalere etter hvert..
    Sitat frå Adiophile.no

Vanvittig mye for pengene!

-Haka kom om mulig ennå lenger ned da jeg koblet opp de små 685 stativhøyttalerne. Disse er på størrelse med en litt stor skoeske og koster bare litt over 4000 kroner. Lydsignaturen er tett opptil de mer enn dobbelt så dyre 683. B&W har fått det meste til å stemme på 685, også det flotte tredimensjonale lydbildet. 685ene er ikke fullt så åpne og fine i mellomtonen som 683 med sin FST mellomtone, men til gjengjeld så har ikke 685 den samme fargingen i øvre bass som 683. Likevel har også 685 en litt rocka avstemming som gjør den utolig morsom å høre på. Jeg hadde flere på besøk i lytterommet under lyttingen på den nye 600 serien, og folk trodde jeg tullet når jeg kunne fortelle at lyden kom fra et sett høyttalere til bare litt over 4000 kroner.

Oppsummering

Etter et par uker med 683 og 685 i lytterommet, er jeg mektig imponert over hva B&W har fått til med disse høyttalerne. God lyd er vel i og for seg ikke noe nytt fra B&W, som alltid har levert godlyd koste hva det koste vil. B&W har gjort de mest ekstreme stunt, som å lage den sinnsykt dyre håndbyggde Nautilus, alt sammen for å oppnå perfekt lyd, koste hva det koste vil. Disse stuntene har gitt innsikt og kompetanse i hva som skaper god lyd. Det er disse kunnskapene som har gjort det mulig for B&W å lansere den nye Serie 600. Aldrig har så god lyd vært tilgjengelig til en så lav pris!

Å sammenligne med B&W´s dyrere modeller med lignende elementer og bestykning, f.eks. 803D er vel ikke helt rettferdig, og kanskje også en tanke usakelig. Det er helt klart bedre lyd i 803D enn i 683, men med tanke på at prisen ligger under 20% av det 803D koster, så er det nesten utrolig at det nesten bare er et enklere høyttalerkabinett du får når du kjøper 683. Godlyden får du med til 90%, så får du selv avgjøre om de siste 10% med godlyd er verdt 50000 kroner ekstra. B&W har med denne serien laget høytalere som er drivende gode. Til prisen, så er dette nesten for godt til å være sant. Det er bare å stille seg i kø hos HIFI-Klubben for å bestille, jeg regner med at køen allerede er lang.

Altså en veldig god høgtaler....

Side 9 av 218 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •