B&W klubben - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei og takk for sist,
    det blei lyd, jeg syns 803 spiller mer åpent og "ekte" enn dm 602 både på film og musikk til og med på min lille 2x50 watter, kona hørte også forskjell!!
    Subberane har jeg pensjonert, syns ikke jeg trenger dem på film lenger,
    men jeg trenger mer strøm, Naden din er interesant, men jeg er nødt til å bruke en del tid på å orientere meg i jungelen av produkter, lese tester og lytte mer før jeg bestemmer meg for noe.

Hva slags forsterker har du handla, brukt eller ny?

Takk for svar, Hobbinn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cirry
    Hei og takk for sist,
    det blei lyd, jeg syns 803 spiller mer åpent og "ekte" enn dm 602 både på film og musikk til og med på min lille 2x50 watter, kona hørte også forskjell!!
    Subberane har jeg pensjonert, syns ikke jeg trenger dem på film lenger.
    Var det jeg sa, at du ikke ville behøve ekstra subb.

men jeg trenger mer strøm, Naden din er interesant, men jeg er nødt til å bruke en del tid på å orientere meg i jungelen av produkter, lese tester og lytte mer før jeg bestemmer meg for noe.
    Den er grei vettu. Er litt usikker angående NAD-en selv.. Så venter uansett til nyforsterkeren kommer før jeg bestemmer meg.

Hva slags forsterker har du handla, brukt eller ny?
    Kjøpte meg en ny Music Angel jeg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis,den er flott med fin pris!
    Har du tenkt på nye HT?

Mulig jeg beholder subbane alikavel, savna litt trykk i bånn i dag når guttungen og jeg satte på Harry Potter, jeg liker at det buldrer litt når jeg ser film.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    Hei!
    Jeg har 805N på embla coenia som basicly er samme forsterker som MA 4.1 og synes det er en strålende kombinasjon, dog er 805 en helt annen høytaler en 803 Matrix og lyd er jo subjektivt så det er ikke sikkert det er en god match for deg eller ht dine.

Selv opplever jeg lyden som nøytral, oppløst og dettaljert. Bassen er tørr og meget kontrolert, samtidigt føler jeg at anleget virkeligt får slippe seg fri og at det klinger meget musikalsk.
    Et ankepunkt er dog at kombinasjonen er meget kildekritisk og lett skiller klinten fra hveten både når det kommer til forforsterker og cd spiller/dac:
    Hyggelig å lese at flere bruker Embla blokker på ht fra 800 serien.
    Jeg bruker selv Embla blokker på mine 802N og er veldig overrasket over
    bra dette spiller,minner veldig om din forklaring over.

Titt gjerne innom min stuekino tråd:

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...gt-hva-na.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis,den er flott med fin pris!
    Har du tenkt på nye HT?

Mulig jeg beholder subbane alikavel, savna litt trykk i bånn i dag når guttungen og jeg satte på Harry Potter, jeg liker at det buldrer litt når jeg ser film.
    Tenker litt på noen billige Dali 808 eller 6006 i første omgang, så får man se videre.. Har og tenkt på no Focal..

Har desverre hørt mye snakk om at B&W egentlig ikke egner seg så ekstremt godt til rørforsterker..

For lite trykk faktisk.. Jaja, forskjell på hva man savner.. Evnt så kan det hende at det er lite strøm? Jeg vet ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,
    er det noen som har hørt noe om eller prøvd/lyttet på XTZ A100 i forbindelse med b&w 800?

Cirry

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Cirry..

Har ikke hørt XTZ A100 med 800 serien, men hørte med CDM 9, og der var det nesten komplett mangel av mellomtone, samt at man nesten ikke fikk noe av stereoeffekten, hørtes mer mono ut.. Samt at XTZ'en virket som en varmeovn.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

602 S3 eller 685

Har en Cambridge 640 v2 som jeg tideligere har drevet 603 S2 med.
    Merket da at jeg kunne trengt en mer strømsterk forsterker.
    Men nå er det sånn at det er den jeg skal bruke.
    Jeg ser at 602 har en følsomhet på 90 db mens 685 har 88 db.
    Hvis noen har anbefalinger eller meninger og dele setter jeg pris på det.
    Musikken jeg hører på er fra elektronica til klassisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mulig oppgradering

Hei!

Eg har gått og lurt litt på om eg kanskje skulle ta å oppgradere høytallerene snart.Har nå hadt b&w dm604s3,Lcr600 s3,601 s3 ein del år nå.Som sub har eg svs pdn 10" new... Kjører 5.1 oppsett.

Har ingen planer om å bytte ut suben,da den er ganske so fersk og eg er strålende fornøyd med den Men kunne tenkt meg å kanskje byttet ut høytallerene med noen nye b&w modeller dersom det er ein stor forbedring på dei nye og eg vil få stor forskjell i lyd.Rommet eg har anlegget i er ikkje så stort.Ganske lite.Men ville ha det for seg selv.Er på sånn ca 3,5 x 3,2.Men fungerer ganske bra.

Har 2 ulike oppsett som eg tenkte på.Det eine er:

Oppsett 1 med stativhøytalere i front:

Front:B&W DM685

Center: B&W CM Centre 2 ( har også sett lit på htm62,men synest denne kanskje er litt liten??? Htm61 har eg lest mye negativt om,så den blir nok uaktuell)

Bak: B&W DM686 (eventuelt beholde 601s3 inntil videre)

Oppsett 2:

Front:B&W DM683

Center:B&W CM Centre 2

Bak:B&W DM686

Forsterkerene eg skal bruke er pioneer lx 81 med biamp på frontene,og vincent sp-331 biamp på centeren....

Har hadt lyst å bytte ut høytallerene ein 2 år nå,men er jo fortsatt fornøyd med den gamle 600 serien.Men altid gøy med oppgraderinger i hjemmekinoen

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du skal gå for 685 i front tror jeg HTM62 holder, de to passer godt sammen. Jeg har også lurt mye på dette med 683 og cmc2. Tror kanskje du må be hifiklubben om å sette det opp for deg og høre.

tror også jeg ville beholdt 601 s3 som bakhøyttalere i første omgang, det vil spare deg litt penger og det kan jo hende du blir fornøyd. Det er fine høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hi-fi

Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    hvis du skal gå for 685 i front tror jeg HTM62 holder, de to passer godt sammen. Jeg har også lurt mye på dette med 683 og cmc2. Tror kanskje du må be hifiklubben om å sette det opp for deg og høre.

tror også jeg ville beholdt 601 s3 som bakhøyttalere i første omgang, det vil spare deg litt penger og det kan jo hende du blir fornøyd. Det er fine høyttalere.

Har jo eit lite rom å ha det i,så kanskje 683 og cmc2 blir litt "overkill".Vil det kanskje bli meira trøkk ved bruk av stativhøytallere? Merker jo at 604s3ane som eg bruker nå,virker litt tamme ved film.Dei hadde kanskje hadt bruk for meira pusterom.

Vurderer også å beholde hjemmekinoen slik det står idag,og kanskje heller satse på eit rent stereo anlegg i stua.Bruker noen bose companion 2 pc høytallere og spotify for musikk i stua.Men synest ikkje da e heilt da store.Må spille lavt for at det skal låte noenlunde.Savner godlyd i stua.Har vurdert 683,nad effektforsterker 2x15 watt og nad forforsterker.Har liggende ein harmon/kardon hd 970 cd spiller og ein cambrigde dac magic som eg rekne med er meir enn gode nok.... Med 1 kr i årets lønnsoppgjør må ein ta litt hensyn til mr lommebok og.Hehe.... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt medlem

Ayyyyy, da var jeg B&W eier jeg også. Regner ihvertfall med det. Låner et par 683 om dagen nå, og sammen med NAD C375BEE og Nad C5445 cd spiller, så må jeg si at helgen har virkelig blitt en fin fornøyelse med god musikk og ikke minst god lyd. Daliene ble altfor tamt for min rocke/prog/metal smak, og B&W passer som fot i sokk her

Når jeg drar på med lyd, opplever jeg dog at noe skjer med lyden. Det blir vanskelig å skille de forskjellige lydene og det fine trøkket/bassen forsvinner og diskanten dominerer. (Bassen blir veldig tungtreg også når den først er tilsrede) men jeg tror dette har noe med at dem blir brukt i en 20kvadrat liten stue som jeg disponerer. For ved 1/4 av volum nivå, så flyter det, det er trøkk i lybildet og detaljer pipler frem, som perler på en snor. Er det andre muligheter for denne litt uheldige situasjonen? Lyden er for knall til å ikke vurderer disse, rett og slett. Men skulle hatt mulighet til å spille småhøyt også, uten dette tapet av lyd.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sarke87
    Ayyyyy, da var jeg B&W eier jeg også. Regner ihvertfall med det. Låner et par 683 om dagen nå, og sammen med NAD C375BEE og Nad C5445 cd spiller, så må jeg si at helgen har virkelig blitt en fin fornøyelse med god musikk og ikke minst god lyd. Daliene ble altfor tamt for min rocke/prog/metal smak, og B&W passer som fot i sokk her

Når jeg drar på med lyd, opplever jeg dog at noe skjer med lyden. Det blir vanskelig å skille de forskjellige lydene og det fine trøkket/bassen forsvinner og diskanten dominerer. (Bassen blir veldig tungtreg også når den først er tilsrede) men jeg tror dette har noe med at dem blir brukt i en 20kvadrat liten stue som jeg disponerer. For ved 1/4 av volum nivå, så flyter det, det er trøkk i lybildet og detaljer pipler frem, som perler på en snor. Er det andre muligheter for denne litt uheldige situasjonen? Lyden er for knall til å ikke vurderer disse, rett og slett. Men skulle hatt mulighet til å spille småhøyt også, uten dette tapet av lyd.
    skulle tro 20kvm skulle holde mer enn nok, er nok heller det at forsterkeren din er for liten, de fleste som har denne nad forsterkeren på 683 har 2 stk og biamper.. var jeg deg, ville jeg prøvd å få lånt en effektforsterker til å prøvd om det hjelper, ellers gratulerer inn i klubben, 683 var også de første skikkelige hifi høytalerene jeg kjøpte, jeg falt pladask for lyden i disse høytalerene, og selv om jeg da hadde hørt lite annet, ble bekreftelsen bare bedre på at jeg hadde truffet riktig ettersom jeg har hørt og testet flere høytaler merker...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sarke87

Disse høyttalerne klarer seg langt over snittet ved pådrag, og jeg husker jeg ble imponert over hvor bra de holdt seg når jeg guffa på. De kollapset ikke lydmessig før elementene rett og slett bånna. Men jeg hørte dem heller aldri på noe slappere enn mine EC AW400 effekttrinn, så strøm var aldri noe tema. Det er nettopp dette som er så enormt fascinerende med gode og kraftige forsterkere i kombinasjon med veldig gode høyttalere. Man hører ikke noe stress i lydbildet før høyttaleren rett og slett når sine fysiske begrensninger.

Men nå er ikke NAD-trinnet ditt det slappeste der ute heller, så litt merkelig er det jo. Men som sagt, det er lenge siden jeg har hatt erfaring med "normale" forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig irriterende for går jeg i det andre rommet så flyter musikken bedre, enn i lytterommet. I lytterommet blir det kaos og musikken høres trang ut, slik at detaljer blir borte, av bass og diskant på trommene. Raske låter virker rett og slett tregere pga bassen. Innmari irriterende. For dette paret virker perfekt lydmessig for min del(med musikk som prog,rock,metal) når jeg testet dem med samme oppsett i HifiK. Og da var det ingen effektforsterker. hmmm.

Hva anbefaller folket? For min opplevelse er at det blir vanskelig å kose seg med musikk, når lyden blir så innestengt som den gjør på rommet mitt. Det jeg tenker på, er hvordan B&W DM685 sammen med en sub, vil komme til å funke, iforhold til 683 ?? Noen erfaringer på dette?

Hvis jeg skulle prøvd en effektforsterker, hva anbefalles da?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som om hovedproblemet ditt er plassering og akustikk og ikke effekt.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det høres ut som om hovedproblemet ditt er plassering og akustikk og ikke effekt.
    Støtter denne påstanden,du bør nok prøve å jobbe litt med plasseringen.
    Avstand til bak/side vegg.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. Akkurat slik jeg opplever det også. Noen hovedregler for hva som blir best? Og jeg bor i toppetasjen på et hus, med et trekant tak. Men whaaaa. Noen tips? Og B&W DM685, vil jeg bli skuffet over å bytte til evt dette og en sub. Må innrømme at jeg opplever 683 som perfekt høytaller, men dette med tungbassen osv da.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 684?, den har fått masse skryt i Engelske Hi-Fi magasiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. Hvordan er denne i forhold til 683? Litt mindre bass? Er bare så utrolig utsikker på gulvstående høytallere nå, med tanke på lydbildet på rommet mitt. Alt virker å bli litt feil. Men vil jeg kanskej oppleve samme problem med stativhøytaller eller er det "mindre" lyd med en slik en og da vil jo mulighetene for å spille høyt sammen med en sub, uten å få denne tungkjøret

Side 74 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •