B&W klubben - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cmc2

Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    HTM61 har en FST-mellomtone på den ene side og et kevlar-element som tar seg av bassen på den andre. CMC2 har en FST-mellomtone midt på under diskanten, og et basselement på hver side.

Jeg vet ikke om du får nøyaktig samme klang med CMC2, men det er en veldig god senter uansett. Blir spennende å høre hva du syns om den.
    Ja klarer nesten ikkje å vente.Får den vel i slutten av neste uke eller noe.Får vel kanskje ikkje nøyaktig samme klang,da det er forskjellig serie,men berre det er tilnærmet og ikkje total krasj.Kan jo hende den passer bedre til den nye "600" serien.Håper ivertfall den er bedre enn LCR600en som eg har idag.Den føler eg er litt utdatert. :-D

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jeg nok tro den er, den har fått utrolig mye skryt. Hva skal du mate den med?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vincent sp331

Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Det vil jeg nok tro den er, den har fått utrolig mye skryt. Hva skal du mate den med?

det blir pepsi og chicken tendorie.... Hehe....

Neida,det blir ein vincent sp-331 2x150 watt bi-amp... Og pioneer lx81 som forforsterker. Har bi-ampet lcr600en med vincentn.Men synest ikkje det ble so stor forskjell.Men så er jo pioeen ganske kraftig og.Har hadt centeren siden 2003 nå,så er difor eg vil bytte,da eg synest den låter litt for "standard" aktigt.Ikkje noe wow over den.Men er vel blitt godt vant med den..I min lille hjerne (hehe),so har eg tanker om at eg vil tjene mest på å bytte den ut først.Og eventuelt bytte ut resten av høytallere senere.

Ein ting eg har lurt på.Skiver det like godt innpå dette forumet.Hehe.Når eg koblet til vincenten på centeren,så synest eg dialogen kom litt bedre frem,men at eg samtidig må skru høgere opp.Nå har eg eit lite hjemmekinorom.Og det er meira "lydtett" enn det der eg budde før.Der eg budde før,so hadde eg det i stua som var større enn rommet eg bruker nå,men dog veldig lytt.Men no må eg faktiskt skru mye høgere opp på volumet ved film og musikk.... :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cmc 2

Sendte foresten mail til 11 HFK butikker rundt om i norge,angående å kjøre 604s3 og cmc2 centeren sammen.Og virker som om alle var samstemte i at dette var ein bra match.Var litt forskjell i klangen,oppløshet og slikt,men at cmc2 var ein av dei bedre matchene til 604s3

Så nå er det berre å vente på snille postmann,og i mellomtiden sette høytalerene ut på verandaen,og håpe på at vulkan asken kommer ned snart og endrer fargen på høytalerene fra sorrento til sort 8)

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cm9.. cm5.. cmc2.. db1.. lx81

Hei

Har cm9+lx81 synes det fungerer utmerket.. (min første hjemmekino) uannsett..
    cm5+cmc2 er bestilt.. Db1 er vel så å si bestilt Noen som har en formening om db1? er d noe som heter for kraftig/dyr sub?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Hei

Har cm9+lx81 synes det fungerer utmerket.. (min første hjemmekino) uannsett..
    cm5+cmc2 er bestilt.. Db1 er vel så å si bestilt Noen som har en formening om db1? er d noe som heter for kraftig/dyr sub?
    Hei !

Må virkelig si at du slår på stortromma hvis du bestiller db1!
    Ser ut som en Konge-Sub !, men personlig ville jeg aldri brukt 30.000.kr på EN SUB! Hvorfor ikke vurdere 2.stk. ASW 10CM Sub og spare 10.000.kr?, ville ihvertfall hørt på Sub'en før kjøp !
    De siste 10.000.kr kunne du eventuellt brukt på et effekttrinn?

En annen ting, hvordan synes du Pioneer LX81 yter/spiller på CM9?

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen ekspert, men synes d fungerer veldig bra.. Er som sagt min første hjemmekino
    Hender seg at jeg kjører på -5 db.. Om det sier noe..
    Men hadde vel ikke skadet med effektrinn..
    I utgangspunktet skulle jeg ha 2 asw 10cm.. Men hifi-klubben rådet meg heller til å kjøpe 2 dali ikon suber.. Mente at asw 10cm, kanskje ikke fyllte ut cm9ene så veldig bra..
    dali subbene er uaktuelle..
    Er litt redd for å angre hvis jeg går for en dårliger sub..
    hmm

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen ekspert, men synes d fungerer veldig bra.. Er som sagt min første hjemmekino
    Hender seg at jeg kjører på -5 db.. Om det sier noe..
    Men hadde vel ikke skadet med effektrinn..
    I utgangspunktet skulle jeg ha 2 asw 10cm.. Men hifi-klubben rådet meg heller til å kjøpe 2 dali ikon suber.. Mente at asw 10cm, kanskje ikke fyllte ut cm9ene så veldig bra..
    dali subbene er uaktuelle..
    Er litt redd for å angre hvis jeg går for en dårliger sub..
    hmm
    Hei !

Dette synes jeg var merkelig, har selv hørt mye godt om ASW10CM på HFK, og den er jo laget med tanke på at den skal matche CM serien.
    Finnes jo helt sikkert bedre subber, og til bedre priser rundt om, men kan aldri tenke meg at du trår feil om du invisterer i ASW10CM.
    Venter selv på denne, og har hørt den noen ganger på HFK sammen med både CM7 og CM9, og synes selv at det spiller godt sammen.
    Har aldri lagt merke til noe jeg skulle ha og utsette på ASW10CM ihvertfall, men nå er ikke jeg noen sub ekspert.
    Dette bør du virkelig teste og høre på først, tviler på at du synes at én stk DB1 spiller/og er så mye bedre enn to stk. ASW10CM at du ønsker å bruke 10.000.kr ekstra!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

683 bestilt

Da ble det visst 683 på meg og i tilleg til cmc2en ( som visstnok må sendes fra lager i danmark:???: )

Tenkte å selge min gamle 600 serie,for å bytte ut til den nye 600 serien,men neida,det var ikkje aktuelt å selge 604s3 ene.Dei ville dama ha i stua.Var visst ikkje godt nok med 2 pc høytallere til musikk i stua.So ho tok over 604ene og eg bestilte meg 683 + ein nad forsterker som ho ville ha til 604ane.Blei ein stereoforsterker på 80 watt.Men det får holde.Ville ha nad,og det ble for dyrt å gå opp til til 150 watten 8) Men har naboer rett over oss,so det blir nok ikkje konsertvolum i stua.I kjelleren derimot.Hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Da ble det visst 683 på meg og i tilleg til cmc2en ( som visstnok må sendes fra lager i danmark:???: )

Tenkte å selge min gamle 600 serie,for å bytte ut til den nye 600 serien,men neida,det var ikkje aktuelt å selge 604s3 ene.Dei ville dama ha i stua.Var visst ikkje godt nok med 2 pc høytallere til musikk i stua.So ho tok over 604ene og eg bestilte meg 683 + ein nad forsterker som ho ville ha til 604ane.Blei ein stereoforsterker på 80 watt.Men det får holde.Ville ha nad,og det ble for dyrt å gå opp til til 150 watten 8) Men har naboer rett over oss,so det blir nok ikkje konsertvolum i stua.I kjelleren derimot.Hehe

Rekner med 683ane blir ein enda bedre match til cmc2,da begge har FST :wink:

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w...

cm9 fronter..
    cm5 bak..
    cmc2 center..
    db1 sub er bestilt!
    pioneer lx 81 reciver..
    pioneer bdp lx51 bd..
    pioneer lx5090..

Bestilt cm9 i begynnelsen av mai 2009.. fikk de ikke før august, lang ventetid!! men verdt å vente på.. storfornøyd med de ja
    Akurrat fått cmc2 og cm5..
    Hadde i utgangspunktet planer om å kjøpe 2 asw 10cm, men gikk bort ifra det ..
    Har nå bestilt db1!!
    Noen som har en formening om db1? Er d verdt pengene? Hfk mener jeg vil få et mye bedre resultat med db1, enn med 2 stk asw 10cm...
    Hmm..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cm9 fronter..
    cm5 bak..
    cmc2 center..
    db1 sub er bestilt!
    pioneer lx 81 reciver..
    pioneer bdp lx51 bd..
    pioneer lx5090..

Bestilt cm9 i begynnelsen av mai 2009.. fikk de ikke før august, lang ventetid!! men verdt å vente på.. storfornøyd med de ja
    Har nå bestilt db1!!
    Noen som har en formening om db1? Er d verdt pengene? Hfk mener jeg vil få et mye bedre resultat med db1, enn med 2 stk asw 10cm...
    Hmm..
    Veldig vansklig å vite om det er verdt pengene, trolig ikke mange som har/eller har hørt DB1, da den er veldig dyr og veldig ny. Skulle ikke forundre meg om du blir blandt de første i landet her som kjøper og får den.
    Men som sagt, ville jeg virkelig testet det ut før du tar skrittet ut og kjøper den, 30.000.kr for en sub er mye penger! Men du må jo komme med en tilbakemelding......

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Veldig vansklig å vite om det er verdt pengene, trolig ikke mange som har/eller har hørt DB1, da den er veldig dyr og veldig ny. Skulle ikke forundre meg om du blir blandt de første i landet her som kjøper og får den.
    Men som sagt, ville jeg virkelig testet det ut før du tar skrittet ut og kjøper den, 30.000.kr for en sub er mye penger! Men du må jo komme med en tilbakemelding......

Den er veldig dyr ja! ska se om jeg får testa den før jeg kjøper den..
    takk for tipset

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cmc2

cm9 fronter..
    cm5 bak..
    cmc2 center..
    db1 sub er bestilt!
    pioneer lx 81 reciver..
    pioneer bdp lx51 bd..
    pioneer lx5090..

Har nå bestilt db1!!
    Hmm..

Er du fornøyd med cmc2 centeren? Eg venter på min fra hfk.Skal bruke den sammen med dm683 som eg også venter på.Har lest litt rundt på deiverse forum,og dei skal visst passe bra sammen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

plassering

Noen som har noen tips angående å ha hjemmekino i eit veldig lite rom? Har brukt det nå ein stund,og har hadt høytallerene nærme vegg.Har endelig fått tven opp på veggen :grin: Skal ha 683ene og cmc2 i dette rommet og flytte 604ene opp i stua.Lcr600 blir nok stua vegg på loftet.Vile ha gulvstående og stor center,da eg mest sannsynlig i framtida må bruke mini kinorommet til andre ting og da må ha anlegget i stua,som er større 8) Har foresten også vært fornøyd med lcr600 og 604 i rommet,selv om dei sikkert får litt for lite pusterom :twisted:

Er det ting ein bør tenke på når ein har STORE høytallere i små rom,ect??? Tar imot tips og råd med glede

Siden eg nå må vente litt på bestillingen fra hfk,so driver eg å tester ut litt med plassering.Synest nå når eg plasserte frontene og centeren ut ca 30 cm fra bakvegg og plasserte skumpropper i frontene at det ble litt behageligere og meir dybde.Men sitter nå ca 2,3 m ifra center :-D

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Noen som har noen tips angående å ha hjemmekino i eit veldig lite rom? Har brukt det nå ein stund,og har hadt høytallerene nærme vegg.Har endelig fått tven opp på veggen :grin: Skal ha 683ene og cmc2 i dette rommet og flytte 604ene opp i stua.Lcr600 blir nok stua vegg på loftet.Vile ha gulvstående og stor center,da eg mest sannsynlig i framtida må bruke mini kinorommet til andre ting og da må ha anlegget i stua,som er større 8) Har foresten også vært fornøyd med lcr600 og 604 i rommet,selv om dei sikkert får litt for lite pusterom :twisted:

Er det ting ein bør tenke på når ein har STORE høytallere i små rom,ect??? Tar imot tips og råd med glede

Siden eg nå må vente litt på bestillingen fra hfk,so driver eg å tester ut litt med plassering.Synest nå når eg plasserte frontene og centeren ut ca 30 cm fra bakvegg og plasserte skumpropper i frontene at det ble litt behageligere og meir dybde.Men sitter nå ca 2,3 m ifra center :-D

Hallo
    Dette har jeg ikke greie på men jeg har sett på denne tråden
    http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ubber-vei.html
    Mulig du finner noen svar der.:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er veldig dyr ja! ska se om jeg får testa den før jeg kjøper den..
    takk for tipset
    Hei !

Forressten, hvordan synes du receiveren fungerer nå når både CMC2 og CM5 har kommet i hus? Har hørt endel på CMC2 og den imponerer meg, stor og god lyd fra en stor senter! Tenker den står bedre til CM9 enn min CMC.
    Faktisk har jeg hørt den mest sammen med CM7 på en Denon AVR-4810, skikklig grom senter! Oppsettet på min lokale HFK, er CM7 front, CMC2 senter, CM5 bak og 1.stk ASW10CM sub på en Denon AVR-4810, låter skikklig gromt!
    Ønsker å skal skal skifte ut receiveren min, "mangler litt" og vurderer Pioneeren din også, selv om det er ICE Power.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med cmc2 centeren? Eg venter på min fra hfk.Skal bruke den sammen med dm683 som eg også venter på.Har lest litt rundt på deiverse forum,og dei skal visst passe bra sammen
    Klokt valg. Senterhøyttaleren bærer lyden av nesten alt du ser på skjermen (ca 70% av lydbildet) og er dermed den viktigste høyttaleren i et hjemmekinooppsett. 683 er ikke så ulik CM9 i klangen, så CMC2 er etter min mening den beste senteren man kan ha til B&W 683.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

b&w

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Klokt valg. Senterhøyttaleren bærer lyden av nesten alt du ser på skjermen (ca 70% av lydbildet) og er dermed den viktigste høyttaleren i et hjemmekinooppsett. 683 er ikke så ulik CM9 i klangen, så CMC2 er etter min mening den beste senteren man kan ha til B&W 683.
    Så da er det kanskje dumt å spørre om du er fornøyd med cmc2en? hehe

Har nå lcr600.Men synest den låter linn "innelukket" på stemmene.Gleder meg som ein unge til å høre hvodan det blir med fst mellomtone ( spesielt på dialog og stemmer ),som det er så mye snakk om

Har idag testet litt med høytallerplassering med mitt nåværende oppsett.Og må seie at å flyyte høytalerene ut ca 30 cm fra bakvegg gjorde susen på musikk i stereo.Har ikkje fått testa på surround enda.Eg har hadt fronter og center ganskje nærmt bakvegg pga lite rom.Men trur nok 683ane og cmc2 skal få litt pusterom bak seg.for dette gjorde susen

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk den idag, så kanskje litt tidlig for en skikkelig vurdering
    Ikke mange timer siden jeg kobbla den opp, men storfornøyd hittils
    matcher sikkert bra med dm683..

Side 77 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •