B&W klubben - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hei, kan jeg spørre hva det er du savner?

Jeg spør ettersom jeg har nesten tilsvarende oppsett som deg, og synes dette fungerer svært bra sammen - etter biamping og romkorrigering.

Høyttalerne er innstilt på large i speaker setup, og da synes jeg de gir mye og relativt dyp bass. X-curve på -1. Men rommet spiller jo også en rolle, romkorreksjon eller ei.

Hei..

Savner vel egentlig ikke noe
    Er bare litt nyskjerrig på om jeg kan få det bedre, rett å slett..
    Hører hele tiden at jeg vil få bedre lyd+kvalitet med stero watt..
    Det aller beste for meg hadde i grunn vært å fått lånt meg en stero forsterker på ca 200w, for å skjekke/kontrollere om det blir bedre..
    Nå er jo pioneern min på 190w, selv om man ikke kan forholdet seg 100% til produsentenes forskjellige måter å oppgi watt på.. Den er nok ikke 190 "ekte" watt, er ingen ekspert, men kan ihvertfall fastslå at pioneern er rimelig kraftig allikevel

Som jeg sier, er ingen ekspert! skulle jo bare bruke ca 30k på anlegget mitt, så ble d 100k istedet, burde kanskje stoppe der forløbi Tenker hele tida, man vill forbedre/fornye.. man blir på en måte avhengig

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også x-curve på -1, og høytallere large
    Ikke bi-amping..
    Har hatt litt problemer med veldig forskjellige resultat, når jeg kjører mcacc/romkorriksjon.. Men kan skyldes mikrofonen min, er en liten enkel sak som fulgte med pcen, når jeg kjøpte den.. Ikke særlig høy kvalitet over den
    Har du hatt samme problem? å bruker du en skikkelig mikrofon?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Har også x-curve på -1, og høytallere large
    Ikke bi-amping..
    Har hatt litt problemer med veldig forskjellige resultat, når jeg kjører mcacc/romkorriksjon.. Men kan skyldes mikrofonen min, er en liten enkel sak som fulgte med pcen, når jeg kjøpte den.. Ikke særlig høy kvalitet over den
    Har du hatt samme problem? å bruker du en skikkelig mikrofon?
    Jo, jeg skjønner trangen. Man søker alltid forbedringer

Men jeg synes bare denne komboen låter fantastisk, spesielt etter mcacc romkorrigering. Benytter du ikke mic'en som fulgte med receiveren? Den fungerer utmerket, får samme resultat hver gang. (fra sweetspot i ørehøyde)

Det eneste er at den legger volum litt lavt. Det korrigerer jeg til 0db på senter, -1 på frontene og -3 bak på speaker setup. Og "direct" på lydinnstilling, ikke 'Auto surround' - eller 'pure som opphever mcacc.

Men hvis du tenker effekttrinn, så tror jeg ikke jeg ville vurdert NAD sin store femkanals. Da jeg prøvelyttet CM9 hos HFK, så var det tilkoblet denne og en stor NAD receiver. Det låt på langt nær så bra som det gjør med Pioneer receiveren. Rommet kan jo ha noe å si, men..

For all del prøv et sluttrinn, før evt. kjøp, så du ikke bli skuffet. Tror det skal en god del til for virkelig å forbedre lyden.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men jeg synes bare denne komboen låter fantastisk, spesielt etter mcacc romkorrigering. Benytter du ikke mic'en som fulgte med receiveren? Den fungerer utmerket, får samme resultat hver gang. (fra sweetspot i ørehøyde)

Det eneste er at den legger volum litt lavt. Det korrigerer jeg til 0db på senter, -1 på frontene og -3 bak på speaker setup. Og "direct" på lydinnstilling, ikke 'Auto surround' - eller 'pure som opphever mcacc.

Men hvis du tenker effekttrinn, så tror jeg ikke jeg ville vurdert NAD sin store femkanals. Da jeg prøvelyttet CM9 hos HFK, så var det tilkoblet denne og en stor NAD receiver. Det låt på langt nær så bra som det gjør med Pioneer receiveren. Rommet kan jo ha noe å si, men..

For all del prøv et sluttrinn, før evt. kjøp, så du ikke bli skuffet. Tror det skal en god del til for virkelig å forbedre lyden.

Betryggende å høre
    Tror ikke det fulgte med noen mikrofon hos meg, hmm, litt merkelig..
    Får forskjellig resultat vær gang, veldig stor forskjell en gang, mikrofonen kan ikke være som den skal.. Skulle visst følge med mikrofon med subben jeg får veldig snart, får håpe d blir bedre da
    En annen ting er jo at vær gang jeg kjører mcacc så stiller reciveren til +10 db, altså maks.. Merkelig er jo helt motsatt av deg.. (mistenker mikrofonen til å stå bak det å) Den kan ikke være god!
    Nad er en ting jeg ikke vurderer, hørt at de matcher b&w dårlig, samtidig som de blir veldig varme..
    Har tenkt mye på rotel, b&w bruker ofte det i sine demoer..
    Mulig jeg tar feil, men mener å huske at rotel er et datterselskap av b&w, eller at de har en eller annen eierform i rotel..
    Har blitt anbefalt rotel ihvertfall

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Betryggende å høre
    Tror ikke det fulgte med noen mikrofon hos meg, hmm, litt merkelig..
    Får forskjellig resultat vær gang, veldig stor forskjell en gang, mikrofonen kan ikke være som den skal.. Skulle visst følge med mikrofon med subben jeg får veldig snart, får håpe d blir bedre da
    En annen ting er jo at vær gang jeg kjører mcacc så stiller reciveren til +10 db, altså maks.. Merkelig er jo helt motsatt av deg.. (mistenker mikrofonen til å stå bak det å) Den kan ikke være god!

Det følger med en mikrofon ja. Den må du få tak i, dvs kreve den hos dem som solgte deg receiveren.

Tviler på at det blir riktig med noen andre mikrofoner enn denne.

Du vil sikkert få en helt annen lyd med denne
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med en mikrofon ja. Den må du få tak i, dvs kreve den hos dem som solgte deg receiveren.

Tviler på at det blir riktig med noen andre mikrofoner enn denne.

Du vil sikkert få en helt annen lyd med denne

Hmm, tenker d samme! skal ringe soundgarden i morgen.. takk for tips

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Vurderer å investere i ett par bokhøyttalere, da små høyttalere rett og slett spiller bedre i mitt vanskelige rom enn store.

Har tittet på B&W 685 og ser at disse får bra kritikk.

Sikkert noen i denne tråden som kan fortelle litt om dem? Det hadde jeg vært takknemlig for.

Jeg spiller mye forskjellig. Alt fra elektronisk og rock, til mye rolig og er derfor ute etter en høyttaler som er god på all slags musikk.

Lurer også på hvor dyr forsterker jeg må opp på for å få disse til å spille bra.

Har tittet på en Denon og en Nad fra klubben.

Tips om hva som er bra match til disse høyttalerne mottas også med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Heisann.

Vurderer å investere i ett par bokhøyttalere, da små høyttalere rett og slett spiller bedre i mitt vanskelige rom enn store.

Sikkert noen i denne tråden som kan fortelle litt om dem? Det hadde jeg vært takknemlig for.

Jeg spiller mye forskjellig. Alt fra elektronisk og rock, til mye rolig og er derfor ute etter en høyttaler som er god på all slags musikk.

Lurer også på hvor dyr forsterker jeg må opp på for å få disse til å spille bra.

Hva er budsjettet da? Kanskje ikke så lurt av meg å skrive det på en B&W-side,men Dynaudio sine stativ/bok i samme klassen får vanvittig mye skryt.DM 2/7 spesielt.Rimelig tungdrevne Dynaudio,men spesifikasjonene er nok korrekte. :-) De finner nok en god pakkepris til deg.Du finner de her :
    Dynaudio DM 2/7 Stativhøyttaler | Soundgarden

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drev mine 685 med en denon receiver lenge, og var veldig fornøyd med det. Det er veldig gode høyttalere, hvertfall. Tror nok du burde høre litt rundt og se hvilken match du selv liker best.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei.

Ser du har Pioneer receiver.
    Har en nyinnkjøpt LX82 og lurer litt på innstillingen du refererer til i ditt innlegg.
    Ved bruk av "Direct" i surround. Blir ikke mcacc ,altså romkorreksjon utkoblet??
    Hvis ikke, blir da kun EQ utkoblet??
    Står sikker i manual men synes det er greit å spørre andre som har mer erfaring.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Hei.

Ser du har Pioneer receiver.
    Har en nyinnkjøpt LX82 og lurer litt på innstillingen du refererer til i ditt innlegg.
    Ved bruk av "Direct" i surround. Blir ikke mcacc ,altså romkorreksjon utkoblet??
    Hvis ikke, blir da kun EQ utkoblet??
    Står sikker i manual men synes det er greit å spørre andre som har mer erfaring.

Nei, kun "pure" innstillingen som kobler ut romkorrigering.

Du ser det på lysene for mcacc i frontpanelet som tenner/slukker ved ulike lydinnstillinger.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Du minner meg litt om meg selv da jeg så etter høyttalere. Jeg spiller så og si all musikk, og så på både stativ og gulvstående.

Nå kjøpte en grom forsterker som drar dem maks ut, men en NAD C355 er jo også en kruttønne å anbefale hvis du skal ha stereoforsterker. Denon og NAD spiller jo bra sammen med B&W, også Cambridge. Mener å huske jeg skrev noe lignende i tråden "NAD Klubben" til deg, men kan jo ta det kort her. Jeg skulle egentlig ha Cambridge 840 v. til mine DM685, men HFK hadde de ikke på lager i hele Norge, så måtte da vente til slutten av Juli, noe som ikke var aktuelt. Istedenfor tok jeg 375 som jeg ikke angrer et sekund på. En bedre allrounder til 685 enn Cambridge 840 v.2 fant jeg ut da jeg også hører på en del forskjellig musikk.

Jeg syns DM685 spiller ekstremt bra og spesielt i forhold til prisen. At den "bare" koster 4596,- nå er jo konge !
    Ingenting negativt å si om den syns jeg. Spiller detaljert, åpent og varmt sammen med NADen. Ikke stressende diskant og deilig mellomtone. Har aldri spilt Dire Straits mer enn det jeg gjør nå :P Pene er de også uten fronten

NAD C355BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben
    CAMBRIDGE 840A v.2 Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben
    NAD C375BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben
    DENON PMA-1500AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Alt avhenger av du liker best og hvor mye penger du vil legge i det selvfølgelig

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Du minner meg litt om meg selv da jeg så etter høyttalere. Jeg spiller så og si all musikk, og så på både stativ og gulvstående.

Nå kjøpte en grom forsterker som drar dem maks ut, men en NAD C355 er jo også en kruttønne å anbefale hvis du skal ha stereoforsterker. Denon og NAD spiller jo bra sammen med B&W, også Cambridge. Mener å huske jeg skrev noe lignende i tråden "NAD Klubben" til deg, men kan jo ta det kort her. Jeg skulle egentlig ha Cambridge 840 v. til mine DM685, men HFK hadde de ikke på lager i hele Norge, så måtte da vente til slutten av Juli, noe som ikke var aktuelt. Istedenfor tok jeg 375 som jeg ikke angrer et sekund på. En bedre allrounder til 685 enn Cambridge 840 v.2 fant jeg ut da jeg også hører på en del forskjellig musikk.

Jeg syns DM685 spiller ekstremt bra og spesielt i forhold til prisen. At den "bare" koster 4596,- nå er jo konge !
    Ingenting negativt å si om den syns jeg. Spiller detaljert, åpent og varmt sammen med NADen. Ikke stressende diskant og deilig mellomtone. Har aldri spilt Dire Straits mer enn det jeg gjør nå :P Pene er de også uten fronten

NAD C355BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben
    CAMBRIDGE 840A v.2 Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben
    NAD C375BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben
    DENON PMA-1500AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Alt avhenger av du liker best og hvor mye penger du vil legge i det selvfølgelig
    Det heller veldig mot Nad 355 med 545 cd spiller og B&W 685

Vil helst ikke bruke over 15 000 og dette havner vel på rundt 14

Stativ som passer til disse HT da?

Må være i svart

Mulig jeg kan strekke budsjettet til 20 000 i sommer og tenker derfor litt på 375/683 men vi får se

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det heller veldig mot Nad 355 med 545 cd spiller og B&W 685

Vil helst ikke bruke over 15 000 og dette havner vel på rundt 14

Stativ som passer til disse HT da?

Må være i svart

Mulig jeg kan strekke budsjettet til 20 000 i sommer og tenker derfor litt på 375/683 men vi får se
    NAD 355, 545 og DM685 spiller utrolig bra sammen ! Var på demo av dem for noen dager siden.

Stativer som passer DM685 konge, er Soundstyle X122 i svart (De har jeg nå ) Jeg skal lage en profil her på AVforum snart, skal bare flytte først, så kan du jo se, men regner med at du har kjøpt anlegg før det:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et vanskelig spørsmål å svare på, men vil man kunne få bra trøkk i en 5.0 hjemmekino med 683 som fronter hvis man gir de nok effekt?

Skjønner at man ikke kan få samme dypbassen som en god sub gir, men 683 er vel kjent for å gi bra med bass dersom man har nok strøm til de?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Sikkert et vanskelig spørsmål å svare på, men vil man kunne få bra trøkk i en 5.0 hjemmekino med 683 som fronter hvis man gir de nok effekt?

Skjønner at man ikke kan få samme dypbassen som en god sub gir, men 683 er vel kjent for å gi bra med bass dersom man har nok strøm til de?
    Mitt svar er ja. DM683 klarer å trøkke en del de å, men er som du sier, du får ikke samme dypbassen osv, men jeg hadde hvertfall overlevd med DM683 som fronter i et 5.0 system. Tenker du på som drivkraft da?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurer for morro skyld;
    Er det noen av dere som har hørt B&W 805S på NAD C375? Åssen låter det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Mitt svar er ja. DM683 klarer å trøkke en del de å, men er som du sier, du får ikke samme dypbassen osv, men jeg hadde hvertfall overlevd med DM683 som fronter i et 5.0 system. Tenker du på som drivkraft da?
    Enten Emotiva UPA-7 også biampe frontene (2x125 til hver) eller XPA-5 (200 til hver)..
    Begge deler burde vel holde..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden lyden er så dårlig i de nye centerene til 600 serien til B&W,
    er det noen som har tenkt på å bruke f.eks. 2 stk stativhøyttalere som centerløsning?
    eks. 2 stk DM685 liggende med diskantene nærmest hverandre.

Kom til å tenke på dette, men det høres vel for enkelt ut.
    Det vil vel bli problemer med fase på elementene?

Impendansen blir vel et annet problem men man har jo en "workaround" med en dedikert effektforsterker.

Nysgjerrig på om noen har testet noe slikt...
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DM685 vs CM5

Det var ikke så lett å finne frami denne tråden så får bare komme med spm i nytt innlegg.
    Jeg vurdere å kjøpe DM685. Det virker som denne har de egenskapene jeg er ute etter. Men alternativet er å kjøpe en CM5. Denne koster jo ontrent det dobbelte. For dere som har hørt begge. Hva er hovedsaklig forskjellen lydmessig mellom DM685 og CM5 ?

Side 84 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •