B&W klubben - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 218 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Har hørt begge, rf-82 kan på ingen måte måle seg med cm9 på dynamikk!
    Er litt spent på hvilken forsterker du har hørt cm9 på?
    Når det gjelder bass, kanskje, men p.g.a 8" element..
    Synes ikke bass er verdt å nevne, vil jeg bare ha bass, kan jeg kjøpe cerwin vega ve-12f, til 4000.. De dunker nok litt mer enn rf-82
    Har hatt flere lange seanser på HFK i Trheim med CM9 som referanse, var jo denne høyttaleren jeg SKULLE ha. Utrolig pent utseende og jeg har levd med B&W i alle år. Men uansett hvilken cd skive jeg spilte og NAD M3 el Denon 4310 fikk jeg ikke høyttalerne til å engasjere meg. Måtte innse at CM9 ikke var høyttaleren jeg var ute etter.

At CM9 liksom skal være bedre enn RF82 på dynamikk er bare tull !

Har ikke hørt ve-12f så der må jeg la uttalelsen din stå ubesvart.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hvis din musikalske preferanse er Klipsch, er det ikke så underlig at du vurderer en billighøyttaler alá Dali Lektor 3 som bedre enn CM9. Men hva forteller det egentlig, annet enn dårlig smak - eller økonomi?

Ja dette var også en måte å diskutere på .. Ala "det er det jeg mener som er riktig, mener du noe annet er det noe galt med deg"
    Måtte du dra hjem alene fra byen i går ?

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis din musikalske preferanse er Klipsch, er det ikke så underlig at du vurderer en billighøyttaler alá Dali Lektor 3 som bedre enn CM9. Men hva forteller det egentlig, annet enn dårlig smak - eller økonomi?
    Dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne, og jeg har lest mye. Han må få lov til og mene at Lector er bedre. Jeg vet om folk som ikke kunne tenke seg en høyttaler som koster under 50000kr, men hva forteller det? Iallefall ikke dårlig økonomi men kanskje dårlig kunnskap noe jeg også mistenker deg for og ha også, eller er det dårlig økonomi siden de ikke er veldig dyre disse CM9ène.

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Etter en del flytting frem og tilbake har ikke økonomien min støttet noe utbygging av hifien min. Men jeg var innom Hifiklubben sine nettsider for å se hvordan det lå ann i terrenget. jeg har nå et par N804S, men jeg så på siden deres og nå er alt blitt D (for dobbel pris). Hva skjer? er det slutt på S serien nå? skal jeg bygge videre så må jeg kjøpe alt brukt nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steve Vice
    Hei. Etter en del flytting frem og tilbake har ikke økonomien min støttet noe utbygging av hifien min. Men jeg var innom Hifiklubben sine nettsider for å se hvordan det lå ann i terrenget. jeg har nå et par N804S, men jeg så på siden deres og nå er alt blitt D (for dobbel pris). Hva skjer? er det slutt på S serien nå? skal jeg bygge videre så må jeg kjøpe alt brukt nå?
    Om du skal ha B&W 80x S serien, er svaret ja.
    Se evt om HFK har noen demovarer inne om du skal ha "nyest mulig".

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Dette er noe av det dummeste jeg har lest her inne, og jeg har lest mye. Han må få lov til og mene at Lector er bedre. Jeg vet om folk som ikke kunne tenke seg en høyttaler som koster under 50000kr, men hva forteller det? Iallefall ikke dårlig økonomi men kanskje dårlig kunnskap noe jeg også mistenker deg for og ha også, eller er det dårlig økonomi siden de ikke er veldig dyre disse CM9ène.
    Vel vel, man kan selvsagt mene det (for seg selv) at en liten stativhøyttaler til en fjerdelen av prisen låter bedre en CM9. Men å nærmest bruke dette som "vektig" argument i en diskusjon om likeverdige høyttalere er rett og slett tøv. De nevnte høyttalerne tilhører to helt forskjellige klasser - og krever selvsagt forskjellig forsterkeri.

Det er sikkert dem som mener Dali Concept 1 låter bedre enn B&W 801, og det må de få lov til å hevde. Men det blir bare useriøst tull å trekke inn slike argumenter i diskusjoner om lydkvalitet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med ultima!

Man kan jo "mene" at en lada er bedre en en ferrari! blir bare for dumt å sammenligne!
    Han/dere kan jo få mene det, men realiteten og fakta sier noe helt annet
    Tull!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vel, man kan selvsagt mene det (for seg selv) at en liten stativhøyttaler til en fjerdelen av prisen låter bedre en CM9. Men å nærmest bruke dette som "vektig" argument i en diskusjon om likeverdige høyttalere er rett og slett tøv. De nevnte høyttalerne tilhører to helt forskjellige klasser - og krever selvsagt forskjellig forsterkeri.

Det er sikkert dem som mener Dali Concept 1 låter bedre enn B&W 801, og det må de få lov til å hevde. Men det blir bare useriøst tull å trekke inn slike argumenter i diskusjoner om lydkvalitet.
    Lektor 3 ble nevnt i en spissformulering i ett svar til Slimchaddi der han spurte etter hvilken B&W høyttaler som matchet RF82 på dynamikk og bass. CM9 ble da nevnt som mye bedre og dette er er jeg uenig i. Har aldri sagt at Lektor 3 låter bedre eller er en bedre høyttaler enn CM9, men ja den låt mer engasjerende og da spesielt på Metallica og Rage against the machine.
    Dette ble aldri brukt som noe vektig argument..
    Å komme med konklusjoner som dårlig smak og dårlig økonomi vil jeg kalle useriøst.
    Vi får ta en kveld og sammenligne høyttalere og lommebøker da vettu, bor i samme by ser jeg

Mvh Owe

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs2rsr
    Lektor 3 ble nevnt i en spissformulering i ett svar til Slimchaddi der han spurte etter hvilken B&W høyttaler som matchet RF82 på dynamikk og bass. CM9 ble da nevnt som mye bedre og dette er er jeg uenig i. Har aldri sagt at Lektor 3 låter bedre eller er en bedre høyttaler enn CM9, men ja den låt mer engasjerende og da spesielt på Metallica og Rage against the machine.
    Dette ble aldri brukt som noe vektig argument..
    Å komme med konklusjoner som dårlig smak og dårlig økonomi vil jeg kalle useriøst.
    Vi får ta en kveld og sammenligne høyttalere og lommebøker da vettu, bor i samme by ser jeg

Mvh Owe

Ikke vits å diskutere hvem som er best av rf-82 vs cm9..
    Du kan jo selvfølgelig mene d, men som ja sa ovenfor.. Fakta tilsier noe helt annet..
    "man kan ikke sammenligne en bil til 100000 med en på 200000"
    Det forstår du..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å trekke andres smak og økonomi inn i diskusjoner er useriøst. Det tar jeg kraftig selvkritikk på.

Ble bare litt irritert over sammenligningen mellom to høyttalere i helt forskjellig klasser, så essensen i det jeg skrev står jeg ved.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vits å diskutere hvem som er best av rf-82 vs cm9..
    Du kan jo selvfølgelig mene d, men som ja sa ovenfor.. Fakta tilsier noe helt annet..
    "man kan ikke sammenligne en bil til 100000 med en på 200000"
    Det forstår du..
    Klart det går ann å diskutere hvilken høyttaler som har best bass og dynamikk selv om den ene koster 20000kr og den andre 10000kr. Fordi om en høyttaler koster det dobbelte av en annen er det ikke sikkert den er bedre på alt.
    Joda, biler til 100000kr kan ha høyere toppfart og bedre akselerasjon enn en bil til 200000kr.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det går ann å diskutere hvilken høyttaler som har best bass og dynamikk selv om den ene koster 20000kr og den andre 10000kr. Fordi om en høyttaler koster det dobbelte av en annen er det ikke sikkert den er bedre på alt.
    Joda, biler til 100000kr kan ha høyere toppfart og bedre akselerasjon enn en bil til 200000kr.

Ville bare poengtere at pris ofte er en god pekepin på hva man får!
    slik som det er med det meste..
    En dyrere høytaller har som regel bedre kvaliteter, jo dyrere den blir!
    You get what you pay..
    Er ihvertfall mitt syn

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    understreker at jeg ikke spurte om "hvilken høyttaler som er best" men nermere hvilken høyttaler leverer mer bass på papiret. Det bør egentlig ikke være diskutabelt en gang, da rene tall kunne svare på spørsmålet mitt. har bare ikke tilgang eller anelse på hvor man får tak i slike tall, er derfor jeg spurte her.

Selv er det vanskelig for meg å se hvordan en 20k høyttaler har dårligere "lydkvalitet" enn en høyttaler til halvparten av prisen, men argumentene kommer jo egentlig litt til korte, når det finnes produkter som har kvalitative egenskaper trippelt av prisen sin - derav svs subwoofer f.eks.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    understreker at jeg ikke spurte om "hvilken høyttaler som er best" men nermere hvilken høyttaler leverer mer bass på papiret. Det bør egentlig ikke være diskutabelt en gang, da rene tall kunne svare på spørsmålet mitt. har bare ikke tilgang eller anelse på hvor man får tak i slike tall, er derfor jeg spurte her.

Selv er det vanskelig for meg å se hvordan en 20k høyttaler har dårligere "lydkvalitet" enn en høyttaler til halvparten av prisen, men argumentene kommer jo egentlig litt til korte, når det finnes produkter som har kvalitative egenskaper trippelt av prisen sin - derav svs subwoofer f.eks.

Blir eier av en b&w db1 sub om 2-4 uker.. mener du at din svs kommer til å ha et totalt bedre kvalitets inntrykk (bedre dybde, trøkk, i det hele tatt er en bedre sub totalt sett) selv om den bare koster ca 45% av min (snart) db1..
    Svs er veldig gode subber, men håper og tror db1 er bedre totalt sett

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir eier av en b&w db1 sub om 2-4 uker.. mener du at din svs kommer til å ha et totalt bedre kvalitets inntrykk (bedre dybde, trøkk, i det hele tatt er en bedre sub totalt sett) selv om den bare koster ca 45% av min (snart) db1..
    Svs er veldig gode subber, men håper og tror db1 er bedre totalt sett
    den har jeg ikke hørt så er lite jeg kan si om AKKURAT DEN, men de fleste her kan skrive under på at svs er markedsleder og en referanse nesten uansett pris i de aller fleste tilfeller. Merk at specsa til db-1 ikke er like imponerende som ultraen fra svs...men det blir lite vits å fortsette den diskusjonen siden jeg ikke har hørt db-1, og vet heller ikke om du har hørt ultra fra svs?

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har jeg ikke hørt så er lite jeg kan si om AKKURAT DEN, men de fleste her kan skrive under på at svs er markedsleder og en referanse nesten uansett pris i de aller fleste tilfeller. Merk at specsa til db-1 ikke er like imponerende som ultraen fra svs...men det blir lite vits å fortsette den diskusjonen siden jeg ikke har hørt db-1, og vet heller ikke om du har hørt ultra fra svs?

Enig i det.. Har verken hørt db1 el ultra. Så den diskusjonen får vente

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at SVS er bra til prisen... Så om den er bedre enn DB1 eller DD serien til Velodyne blir en evigvarende diskusjon.

Jeg har selv eid B&W ASW850, samtidig som jeg hadde min SVS plus/2: totalt forskjellige subwoofere som ikke kunne sammenlignes. SVS var mer mike tyson, mens ASW850'en var mer Ali...

EDIT: Jeg vurderer sterkt Velodyne SPL1200 ultra, en sub som virkelig har imponert meg. Men venter spent på BW sin DB1 også . Har også en tanke på SVS Ultra 13, men siden jeg allerede besitter en SVS plus/2 (som jeg er veldig fornøyd med), så blir det mer hifirelatert på den "nye" subben. Og der tror jeg nok DB1 kommer til å stille sterkt!

EDIT2: Elemental design og HSU er også veldig spennende saker, men jeg tror de er mer i SVS sin gate, hvor hjemmekinoen er dems beste bruksområder.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det.. Har verken hørt db1 el ultra. Så den diskusjonen får vente
    da forstår jeg skepsisen din til ultraen, dersom film er hovedprioritet hadde du ikke skrevet det inlegget om du hadde hørt ultraen, regner med at du sikkert hadde bestilt 2 ultraer for den saks skyld...

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ingen ekspert, men de specsa jeg ser/forstår.. db1 vs svs ultra er: db1: Frekvensgang -3dB) : 17-145 Hz-samt, 1000w forsterkereffekt
    svs ultra: 750 watts forsterker- 18–150 Hz frekvensgang +/- 3 db
    Specsa fra svs fra lyd&bildes test
    Mulig jeg tar feil, men har ikke db1 bedre specs enn svs?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen ekspert, men de specsa jeg ser/forstår.. db1 vs svs ultra er: db1: Frekvensgang -3dB) : 17-145 Hz-samt, 1000w forsterkereffekt
    svs ultra: 750 watts forsterker- 18–150 Hz frekvensgang +/- 3 db
    Specsa fra svs fra lyd&bildes test
    Mulig jeg tar feil, men har ikke db1 bedre specs enn svs?
    her er de "ekte" specsa:

* Exclusive SVS Ultra-13" high-output woofer
    * 750 watt BASH amp with room compensation
    * Computer Assisted Design (CAD) enclosure
    * Front-firing configuration with co-located vents
    * Distinctive magnetic SVS grill and badging
    * "Stackable" form factor allows easy dual subs
    * Compliant floor mounts, low center of gravity
    * 3.5" high-flow flared ports CURVE (TM) tuning
    * Assembled in the Ohio SVS factory
    * Choice of wood veneers, gloss or textured black
    * Selectable Sealed, 20Hz, 15Hz or 10Hz modes
    * Size: Approx. 68.5cm deep x 52cm wide x 56,5cm high (w/o grill)
    * Warranty: 3 year "bumper to bumper" coverage
    * Support: Free 7 day/week customer service
    * Fully approved CE Certified
    * Weight: 70kg

og slik ser den ut :
    SVS PB13-Ultra Subwoofer - 13.5" basselement og 750W - SVS - L-Sound AS
    det er inge hemmelighet at råskap oser fra den, når du hører den på FILM vil du forstå hvorfor det er 3 svære høl på fronten

Side 82 av 218 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •