B&W klubben - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg bestemt meg 90 % for B&W 683 og Nad 375

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Tror og håper du blir fornøyd med det oppsettet. Spiller ekstremt bra
    Har du vært og hørt på det oppsettet, imed at du har bestemt deg så og si nå? :P

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir nok fornøyd med det der ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Siden lyden er så dårlig i de nye centerene til 600 serien til B&W,
    er det noen som har tenkt på å bruke f.eks. 2 stk stativhøyttalere som centerløsning?
    eks. 2 stk DM685 liggende med diskantene nærmest hverandre

Kom til å tenke på dette, men det høres vel for enkelt ut.
    Det vil vel bli problemer med fase på elementene?

Impendansen blir vel et annet problem men man har jo en "workaround" med en dedikert effektforsterker.

Nysgjerrig på om noen har testet noe slikt...
    Ingen som har noen innspill eller erfaringer å dele?
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannvittig bra oppsett du har valgt . NAD 375 er en kanon amp til prisen . Høyttalernee er knall til prisen, men nå har jo også Dali Ikon 6mk2 kommet :P.

Uansett: KONGE OPPSETT!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Ingen som har noen innspill eller erfaringer å dele?
    Litt synd du ikke får svar på dette.Synes dette hørtes spennende ut.Det burde vel gå an å seriekoble (dobler impedans) de hvis man har nok med krefter.Du tenkte f.eks et par 685?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Litt synd du ikke får svar på dette.Synes dette hørtes spennende ut.Det burde vel gå an å seriekoble (dobler impedans) de hvis man har nok med krefter.Du tenkte f.eks et par 685?
    Ja, tenkte på det. Hvis de spiller så bra som det sies så er dette
    kanskje en grei løsning.

Impendansproblemet kan jo også unngås ved å bruke en dedikert 2kanals
    effektforsterker til senterene.

Jeg har også sett tidligere at noen sverger til å bruke 2 sentere,
    en over bildet og en under.
    Slik jeg har forstått så må man være ekstemt nøye på avstanden mellom
    lytteposisjon og avstand til øvre og nedre senter slik at det blir likt.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en link med endel erfainger:
    Dual Center Speaker- - Home Theater Forum Community

Denne tråden inneholder flere linker til andre tråder med samme tema.

Det ser jo ikke umulig ut dette.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i ett dilemma. Det er om jeg skal bygge surround igjen eller kjøpe 2-kanals.

Har fått ett kjempetilbud på Yamaha 3900 på elkjøp. En reciver jeg faktisk har hatt før, og å selge den er det dummeste jeg noen gang har gjort. Men med dette tilbudet jeg har fått så vurderer jeg å slå til på den igjen.

Mange vi sikkert anbefale meg å kjøpe meg en reciver med 3D støtte, men jeg driter i 3D for å si det rett ut

Er det noen av dere som kan si noe om hvordan f eks 683 fra B&W vil spille på den reciveren? Eller 685 for den slags skyld hvis det blir stativ på meg.

Totalt håpløst uten effekt?

Setter pris på svar fra noen som vet hva de snakker om her

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i ett dilemma. Det er om jeg skal bygge surround igjen eller kjøpe 2-kanals.

Har fått ett kjempetilbud på Yamaha 3900 på elkjøp. En reciver jeg faktisk har hatt før, og å selge den er det dummeste jeg noen gang har gjort. Men med dette tilbudet jeg har fått så vurderer jeg å slå til på den igjen.

Mange vi sikkert anbefale meg å kjøpe meg en reciver med 3D støtte, men jeg driter i 3D for å si det rett ut

Er det noen av dere som kan si noe om hvordan f eks 683 fra B&W vil spille på den reciveren? Eller 685 for den slags skyld hvis det blir stativ på meg.

Totalt håpløst uten effekt?

Setter pris på svar fra noen som vet hva de snakker om her
    3900 er noe av det "smarteste" du kan fore på 683 mener jeg. Veldig bra revicer, som ofte klarer 683 sine vanskelige svingninger. Problemet blir da du drar på skikkelig og dem går ned til 3ohm. Men kombinasjonen er en av de bedre om du skal ha reciver . Uansett, NAD 375 kan kobles om som et rent effekttrinn . Og da holder det jo ofte med en langt rimeligere reciver enn hva 3900 er... senere altså .

Generelt til revicer anbefaler jeg Dali pga dems enkle impedanse gang, samt de er relativt lettdrevene.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    3900 er noe av det "smarteste" du kan fore på 683 mener jeg. Veldig bra revicer, som ofte klarer 683 sine vanskelige svingninger. Problemet blir da du drar på skikkelig og dem går ned til 3ohm. Men kombinasjonen er en av de bedre om du skal ha reciver . Uansett, NAD 375 kan kobles om som et rent effekttrinn . Og da holder det jo ofte med en langt rimeligere reciver enn hva 3900 er... senere altså .

Generelt til revicer anbefaler jeg Dali pga dems enkle impedanse gang, samt de er relativt lettdrevene.
    Dette med ohm kan jeg ikke voldsomt mye om. Men det du sier er at 683ene først går veldig lavt når man drar på?

Yamaha og B&W da, gir det en mørk klang sammen? Er ute etter en klang som heller mot det mørke.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ ha effekt på 683 mener jeg, har RX-v1800 som har 10watt mindre pr kanal enn 3900 og prøvde for moro skyld og la den dra bowersene men skrur du opp litt så faller alt sammen, disse trenger MYE krefter, fungerer bra som pre da, litt mørk klang men jeg liker det veldig godt, aldri slitsom diskant foreksempel.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalerkabler til 804S

Jeg har nett byttet fra CM9 til 804S bruker Rokasan Kandy K2 forsterker og Cd-spiller koblet i hop med Xindiak FA-2 signalkabler og XINDAK SC-01 høyttalerkabler.

Jeg har lyst til å prøve noen nye høyttalerkabler for å fin tune lyden kanskje enda mer, jeg merker at diskanten er litt for skjærende og det kunne vært litt mer fyldig?

Noen tips til nye kabler?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Også interessert i denne problemstillingen med effekt til B&W. Hvordan fungerer Hegel, noen med erfaringer? H100 og H200 virker svært interessante isolert sett, men er det en bra match? Tenker primært på CM9..
    Her lurer eg og.. Alltid hørt B&W er litt tungdrevet og at rør funker dårlig.
    Men under test på min rørforsterker på butikk, 2x65W så spilte det høyt,stram bass,full kontroll og "hi-end"
    Så den forsterkeren (Music Angel 2010 modellen, med GE og Telefunken smårør) og CM9 virket nesten som dei var laget til hverandre.

Må innrømme at det hadde eg ikkje forventet. Men heller ikke testet rør på B&W før heller da.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bj-mj
    Jeg har nett byttet fra CM9 til 804S bruker Rokasan Kandy K2 forsterker og Cd-spiller koblet i hop med Xindiak FA-2 signalkabler og XINDAK SC-01 høyttalerkabler.

Jeg har lyst til å prøve noen nye høyttalerkabler for å fin tune lyden kanskje enda mer, jeg merker at diskanten er litt for skjærende og det kunne vært litt mer fyldig?

Noen tips til nye kabler?
    Van The Hul Magnum Hybrid :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere!

Kjøpte for noen måneder siden B&W CM5 og er fornøyd med kjøpet. Per dags dato står de oppkoblet med en Cambridge DAC og en Cambridge azur 640A. Problemet er at jeg syntes det mangler en del trøkk i bassen. Til en del typer musikk passer det ypperlig, og jazz spilles på høyt volum og høres flott ut, men til elektronisk musikk, pop og til fest mangler det det lille sparket.

Det jeg lurer på er om det er forsterkeren som er problemet her, eller om det er rett og slett behov for en sub? Hvis det er forsterkeren som må byttes, hvilken stereoforsterker bør jeg da bytte til, og om det er behov for en sub, hvilken ville dere anbefalt? Budsjett totalt er vel kanskje 9-11 000 for evt. begge deler.

Håper noen kan peke meg i riktig retning

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sparks
    Hei dere!

Kjøpte for noen måneder siden B&W CM5 og er fornøyd med kjøpet. Per dags dato står de oppkoblet med en Cambridge DAC og en Cambridge azur 640A. Problemet er at jeg syntes det mangler en del trøkk i bassen. Til en del typer musikk passer det ypperlig, og jazz spilles på høyt volum og høres flott ut, men til elektronisk musikk, pop og til fest mangler det det lille sparket.

Det jeg lurer på er om det er forsterkeren som er problemet her, eller om det er rett og slett behov for en sub? Hvis det er forsterkeren som må byttes, hvilken stereoforsterker bør jeg da bytte til, og om det er behov for en sub, hvilken ville dere anbefalt? Budsjett totalt er vel kanskje 9-11 000 for evt. begge deler.

Jeg ville kanskje prøvd med en NAD 375 først, litt mere punch enn Cambridge 640. Stikk innom HFK så får du kobla opp dette. Hvis du ikke syns det hjelper, må du kjøpe en sub ja. Blir enten det ene eller det andre hvis du ser på den NADen eller en sub med tanke på 9-11 tusen. CM-subben hadde stått godt i stil da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!¨

Jeg har B&W 683 og NAD C375BEE. Angrer ikke på kjøpet!

Hadde en denon 3806 før som dreiv disse, var fornøyd med det helt inntil NAD en kom i hus. Samt at den spiller rimelig bra selv på max volum. Når folk er innom og hører, lurer de på om jeg har sub stående også, de gir fra seg bra mye mer bass med NAD enn med Denon.

Krefter nok!

Nå venter jeg bare på SVS PB13-Ultra skal komme til L-Sounds butikker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sparks
    Hei dere!

Kjøp ny forsterker. Jeg hadde en Cambridge Audio Azur 640a v2.0 i ett år. For en puslete forsterker. Jeg kan virkelig ikke begripe hvordan denne kan få slike fantastiske omtaler overalt.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende forsterkeren har litt for lite kraft, men uansett forsterker, så vil du ikke få noe veldig mye trøkk/punch i en høytaller som cm5!
    Ville nok invistert i sub også

Side 85 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •