B&W klubben - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei..

Første gang jeg er inne her.
    Har tatt en sjanse og satset på B&W høyttalere til mitt fremtidige stereo anlegg.
    Handlet nylig inn et par B&W 805 S og en ASW 825 som er en sub.

Har også mer eller mindre bestemt meg for å satse på Cambridge Audio.
    I den forbindelse har jeg undersøkt muligheten for å anskaffe meg en
    platespiller av typen Cambridge Audio TT-50. Hifi klubben sier den har gått
    ut av sortimentet deres.

Synd..må vel ut å lete etter en brukt da..!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Alle B&W fan's, Lurte egentli bare på om en Pioneer VSX-LX52 reciver vil ha nok power for og drive et CM9 og Centre 2 senter front sett. Dette blir bare til æ får råd til og oppgradere til en LX-82. eller ville dokker ha først oppgradert reciveren også kjøpt høytalerne? Eller burde æ gå for CM7 har 603 S3 og LCR600 S3 senter front allerede. Stua mi e ca 16kvadrat.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Da var juli kommet, og jeg ringte hifiklubben, som for flere måneder siden opplyste om at HTM2D kom i juli, for å få beskjed om at den først kommer i september.. Og blir den enda et par mnd. forsinket har det gått ett år uten at man har kunnet kjøpe stor senter i 800-serien. Kjeeedelig... :P
    Uff,kjedelig å vente så lenge.
    Jeg kjøpte en Htm2D på tirsdag,riktignok den "gamle" utgaven.
    Gleder meg til å teste denne med en god film ikveld.

Titt gjerne innom min stuekiono tråd,det kommer noen bilder der ikveld/morgen.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv store recievere som LX-82 vil ikke være noe for både cm7 og cm9 da ville jeg eller beholdt min LX52 og kjøpt effektforsterker på brukten... Får f.eks. lett en rotel med et par år på baken til 3000. Mye i mellomklassen som passer til B&W her.

Når det kommer til cm9 vs cm7 så må vel det føles på lommeboken. I tillegg så vil cm9 være mer tungdrevne.. cm9 vil trenge effektforsterker mer enn cm7...

Recievere er sjeldent kraftige nok til å dra slike høytalere i et kinooppsett.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr hørt fullt CM9 sett på en Denon AVR4310. Det spilte over all forventning!!! CM9 front, CM5 bak og CM sin største senter! Syns de virker litt snillere enn f.eks 600 serien, spessielt centeren var mye mer åpen enn HTM61 (eller hva den største i 600 serien heter). HTM61 kan faktsik spille bra den og.. men det krever vannvittig med kraft... :S.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS Ville feks denne funke bra til CM7/CM9? Vil LX-52'en da klare center og surround høytalerene uten problem da? kjører 2 sett DS3 surround. Takk for tipset angående effekforsterker. Hadde ikkje tenkt over den muligheta

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HAr hørt fullt CM9 sett på en Denon AVR4310. Det spilte over all forventning!!! CM9 front, CM5 bak og CM sin største senter! Syns de virker litt snillere enn f.eks 600 serien, spessielt centeren var mye mer åpen enn HTM61 (eller hva den største i 600 serien heter). HTM61 kan faktsik spille bra den og.. men det krever vannvittig med kraft... :S.
    Hei

+1 :-D Drev selv mine CM9 med Denon AVR-3808A, og det gikk helt greit.
    Nå driver jeg dem med Pioneer SC-LX82, og den driver dem over all forventning, har også hatt Denon AVR-4810 på hjemlån, og den også drev disse helt upåklagelig, så man må ikke ha effektforsterker! Mitt syn også er at CM serien er snillere enn 600 serien til B&W! Og Denon AVR-4310 skal visstnok ikke ligge noe tilbake angående forsterkerkraft i forhold til storebroren AVR-4810. Ja, selvfølgelig vil både CM9 og spesiellt DM683 spille bedre med en effektforsterker, men man må som sagt ikke ha det!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Hei Alle B&W fan's, Lurte egentli bare på om en Pioneer VSX-LX52 reciver vil ha nok power for og drive et CM9 og Centre 2 senter front sett. Dette blir bare til æ får råd til og oppgradere til en LX-82. eller ville dokker ha først oppgradert reciveren også kjøpt høytalerne? Eller burde æ gå for CM7 har 603 S3 og LCR600 S3 senter front allerede. Stua mi e ca 16kvadrat.
    Hei

Receiveren du har nå, LX52, tror jeg blir i minste laget, men vil selvfølgelig gi lyd i høyttalerne, men du bør være meget forsiktig med hvor høyt du skrur opp. Pioneer SC-LX82 vil drive CM9 uten noen problemer!
    Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har no så å si bestemt mæ for og gå for en separat effektforsterker men e litt usikker på kor kraftig og korsen pris klasse æ vil i på en Rotel effektforsterker. Dette blir nok også den rimeligste løsningen og
    PS!! den linken der oppe e til effektforsterkeren, e en æ fant på brukttorget her..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen alle sammen.

E no kommet opp i et problem, Hi-Fi Klubben Tromsø har lagt sæ litt på vranga og virka ikkje gira på få inn CM9 eller XT8 som demo høytalere pga dæm hadde henta inn nye 805D isteden, e CM9 og XT8 verd en tur til Oslo før og høre dæm på demo der, før æ eventuelt kjøpe dæm?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en NAD M25 klare å drive CDM9NT? Har ikke noen andre høyttalere enda, men begynner å kikke i den retningen ettersom jeg ikke klarer å finne en stereo-forsterker og siden jeg trossalt ser en del film. Med en sånn bør det vel være mulig å senere oppgradere med en prosessor/surround forsterker + flere HT. om den da har nok krefter til å dra et surround oppsett.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Minim, M25 klarer fint å drive CDM9NT, og et surroundopsett attåt! Hvis du kjører 5-kanals kan du jo også bi-ampe.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Hei Minim, M25 klarer fint å drive CDM9NT, og et surroundopsett attåt! Hvis du kjører 5-kanals kan du jo også bi-ampe.
    Skjønner ikke helt poenget med å biampe fra samme strømforsyning? Kan noen forklare meg hvordan dette fungerer og hvor mye effekt dette har?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Skjønner ikke helt poenget med å biampe fra samme strømforsyning? Kan noen forklare meg hvordan dette fungerer og hvor mye effekt dette har?
    Hei Zebby!

Vet egentlig ikke hvordan jeg skal forklare dette, men kan skrive under på at bi-amping har noe for seg. Har som sagt prøvd dette flere ganger nå, både DM683, CM7 og CM9. Første gangen jeg hadde demo på CM7 og CM9 låt CM9 utrolig tam ut i forhold til CM7 på min lokale HFK, det viste seg at høyttalerne var koblet opp mot receiver, AVR-4810 på vanlig måte. Tok å bi-ampet dem, og det låt mye bedre, ble en helt annen høyttaler! Har også testet dette med NAD T785HD på samme høyttaler. Det var skikklig artig det der, en av de jeg snakker mest med var skikklig på meg at jeg burde gå for NAD, da den var så mye kraftigere. Vi koblet CM9 opp mot både NAD og Denon, bi-ampet, Denon spilte skjorta av NAD, noe han på HFK var helt enig i, både han og jeg ble mildt sagt meget overrasket der vi satt.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er mer i et effekttrinn enn bare en strømforsyning, det kan f.eks hende det er flere kondensatorer dedikert til hver kanal. Jeg har ikke så veldig teknisk peiling, men har prøvd bi-amping og merket forskjell selv, hvertfall.

Newcomer Burkabob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM-Surround eller CDM NT-Surround?

Hei!
    Jeg står på sprang inn i et bedre lydunivers (håper jeg!). Det jeg trenger litt feedback på er hva som er best å satse på av et surround set up av CM-

eller CDM NT-høyttalere...
    Jeg har en Onkyo TX-SR805 som skal drive herligheten i full HD. Er den sterk nok mon tro?

Onkyo TX-SR805 - 7.1-Channel Home Theater Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products

Og hvilket høyttalersett vil den yte mest rettferdighet av B&W's to nevnte serier (det er derfor innlegget havnet her i B&W-tråden ; ) ) ?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burkabob
    Jeg har en Onkyo TX-SR805 som skal drive herligheten i full HD. Er den sterk nok mon tro?

Nei, er det raske svaret. Hvis du ikke har et optimalt oppsett å sammenligne med vil det nok høres glimrende ut, men når du etterhvert putter på en effektforsterker finner du ut av hva du har gått glipp av.
    Men du får jo et supert utgangspunkt å bygge videre på uansett hvilke av de to høytalerne du velger..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM7 til Denon-AVR 3806?

Hva mener folket?

Vil forsterkeren ha nok power? Har jo lest mye om at B&W krever sitt, og at Denon ikke skal være det beste alternativet, men HIFI - Klubben sier iallefall at denne skal ha mer enn nok power til å drive CM7!

Alternativet er å gå for den nye IKON 6 MK2....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av and_elli
    Hei igjen alle sammen.

E no kommet opp i et problem, Hi-Fi Klubben Tromsø har lagt sæ litt på vranga og virka ikkje gira på få inn CM9 eller XT8 som demo høytalere pga dæm hadde henta inn nye 805D isteden, e CM9 og XT8 verd en tur til Oslo før og høre dæm på demo der, før æ eventuelt kjøpe dæm?
    Merkelig, mener jeg hørte på CM9 på hi fi klubben i Tromsø i jan/feb... De hørtes svært bra ut! Lyttet til de rett etter en 803D-sesjon med Classe elektronikk. Ikke like bra selvfølgelig, men i "rett under 20 tusen kroner"- klassen er CM9 absolutt et av de bedre kjøp. Imho. Kjøp en billig billett til Oslo, kombiner hi fi med litt uteliv den helgen, så er det sikkert verdt det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjers
    Hva mener folket?

Vil forsterkeren ha nok power? Har jo lest mye om at B&W krever sitt, og at Denon ikke skal være det beste alternativet, men HIFI - Klubben sier iallefall at denne skal ha mer enn nok power til å drive CM7!

Alternativet er å gå for den nye IKON 6 MK2....
    Hei

Jeg personlig vil tro at den skal ha krefter nok til å drive CM7, drev mine CM9 med en 3808A, og det gikk greit. Er i grunnen bare du selv som kan avgjøre om du synes receiveren din driver dem godt nok. Både CM7, CM9, 683 er høyttalere som blir bedre jo mer effekt/power dem får, kommer som sagt veldig mye ann på den enkelte, hva man opplever som godt nok, og ikke minst hvor høyt man trenger å spille. Opplevde selv når jeg drev mine CM9 med 3808A at det gikk helt greit, fint på normal og moderat høyt volum, ingen problemer, men merket som sagt at høyttalerne hadde godt av mer.
    Nå skal det også sies, at jeg er kommet i en alder der jeg ikke har behov for å spille for naboen. Tror nok at det vil fungere problemfritt, og du kan jo uansett bygge på med en effektforsterker med tiden hvis du føler behov for det. CM7 er forøvrig en meget velspillende og god høyttaler!
    Lykke til med valget!

Side 89 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •