B&W klubben - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei !

Forressten, hvordan synes du receiveren fungerer nå når både CMC2 og CM5 har kommet i hus? Har hørt endel på CMC2 og den imponerer meg, stor og god lyd fra en stor senter! Tenker den står bedre til CM9 enn min CMC.
    Faktisk har jeg hørt den mest sammen med CM7 på en Denon AVR-4810, skikklig grom senter! Oppsettet på min lokale HFK, er CM7 front, CMC2 senter, CM5 bak og 1.stk ASW10CM sub på en Denon AVR-4810, låter skikklig gromt!
    Ønsker å skal skal skifte ut receiveren min, "mangler litt" og vurderer Pioneeren din også, selv om det er ICE Power.

Fikk cmc2+cm5 idag, så har ikke testa det skikkelig ut.. men, forløbi ingen svakhets-tegn fra recivern.. fungere veldig bra til nå..
    Men merker allerde nå at det bor MYE i cmc2!!
    Kraftig høytaller!! den veier jo ca 10 kg mer enn cmc, så det bor nok litt mer der..
    (uten at vekt har alt å si på høytallere)
    ice power? er du skeptisk?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Fikk cmc2+cm5 idag, så har ikke testa det skikkelig ut.. men, forløbi ingen svakhets-tegn fra recivern.. fungere veldig bra til nå..
    Kraftig høytaller!! den veier jo ca 10 kg mer enn cmc, så det bor nok litt mer der..
    Hei

Ja, må innrømme jeg er litt skeptisk. Egentlig ikke om den har krefter nok, men mer om "lydsignaturen" / klangen faller i smak.
    Skal ihvertfall prøve å gi det en sjanse, koster litt mer enn Denon 4310 og endel mindre enn Denon 4810, så verdt å prøve ut før jeg bestemmer meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

leveringstid

Sitat Opprinnelig postet av merik82

Hei!

Beklager masinga:roll: men var det lang leveringstid på cmc2/cm5en? Bestillt på nettbutikken?

Ser 683 og cmc2en eg bestillte var utsolgt fra nettbutikk og måtte bestilles fra hfk hovedlager i danmark.Tok 4-9 dager ca til dei mottok varene i oslo... Det lover bra for ein utålmodig vestlending.... Hehe :twisted:

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Beklager masinga:roll: men var det lang leveringstid på cmc2/cm5en? Bestillt på nettbutikken?

Ser 683 og cmc2en eg bestillte var utsolgt fra nettbutikk og måtte bestilles fra hfk hovedlager i danmark.Tok 4-9 dager ca til dei mottok varene i oslo... Det lover bra for ein utålmodig vestlending.... Hehe :twisted:
    Det tok over 3 måneder å få CM9 ene mine fra HFK. Senetren (CMC2) bestilte jeg derfor på nettet. Den måtte da sendes fra Danmark. Jeg ble holdt løpende orientert pr mail om hvor den befant seg til enhver tid. Totalt tok det 6 dager fra jeg bestilte den, før den kunne avhentes i Trondheim. Meget bra
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høyttalerkabler bruker dere på B&W høyttalerne deres?
    Jeg har akurat solgt effekt blokkene mine og trenger nye kabler.
    Helst bi amp kabler men det går fint med dobbelt opp med singelwire også.
    Har viablue nå men har lyst til og prøve noen andre.
    Tenker litt på van den hul siden jeg hadde the teatrack bi amp kabel før og var fornøyd med de, kansje jeg skulle gå opp ett hakk innen VDH?

Veldig fint om dere skriver hvorfor dere er fornøyde med kablene dere bruker

Er interessert i en kabel som gir god og varm bass samtidig som den er luftig i toppen og ikke demper diskanten noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det tok over 3 måneder å få CM9 ene mine fra HFK. Senetren (CMC2) bestilte jeg derfor på nettet. Den måtte da sendes fra Danmark. Jeg ble holdt løpende orientert pr mail om hvor den befant seg til enhver tid. Totalt tok det 6 dager fra jeg bestilte den, før den kunne avhentes i Trondheim. Meget bra

Det var jo veldig bra leveringstid

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nordost flatline bi-wire

Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Hvilke høyttalerkabler bruker dere på B&W høyttalerne deres?
    Jeg har akurat solgt effekt blokkene mine og trenger nye kabler.
    Helst bi amp kabler men det går fint med dobbelt opp med singelwire også.
    Har viablue nå men har lyst til og prøve noen andre.
    Tenker litt på van den hul siden jeg hadde the teatrack bi amp kabel før og var fornøyd med de, kansje jeg skulle gå opp ett hakk innen VDH?

Veldig fint om dere skriver hvorfor dere er fornøyde med kablene dere bruker

Er interessert i en kabel som gir god og varm bass samtidig som den er luftig i toppen og ikke demper diskanten noe.
    Eg bruker Nordost flatline biwire kabler på mine 604s3,som eg har gjort om til bi amp kabler.Synest dei fungerer bra,selv om eg ser mange synest dei gjør lyden litt "flat".Men so har eg sikkert ikkje so trente øyre når da gjeldt forskjell på kabler.Dei er jo litt dyre ( ca 2200 trur eg ) og eg hadde nok vært like fornøyd med noen til eit par hundre Men synest lyden er detaljert og oppløst,og bass med punch i

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

htm61

Fekk ein kompis på besøk idag som har HTM61.Hørte først htm`en hos han,og synest ikkje det var innelukket bokslyd.Var veldig klar og crispy.Ein forbedring fra min lcr600.Så tok me den hein til meg og testa.Heller ingen "bokslyd".MEN,eg merka at volumet på dialog/center var lavt i forhold til heime hjå kompisen min.Men må seiast at dette har eg problem med lcr600en og på pioneer lx81 med biamp på center på vincent sp-331..Trudde dette skulle vere borte på htm61,men virker som pioeen gjer eit eller anna ved kalibrering som gjer at centeren blir dempet i volum.Når eg slår MCAAen (kalibrering/akustikk) av,så blir det mye bedre.Men da blir også bassen for voldsom og resten av lydbildet feil i forhold til surround.Så her må eg nok teste litt og finne ein innstilling som ikkje ødelegger for centeren og demper den.

Testa litt musikk og film.Kung fu panda var veldig bra dialog og rolling stones dokumentaren var det også veldig crispy og fyldig lyd på stemmene.Hørtes meir "ekte" ut i forhold til lcr600.Men enkelte konserter so hørte eg ikkje sånn merkbar forskjell ( Er j..... dårlig til å forklare :???: )

Sånn kortids inntrykk so virke den bra.Men har ikkje testa i timesvis for å seie det sånn.So dette blir kun førsteinntrykk/kortidsinntrykk

Men så det er sagt,so fekk eg ikke "wow" effekt i forhold til lcr600en.Så det var ikkje løp og kjøp i forhold til lcr600en.Men den virka bedre på stemmer.Men er fortsatt ein ting som gjelder.Og det er at mixen på filmen også må vere top noch :wink:

Hva er det egentlig dere som er misfornøyd med denne mener med at det er blikkbokslyd?

Og hva eventuelt er så mye bedre med cmc2en???

For min del så er det jo 9500 inkludert frakt,kabler til biamp og dempeføtter for cmc2n.Så eg håper jo at det blir litt "nakkehår" som reiser seg når eg tester denne oppmot lcr600 :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Så eg håper jo at det blir litt "nakkehår" som reiser seg når eg tester denne oppmot lcr600

Litt overdrivelse der med at eg forventer at nakkehårene skal reise seg 8-) Hehe.... Men vil jo selvsagt ha valuta for pengene når eg bytter ut ein 7 år gammel center mot ein ny ein som koster 8500.Det dobbelte av hva lcr600 gjorde i sin tid

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

683 - Emotiva XPA-5

Håper ikke det er feilpostet..

Går og lurer på om jeg skal prøve ut Emotiva XPA-5 på mine 683..
    Bruker i dag en Harman/Kardon AVR 7500 forsterker(2x110W i stereo i 8 Ohm, 24Kg)

Vil jeg ha god utbytte av den? Virker som H/K har en del krefter.. Har ikke vært over -10 på volumet enda. Vil 683 sprudle mer også på lavere volum (under -10 i dag), eller vil det heller sørge for å kunne spille høyere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er det egentlig dere som er misfornøyd med denne mener med at det er blikkbokslyd?
    Med fare for å gjenta meg selv, så sakset jeg bare ett tidligere innlegg fra en annen tråd.

DM684 og HTM62 kan jeg ikke svare for, men DM683 og HTM61 er en katastrofe, høres ikke ut som de kommer fra samme produsent engang, langt mindre samme serie. Så hvordan folk kan godta å ha denne senteren i stua sammens med DM683 er for meg en gåte.

Jeg har kanskje store krav, og jeg krever jaggu litt av senter som koster over 5000 kroner og veier 15 kg, å la den slippe igjennom nåløyet bare fordi det står B&W på den og produsenten sier at dette er en matchende senterhøytaler når den låter slik den gjør holder bare ikke, her har dem driti seg ut, rett og slett.

Og jeg er overbevist om at alle, absolutt alle hører at det er stor forskjell på 683 og HTM61 når du bruker pink noise. At HFK forklarer dette med en annen type deling enn 683 får så være... Det er ikke flisespikkeri og småpirk vi snakker om her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sov
    Håper ikke det er feilpostet..

Går og lurer på om jeg skal prøve ut Emotiva XPA-5 på mine 683..
    Bruker i dag en Harman/Kardon AVR 7500 forsterker(2x110W i stereo i 8 Ohm, 24Kg)

Vil jeg ha god utbytte av den? Virker som H/K har en del krefter.. Har ikke vært over -10 på volumet enda. Vil 683 sprudle mer også på lavere volum (under -10 i dag), eller vil det heller sørge for å kunne spille høyere?
    Vet ikke hvor mye en emotiva vil påvirke på lavere volum, men med en emotiva kan du nok guffe på mye mer og ha bedre kontroll på elementene på høyt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cmc2

Mottok i dag cmc2en Har ikkje fåt tid til å teste den so mye enda.Men det virker som den har stort potensiale.Og vart glad for at tv bildet ikkje dannet speilbilde i overflaten :-D

MEN,selvfølgelig ble 683ene stående igjen i bergen på lageret til tollpost :evil:
    Kvifor må gudene vite,da alt ble sendt samtidig fra oslo,og alt ankom bergen samtidig ifølge sporingen. :sad: Så nå kommer dei ikkje før mandag.

Tenkte å beholde dm600s3 sorrento som bakhøytallere,men jaggu meg so dukket 686ane opp i svart.Hehe.Bytter ein cambridge dac mot 686ane av ein kompis

Så nå blir heile sulamitten svart 8)

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig at du ikke fikk alt på samme dag men sånn
    er det noen ganger, gratulerer med flotte høyttalere ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

b&w

Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Kjedelig at du ikke fikk alt på samme dag men sånn
    er det noen ganger, gratulerer med flotte høyttalere ihvertfall.
    Takker

Skal vel egentlig ikkje klage.Skulle i utgangspunktet kun ha cmc2 ( Egentlig hadde eg bestillt htm61,men avbestillte etter alle negative bruker erfaringer på nettet ),men har nå endt opp med dm683 og 686ane og 686ene fekk eg bytta til meg,og 683ene ble sponsa av dama da ho ville ha 604s3 i stua.Nekta meg å selga dei.Hehe Får berre håpe naden på 80 watt takler 604s3 :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps: Har koblet opp cmc2 til vincent sp331 2 x 150 watt.Har biampet den.Bruker nordost blue heaven rca kabler og VAN DEN HUL The CLEARTRACK kabel.Men når kun vincenten er på og ikkje forforsterkeren ( pioeen ) so er da susing/pipelyd i cmcen.Når eg slår på pioneeren,so er da mindre,men er der fortsatt.Kan det vere noe feil med kabler,forstyrelser,osv,eller er da berre slik da blir.Vincenten er ein rørforsterker.

Ps:kan det vere noe med å koble i ujorda/jorda kontakt og? Har ein sånn monster cable strømrenser/stikk kontakter.Kanskje eg burde koble til den? :???:

Kan cmcen ta skade av pipelyden/susingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-ampet CM9

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da melder jeg meg inn her med mine Nye B&W DM685 som jeg kjøpte idag sammen med NAD C375BEE som drivkraft:-D En flott kombinasjon hittil under innspilling

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Da melder jeg meg inn her med mine Nye B&W DM685 som jeg kjøpte idag sammen med NAD C375BEE som drivkraft:-D En flott kombinasjon hittil under innspilling

Gratulerer :-D

Har selv hørt 685ene,men det var på ein svakere nad.Trur de var 50 watteren med radio.Og det var virkelig godlyd.blir nok enda bedre med C375EE

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer :-D

Har selv hørt 685ene,men det var på ein svakere nad.Trur de var 50 watteren med radio.Og det var virkelig godlyd.blir nok enda bedre med C375EE
    Hehe, jo takk Kjempe fornøyd hittil. Valget sto mellom NAD C375 og en Cambridge 840A V.2 , men etter litt høring og snakking endte jeg opp med NADen. Angrer ikke et sekund

Side 78 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •