B&W klubben - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 4355

Tråd: B&W klubben

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    hehe,var litt feil ja, men bruker du crownen på DALI dine? hvordan spiller det?
    Jeg syntes at det er bra bass i de, og de spiller veldig bra. Blir litt feil å diskutere dali her inne da Jeg er godt fornøyd. Tenker på å kjøpe en xti1000 til daliene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg syntes at det er bra bass i de, og de spiller veldig bra. Blir litt feil å diskutere dali her inne da Jeg er godt fornøyd. Tenker på å kjøpe en xti1000 til daliene.

ja, det er litt feil ja men flott at det spiller bra

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen, da sitter vi og diskuterer hva han skal kjøpe og hva som hadde passet best. Vi har nå kommet frem til at han kjøper CM9 og bruker NAD 372 inn til videre. så skal jeg få ned B&W 684 så jeg gleder meg. Har nå Cerwin vega XLS 15 men skal ha de til musikk som er beregnet til de. og fester ...

men hvilken forsterker kan annbefales til CM 9 ? er rotel noe ?

takker for svar :wink:

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen, da sitter vi og diskuterer hva han skal kjøpe og hva som hadde passet best. Vi har nå kommet frem til at han kjøper CM9 og bruker NAD 372 inn til videre. så skal jeg få ned B&W 684 så jeg gleder meg. Har nå Cerwin vega XLS 15 men skal ha de til musikk som er beregnet til de. og fester ...

men hvilken forsterker kan annbefales til CM 9 ? er rotel noe ?

takker for svar :wink:

Tror definitvt rotel er noe å tenke på, har ikke hørt rotel på b&w selv, men den comboen får mye skryt!
    Vet b&w ofte bruker rotel på sine "stands"!
    Vurderer selv å kjøpe meg rotel effektrinn

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Tror definitvt rotel er noe å tenke på, har ikke hørt rotel på b&w selv, men den comboen får mye skryt!
    Vet b&w ofte bruker rotel på sine "stands"!
    Vurderer selv å kjøpe meg rotel effektrinn

takk, hvordan tror du NAD 372 med CM 9 vil spille inntil videre? vi hørte i butikken med NAD 375 og var helt imponert av lyden. og om jeg ikke tar feil så er 375 litt bedre i lydkvalitet og med effekt selv om effekten er på 2 x 150 rms.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kriss66; mener at bladet Lyd & Bilde testa CM9 med Nad 375 med glimrende resultat.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Kriss66; mener at bladet Lyd & Bilde testa CM9 med Nad 375 med glimrende resultat.

jepp, så det nå ble ganske imponert sjøl når jeg hørte lyden med NAD`en :grin:

hvor selger de rotel, Helt nye ?

takker for svar.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Hei

Har selv CM9, og prøvde NAD som Pre og Rotel som Effekt og det låt bra det!
    Det var NAD375 og Rotel RB-1572 som effekt og det låt greit, synes NAD og Rotel ligger veldig likt her i lydklangen/lydsignaturen, så etter mitt syn matcher dem godt!
    Rotel selger dem på TonArt!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Har selv CM9, og prøvde NAD som Pre og Rotel som Effekt og det låt bra det!
    Det var NAD375 og Rotel RB-1572 som effekt og det låt greit, synes NAD og Rotel ligger veldig likt her i lydklangen/lydsignaturen, så etter mitt syn matcher dem godt!
    Rotel selger dem på TonArt!
    hadde du satte en NAD 165 eller en rotel-forforsterker hadde det sikkert låta bedre ?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde du satte en NAD 165 eller en rotel-forforsterker hadde det sikkert låta bedre ?
    Hei

Dette kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har hørt NAD forsterkeren du nevner, heller aldri brukt Rotel som Pre.
    B&W bruker som kjent Rotel, så det pleier å være god match! Men når man bruker forskjellige merker som Pre og Effekt vil disse ofte "farge hverandre".
    En annen ting, har dere vurdert Cambridge?, ville hørt på det også!
    NAD forsterkeren dere har valgt ut og en Rotel effektforsterker koster jo endel hvis dette skal kjøpes nytt, da snakker vi fort 15k+, og i dette prisleiet, 15-20k er det mye å velge i, bla. Cambridge.
    840A+840W havner vel på rundt 20k, ville vurdert dette, og så har man enkelte som snakker veldig godt om Hegel.
    Hegel har jeg personlig aldri hatt sjansen til å høre selv, og selvfølgelig de litt større Denon forsterkerne.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge + 1 !

Var så heldig å få høre på Cambridge 840 W som effekt og 840 E som forforsterker på CM9 i 3 timer. Der og da så jeg mitt nye anlegg, men ble litt for dyrt i denne omgang. Fantastisk lyd !

Nad og Cambridge er begge gode kandidater til B&W. Testa litt visa versa opp mot DM683 med NAD 375 og Cambridge 840A. Cambridgen låt nok litt mere nøytralt i forhold til NADen, men syns NADen spilte kulere. Så jeg endte opp med DM685 og NAD 375. Får se om det kanskje blir CM neste gang, blir spennende.

Rykter om en ny 700 serie fra B&W ?:?:

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg en B&W center på vei i posten.
    Gleder med til å få den i hus.
    Håper den dukker opp på mandag/tirsdag.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...b-w-htm2d.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått mine to par B&W DS-3 i hvit.
    Må si jeg er meget imponert, størrelsemessig og lydmessig, både film og musikk. klipsch rs-42, som jeg hadde før var noe "morsomere" på film, men på musikk er ds-3 kongen, spesielt med nautilus diskanten. Det er rått med nils lofgren i skuffen eller rush blu-ray konsert i BD-spilleren

Musikk kan nå nytes i 7 kanaler, DS-3 i presence og surround, DM-683 som front og HTM-61 til center, pluss tre stk XTZ W12.16.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var juli kommet, og jeg ringte hifiklubben, som for flere måneder siden opplyste om at HTM2D kom i juli, for å få beskjed om at den først kommer i september.. Og blir den enda et par mnd. forsinket har det gått ett år uten at man har kunnet kjøpe stor senter i 800-serien. Kjeeedelig... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hørte på 683 her for et par uker siden, og ble veldig imponert over stereoperspektivet som ble tegnet opp. Jeg synes det manglet litt i bunnen, men det er mulig fordi forsterkeren var en Denon PMA-1510 med for lite effekt.

Men uansaett, vil jeg miste mye stereoperspektiv etc ved å gå for 685 sammen med sub i stedet? Noen som har hørt begge deler?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Var å hørte på 683 her for et par uker siden, og ble veldig imponert over stereoperspektivet som ble tegnet opp. Jeg synes det manglet litt i bunnen, men det er mulig fordi forsterkeren var en Denon PMA-1510 med for lite effekt.

Men uansaett, vil jeg miste mye stereoperspektiv etc ved å gå for 685 sammen med sub i stedet? Noen som har hørt begge deler?

jeg var og hørte 683 og cm9, og da vil jeg si at jeg ble imponert av bassen de kunne levere. CM 9 hadde mindre bass men låt bedre. da brukte vi en NAD 375 som er sterk. 683 har mye bass

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei da var vi kommet til ennighet om cm9 etter lang stund men han ser også på dette paret B&W 804 Diamond Høyttalere | Hi-Fi Klubben

hvordan vil det spille med en NAD 372 ? eller ville da dere bare gått for CM 9 ?

takker for svar

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

hei hei da var vi kommet til ennighet om cm9 etter lang stund men han ser også på dette paret B&W 804 Diamond Høyttalere | Hi-Fi Klubben

hvordan vil det spille med en NAD 372 ? eller ville da dere bare gått for CM 9 ?

takker for svar

Var på hifiklubben for 3 uker siden. Hørte da på disse høytalerne med denne forsterkeren :

NAD M2 Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Det var en helt fantastisk lyd i disse høytalerne. Det var neste som å være på konsert å høre alle instrumentene! Diskanten er helt overlegen på disse høytalerne.

Men de krever jo litt krefter for å drives riktig vel og merke

Det blir fort sånn at når man først har bestemt seg for et par med høytalere, så vil man fort ha de som er enda bedre

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp brukt, B&W har lagd godis i maange år.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pioneer og b&w 683

Hei

noen som har testet pioneer sc-lx71 på b&w 683?
    har forsterkeren og lurer på nye høytalara. har hørt dem på hifiklubben og likte lyden veldi bra! (med en denon 4310)

noen eventuelle tips til effekttrinn?

Side 88 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •