B&W klubben - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av the_c
    Har tidligere hørt CM9 sammen med NAD T785HDmen ikke hørt på Denon 4810. Får stikke innom HiFi-klubben og få de til å sette opp en liten demo.
    Blir litt synsing, men tror T785HD med sine 25kg er kraftigere enn 4810 med sine 19kg.

En ting man bør ha i bakhodet er vel dette med at det ikke bare er CM9'ene som skal ha nok kraft, men også CM5, center og sub.
    spørs litt om man setter center til "small" eller "large", men den trenger nok litt kraft ja.. men bakhøytalerne klarer man fint med en reciever i den klassen...

Grunnen til at jeg har så langt har fokusert på rene Receivere, og ikke for/effekt-forsterkere er at jeg synes det virker "enklere".

Dette er min første hjemmekino, og det er jo enormt mye å velge mellom.
    Hvis jeg skulle gå veien om en effektforsterker, hva ville dere anbefale? Og hvilken Receiver ville dere kobinere den med?
    Ser at det er mange som snakker varmt om Emotiva her inne. Rotel er vel også et navn som går igjen.
    Jeg vil jeg påstå at en sub vil gi deg bedre filmopplevelse enn et effekttrinn...
    Hvis det er enten/eller i forhold til budsjettet.

Hva effekttrinn gjelder, blir dette forsåvidt også synsing da jeg ikke har hørt CM9. Bare CM1 og CM7. Men NAD C275BEE kan være en verdig kandidat. Er ikke så dyr lenger heller, hverken ny eller på brukten.

Ellers trives mange B&W høytalere godt med Parasound, og hvis CM9 ikke trenger voldsomt med effekt så kan jo både NC-serien og den minste Halo'en være en kandidat... :-)

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the_c
    Hei amunds og Purolatino!
    Takker for tilbakemeldingene.

Har tidligere hørt CM9 sammen med NAD T785HDmen ikke hørt på Denon 4810. Får stikke innom HiFi-klubben og få de til å sette opp en liten demo.

En ting man bør ha i bakhodet er vel dette med at det ikke bare er CM9'ene som skal ha nok kraft, men også CM5, center og sub.

Grunnen til at jeg har så langt har fokusert på rene Receivere, og ikke for/effekt-forsterkere er at jeg synes det virker "enklere". :roll:

Dette er min første hjemmekino, og det er jo enormt mye å velge mellom.
    Hvis jeg skulle gå veien om en effektforsterker, hva ville dere anbefale? Og hvilken Receiver ville dere kobinere den med?
    Ser at det er mange som snakker varmt om Emotiva her inne. Rotel er vel også et navn som går igjen.

Setter stor pris på konkrete tips og tilbakemeldinger. :-)

EDIT:
    Vil si at budsjettet for Effektforsterker og Receiver ikke bør overstige 30.000,-
    Hei !

Det beste er jo selvfølgelig at du får ordnet en demo og hørt selv.
    Hvordan syntes du kombo'en NAD T785HD & CM9 låt da?
    Jeg selv ønsker å slippe å bruke effektforsterker i mitt oppsett, pga. "farging av lyden" og plass mangel.
    Selv har jeg en Rotel RB-1572, den driver CM9 kjempegodt etter mitt syn, men samtidig syntes jeg at det låt annderledes. Rotel forsterkeren bruker vell også IcePower teknologien til B&O som også Pioneer receiveren du har tenkt på også bruker. Kansje dette matcher bra?
    Jeg personlig likte ikke den kombinasjonen så godt, er selv blitt veldig fortrolig med Denon/B&W. Andre digger jo dette "IcePower" greiene, det er smak og behag. Lyngdorf sin effektforsterker er jo en effektforsterker som går igjenn og mange er fornøyd med til B&W.
    Et annet alternativ er jo å gå for CM7 + Sub isteden for CM9 hvis du føler at den receiveren du går for ikkje driver høyttalerne godt nok og du vil unngå effektforsterker. En annen ting du bør tenke på er jo hvor høyt du trenger å spille?, jeg personlig synes at når displayen viser mellom -20db - -10db så spiller man HØYT, og det kan jeg gjøre uten problemer nå, og uten at elementene jobber seg ihjel/hopper frem og tilbake!
    Du får ta å høre selv, får 30.000.kr skulle du ha mange muligheter å velge i.

Ellers er jeg veldig enig med Amunds, ville heller kjøpt Subwoofer istedet for effektforsterker, mer å hente på det i forhold til film/hjemmekino.
    En receiver i 20.000.kr klassen og Subwoofer bør kunne drive det tenkte oppsettet godt, og om du fremdeles ikke da skulle være helt fornøyd, bygger du på med en effektforsterker!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Blir litt synsing, men tror T785HD med sine 25kg er kraftigere enn 4810 med sine 19kg.
    Hei !

Helt klart, Denon receiveren "kneler" nok før NAD'en.
    Men jeg synes at Denon/B&W spillte mye "bedre/finere" enn NAD/B&W.
    Det er no grenser for hvor høyt man trenger å spille da?, er bare min mening.
    Sier ikke at Denon receiveren er kraftigere enn NAD'en, bare at det låt mye bedre!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Noen som kan forklare meg hvorfor 683 er så mye vanskeligere å drive enn CM9 ?

Tenker på at de er like i strørrelse, begge har en stk fst mellomtone og to basser i lik størrelse. 683 er 90db og CM9 er 89db. Begge har Impedanse på 8ohm, minimum 3 ohm.

Så utifra specs så skulle man jo tro at CM9 krevde mer enn 683 for å spille like høyt.

Eller er det andre ting som spiller inn her?
    Flere enn Purolatino som har tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

htm61 og 604s3

Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Eg har gått og lurt litt på om eg kanskje skulle ta å oppgradere høytallerene snart.Har nå hadt b&w dm604s3,Lcr600 s3,601 s3 ein del år nå.Som sub har eg svs pdn 10" new... Kjører 5.1 oppsett.

Har ingen planer om å bytte ut suben,da den er ganske so fersk og eg er strålende fornøyd med den Men kunne tenkt meg å kanskje byttet ut høytallerene med noen nye b&w modeller dersom det er ein stor forbedring på dei nye og eg vil få stor forskjell i lyd.Rommet eg har anlegget i er ikkje så stort.Ganske lite.Men ville ha det for seg selv.Er på sånn ca 3,5 x 3,2.Men fungerer ganske bra.

Har 2 ulike oppsett som eg tenkte på.Det eine er:

Oppsett 1 med stativhøytalere i front:

Front:B&W DM685

Center: B&W CM Centre 2 ( har også sett lit på htm62,men synest denne kanskje er litt liten??? Htm61 har eg lest mye negativt om,så den blir nok uaktuell)

Bak: B&W DM686 (eventuelt beholde 601s3 inntil videre)

Oppsett 2:

Front:B&W DM683

Center:B&W CM Centre 2

Bak:B&W DM686

Forsterkerene eg skal bruke er pioneer lx 81 med biamp på frontene,og vincent sp-331 biamp på centeren....

Har hadt lyst å bytte ut høytallerene ein 2 år nå,men er jo fortsatt fornøyd med den gamle 600 serien.Men altid gøy med oppgraderinger i hjemmekinoen

Har funnet ut at eg vil beholde oppsettet mitt,men bytte ut LCR600 s3 mot htm61.Var i utgangspunktet i litt tvil til denne centeren,men ser det er mange som fornøyd med den også.Ein kompis av meg har den,og han er storfornøyd (har ikkje fått hørt den nok til å sie noe om den).Ein i lyd og bilde sa at so lenge den fikk nok effekt so var den kjempebra.Men trengte litt effekt til å åpne seg.

Blir mest film i hjemmekinoen,og synets lcr600 låter litt gammeldags og kjedelig.Kunne tenkt meg bedre lyd på dialogene.Litt åpnere og realistisk.

Hvordan tror dere 604s3 og htm61 fst vil fungere sammen? Skal biampe htm61 med ein vincent sp-331.

Einaste negative er att oppsettet mitt er sorento og htm61 blir sort

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt medlem

Da er jeg også blitt medlem i klubben, har idag fått i hus et par DM 683, brukt kjøp, sitter og stiller meg inn, nydelig mellomtone.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart å tenke på at jeg kjøpte i desember 09 ett par nye DM683 som bare står her nå som ikke blir brukt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode råd, amunds og Purolatino.

Blir nok en ny runde på hifi klubben for å høre disse høyttalerne med forskjellige kobinasjoner,-

nad, denon, med og uten effekt-forsterker etc..

Noe som sier meg at jeg kommer til å gå for en løsning med en Receiver, og heller bygge på med en effektforsterker om man etter hvert merker at man ønsker litt mer kraft å rutte med.

Håper å kunne ta i bruk det nye anlegget om noen måneder, og kommer til å gi dere en liten status rapport når det er på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

604s3 sammen med htm61

Heisann!

Noen som tror 604s3 kan funke fint sammen med HTM61??? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Noen som tror 604s3 kan funke fint sammen med HTM61??? :-D
    HTM61 er en møkkahøytaler, gidder ikke å legge noe i mellom, sannheten har ingen vondt av å høre. HTM61 er en av grunnene til at jeg skrinla hele prosjektet med å bygge hjemmekino basert på den "nye 600" serien til B&W.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

center

Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    HTM61 er en møkkahøytaler, gidder ikke å legge noe i mellom, sannheten har ingen vondt av å høre. HTM61 er en av grunnene til at jeg skrinla hele prosjektet med å bygge hjemmekino basert på den "nye 600" serien til B&W.
    Hva er det som gjør den så dårlig egentlig? Burde eg heller beholde LCR 600 s3 da? Eller kanskje gå for cmc centre 2 til mine 604s3 fronter? Er ikkje intressert i å betale 5 laken for ein center,visst den ikkje er noe tess :-|

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som gjør den så dårlig egentlig? Burde eg heller beholde LCR 600 s3 da? Eller kanskje gå for cmc centre 2 til mine 604s3 fronter? Er ikkje intressert i å betale 5 laken for ein center,visst den ikkje er noe tess :-|
    Den låter bare innestengt og dårlig, kan ikke måle seg med feks 683, høres ut som den kommer fra en annen produsent, selv om den skal matche 683, noe den overhodet ikke gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Htm61

Ok! :-D

No har ikkje eg 683 da ( hjernen sier ja,lommeboka nei.hehe). Men kanskje HTM61 kunne machet 604 s3???

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! :-D

No har ikkje eg 683 da ( hjernen sier ja,lommeboka nei.hehe). Men kanskje HTM61 kunne machet 604 s3???
    Med tanke på at den kommer fra samme serie som 683 er det bare tragisk...det stemmer bare ikke, men du har jo returrett da... bare å prøve.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt LCR600, men har hørt HTM61 og har eid LCR60, og tror jeg ville beholdt 600'n hvis jeg var deg. Skal du skifte senter er kanskje heller en CMC noe å vurdere?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Htm61

Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Jeg har ikke hørt LCR600, men har hørt HTM61 og har eid LCR60, og tror jeg ville beholdt 600'n hvis jeg var deg. Skal du skifte senter er kanskje heller en CMC noe å vurdere?

Hmmmm,kanskje eg skal prøve b&w CM Centre 2 da,istedenfor htm61.... Og se (høre) om cm centre 2 passer ilag med 604s3.Rekner med at på film,så er det viktigast med fst i center og ikkje frontene.Siden so mange er missfornøyd med htm61,so bør eg vel styre unna den,og sleppe alt styret dersom eg blir missfornøyd.Dersom cm centre 2 ikkje funker,kan eg berre sende tilbake og beholde Lcr600 s3

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

centre 2

Da var b&w cm centre 2 bestilt.... Håper den passer ilag med mine 604 s3 fronter med tanke på klangen.... Er spent på hvordan den er i forhold til Lcr600 s3.Spesielt på stemmer/dialog.Visst resultatet er ræva,så er det jo angrefrist heldigvis. Tok ikkje sjangsen på htm61,etter alt det dårlige eg har lest.Hadde sikkert blitt fornøyd med den og.Men spanderer heller på 3300 ekstra,så får vi se hva resultatet blir :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok ikkje sjangsen på htm61,etter alt det dårlige eg har lest.Hadde sikkert blitt fornøyd med den og.Men spanderer heller på 3300 ekstra,så får vi se hva resultatet blir :-D
    Det finnes en del info om akkurat denne senteren og hva slags erfaringer folk har med den. Alikevel så påstår HFK hardnakket at denne matcher DM683 og de opplever svært få returer av denne...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cm 2

Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Det finnes en del info om akkurat denne senteren og hva slags erfaringer folk har med den. Alikevel så påstår HFK hardnakket at denne matcher DM683 og de opplever svært få returer av denne...
    Finner lite informasjon om cm centre 2.Men leste ein plass at den var bygd slik som er best for ein center høytaler når den skal stå vannrett.Ellers virker det som om folk er fornøyd med den.

Sendte mail til hfk og spurde om centre 2 ville matche dm 604s3 i klangen eller om det ble totalt krasj.Fikk til svar at det kom nok ikkje til å bli noen krasj.Det viktigste var å kjøre samme høyttalermerke.Ville blitt best med cm i front og,men det ville bli små forskjeller.Og når eg først gjorde som eg gjorde no,og kjøpte center fra ein annen serie,og da tok fra ein over 600 serien igjen,so var det rette veien å gå meinte han.So han meinte eg kom til å bli kjempefornøyd .Kan eventuelt gå for cm i front og bak seinare ein gong.Berre kjipt at centeren blir sort og resten sorrento.Men det får so vere.

Såg litt bilder av htm61,og ser at det er forskjell på dei to elementene på sidene.Bass på den eine siden og mellomtone på den andre??? På cm virker det likt på begge sider..... :-D

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM61 har en FST-mellomtone på den ene side og et kevlar-element som tar seg av bassen på den andre. CMC2 har en FST-mellomtone midt på under diskanten, og et basselement på hver side.

Jeg vet ikke om du får nøyaktig samme klang med CMC2, men det er en veldig god senter uansett. Blir spennende å høre hva du syns om den.

Side 76 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •