B&W klubben - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sett opp sweetspot og høyttalere i en likesidet trekant og ta det derfra til du er fornøyd med det du hører.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Har begynt å fått spilt inn 683 og cmc2en ein del.Holder på med litt høytallerplasering.

Leste ein test ( hifi choice magasine på b&w sin nettside ) der det stod at visst ein hadde mulighet so burde 683 få 60 bak seg og på siden mot veggen.Meir dybde/liv i musikken.Har plassert det slik at 683 får 60 cm bak og ca 35-39 cm på siden ( har skrået litt inn mot sitteposisjon ).Cmc2 en er lengre bak.Den får "berre" 30 cm bak seg.Har ikkje mulighet til å få den likt som frontene.Da kommer tv bordet alt for langt ut.Er eit veldig lite rom eg har det i

Frontene er ca litt over 2 meter fra hverandre og det er ca 210-220 fra lytter til høytaller L/R.Ser litt rart ut når dei er langt ut på gulvet i eit so lite rom.Men vil opnå best mulig lyd fra dei på både musikk og film.Er uansett kun plass til meg og 2 til på rommet.

Høres dette noenlunde fornuftig ut Eller bør centeren stå likt som frontene.Og er 2 meter fra hverandre,og 210-220 til lytter for lite/nærmt?

Skal kjøre romkalibrering for å få avstand og lydnivå etter morgenkaffe

210 til lytter er ikke mye. Tror jeg hadde forsøkt å sette 683 ca. 0,5 m fra bakvegg. Når det gjelder senter så er ikke CM serien avhengig av mye luft bak seg, så bare ha den der du har den. Avstanden bli uansett omtrent den samme som frontene, siden sweetspot er i rett linje fra senter.

I meter bak er altfor mye i et så lite rom. Man må ha avstand til høyttalerne for å få en god lytteopplevelse. Dessuten er det slike forhold romkorrigering er til for.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tweaking

Takker for tipsene

Har funnet sånn noenlunde grei plassering.Trur eg sitter ca 250 ifra front no.Og plasserte frontene 50 cm fra bakvegg

MEN,har litt problem med bass.Men trur det må vere noe i reciever (pioneer lx81).Bruker pure direct og mcaac off.Suben spiller med.Men eg vil ha kun lyd fra frontene ved stereo/pure direct og at frontene spiller bass.Har oppsettet på small og deling ved 80hz.Fungerer bra på film og bluray musikk.Lyden er veldig detaljert og livlig ved vanlig cd,men litt flat/lite punch/bass.... Liker best å spille uten sub når eg hører på cd... :roll:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipsene

Har funnet sånn noenlunde grei plassering.Trur eg sitter ca 250 ifra front no.Og plasserte frontene 50 cm fra bakvegg

MEN,har litt problem med bass.Men trur det må vere noe i reciever (pioneer lx81).Bruker pure direct og mcaac off.Suben spiller med.Men eg vil ha kun lyd fra frontene ved stereo/pure direct og at frontene spiller bass.Har oppsettet på small og deling ved 80hz.Fungerer bra på film og bluray musikk.Lyden er veldig detaljert og livlig ved vanlig cd,men litt flat/lite punch/bass.... Liker best å spille uten sub når eg hører på cd... :roll:
    Hvis subwoofer er på hele tiden, så er subwoofer innstilt på "plus" i speaker-setup. Set den på Yes, så får du sub kun i film. Dvs mulig det ikke fungerer slik hvis frontene står innstilt på "small". Men hvorfor sette dem i small, frontene og senteren fortjener å stå i "large" synes jeg

Jeg har Pio LX 71 og synes CD lyden er bedre med mcacc aktivert og film/musikk innstilt i 'direct'. 'Pure' virker litt flat hos meg. Men mcacc har en irriterende tendens til å justere ned volumet. Dette har jeg derfor korrigert til -1,5db på fronter, 0 db senter og -1,5 på bakhøyttalere. Det kan være verdt å forsøke, korrigert til dine høyttalere.

Du har også noe som heter x-curve under sp.setup på din flotte reciever. Den kan med fordel settes til -1 eller -1,5 for å ta bort litt skarpe topper.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke Pioneer receiverne så godt men på min Yamaha kan jeg legge inn flere set up minner, ser film så er høyttalerne satt til small og hører jeg cd så står de som large, det er helt sikkert slik på Pioneer også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om HTM62 er altfor liten til 683?

Ser at HTM61 blir slaktet av forferdlig mange her inne, samt at jeg ikke har råd til å for CMC2.
    Hva gjør jeg?

Har en kamerat som har Dali Concept 8, Center og 2.
    Dette synes jeg låter veldig bra sammen, og har aldri tenkt at den senteren er for liten sammenlignet med de store frontene.

Den Dali senteren har på lik linje med HTM62, 2 stk 5" elementer.
    Tror dere da at jeg vil bli plaget av HTM62 og 683 sammen?
    Forskjellen i størrelse på disse sammenlignet med C8 og senteren, er jo veldig mye mindre..

Takk for svar

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Noen som vet om HTM62 er altfor liten til 683?

Ser at HTM61 blir slaktet av forferdlig mange her inne, samt at jeg ikke har råd til å for CMC2.
    Hva gjør jeg?

Har en kamerat som har Dali Concept 8, Center og 2.
    Dette synes jeg låter veldig bra sammen, og har aldri tenkt at den senteren er for liten sammenlignet med de store frontene.

Den Dali senteren har på lik linje med HTM62, 2 stk 5" elementer.
    Tror dere da at jeg vil bli plaget av HTM62 og 683 sammen?
    Forskjellen i størrelse på disse sammenlignet med C8 og senteren, er jo veldig mye mindre..

Takk for svar

Jeg var en av som slakta HTM61, men har i senere tid fått testet den med mye mer effekt, og da våkner den skikkelig til liv syns jeg! Det er snakk om NAD M25. Testet også en annen morsom ting, 2x HTM61 på en NAD M3. Spilte rett og slett strålende!!! Stor stativhøyttaler .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå må eg teste tipsene :)

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Hvis subwoofer er på hele tiden, så er subwoofer innstilt på "plus" i speaker-setup. Set den på Yes, så får du sub kun i film. Dvs mulig det ikke fungerer slik hvis frontene står innstilt på "small". Men hvorfor sette dem i small, frontene og senteren fortjener å stå i "large" synes jeg

Jeg har Pio LX 71 og synes CD lyden er bedre med mcacc aktivert og film/musikk innstilt i 'direct'. 'Pure' virker litt flat hos meg. Men mcacc har en irriterende tendens til å justere ned volumet. Dette har jeg derfor korrigert til -1,5db på fronter, 0 db senter og -1,5 på bakhøyttalere. Det kan være verdt å forsøke, korrigert til dine høyttalere.

Du har også noe som heter x-curve under sp.setup på din flotte reciever. Den kan med fordel settes til -1 eller -1,5 for å ta bort litt skarpe topper.
    Dette har eg problemer med og .Pioen setter volumet ned til rundt -6,osv.Og centeren setter den lavere enn frontene (-7,5) slik at dialogen høres lavt ut.Utrolig irriterende.Skal kjøre ein auto setup,og so justere volumet opp rundt til rundt o etterpå.Når eg kjøre film ved td M1 mcaac so må eg altid guffe volumet opp til -20 eller mindre.Ved musikk og mcaac off kan eg ha volumet på -30.

Går det an å lagre 2 innstillinger angående høytallerene. Td på M1 ha dei innstillt på small og i M2 ha dei innstillt på large? Ved mcaac off so er dei fortsatt innstilt på small?

Etter det eg har forstått er det best å ha dei på small ved film,da suben tar for seg bass,og høytallerene får meir krefter til å gjøre det dei er best til.

Skal ta ein tweaking no og sjekke x-curve også

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tweaking

Tok å stilte fron left til -1,5 db-Tok så og koblet opp radioshacken og justerte dei andre noenlunde likt som front L.

Fikk da front left: -1,5

center: -3,0

front right: -1,5

SR: +3,0

SL: +4,0

Er det skadelig å ha dei på over 0 grensa og over til + ???

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig bra lyd ved cd :)

No er eg komt i lydnirvana

Det hjelpte noe heilt sinnsykt å justere volumet på kanalene opp.No er frontene på 1,5.Har også satt x-curve til -1,0.

Hører på jhonny cash no med direct og M1.Og det høres bedre ut enn mcaac off.På mcaac off er det litt mere brumlete og vokalen er ikkje so sentrert.Ved M1 er vokalen mere sentrert og ikkje so brumlete i bassen

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

No er eg komt i lydnirvana

Det hjelpte noe heilt sinnsykt å justere volumet på kanalene opp.No er frontene på 1,5.Har også satt x-curve til -1,0.

Hører på jhonny cash no med direct og M1.Og det høres bedre ut enn mcaac off.På mcaac off er det litt mere brumlete og vokalen er ikkje so sentrert.Ved M1 er vokalen mere sentrert og ikkje so brumlete i bassen

Så bra da

Har du forsøkt å sette senter og fronter til Large? Hvis ikke, prøv det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra da

Har du forsøkt å sette senter og fronter til Large? Hvis ikke, prøv det.

Ja det ble virkelig forandring i lyden :-D Takk for tipsene

Har ikkje prøvd LARGE enda.Leste i ein annan forum her ( http://avforum.no/forum/kalibrering-...all-large.html ) at å sette høytallerene til large kan skade diskant,osv Blei litt usikker.Er so mange delte meninger her.Huff... Men skulle vel ha prøvd.Ser for meg at eg kommer til å spille mye musikk framover.Spesielt bluray konserter :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som husker hvor lang tid det gikk fra den gamle 600-serien ble utgitt, til de ga ut 600 S2 modellene ? Eller til S3-modellene kom...

Kanskje de har planer om å gjøre noe slikt med dagens 600-serie også?
    En 683 s2 som ikke stilte så store krav til forsterker hadde jo vært noe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en bedre Htm61..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Eller en bedre Htm61..
    Ja det hadde også vært noe.
    Etter så mye slakt HTM61 har fått har jeg måttet vurdere HTM62..
    CMC2 blir like dyr som 683, så det blir ikke aktuelt...

Håper det kommer en s2-serie altså!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W FPM4 front og senter
    B&W FPM2 side
    B&W CWM500 bak
    B&W PV1 Subwoofer

Blir drevet av en Denon AVR-2307

Skal ha ny reiceiver. Noen forslag til hva som kan være optimalt til denne høttalerkombinasjonen?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BillyBadass
    B&W FPM4 front og senter
    B&W FPM2 side
    B&W CWM500 bak
    B&W PV1 Subwoofer

Blir drevet av en Denon AVR-2307

Skal ha ny reiceiver. Noen forslag til hva som kan være optimalt til denne høttalerkombinasjonen?
    Slik som prisene på denon er i dag ville jeg gått for denon 4310. Hvis du fortsatt ønsker denon da selvfølgelig. Ellers har jo onkyo og yamaha gode alternativer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Berre lurte.Når du har frontene til -1,5,osv har du da suben på + siden? Leste ein plass at suben skulle ha høyere volum enn frontene?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rørforsterkere skal vist ha problemer med B&W har eg hørt og lest et utallige ganger, da dei er litt tungdrevne.
    Hva med CM9?
    Eg testet min rørforsterker på dei hos hifi klubben, med en NAD cd-spiller som signalkilde.
    Dei spilte jo som bare juling.. Høyt og svinbra!
    Lyden i dei er og veldig god. Detaljene strømmet ut. Dynamikken var veldig bra. Bassen fast og fin og kratig.
    Selv med høyt volum spilte det stein klart.
    Nesten som eg ombestemte meg på valg av høytalere.. disse var gode.
    Så test i lyd og bilde, dei klaget litt på bassen at den burde vert bedre (var bra sånn sett) MEN eg er ikke enig med dei, hadde dei for dårlig forsterker?

Hvorfor dreiv rørforsterkeren dei så bra vis dei er vanskelige?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som husker hvor lang tid det gikk fra den gamle 600-serien ble utgitt, til de ga ut 600 S2 modellene ? Eller til S3-modellene kom...

Kanskje de har planer om å gjøre noe slikt med dagens 600-serie også?
    Ingen som vet/husker ?

Side 80 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •