B&W klubben - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Nivve]Hvor er denne ampen?[/QUOTE

På Avtorget eller på Hifisentralen,med mindre den er solgt.
    Lyngdorfen er 2x120 w når den blir målt som andre forsterkere.200w er ved 1 hz og 1 % forvrenging.Mener å ha blitt informert om det noen ganger.Var en hårsbredd fra å kjøpe den selv.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei lurer på hvilken av disse HT er best ? i detaljer osv... B&W CM 9 vs DALI IKON 5 ? min far har tenkt seg nye HT men han vet ikke hva han skal gå for. han var og hørte på lørdag på CM 7 og 683 dag og natt. det var mer oppløst og mer detaljer, men mer bass i 683.

men hva er best av B&W CM 9 vs DALI IKON 5 ?

valget står mellom B&W CM 9 eller DALI IKON 5.

takker for et svar

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    hei lurer på hvilken av disse HT er best ? i detaljer osv... B&W CM 9 vs DALI IKON 5 ? min far har tenkt seg nye HT men han vet ikke hva han skal gå for. han var og hørte på lørdag på CM 7 og 683 dag og natt. det var mer oppløst og mer detaljer, men mer bass i 683.

men hva er best av B&W CM 9 vs DALI IKON 5 ?

valget står mellom B&W CM 9 eller DALI IKON 5.

takker for et svar
    Hei

Skal være litt forsiktig her, men tror nok ikkje at man skal sammenligne DALI IKON 5 med CM9, sikker på du ikkje mener DALI MENTOR serien?
    Ihvertfall, tror nok man kan si med stor sikkerhet her at CM9 er en mye bedre høyttaler enn DALI IKON 5. Det er mer bass i CM9 enn CM7, men fremdeles mer bass i 683 enn CM9 igjenn, ihvertfall det jeg har opplevd, opplever også selv at CM9 er en bedre høyttaler enn 683.
    Hvis du besøker HFK sin hjemmeside, kan du jo også se at det er ganske stor prisforskjell på CM9 og DALI IKON 5, det bør jo også gi en viss pekepinn!
    Og er din far ute etter detaljer, er ikke B&W CM-serie et dumt valg!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Skal være litt forsiktig her, men tror nok ikkje at man skal sammenligne DALI IKON 5 med CM9, sikker på du ikkje mener DALI MENTOR serien?
    Ihvertfall, tror nok man kan si med stor sikkerhet her at CM9 er en mye bedre høyttaler enn DALI IKON 5. Det er mer bass i CM9 enn CM7, men fremdeles mer bass i 683 enn CM9 igjenn, ihvertfall det jeg har opplevd, opplever også selv at CM9 er en bedre høyttaler enn 683.
    Hvis du besøker HFK sin hjemmeside, kan du jo også se at det er ganske stor prisforskjell på CM9 og DALI IKON 5, det bør jo også gi en viss pekepinn!
    Og er din far ute etter detaljer, er ikke B&W CM-serie et dumt valg!
    takker han er mest ute etter detaljer, vi var og høre på demo på HFK. der høre vi
    683 og CM 9 når det det kom til detaljer og andre ting var det forskjell, mye mer oppløst i cm serien men mest sannynlig går vi får cm 9

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut EC 4.7+Midgard Oberon 2.1 mot Lyngdorf TDAI 2200 med roomperfect. Dette skal brukes på mine B&W CDM9NT og den sammenheng så lurer jeg på om noen har prøvd Lyngdorfen på dem eller noen lignende B&W høytalere. Vil jeg få problemer med for lite headroom i denne forsterkeren til disse høytalerene?

Hvordan er generelt "matchen" mellom B&W og Lyngdorf?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blant annet prøvd Midgard 4.1, Lyngdorf SDA2175 og Lyngdorf RP-1 på 683. Etter min smak var SDA2175 en klasse over Midgard, og SDA2175 + RP-1 flere klasser over det igjen...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har et lite spm. hvilken av disse HT er best i bass av B&W 683 VS dali lektor 8 ?

takker for forhånd

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali har da 2 8" vs. b&w's 2 6,5". Så regner med at dali har mer bass, men et annet spørsmål er om den er bedre. B&W's bass er ofte litt tørr, så skal du ha høy party-faktor bør du nok vurdere noe annet...8)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Dali har da 2 8" vs. b&w's 2 6,5". Så regner med at dali har mer bass, men et annet spørsmål er om den er bedre. B&W's bass er ofte litt tørr, så skal du ha høy party-faktor bør du nok vurdere noe annet...8)

takker, jeg var på hifi for noen dager siden hørte på 683 jeg ble helt imonert over bassen i de dyp og fin og da var det hele lokalet de sto i

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet ut 684`ene mine med 683 nå og FOR en forskjell det er på disse to høyttalerne!!
    Kan jo ikke sammenlignes i det hele tatt, mye mer bass og bare mellomtonen alene er verdt prisforskjellen på de!
    Må si jeg ble mektig imponert over hva 683 leverer av lyd med bare en receiver som kilde, angrer litt på at jeg solgte midgardene mine nå...
    Men ble hvertfall ufattelig fornøyd!

Eneste jeg lurer på nå er om jeg skal gå for ett rent stereo oppsett eller fortsette med surround.Er jo gromt med surround på film da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har blant annet prøvd Midgard 4.1, Lyngdorf SDA2175 og Lyngdorf RP-1 på 683. Etter min smak var SDA2175 en klasse over Midgard, og SDA2175 + RP-1 flere klasser over det igjen...
    Det høres veldig bra ut! DM683 kan vel omtrent direkte sammenlignes med mine mtp. hvilken krefter man trenger for å dra dem? Jeg er skikkelig ivrig etter å få prøvd room perfect som de skryter så og si uhemmet av. Pga. WAF må jeg plassere høytalerene omtrent slike som de står hos meg nå og det er ikke helt ideelt så kankje lyngdorfen retter opp i litt av dette

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har et lite spm. hvilken av disse HT er best i bass av B&W 683 VS dali lektor 8 ?

takker for forhånd
    har hørt disse opp mot hverandre, og kan si at det er litt mer bass i Lektor 8, men den er også mere "boomy". 683 sin bass er mer kontant og slående. bassen er uten tvil "bedre" i 683.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    har hørt disse opp mot hverandre, og kan si at det er litt mer bass i Lektor 8, men den er også mere "boomy". 683 sin bass er mer kontant og slående. bassen er uten tvil "bedre" i 683.

takk, da har jeg fått svaret min far så litt på DALI`ene men han var litt usikker om han ville bytte over. Så han gikk og spurte og fikk høre litt på HFK. de ville absolutt anbefale B&W. Var der og hørte 683 oppimot CM7,CM9 var kristal lyd i CM serien. mye mer oppløst og mer detaljer, men i CM serien var det litt dårligere bass som vi trenger litt av og.

men nå har vi 684 og jeg syntes det er bare helt knall lyd og bassen i de er ganske syk. Har en CD av timbaland som har en del sanger med dyp bass og vil ikke si at B&W takler det dårlig.

men vi skal nok ta oss en tur med egen CD å høre på hvilken vi skal gå for

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, da har jeg fått svaret min far så litt på DALI`ene men han var litt usikker om han ville bytte over. Så han gikk og spurte og fikk høre litt på HFK. de ville absolutt anbefale B&W. Var der og hørte 683 oppimot CM7,CM9 var kristal lyd i CM serien. mye mer oppløst og mer detaljer, men i CM serien var det litt dårligere bass som vi trenger litt av og.

men nå har vi 684 og jeg syntes det er bare helt knall lyd og bassen i de er ganske syk. Har en CD av timbaland som har en del sanger med dyp bass og vil ikke si at B&W takler det dårlig.

men vi skal nok ta oss en tur med egen CD å høre på hvilken vi skal gå for
    Da kan dere jo vurdere ikon6/7 mk2. Husk å spør om STOR effektforsterker.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Da kan dere jo vurdere ikon6/7 mk2. Husk å spør om STOR effektforsterker.

hehe, mener du til dali trenger stor forsterker? B&W er vell mer tungdrevne enn DALI ikon? altså CM serien ?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, mener du til dali trenger stor forsterker? B&W er vell mer tungdrevne enn DALI ikon? altså CM serien ?
    Ikon trenger nok ikke den største. Men du kan jo høre selv om merker noe forskjell på en reciver og en nad 275.

Blir helt feil å tro at Dali er en pinglehøyttaler. Hvertfall sånn jeg forstod "hehe" og ? tegnet etter på. B&W er tungdrevne, men for å få godlyden ut av ikon serien så holder det ikke med moderate krefter. 8)

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om faren din er ute etter detaljer, så ville jeg helt klart gått for cm9/cm7!
    Dali er nok, som sagt, bedre på bass.. Men tror ikke det er mange høytallere i den prisklassen som kan tukte med cm-seriens diskant og mellomtone!
    B&w mellomtone og diskant defineres av mange eksperter som verdensledende, ren og ufarget lyd!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Om faren din er ute etter detaljer, så ville jeg helt klart gått for cm9/cm7!
    Dali er nok, som sagt, bedre på bass.. Men tror ikke det er mange høytallere i den prisklassen som kan tukte med cm-seriens diskant og mellomtone!
    B&w mellomtone og diskant defineres av mange eksperter som verdensledende, ren og ufarget lyd!

takk, men vi var var og testet 683. så syntes jeg at bassen var knall god i 683, men litt tammere i cm9 men myye mer detaljert lyd. Det var bare helt fantastisk! vi skal ta oss en tur på lørdag men er sikker på at de ikke har inne CM 9 men da får vi vente hehe.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 er en utrolig god høyttaler. Mellomtonen er helt i egen klasse.

Syntes det var litt rart å sammenlikne denne med ikon5.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    CM9 er en utrolig god høyttaler. Mellomtonen er helt i egen klasse.

Syntes det var litt rart å sammenlikne denne med ikon5.

hehe,var litt feil ja, men bruker du crownen på DALI dine? hvordan spiller det?

Side 87 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •