B&W klubben - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    da forstår jeg skepsisen din til ultraen, dersom film er hovedprioritet hadde du ikke skrevet det inlegget om du hadde hørt ultraen, regner med at du sikkert hadde bestilt 2 ultraer for den saks skyld...

Det kan godt hende jeg hadde gjort
    Hører vel mest på musikk 70/30 musikk/film..

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er de "ekte" specsa:

* Exclusive SVS Ultra-13" high-output woofer
    * 750 watt BASH amp with room compensation
    * Computer Assisted Design (CAD) enclosure
    * Front-firing configuration with co-located vents
    * Distinctive magnetic SVS grill and badging
    * "Stackable" form factor allows easy dual subs
    * Compliant floor mounts, low center of gravity
    * 3.5" high-flow flared ports CURVE (TM) tuning
    * Assembled in the Ohio SVS factory
    * Choice of wood veneers, gloss or textured black
    * Selectable Sealed, 20Hz, 15Hz or 10Hz modes
    * Size: Approx. 68.5cm deep x 52cm wide x 56,5cm high (w/o grill)
    * Warranty: 3 year "bumper to bumper" coverage
    * Support: Free 7 day/week customer service
    * Fully approved CE Certified
    * Weight: 70kg

og slik ser den ut :
    SVS PB13-Ultra Subwoofer - 13.5" basselement og 750W - SVS - L-Sound AS
    det er inge hemmelighet at råskap oser fra den, når du hører den på FILM vil du forstå hvorfor det er 3 svære høl på fronten

Selv jeg forstår at det her er en imponerende sub
    VELDIG bra specs til prisen

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Det kan godt hende jeg hadde gjort
    Hører vel mest på musikk 70/30 musikk/film..
    da kan det godt hende at bd-1 faller godt i smak hos deg, ta deg gjerne tid til å skrive en mini test/intrykk etter å ha fått testen den et liten periode da:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel håpe at DB-1 låter penere enn Ultraen til den prisen.
    Når det gjelder Ultraen så veier elementet alene 24 kg og det er ekstremt.Under hjemmekino-demoer av B&W 800 serien har det blitt brukt SVS Ultra 13.Noe HFK prøvde å skjule bak lerretet.
    B&W hadde ikke subber som var i nærheten av å matche SVS-en til film,sa de selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Under hjemmekino-demoer av B&W 800 serien har det blitt brukt SVS Ultra 13.Noe HFK prøvde å skjule bak lerretet.
    B&W hadde ikke subber som var i nærheten av å matche SVS-en til film,sa de selv.
    Hehe, jeg var der og tittet bak lerretet/forhenget. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, det var ikke bra, for min del!
    B&w sier db1 er den beste subben de noensinne har laget, de mener at det som først å fremst gjør den så bra i forhold til andre subber, er den enorme kontrollen! samt presisjon og styrken..
    Hvorvidt d stemmer gjennstår å se, men begynner å bli litt skeptisk!

hmm..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&w sier db1 er den beste subben de noensinne har laget, de mener at det som først å fremst gjør den så bra i forhold til andre subber, er den enorme kontrollen! samt presisjon og styrken..

hmm..
    Ta det helt med ro, B&W hadde en massiv sak før ved navn ASW4000. Den er mye mer sammenlignbar med SVS sine monstre. Men av en eller anna grunn gikk BW bort ifra denne løsningen, og laget heller en mye mer "musikalsk" sub, ASW850/855. Nå ser det ut til at de har merka kravene ifra kinofolket, hvor en sub skal levere enorme basstrykk langt ned.

http://pic5.audiogon.com/i/c/f/1266082364.jpg

Jeg tror nok den nye DB1 er meget gjennomtenkt, samtidig som den har veldig spennende teknikk for å oppnå de store trykkene, så har den også romkorreksjon.

Jeg vurderer mer og mer DB1 fremfor Elemental Design og SVS for tiden. Men først må den sees og høres . (sistnevnte er så si unødvendig, siden rommene er forskjellige uansett..).

EDIT: http://assets.bowers-wilkins.com/med...e_l2_w0_h0.pdf

EDIT2: Jeg var DRIIIIIT fornøyd med min ASW850 iallefall, solgte den for å få finansiert Helicon 800mk2!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Hehe, jeg var der og tittet bak lerretet/forhenget. :-)
    hahahha! såpass ja, betryggende for meg ihvertfall:-D

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm..
    du må ikke bli skeptisk av den grunn, en sub til 30k er garantert bra og lever opp til manges forventninger, spesielt laget fra et merke som B&W har veldig høyt kvalitetsnivå, men det er bare vanskelig å sammenligne andre merker på film med svs og eD (som er å få tak i norge), det jeg har sett ihvertfall er at de fleste gode filmsubwoofere er portet og har store eller flere bassporter. Og hele tiden prøver annerkjente og store merker å produsere subwoofere som skal matche deres ytelse men også koster flesk samtidig, og fortsatt faller til korte for den kvaliteten de skal prøve å matche.

vet noen om man kan høre på db-1 på hfk i sentrum?

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må ikke bli skeptisk av den grunn, en sub til 30k er garantert bra og lever opp til manges forventninger, spesielt laget fra et merke som B&W har veldig høyt kvalitetsnivå, men det er bare vanskelig å sammenligne andre merker på film med svs og eD (som er å få tak i norge), det jeg har sett ihvertfall er at de fleste gode filmsubwoofere er portet og har store eller flere bassporter. Og hele tiden prøver annerkjente og store merker å produsere subwoofere som skal matche deres ytelse men også koster flesk samtidig, og fortsatt faller til korte for den kvaliteten de skal prøve å matche.

vet noen om man kan høre på db-1 på hfk i sentrum?
    Får sats på at den er bra
    Det jeg fikk opplyst av hk for en uke siden, var at den ikke var i norge enda..
    De første som kom skulle gå til kunder..
    Fikk beskjed om 2-3 uker ventetid for min del! Men den har jeg hørt før
    Tviler på at jeg har den da for å si det sånn
    Håper jeg har den om en mnd, men er ikke så sikker på det heller!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

effektforsterker

Er det noen her som kan anbefale meg en effektforsterker?
    Hva matcher b&w bra?
    Å bør jeg gå for 2 eller 5 kanaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva matcher b&w bra?
    B&W bruker vel Rotel selv hvis jeg ikke er på bærtur?Så kanskje en 5x200w fra Rotel hadde vært noe?
    Kommer jo litt an på klang du ønsker også.De spiller jo svært så "smooth" med f.eks Musical Innovation og jeg bruker selv Meridian med et litt blandet inntrykk.De blir hvertfall ikke kjedelige med Meridian-det garanterer jeg.Kjøper du brukt av de får du MYE for pengene.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W bruker vel Rotel selv hvis jeg ikke er på bærtur?Så kanskje en 5x200w fra Rotel hadde vært noe?
    Kommer jo litt an på klang du ønsker også.De spiller jo svært så "smooth" med f.eks Musical Innovation og jeg bruker selv Meridian med et litt blandet inntrykk.De blir hvertfall ikke kjedelige med Meridian-det garanterer jeg.Kjøper du brukt av de får du MYE for pengene.

Takk for tipset
    Fant en brukt Rotel Rb1092 tror du det er et bra alternativ, eller er det en veldig gammel modell?
    Ser parasound får mye skryt av mange, er det også en bra match for min høytallere?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset
    Fant en brukt Rotel Rb1092 tror du det er et bra alternativ, eller er det en veldig gammel modell?
    Ser parasound får mye skryt av mange, er det også en bra match for min høytallere?
    RB 1092 har jo enormt med effekt og jeg er vel alene om dette,men jeg mener høyttalere KAN drukne i effekt.Dette sier jeg av egen erfaring og får muligens masse folk mot meg.Jeg har heller ikke hørt Rotelen.
    Jeg har aldri hørt CM9,men de testene og beskrivelsene jeg har lest av de synes jeg Meridian 557 kan virke som en god match.Minus med CM9 er vel litt upresis bass og de går ikke dypt.557 går heller ikke så dypt,men har en ekstremt presis bass med skikkelig punch i.Ellers synes jeg den er svært detaljert og åpen og jeg har aldri gått tom for krefter på 803-ene.Design messig er den flott sammen med Pioneer og CM 9 også siden den er sort med sota glass på toppen.
    Den kostet 24.000 for ca 7-12 år år siden,så det er ingenting å si på kvaliteten.1600 VA strømforsyning.Denne burde du få for 6-7.5 k.
    Men det er nok mange flere som kan komme med bedre og andre forslag.Det er vel noen som skryter av Embla også på B&W.F.eks NAD 218 låt hvertfall helt forferdelig på mine,hvis du skulle bli frista til en sånn en.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RB 1092 har jo enormt med effekt og jeg er vel alene om dette,men jeg mener høyttalere KAN drukne i effekt.Dette sier jeg av egen erfaring og får muligens masse folk mot meg.Jeg har heller ikke hørt Rotelen.
    Jeg har aldri hørt CM9,men de testene og beskrivelsene jeg har lest av de synes jeg Meridian 557 kan virke som en god match.Minus med CM9 er vel litt upresis bass og de går ikke dypt.557 går heller ikke så dypt,men har en ekstremt presis bass med skikkelig punch i.Ellers synes jeg den er svært detaljert og åpen og jeg har aldri gått tom for krefter på 803-ene.Design messig er den flott sammen med Pioneer og CM 9 også siden den er sort med sota glass på toppen.
    Den kostet 24.000 for ca 7-12 år år siden,så det er ingenting å si på kvaliteten.1600 VA strømforsyning.Denne burde du få for 6-7.5 k.
    Men det er nok mange flere som kan komme med bedre og andre forslag.Det er vel noen som skryter av Embla også på B&W.F.eks NAD 218 låt hvertfall helt forferdelig på mine,hvis du skulle bli frista til en sånn en.

Takk for gode tips
    Skal se litt nærmere på meridian!
    Er ikke ekspert, men hørt en del negativt med nad på b&w jeg å..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også interessert i denne problemstillingen med effekt til B&W. Hvordan fungerer Hegel, noen med erfaringer? H100 og H200 virker svært interessante isolert sett, men er det en bra match? Tenker primært på CM9..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kabreivik
    Også interessert i denne problemstillingen med effekt til B&W. Hvordan fungerer Hegel, noen med erfaringer? H100 og H200 virker svært interessante isolert sett, men er det en bra match? Tenker primært på CM9..
    Siden det er ingen andre som svarer,så våger jeg meg på et svar.Det jeg har lest av H200 så skriver noen at de har fått glimrende resultat på f.eks Vienna Acoustics og System Audio.Mens andre hevder at Hegel er det siste man bør matche de 2 merkene med.Mener jeg har lest at Hegel er dårlig match på B&W.Da er vel muligens NAD M3 bedre match.
    Tar man f.eks mine høyttalere så er det som natt og dag hvis jeg bruker Meridian eller Musical Innovation.Noen foretrekker M I og noen Meridian.Så å høre på hva andre mener kan ofte være vanskelig.Roksan som Soundplanet selger er hvertfall veldig i skuddet på Vienna Acoustics for tida og er visst et undervurdert merke.Link her :
    Sound Planet - Importør av førsteklasses lydprodukter...

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel & B&W CM9

Hei

Mener selv å ha lest en test av Hegel og B&W CM9, og det skulle være en god kombinasjon, husker ikke om dette var Hegel H100 eller Hegel H200.

Fant tråden, det var visst Hegel H100

http://www.hegel.com/H100_Fidelity001.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med Hegel H100 på B&W CM7?Og hvordan Hegel H100 er i forhold til Nad C375?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva matcher b&w bra?

Hei, kan jeg spørre hva det er du savner?

Jeg spør ettersom jeg har nesten tilsvarende oppsett som deg, og synes dette fungerer svært bra sammen - etter biamping og romkorrigering.

Høyttalerne er innstilt på large i speaker setup, og da synes jeg de gir mye og relativt dyp bass. X-curve på -1. Men rommet spiller jo også en rolle, romkorreksjon eller ei.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 83 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •