B&W klubben - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Vincenten er ein rørforsterker.

Ps:kan det vere noe med å koble i ujorda/jorda kontakt og? Har ein sånn monster cable strømrenser/stikk kontakter.Kanskje eg burde koble til den? :???:

Kan cmcen ta skade av pipelyden/susingen?
    Vincenten er en hybridforsterker, dvs rør på inngangstrinnet, og vanlig transistor på utgang. Jeg kan registrere ett svakt sus i høytalerne fra min Sp331, men da står den på en sinnsykt forurenset kurs med tanke på støy. Prøv med en skjøteledning fra en annen kurs og se om det blir bedre. Pass også på at du ikke har powerkabler som ligger over signalkablene, eventuelt prøv andre signalkabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy

Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Vincenten er en hybridforsterker, dvs rør på inngangstrinnet, og vanlig transistor på utgang. Jeg kan registrere ett svakt sus i høytalerne fra min Sp331, men da står den på en sinnsykt forurenset kurs med tanke på støy. Prøv med en skjøteledning fra en annen kurs og se om det blir bedre. Pass også på at du ikke har powerkabler som ligger over signalkablene, eventuelt prøv andre signalkabler.
    Takk for tipset :-D

Koblet vincenten til monster kabel strømrenser.Ble noe bedre,men fortsatt støy.Byttet så ut nordost blu heaven rca kablene til noen monster cable til 300kr.Da ble det nesten borte.Ivertfall MYE mindre merkbart :-D Nordost kablene kostet 1500 spenn.Så dyrest er definitivt ikkje altid best

Er foresten utrolig fornøyd med både cmc2,683 og 686.Bra match.Ser fram til eg har spilt dei inn sånn noenlunde. Cmc2 var verdt 3300 opp i pris ifra htm61

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Nordost Blue-heaven rca kabler.
    Også mine tok opp til dels mye støy når jeg brukte de mellom receiver og effektforsterker.
    Må være fordi de ikke er skjermet i det hele... Jeg flyttet litt på de og det bedret seg en del, men fikk aldri bort støyen.
    Neste gang jeg skal kjøpe effektforsterker kommer jeg til å bytte de ut med Via-blue sine signalkabler

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Jeg har også Nordost Blue-heaven rca kabler.
    Også mine tok opp til dels mye støy når jeg brukte de mellom receiver og effektforsterker.
    Må være fordi de ikke er skjermet i det hele... Jeg flyttet litt på de og det bedret seg en del, men fikk aldri bort støyen.
    Neste gang jeg skal kjøpe effektforsterker kommer jeg til å bytte de ut med Via-blue sine signalkabler

Eg bruker nordost blue heaven i stua og.Mellom nad stereoforstreker og cd spiller.Har testet no,men ingen ulyder i 604s3.Men her er kablene nesten ikkje borti andre kabler.

Synest du nordost kablene gir god lyd bortsett fra støyen??? Er det skadelig med slikt støy på høytallerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cm9 vs Cm7

Hei folkens.
    Regner vel egentlig med at dette spørsmålet er stilt før, men jeg stiller det jeg.
    Hva skal jeg velge, CM9 eller CM7?
    Er det verdt å legge 7000,- ekstra i CM9??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grillsesongen klar

Dere andre her som har b&w.Har dere "grillen" på eller av.Leste ein plass at lyden var merkbart bedre med grillen av.Ser jo snadder ut med grillen av,men tar jo litt oppmersomhet når man vil se film og ha det mørkt 8)

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har grillen av, hører ingen forskjell men det er bare så vakkert og se elementene jobbe:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Jeg har grillen av, hører ingen forskjell men det er bare så vakkert og se elementene jobbe:-D
    Den e grei

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg bruker nordost blue heaven i stua og.Mellom nad stereoforstreker og cd spiller.Har testet no,men ingen ulyder i 604s3.Men her er kablene nesten ikkje borti andre kabler.

Synest du nordost kablene gir god lyd bortsett fra støyen??? Er det skadelig med slikt støy på høytallerene?
    Tror ikke det er skadelig for høyttalerene dersom det ikke er svært høyt nivå på støyen da.
    Ellers syns jeg Nordost gir bra lyd ja. Mye bedre enn Monster sine kabler f.eks. Jeg har heller ikke merket noe støy når de står mellom spiller og forsterker. Kun når jeg brukte de mot effektforsterkeren.
    Jeg har forøvrig både Blue-heven og Solar-wind. Sistnevnte er bare halve prisen av Blue-Heaven, men jeg syns i mange tilfeller at disse låter bedre da stemmer kommer mer frem i lydbildet. Men bass blir gjengitt med mer tyngde og oppløsning på Blue-Heaven. De er generellt mer balanserte syns jeg. Men som sagt, ikke alltid de jeg liker best

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset :-D

Koblet vincenten til monster kabel strømrenser.Ble noe bedre,men fortsatt støy.Byttet så ut nordost blu heaven rca kablene til noen monster cable til 300kr.Da ble det nesten borte.Ivertfall MYE mindre merkbart :-D Nordost kablene kostet 1500 spenn.Så dyrest er definitivt ikkje altid best
    Jeg har Nordost signal og h;ytaler kabler.
    Disse er som dere nevner meget f;lsomme for stoy.
    Etter at jeg lagde meg skjermet diy str;mkabler forsvant all st;y.
    Bare et lite tips til dere som sliter med st;y.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterfa
    Hei folkens.
    Regner vel egentlig med at dette spørsmålet er stilt før, men jeg stiller det jeg.
    Hva skal jeg velge, CM9 eller CM7?
    Er det verdt å legge 7000,- ekstra i CM9??
    Hei

Spurte meg selv om det samme da jeg selv skulle til innkjøp av mine CM9.
    Har ikke tall på hvor mange ganger jeg var og hørte på disse to høyttalerne, men hver gang endte jeg opp med å høre mye mer på CM9.
    Er ingen tvil om at CM9 er en bedre høyttaler enn CM7, men det betyr på ingen måte at CM7 er en dårlig høyttaler, det er den ikke.
    Det må nesten bli opp til hver enkelt om man synes at CM9 "låter 7000.kr" bedre enn CM7. En annen ting er jo for dem som tenker hjemmekino får man jo CM7 og ASW10CM suben for "bare" 3000.kr ekstra.
    Skal innrømme at jeg i ettertid noen ganger har tenkt at jeg kansje skulle ha gått for CM7 istedet for CM9, dette mest pga. at receiveren jeg har idag nok ville trivdes/drevet CM7 mye bedre enn CM9 da den krever litt mer.
    Hvis det er absolutt CM9 du har mest lyst på, så ville jeg gått for den, kjipt å kjøpe CM7 og angre. Blir dyrere hvis CM7 ender på bruktmarkedet og man skal kjøpe CM9 i ettertid!

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cm9 vs klipsch rf83

Hvem av disse 2 er best: cm9 el klipsch rf83????

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Hvem av disse 2 er best: cm9 el klipsch rf83????
    Best til hva?
    CM = pen lyd
    Klipsch = høy lyd

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Best til hva?
    CM = pen lyd
    Klipsch = høy lyd

Ja, vil de kunne spille mye høyere?
    Sånn allround messig? hvem er best??
    cm9 spiller temmelig høyt, men klipsch spiller kanskje en del høyere..
    Har hørt at klipsch er litt typisk hjemmkino høytallere?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Ja, vil de kunne spille mye høyere?
    Sånn allround messig? hvem er best??
    cm9 spiller temmelig høyt, men klipsch spiller kanskje en del høyere..
    Har hørt at klipsch er litt typisk hjemmkino høytallere?
    Hei

Nå har ikke jeg hørt kjempemye på Klipsch, men av det jeg har hørt vil jeg nok påstå at CM9 er den beste "allround" høyttaleren.
    Det er som du sier, at Klipsch ofte blir "regnet" som en hjemmekino høyttaler.
    CM9 spiller utrolig flott, passer de fleste musikksjangre og funker også godt til film. Jeg holder en knapp på CM9!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brokobling

Går det ann å "brokoble" de fleste nye forsterkere/recivere?
    I mitt tilfelle gjelder det å "brokoble" pioneer lx81 og Cambridge 840W effektforsterker..
    Hva er det egentlig som skjer når man brokobler? pioneern er på 190w, mens cambridge`n er på 200w! spør kanskje dumt, men får jeg 390w da? teoretisk ihvertfall?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM9 og Hegel?

Hei,

Noen som har erfaring med kombinasjonen av B&W og Hegel? Er det en god kombinasjon? Jeg kommer neppe til å spille voldsomt høyt, men ønsker "pen", engasjerende lyd. Er det da i det hele tatt noe vits med gulvhøyttaler, eller vil en god stativhøyttaler spille bedre på moderate lydnivåer?

Vil en CM9 klare seg med H100, eller er en H200 en klar oppgradering?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

plassering

Hei!

Har begynt å fått spilt inn 683 og cmc2en ein del.Holder på med litt høytallerplasering.

Leste ein test ( hifi choice magasine på b&w sin nettside ) der det stod at visst ein hadde mulighet so burde 683 få 60 bak seg og på siden mot veggen.Meir dybde/liv i musikken.Har plassert det slik at 683 får 60 cm bak og ca 35-39 cm på siden ( har skrået litt inn mot sitteposisjon ).Cmc2 en er lengre bak.Den får "berre" 30 cm bak seg.Har ikkje mulighet til å få den likt som frontene.Da kommer tv bordet alt for langt ut.Er eit veldig lite rom eg har det i

Frontene er ca litt over 2 meter fra hverandre og det er ca 210-220 fra lytter til høytaller L/R.Ser litt rart ut når dei er langt ut på gulvet i eit so lite rom.Men vil opnå best mulig lyd fra dei på både musikk og film.Er uansett kun plass til meg og 2 til på rommet.

Høres dette noenlunde fornuftig ut Eller bør centeren stå likt som frontene.Og er 2 meter fra hverandre,og 210-220 til lytter for lite/nærmt?

Skal kjøre romkalibrering for å få avstand og lydnivå etter morgenkaffe

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De trenger mye luft ja, jeg har de godt over meter`n fra bakveggen og over 50 cm fra sideveggen, dette kan kanskje variere fra rom til rom men dette fungerer best her iallefall. Det beste er som vanlig og prøve og prøve og atter prøve:lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er som vanlig og prøve og prøve og atter prøve

Det er sant Men ca 200-220 fra lytter til høytaller og 2 meter sånn ca mellom høytallere er ikkje for lite? :razz:

Side 79 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •