B&W klubben - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Slik som prisene på denon er i dag ville jeg gått for denon 4310. Hvis du fortsatt ønsker denon da selvfølgelig. Ellers har jo onkyo og yamaha gode alternativer.
    Denon er ikke noe krav. Det er tilfeldig at jeg har denon nå, den er bare noe jeg rasket med meg da den var på tilbud, da Min H/K AVR 7500 gikk i stykker...

Men takk for tipset uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdigkalibrert sub til 17 mai

Stilte gain på suben på kl 11,og kjørte so kalibrering.Deretter stilte eg høytaller nivå på nytt etter mine egne preferanser.Pioneeren har ein tendens til å stile høytallerene lavt.Stilte inn front left først på -1,5.Deretter stillte eg inn dei andre etter den så eg fekk likt nivå.Brukte radioshack.Men centeren trivest best med 3 db meira enn resten.Stilte den på 0 istedenfo -3 som var likt som resten.Virker som den trivest med litt volum da den åpner seg mere.Men mulig fordi det er cmc2 som er i ein annan serie enn frontene og bak som er i 600 serien.Suben kom på -5 som var samme lydnivå som resten.Dette passet veldig bra til musikk.Suben ble ikkje overdreven og lett å plassere,men samtidig så var det ok/realistisk punch og trøkk.På film stillte eg den opp på +2.Synest eg leste at mange med svs sub setter den på +2/+3.Men etter litt testing so satt eg den ned på -2. Tre hakk høgere en ved musikk.Var redd +2 kanskje var overdrevent høgt,selv om det gav utrolig trøkk og punch Men var greit på -2 og. 8-)

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken B&W gulvstående kan matche klipsch rf82 på dynamikk og bass? forutsett at man bruker emotiva xpa-3 som effekt?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hvilken B&W gulvstående kan matche klipsch rf82 på dynamikk og bass? forutsett at man bruker emotiva xpa-3 som effekt?
    CM9 er mye bedre.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    CM9 er mye bedre.
    Hvordan er høyttalerne i forhold til CM7?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom'sHifi
    Hvordan er høyttalerne i forhold til CM7?
    Veit ikke, da eg testet ut en drøss merker i 20.000 kr klassen.
    Skal ha nye neste mnd tenke eg.
    Blir Vienna men disse CM9 er knallgode med nye MAen..hvordan dei spiller på andre forsterkere vet eg ikke. Beste er jo uansett å ta med din egen da det er den høytalerne skal spille på.
    Eg tok først en dag å hørte på merker med butikkens valg av utstyr.
    Neste gang tok eg med meg forsterkeren og sjekket ut igjen. Mye det samme av det eg opplevde først, men gledelig at favorittene (Vienna Acoustic Mozart og B&W CM9)spilte bedre no med rør.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 er mye bedre.
    ahh, koster jo 20k daXD dobbelt så dyrere, men skulle bare kartlegge hvilket steg man må opp i B&W for å matche rf-82 på de kriteriene

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh, koster jo 20k daXD dobbelt så dyrere, men skulle bare kartlegge hvilket steg man må opp i B&W for å matche rf-82 på de kriteriene
    Åja..det vet eg ikke.. men B&W er jo meget gode, når en har godt utstyr på dei.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM9 er mye bedre.
    Må si meg uenig her.
    Hørte på CM9 mot diverse Dali og til og med Lektor 3 (stativhøyttaler) spilte med mer dynamikk og engasjement enn CM9..
    Endte opp med Klipsch RF82 selv og synes ikke CM9 er i nærheten engang når det gjelder dynamikk og bass.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs2rsr
    Må si meg uenig her.
    Hørte på CM9 mot diverse Dali og til og med Lektor 3 (stativhøyttaler) spilte med mer dynamikk og engasjement enn CM9..
    Endte opp med Klipsch RF82 selv og synes ikke CM9 er i nærheten engang når det gjelder dynamikk og bass.

Sammenligner du cm9 med en høytaller som koster 10000 mindre?
    kan hende rf 82 har litt mer bass p.g.a 8" element, men det må være det eneste rf 82 kanskje er bedre på..
    Håper for din del at du har skrivd feil.. var det rf 83 du mente?
    Da kan vi begynne å diskutere det..
    Jeg for min del synes cm9 er bedre enn rf 83..
    klipsch er litt for aggresivt for min del..
    Men blir bare dumt å sammenligne cm9 og rf 82

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lektor 3 (stativhøyttaler) spilte med mer dynamikk og engasjement enn CM9..
    Oi, interessant mening

Åssen forsterker ble brukt til CM9? Mener å huske at jeg hørte på Lektor 3 for en stund siden, kjempe høyttaler, men til sammenligning mot CM9 som jeg har hørt mye på, syns jeg det er to helt forskjellige saker :P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Monitor Audio i den prisklassa, skal være veldig bra!

Andre jeg vil du skal sjekke ut er nye Dali IKON MK2 serien, i mine ører låter det helt vannvittig bra! B&W 683 er også en god høyttaler da . Om med emotivia har du jo godt med effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Sammenligner du cm9 med en høytaller som koster 10000 mindre?
    kan hende rf 82 har litt mer bass p.g.a 8" element, men det må være det eneste rf 82 kanskje er bedre på..
    Håper for din del at du har skrivd feil.. var det rf 83 du mente?
    Da kan vi begynne å diskutere det..
    Jeg for min del synes cm9 er bedre enn rf 83..
    klipsch er litt for aggresivt for min del..
    Men blir bare dumt å sammenligne cm9 og rf 82

Var ikke jeg som startet å sammenligne CM9 og RF82
    Slimchaddi etterlyste en B&W høyttaler som matchet RF82 på dynamikk og bass. Da ble CM9 nevnt som mye bedre. Det er dette jeg er uenig i.
    RF82 er bedre på både dynamikk og bass. Når det gjelder diskant og mellomtone skal jeg ikke si noe som helst

Owe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Oi, interessant mening

Åssen forsterker ble brukt til CM9? Mener å huske at jeg hørte på Lektor 3 for en stund siden, kjempe høyttaler, men til sammenligning mot CM9 som jeg har hørt mye på, syns jeg det er to helt forskjellige saker :P

NAD M3
    Kun dynamikk og bass jeg prater om her da siden det var det Slimchaddi spurte etter.
    Hadde gjerne tatt discant/mellomtone til CM9 jeg hadde jeg fått bassen til RF82.
    Valg av musikk har helt sikkert mye å si her også, men på Metallica synes jeg CM9 falt igjennom, til og med mot Lektor 3..

Owe

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke jeg som startet å sammenligne CM9 og RF82
    Slimchaddi etterlyste en B&W høyttaler som matchet RF82 på dynamikk og bass. Da ble CM9 nevnt som mye bedre. Det er dette jeg er uenig i.
    RF82 er bedre på både dynamikk og bass. Når det gjelder diskant og mellomtone skal jeg ikke si noe som helst

Owe

Har hørt begge, rf-82 kan på ingen måte måle seg med cm9 på dynamikk!
    Er litt spent på hvilken forsterker du har hørt cm9 på?
    Når det gjelder bass, kanskje, men p.g.a 8" element..
    Synes ikke bass er verdt å nevne, vil jeg bare ha bass, kan jeg kjøpe cerwin vega ve-12f, til 4000.. De dunker nok litt mer enn rf-82

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for all del, klipsch lager ikke dårlig høytallere..
    Har en kompis som har rf-83+....
    Låter veldig bra

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sjekk ut Monitor Audio i den prisklassa, skal være veldig bra!

Andre jeg vil du skal sjekke ut er nye Dali IKON MK2 serien, i mine ører låter det helt vannvittig bra! B&W 683 er også en god høyttaler da . Om med emotivia har du jo godt med effekt.
    nye serien til dali? har de den inne på hifiklubben oslo sentrum mon tro?
    har sett noe monitor audio, rs6 osv, den kommer jo ble doble basser, men ganske smalt kabinett, er det mye bass i de da? er ikke så lett å få til en høring hos de, da det ikke er en forhandler i nærheten av meg. Men tror nok at pris tatt i betraktning så overgår rf-82 alle på pris/ytelse...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Har hørt begge, rf-82 kan på ingen måte måle seg med cm9 på dynamikk!
    Er litt spent på hvilken forsterker du har hørt cm9 på?
    Når det gjelder bass, kanskje, men p.g.a 8" element..
    Synes ikke bass er verdt å nevne, vil jeg bare ha bass, kan jeg kjøpe cerwin vega ve-12f, til 4000.. De dunker nok litt mer enn rf-82
    nå har jeg ikke hørt cm9, men har hørt rf-82 og rf-83 samt rf-62 også, og rf serien til klipsch er kjent for å være veldig dynamiske med mye og god bass, det er vel derfor nesten 40% av folka her inne har klipsch i hjemmekinoen sin.

Bassen i ve-12f er jo mer kvantitet i forhold til kvalitet, vi er ikke optatt av "bass" bare, men kvalitets bass, en høyttaler som leverer god punch og dybde og kan spille relativt høyt med et god kvalitetsnivå da havner du på rf-82....ikno offence til CW fansa der ute, men det minner mer om PA for meg

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg uenig her.
    Hvis din musikalske preferanse er Klipsch, er det ikke så underlig at du vurderer en billighøyttaler alá Dali Lektor 3 som bedre enn CM9. Men hva forteller det egentlig, annet enn dårlig smak - eller økonomi?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel laga ganske så forskjellige CM9 og RF82.Og med forskjellig pris.Klipsch er vel regna som dynamikkbomber og når det kommer til dypbass så spiller mange stativhøttalere dypere enn CM9.
    Har selv 803 N og har bare hørt RF 83 i RF serien og for mange er vel det som natt og dag og 803 N kan på ingen måte matche RF 83 i dynamikk og volum hvis det er det som er ønskelig.
    Personlig synes jeg RF 83 ble ræva å høre på etter gøye 15 min.,men til de sitt forsvar var rommet meget lite og det ble spilt SVÆRT høyt.
    Men det er faktisk lov å mene at en høyttaler til 10 k er bedre enn en til 20 k.Det har jo med smak og behag å gjøre.
    Vi testet 803 N mot Dali Lektor 8 og han som hadde Dali-ene synes sine egne var hans greie siden de har mer trøkk og spiller høyere på sin hardrock som musikksmak.B&W-ene gav han jo et nytt innsyn i hvor mange gitarer som ble brukt osv,noe han synes var gøy,men det er kanskje ikke det som er det viktigste for han.Og jeg ser hva han mener,hvertfall med den enorme prisforskjellen.

Side 81 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •