B&W klubben - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trouble
    Det blir noe helt annet.
    Gjør vel ikke akkurat det.
    CM serien er vel penere lyd, altså mer high-end preget tuning av lyden.
    Men 600-serien er litt mere morofaktor over.
    Og det gjelder selvfølgelig subwooferen i seriene også!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant poeng du har der.

Det jeg mente var at det er noe helt annet å sammenligne to høyttalere med veldig forskjell i pris, størrelse og spesifikasjoner, enn å sammenligne to subwoofere som virker veldig like og som kun skilles av en tusenlapp - som tydelig ligger i designet på kassen. HFK sier jo selv at 10CM er basert på 610XP.

Uansett så tror jeg at jeg tar turen til HFK og lytter til disse selv, ingenting er vel bedre enn å høre etter med egne ører.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må det være B&W sub da ? de har jo aldri kunne levert noe spessielt bra subwoofers... Helt ok har de vært da .. men aldri spess mer enn det . Tror du faktisk får bedre lyd med 2x XTZ 12" (lettere å integrere, og koster noen lapper mindre enn BW sine alternativer).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, og det i tråden "B&W Klubben" :-D
    Svaret er ja, det er nødt til å være en B&W. Sånn er det bare. 8)

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet når CDM1 SE var i salg og hva de kostet nye?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    ehm.... *kremt* målte nettopp 792 watt i forbruk på Emotivaen!!! :shock: er dette mulig? :-D (Scorpions - No one like you )
    Sikkert mer å gå på også.F.eks Meridian 557 som er 2x200w bruker jo 1600w på maks,men dette har jeg aldri testet selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trouble
    Hehe, og det i tråden "B&W Klubben" :-D
    Svaret er ja, det er nødt til å være en B&W. Sånn er det bare. 8)
    Hehe,godt at det finnes entusiaster for B&W.Da tjener de jo penger.Mer bekymra er jeg jo over at ett par stk i HFK (har bare spurt 2 stk) mener Dali Ikon 12" er den beste subben de har til under 15.000 hvis man inkluderer film/musikk.Spesielt tenker jeg da på lydkvalitet per krone som burde være viktig.Men må man ha B&W så må man :-)
    En annen ting er vel at under demodager av hjemmekino med B&W 800-serie så er det SVS som står bak lerretet og buldrer.Hmmm :-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye DB1 ser jo ut som en fin subwoofer da. Hadde vært utrolig artig å teste den mot min Fathom F112, siden de ligger i omtrent samme marked.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har planer om å kjøpe et par B&W DM685 eller DM684 hvis pengene rekker. Jeg vurderer også cambridge azur 650a eller en NAD C355BEE.
    Noen som har noen tanker om hva som vil passe bra sammen ?? (jeg er ganske fersk innen hifi)

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    kjøp hvertfall størst mulig forsterker.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge Azur 650A & B&W DM685

Sitat Opprinnelig postet av Hansa542
    Hei, jeg har planer om å kjøpe et par B&W DM685 eller DM684 hvis pengene rekker. Jeg vurderer også cambridge azur 650a eller en NAD C355BEE.
    Noen som har noen tanker om hva som vil passe bra sammen ?? (jeg er ganske fersk innen hifi)
    Hei !

Har selv både Cambridge forsterkeren og B&W høyttlaerne du nevner her og synes at dette er en god kombinasjon! Forsterkeren driver høyttaleren godt etter min oppfatning. Men som andre sier, B&W høyttalerne blir bare bedre jo mer effekt dem får. NAD'en du nevner har jeg ikke hørt, men har tidligere parret NAD og B&W (DM602), og det låt godt det også!
    Tror ikke du trår feil med noen av disse merkene til B&W, men personlig ville jeg valgt Cambridge til B&W, og DM685 er en enormt god høyttaler.
    Ellers ville jeg vurdert denne Cambridge forsterkeren, 740A sammen med B&W DM685: CAMBRIDGE 740A Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben
    Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Drar å får en demo på begge på tirsdag

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen feil valg her

Har hørt en del på DM685 og de nevnte forsterkerene, for min del syntes jeg 650A låt best til akustisk gitarspill og musikk med litt "penere" detaljer, mens NAD'en var artigst på litt tøffere rock, men spilte dog ikke like detaljert. Liker man å spille over middels høyt ble 650A litt for veik etter min mening.

Kan jo nevne at jeg endte opp med Cambridge 740A, som jeg syntes spilte fletta av NAD'en på det meste (utenom muligens basstung musikk som hip-hop og liknende), og DM685.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte tilslutt opp med NAD C355BEE og DM684.
    Er utrolig fornøyd så langt! hørte på cambridgen også, men den dabbet litt av når man dro på... At jeg fikk høytalerene til 6400,- gjorde det heller ikke til et dårligere kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Ikke dumt

Endte tilslutt opp med NAD C355BEE og DM684.
    Er utrolig fornøyd så langt! hørte på cambridgen også, men den dabbet litt av når man dro på... At jeg fikk høytalerene til 6400,- gjorde det heller ikke til et dårligere kjøp
    Høres ut som en bra combo dette her. Fikk ikke hørt noe på DM684 selv, da jeg kun fokuserte på stativhøttalere grunnet praktiske årsaker, men vil tro det er en god høttaler og ikke minst til en meget god pris. Så gratulere så mye med nytt anlegg!

Ps. Er rimelig (les helt ny) ny i hifi verdenen selv å venter på at mine DM685 skal komme i hus da det var ca. 2 ukers leveringstid på disse. Gleder meg som en helt til å få mitt første "skikkelige" anleg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på de å, fantastisk lyd, men jeg valgte 684 da rommet jeg jeg bruker dem i er ganske stort

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 803 Matrix

Sitat Opprinnelig postet av Wrasko
    Behøver trolig ikke svar likevell.. Funderer sterkt på å selge nå.. For å gå for en eller annen litt billigere høytaler.. Trolig B&W igjen, men tenkte at jeg skal holde meg til rett over 1000 lappen på neste par.. Rett og slett for å fint komme over økonomiske kneika, samt å ikke måtte være like redd for at katter og unger skal ødelegge noe.

Og trekker tilbake det jeg sa.. Etter å ha testet med Dali 104 og mine 803s series 2, så har jeg funnet ut at lyden er skarpere, men er mye mer "susete", og at det rett og slett mangler mellomtone i Dali'ene..

Med andre ord, B&W Matrix 803 Series 2 til salgs.

Hei,
    jeg er den nye lykkelige eier av Vraskos 803 Matrix.
    Jeg vurderte også Nad, f,eks. 272, 372 eller lignende, men Vrasko var ikke helt fornøyd med oppsettet sitt, så jeg kikker også på andre ting.
    Er det noen som har erfaring med B&W 800 serie og Midgard Audio monoblokker, 4.1 eller 6.1?

Cirry

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cirry
    Hei,
    Jeg vurderte også Nad, f,eks. 272, 372 eller lignende, men Vrasko var ikke helt fornøyd med oppsettet sitt, så jeg kikker også på andre ting.
    Er det noen som har erfaring med B&W 800 serie og Midgard Audio monoblokker, 4.1 eller 6.1?

Cirry
    Hei!
    Jeg har 805N på embla coenia som basicly er samme forsterker som MA 4.1 og synes det er en strålende kombinasjon, dog er 805 en helt annen høytaler en 803 Matrix og lyd er jo subjektivt så det er ikke sikkert det er en god match for deg eller ht dine.

Selv opplever jeg lyden som nøytral, oppløst og dettaljert. Bassen er tørr og meget kontrolert, samtidigt føler jeg at anleget virkeligt får slippe seg fri og at det klinger meget musikalsk.
    Et ankepunkt er dog at kombinasjonen er meget kildekritisk og lett skiller klinten fra hveten både når det kommer til forforsterker og cd spiller/dac

Uansett så får du ha lykke til i jakten:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cirry
    Hei,

Cirry
    Hehe.. Ellers er C372'en plutselig til salgs.. Bråkjøpte meg rørforsterker.. Så mye for å trappe ned

Fikk du no lyd i det hele tatt med din nåværende DVD-receiver?

Side 73 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •