B&W klubben - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W hjemme og til salgs

Har lenge vært lyd entusiast, både hjemme og i bil, men for ikke så lenge siden ble jeg B&W entusiast.

I stua har jeg:

B&W DM685 høytalere, på stativ
    B&W ASW608 sub
    NAD C326BEE forsterker

I kinoen:

B&W DM683 front
    B&W HTM62 senter
    B&W DS3 bak
    2 x B&W ASW610 sub'er framme
    1 x B&W ASW650 (12") bak
    NAD T775HD reciever
    106" dreamscreen
    Optoma HD82 prosjektor

For de som kunne tenkt seg B&W høytalere så er DM685 høytalerne inkl stativ, og HTM62 senteren til salgs.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du selge så gode høyttalere?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Hehe, sant. Oppgraderingsspøkelset er vel kommet hjem til han også kanskje ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Ja, men det er kun for å oppgradere. Må opp på HTM61 til kinoen, 62 klarer seg meget bra, men vil er kanskje litt liten i min oppsetning.

I stua så går det litt på plass og (samboeren ) Har akkurat flyttet og det ødelegger litt både str, men og at de er sorte.

Var du interessert i de eller?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har 685 selv, og siden de er såpass små, så har jeg tenkt å beholde dem selv om jeg i fremtiden oppgraderer:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon eller NAD til B&W

Har B&W 683,685,asw 610 htm61,686, og ds3. Skal ha ny receiver, men er usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Det står imellom Denon AVR-4310 og NAD T765HD.

Hvilket merke passer best til B&W, hva er den store forskjellen mellom disse?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ms88
    Har B&W 683,685,asw 610 htm61,686, og ds3. Skal ha ny receiver, men er usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Det står imellom Denon AVR-4310 og NAD T765HD.

Hvilket merke passer best til B&W, hva er den store forskjellen mellom disse?
    For ikke svare på spm ditt og heller spør deg om noe. Hvor mye vil du ha for HTM61 og suben?

Jeg har akkurat kjøpt T775HD, og både denne og din 765HD er mer enn nok for det vi to har. Grunnen til at jeg gikk for såpass sterk reciever er fordi hvis jeg vil oppgradere front og center i framtiden, så har jeg litt å gå på. Men som HFK selv sa, så ville det vært nok med NAD T747 for å drive 683.
    Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt NAD, pga 10W mer og Full HD lyd. Det har ikke AVR'en

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cmc2

Sitat Opprinnelig postet av B&WThomas
    Ja, men det er kun for å oppgradere. Må opp på HTM61 til kinoen, 62 klarer seg meget bra, men vil er kanskje litt liten i min oppsetning.

I stua så går det litt på plass og (samboeren ) Har akkurat flyttet og det ødelegger litt både str, men og at de er sorte.

Var du interessert i de eller?

Var du interessert i de eller?[/QUOTE]

Hadde vurdert B&W CM CENTRE 2 visst eg var deg Har selv hørt htm61 oppmot den gamle lcr 600.Synest ikkje forskjellen var verdt oppgraderingen til htm61.Cmc2 derimot.Koster vel nesten det dobbelte,men vel verd pengene.Eg har 683 i front,cmc2 center,686 bak og svs pbn new 10" sub.Kjører pioneer lx81 på høytallerene,men biamper cmc2en på ein vincent sp-331.Den krever ein del.Er jo på 200 watt den centeren.Eg synest den låter mye bedre enn htm61.Mer oppløst,trøkk og ikkje minst får den fram den minste detalj i filmer

Synest den matcher 683ene perfekt 8-) Har også hørt om folk som synest htm62 er bedre enn htm61.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke svare på spm ditt og heller spør deg om noe. Hvor mye vil du ha for HTM61 og suben?

Jeg har akkurat kjøpt T775HD, og både denne og din 765HD er mer enn nok for det vi to har. Grunnen til at jeg gikk for såpass sterk reciever er fordi hvis jeg vil oppgradere front og center i framtiden, så har jeg litt å gå på. Men som HFK selv sa, så ville det vært nok med NAD T747 for å drive 683.
    Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt NAD, pga 10W mer og Full HD lyd. Det har ikke AVR'en
    Nå har jeg akkurat fått fatt i subben i cherry, så den blir nok ikke tilsalgs
    Er fremdeles på jakt etter en ASW610XP i cherry, da de har sluttet å produsere den fargen.

Men takk for tipset med receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge vært lyd entusiast, både hjemme og i bil, men for ikke så lenge siden ble jeg B&W entusiast.

I stua har jeg:

B&W DM685 høytalere, på stativ
    B&W ASW608 sub
    NAD C326BEE forsterker

I kinoen:

B&W DM683 front
    B&W HTM62 senter
    B&W DS3 bak
    2 x B&W ASW610 sub'er framme
    1 x B&W ASW650 (12") bak
    NAD T775HD reciever
    106" dreamscreen
    Optoma HD82 prosjektor

For de som kunne tenkt seg B&W høytalere så er DM685 høytalerne inkl stativ, og HTM62 senteren til salgs.
    ser ut til at du kjører 5.3, hvorfor ikke bruke 685 og kjøre 7.3, evt å plassere de på veggen over frontene og gjøre klart for et evt 9.3, eller 11.3

bare en tanke

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ms88
    ser ut til at du kjører 5.3, hvorfor ikke bruke 685 og kjøre 7.3, evt å plassere de på veggen over frontene og gjøre klart for et evt 9.3, eller 11.3

bare en tanke
    Ser jeg ikke har skrevet alt info.

Kommer til å selge 685 fordi de ikke passer i stua, samtidig som de er litt for store i kinoen. Har uansett 686 i stua som jeg glemte å skrive om. Så jeg kjører 7.3 oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg ikke har skrevet alt info.

Kommer til å selge 685 fordi de ikke passer i stua, samtidig som de er litt for store i kinoen. Har uansett 686 i stua som jeg glemte å skrive om. Så jeg kjører 7.3 oppsett.
    Ser jeg ikke har skrevet all info.
    Kommer til å selge 685 fordi de ikke passer i stua, samtidig som de er litt for store i kinoen. Har uansett 686 i til overs som jeg glemte å skrive om. De kommer bak i kinoen. Så jeg kjører 7.3 oppsett.

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har et par med dm 683 høytalere.
    Tenkte å få skaffet meg en senter til disse. Ser at man får kjøpt htm 61/62 som skal passe til disse høytalerne. Har søkt rundt på forumet og er mange som kritiserer senterhøytalerne i 600 serien og mener at de ikke passer i det hele tatt. Det jeg lurte på er om noen har noen andre anbefalinger som vil passe??

Håper på svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cmc2 er veien å gå for 600 serien........

Sitat Opprinnelig postet av moppeken
    Hei
    Har et par med dm 683 høytalere.
    Tenkte å få skaffet meg en senter til disse. Ser at man får kjøpt htm 61/62 som skal passe til disse høytalerne. Har søkt rundt på forumet og er mange som kritiserer senterhøytalerne i 600 serien og mener at de ikke passer i det hele tatt. Det jeg lurte på er om noen har noen andre anbefalinger som vil passe??

Håper på svar
    Hei!

Eg har også 683.Eg gikk for b&w cm centre 2.Den koster en del,men absolutt verdt pengene.Hadde før dm 604 i front og lcr 600 center.Testet den gamle lcr 600 s3 oppmot htm61,og synest ikkje det var so veldig stor forskjell til at det var verdt pengene/utbytting.Hadde trudd htm61 skulle levere mer,med tanke på pris,fst element, og at lcr 600 s3 er den gamle modellen ( fra 2001/2002???? )

Men er kjempefornøyd med cmc2en.Den leverer sakene.Er mere trøkk,mer oppløst,og alle detaljer i lyden kommer virkelig fram.Ein hører den minste ting i lydsporet Har sett at det er flere som anbefaler og har kjøpå cmc2 til dm683....

Har også lest alt det negative om htm61,både her og på utenlandske forum og ein test.Blikkbokslyd,ect... Eg synest ikkje htm61 var dårlig.Men den leverte rett og slett ikkje varene med tanke på pris,fst,og at eg synest lcr 600 var verdt å beholde istedenfor å bytte til htm61...

Gå for cmc2 du :-D

PS: Cmc2 trenger litt power.Er på 200 watt.Eg biamper den på ein vincent effektforsterker på 2x150 watt

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips til en 3-kanals effektforsterker til CM9 + CMC 2? Skulle gjerne hatt mulighet til å bi-ampe alle tre (men da trenger jeg vel en 6-kanals?)

Har sett på Classé, men det koster en del. Hvis jeg kan finne den i Trondheim (tonart, HFK, Soundgarden) er det enda bedre.

NAD: Passer ikke klangmessig
    Lyngdorf: God lyd, men HFK har ikke mer på lager
    Classé: Klasse...men dyrt (50k)
    Rotel: tonart har ingen inne
    Emotiva, Hegel, Parasound, Anthem, EC, alt kan vel funke.

Nå som CM9 og CMC2 har vært ute en stund er det vel noen erfaringer å høste ang. valg av effekt? Yamahaen (3900) mister litt kontroll ved høyt volum + lave frekvenser.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Noen tips til en 3-kanals effektforsterker til CM9 + CMC 2? Skulle gjerne hatt mulighet til å bi-ampe alle tre (men da trenger jeg vel en 6-kanals?)

Har sett på Classé, men det koster en del. Hvis jeg kan finne den i Trondheim (tonart, HFK, Soundgarden) er det enda bedre.

NAD: Passer ikke klangmessig
    Lyngdorf: God lyd, men HFK har ikke mer på lager
    Classé: Klasse...men dyrt (50k)
    Rotel: tonart har ingen inne
    Emotiva, Hegel, Parasound, Anthem, EC, alt kan vel funke.

Nå som CM9 og CMC2 har vært ute en stund er det vel noen erfaringer å høste ang. valg av effekt? Yamahaen (3900) mister litt kontroll ved høyt volum + lave frekvenser.
    Kanskje en Parasound 5250 som ligger på brukten til 14 k? Kan bi-ampe frontene og 250 til center.
    Samme blir det vel med Rotel sin 5x250 som du finner på bl.a Lsound sine sider?
    Gjetter vilt,for har dessverre aldri hørt CM9.
    Angående Lyngdorfen,så er du vel like langt for den er vel ikke akkurat kraftig.En bruker skrev at en Onkyo 7x140w receiver hadde mer guffe enn 120 watteren til Lyngdorf.Og det var et tilbakeskritt.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Kanskje en Parasound 5250 som ligger på brukten til 14 k? Kan bi-ampe frontene og 250 til center.
    Gjetter vilt,for har dessverre aldri hørt CM9.
    Angående Lyngdorfen,så er du vel like langt for den er vel ikke akkurat kraftig.En bruker skrev at en Onkyo 7x140w receiver hadde mer guffe enn 120 watteren til Lyngdorf.Og det var et tilbakeskritt.
    hvilken lyngdorf er det snakk om her?
    tror du må rettlede meg hvis jeg ikke har fått med meg at der finnes et lyngdorfkomponent som er på 120 w på forsterkersiden
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    hvilken lyngdorf er det snakk om her?
    tror du må rettlede meg hvis jeg ikke har fått med meg at der finnes et lyngdorfkomponent som er på 120 w på forsterkersiden
    Tipper han mener at Lyngdorfs 200 watter ikke klarer å levere mer enn 120. Har aldri selv hørt CM9, men på 683 spiller Lyngdorf aldeles fortreffelig i mine ører iallefall... Vet ikke hvor krevende CM9 er, men jeg kan nok godt tenke meg at den blir i minste laget på her ja.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Parasound spiller hakket bedre en Rotel på B&W.
    Så anbefaler deg å sjekke ut disse to.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er denne ampen?

Side 86 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •