B&W klubben - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg spiller av og til musikk med DM685 og en sub for å teste litt..
    da stort sett dunkemusikk (som jeg ikke vil utsette mine vakre DM683 for :-p)

du kommer ikke til å mangle noe på bassen i film hvertfall..
    DM683 byr jo på en litt annen opplevelse enn DM685 og en sub på musikk, men da kommer det igjen helt ann på hva man er ute etter...

men når det gjelder film - ville jeg heller gått for DM685+sub i front enn å hatt DM683 uten sub... (DM683 med sub er selvsagt det beste for film.. ;-) )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk! Ser flere her inne har B&W DM685 stativhøytalere som front. Vurdere dette veldig sterkt jeg også, men vil bare forsikre meg om at folk er fornøyd med lydbildet disse gir. Jeg har pr. dags dato ikke mulighet for å besøke en forhandler for å få en demonstrasjon, så all innspill vil være av god nytte. Jeg skal bruke høytalerne mest til musikk(rock og rolig musikk) og litt film. Vurderer også gulvhøytalerene B&W DM684, men syntes i øyeblikket at utseendet på 685 med stativ er mye mer "elegant". Max pris jeg setter tilsammen på høytalere er 8000.

Takker på forhånd for alle innspill!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt ut fra bakvegg er generelt optimalt for 683 ?
    Eventuelt hvor lite kan man klare seg med?

Har til nå vurdert disse høyttalerne i fremtidig oppsett, men hvis jeg må ha de langt ut på gulvet vet jeg ikke hvor fornøyd min bedre halvdel vil være.

Kan jo eventuelt vurdere 685 også, men skal ikke ha noe sub i stua, så derfor jeg har tenkt på 683 med en sterk forsterker på i stedet...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=amunds]jeg spiller av og til musikk med DM685 og en sub for å teste litt..
    da stort sett dunkemusikk (som jeg ikke vil utsette mine vakre DM683 for :-p)

QUOTE]

Får da virkelig håpe, (som jeg også da tror) at disse både tåler å spille høyt og med dunkemusikk, samtidig som de faktisk er laget for å tåle alle typer musikk.

selv har jeg hatt 683 i en periode, og mener at disse også fortjener å bli spilt skikkelig på, på alle typer musikk egentlig!- men de er helt klart mer underholdende med subwoofer!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg desverre utmeldt fra denne edle klubben.
    Har sendt avgårde mine 805s til ny eier i Trondheim. Nå spørs det da om jeg kommer til å angre med tiden, men jeg er svært fornøyd med overgangen til Triangle sålangt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok 683 på meg ja. Herregud, det er så god lyd på mine sjangre på disse. Hørte også at ved kjøp av 683 så følger det med "skumgummi" deler, som man kan plassere i basshølet, for å stramme opp bassen, slik at den følger kjappere musikk. Dette er vel tilfellet? =)

Også må jeg spørre: Jeg har orginal signalkabel som fulgte med cd-spiller, og har vel bare noe billig høytallerkabler. Pratet med det ansatt idag, og han mente at jeg har mye å hente på lyden i dette anlegg oppsettet mitt, ved kjøp av Signalkabel og høytallerkabel. Hvordan stiller folket seg til dette? Jeg tror nok på det, og gleder meg til fredagen når 683 kommer uansett. Moha=)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Da var jeg desverre utmeldt fra denne edle klubben.
    Har sendt avgårde mine 805s til ny eier i Trondheim. Nå spørs det da om jeg kommer til å angre med tiden, men jeg er svært fornøyd med overgangen til Triangle sålangt
    Hei,regner med det er du som har solgt til Anders.
    Han gleder seg til å få B&W lyden i hus igjen,så ikke bli
    overrasket om du savner B&W lyden på sikt heller.
    Lykke til med Triangla ihvertfall.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sarke87
    Hørte også at ved kjøp av 683 så følger det med "skumgummi" deler, som man kan plassere i basshølet, for å stramme opp bassen, slik at den følger kjappere musikk. Dette er vel tilfellet?
    Pratet med det ansatt idag, og han mente at jeg har mye å hente på lyden i dette anlegg oppsettet mitt, ved kjøp av Signalkabel og høytallerkabel. Hvordan stiller folket seg til dette? Jeg tror nok på det, og gleder meg til fredagen når 683 kommer uansett. Moha=)
    Dette med skumgummi stemmer såvidt jeg vet.
    Men om det har noe for seg må du nesten prøve selv.
    Prøv å få lånt deg noen kabler så du får testet det selv.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvor langt ut fra bakvegg er generelt optimalt for 683 ?
    Eventuelt hvor lite kan man klare seg med?
    Her er det faktisk ingen fasitsvar.. Jeg har hatt disse 5 forskjellige steder.. Og avstand til bakvegg variere noe sinnsykt i forhold til rom.

Noen steder har det vært best helt inntil, mens andre steder er det best langt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!

Det er ikke så lenge til kjellerstua står klar, og planleggingen av hjemmekino´n må snart sluttføres.

Jeg har lest mye, hørt på en del.. og heller mot B & W:

Front: CM9
    Bak: CM5
    Front: Centre2

Budsjettet tillater ikke sub i denne omgang, men dette vil komme etter hvert.

Når det gjelder receiver har jeg tenkt på Pioneer SC-LX82.
    Hva tror forumet? Vil dette være en god kombinasjon? Har den nok krefter til å drive høyttalerne på en tilfredsstillende måte? Eller er det andre receivere som anbefales, gjerne i samme prisklasse. :roll:

Må sies at systemet vil bli brukt til omtrent 50/50 Film/Musikk.

Kan nevnes at planen er å kjøpe en BenQ W5000 projektor og en Panasonic DMP-BD80 til avspilling av film og cd.

Setter stor pris på kommentarer og synspunkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sarke87
    Blir nok 683 på meg ja. Herregud, det er så god lyd på mine sjangre på disse. Hørte også at ved kjøp av 683 så følger det med "skumgummi" deler, som man kan plassere i basshølet, for å stramme opp bassen, slik at den følger kjappere musikk. Dette er vel tilfellet? =)
    Hadde en måling på dette som viste at du mistet en del fra "kjelleren" men samtidig så ble kurven mere flat. Hvis av praktiske årsaker at du blir låst med høytalerne for nært bakvegg slik at du får "for mye" så er proppene til god hjelp for å stramme opp. Er en mindre propp i proppen du kan teste ut før du eventuelt plugger helt igjen.

Men dette må testet i det aktuelle rommet og til syvende sist er det dine ører som bestemmer om det blir lukket, halvåpent eller åpent

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zebby: Takker for svar. Som du sier, så blir jo ørene til syvende og sist "fasiten". Men dette med skummgummi beroligga meg litt. Da har jeg flere valg alternativer. Imorgen så kommer 683 til butikk og jeg kan hente dem. WEEEEEE "glede seg". Skulle bare ønske jeg hadde stort rom slik at jeg fikk oppleve ultimate kick. Men jeg flytter vel bosted om ikke altfor fjern framtid, så da vet man hva man skal se etter, når man drar på visning moha.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the_c
    Heisan!

Det er ikke så lenge til kjellerstua står klar, og planleggingen av hjemmekino´n må snart sluttføres.

Mine DM683 liker veldig godt strøm, det gjør nok utvilsomt disse også, så vil nok tenke på kanskje en mindre reciever og effekttrinn, eller hvertfall ha det i planene ganske fort.

Ellers tror jeg du ikke vil mangle stort ved å bytte CM5 til CM1.. Da har du fort litt mer å rutte med på andre områder.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Mine DM683 liker veldig godt strøm, det gjør nok utvilsomt disse også, så vil nok tenke på kanskje en mindre reciever og effekttrinn, eller hvertfall ha det i planene ganske fort.

Ellers tror jeg du ikke vil mangle stort ved å bytte CM5 til CM1.. Da har du fort litt mer å rutte med på andre områder.
    Hei

Har både DM683 og CM9, og CM9 er ikke på langt nær like "tungdreven" som DM683. Men jo mer effekt, jo bedre, det skal jeg være enig i.
    Tror også mange vil være fornøyd med hvordan receivere i15.000.kr klassen
    vil drive disse høyttalerne.
    Selv driver jeg mine CM9 med en Denon 3808A, og det fungerer "greit", men opplevde det ikke fullt så bra med DM683.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the_c
    Heisan!

Budsjettet tillater ikke sub i denne omgang, men dette vil komme etter hvert.

Når det gjelder receiver har jeg tenkt på Pioneer SC-LX82.
    Hva tror forumet? Vil dette være en god kombinasjon? Har den nok krefter til å drive høyttalerne på en tilfredsstillende måte? Eller er det andre receivere som anbefales, gjerne i samme prisklasse. :roll:

Må sies at systemet vil bli brukt til omtrent 50/50 Film/Musikk.

Kan nevnes at planen er å kjøpe en BenQ W5000 projektor og en Panasonic DMP-BD80 til avspilling av film og cd.

Setter stor pris på kommentarer og synspunkter.
    Hei

Har ikke hørt Pioneer'en, men tror nok at den vil drive CM9 godt, selv driver jeg mine CM9 med en Denon 3808A receiver og det fungerer "greit".
    Har også hørt CM9 på HFK med både Denon 4810 og NAD T785HD.
    Både jeg og han som jobbet der var overbevist om at NAD'en ville knuse Denon receiveren, dette ble testet kun i stereo og bi-ampet, begge ble overrasket, Denon receiveren KNUSTE NAD'en, noe som han som jobbet der også var enig i, han ble meget overrasket. Låt fantastisk, komboen B&W CM9 og Denon AVR-4810.
    Du bør ta å stikke innom nærmeste HFK å høre selv, flere her inne som sier at Denon AVR-4310 vil drive CM9 meget godt også, og den er det jo en ganske bra pris på nå også. Jeg selv planlegger å kjøpe inn enten 4310 eller 4810 til min CM "stue-hjemmekino".
    Oppsettet det ble testet med var en SONOS-->DacMagic-->Receiver: Denon AVR4810/NAD T785-->CM9
    All musikken var i Lossless format og ble kjørt både analogt og digitalt, og Denon receiveren låt klart best!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Har både DM683 og CM9, og CM9 er ikke på langt nær like "tungdreven" som DM683. Men jo mer effekt, jo bedre, det skal jeg være enig i.
    Det er mye mulig de sammenliknet seg imellom. Men er vel ingen tvil om at CM9 fortjener og blomstrer med en del effekt.
    Recievere i den prisklassen kan da umulig få ut potensialet i disse ?!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Det er mye mulig de sammenliknet seg imellom. Men er vel ingen tvil om at CM9 fortjener og blomstrer med en del effekt.
    Recievere i den prisklassen kan da umulig få ut potensialet i disse ?!
    Hei !

Skal være enig i at jo mer effekt jo bedre, men er ikke et "must"!
    Jeg kjøpte først DM683 og ble "meget skuffet" når jeg koblet dem opp med 3808A receiveren, ble til at jeg valgte å forsette å bruke DM605.
    Med CM9 låt det mye bedre, de var på langt nær like "tungdrevne" som DM683. Tror mange vil være fornøyd med hvordan Pioneeren han nevner, Denon 4310/4810 og andre receivere i den prisklassen greier å drive disse høyttalerne, da snakker jeg om CM9. Jeg driver CM9 selv med 3808A, men føler jeg mangler "litt". 4810 drev disse høyttalerne "utmerket", spillte høyt og lenge, har også som regel høyere lyd under musikk avspilling enn når jeg ser film. Må også nevne at jeg nok er over det stadiet der jeg trenger å spille for "naboen høyt", men liker å dra på litt innimellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei amunds og Purolatino!
    Takker for tilbakemeldingene.

Har tidligere hørt CM9 sammen med NAD T785HDmen ikke hørt på Denon 4810. Får stikke innom HiFi-klubben og få de til å sette opp en liten demo.

En ting man bør ha i bakhodet er vel dette med at det ikke bare er CM9'ene som skal ha nok kraft, men også CM5, center og sub.

Grunnen til at jeg har så langt har fokusert på rene Receivere, og ikke for/effekt-forsterkere er at jeg synes det virker "enklere". :roll:

Dette er min første hjemmekino, og det er jo enormt mye å velge mellom.
    Hvis jeg skulle gå veien om en effektforsterker, hva ville dere anbefale? Og hvilken Receiver ville dere kobinere den med?
    Ser at det er mange som snakker varmt om Emotiva her inne. Rotel er vel også et navn som går igjen.

Setter stor pris på konkrete tips og tilbakemeldinger. :-)

EDIT:
    Vil si at budsjettet for Effektforsterker og Receiver ikke bør overstige 30.000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan forklare meg hvorfor 683 er så mye vanskeligere å drive enn CM9 ?

Tenker på at de er like i strørrelse, begge har en stk fst mellomtone og to basser i lik størrelse. 683 er 90db og CM9 er 89db. Begge har Impedanse på 8ohm, minimum 3 ohm.

Så utifra specs så skulle man jo tro at CM9 krevde mer enn 683 for å spille like høyt.

Eller er det andre ting som spiller inn her?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Noen som kan forklare meg hvorfor 683 er så mye vanskeligere å drive enn CM9 ?

Tenker på at de er like i strørrelse, begge har en stk fst mellomtone og to basser i lik størrelse. 683 er 90db og CM9 er 89db. Begge har Impedanse på 8ohm, minimum 3 ohm.

Så utifra specs så skulle man jo tro at CM9 krevde mer enn 683 for å spille like høyt.

Eller er det andre ting som spiller inn her?
    Hei

Egentlig vansklig å forklare, de på HFK mente at det kunne være pga. delefilteret? Ikke vet jeg, men kan skrive under på at CM9 var lettere å drive enn DM683. Eller at CM9 rett og slett er en bedre høyttaler enn DM683?

Side 75 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •