B&W klubben - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 218 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker....

b&w og rotel har jeg hørt mye positivt om, men det kan være like gjerne bare prat som noe annet...

noen erfaringer med rotel som forsterker på b&w høyttalere..?

stereo altså...

driver å vipper litt mellom monitor audio og b&w her...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andysjefen
    b&w og rotel har jeg hørt mye positivt om, men det kan være like gjerne bare prat som noe annet...

noen erfaringer med rotel som forsterker på b&w høyttalere..?

stereo altså...

driver å vipper litt mellom monitor audio og b&w her...
    Yes, testet nettopp en 1582 med en Onkyo NR807 som pre på mine DM683, uten tvil det som har produsert mest godlyd til nå av det jeg har prøvd, god kontroll på mellomtone og diskant, ingen tegn til skarp lyd i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt en ulyd fra mine DM683 ved enkelte anledninger, virker som det er resonanse i ringen rundt basselementet som slår inn på en spesiell frekvens mellom 150-200 Hz, ulyden forsvinner hvis jeg trykker på ringen i nedre kant, kun den ene høytaleren som har dette problemet. Det forventer jeg ikke av en høytaler av dette kaliberet, kanskje hvis jeg hadde kjøpt noe billigtjafs på Elkjøp eller Europris så kunne jeg ha godtatt dette.

Prøvde å ringe HFK men de var litt opptatt der, litt spent å høre hva dem har til løsningsforslag, hvis det ikke er noen her som har noe lurt på bidra med?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Har hørt en ulyd fra mine DM683 ved enkelte anledninger, virker som det er resonanse i ringen rundt basselementet som slår inn på en spesiell frekvens mellom 150-200 Hz, ulyden forsvinner hvis jeg trykker på ringen i nedre kant, kun den ene høytaleren som har dette problemet. Det forventer jeg ikke av en høytaler av dette kaliberet, kanskje hvis jeg hadde kjøpt noe billigtjafs på Elkjøp eller Europris så kunne jeg ha godtatt dette.

Prøvde å ringe HFK men de var litt opptatt der, litt spent å høre hva dem har til løsningsforslag, hvis det ikke er noen her som har noe lurt på bidra med?
    Fikk snakket med HFK, de ba meg sjekke om det kunne være en ledning som lå for nært elementet inne i høytaleren. Var lite lysten på å begynne å skru på ett nytt produkt men tok av ringen rundt basselementet, testet på nytt og ulyden var fremdeles der.
    Så sjekker jeg om skruene er skrudd til ordentlig...noe de ikke var. :shock: Alle skruene rundt basselementene var løse, strammet dem opp og ulyden var borte. Sjekket andre høytaleren og samme sak der, skruene er mer eller mindre løse. Eneste plassen hvor skruene satt sånn passe var på mellomtonene.

Ærlig talt, jeg hadde tross alt forventet noe bedre fra en produsent som B&W.

Men uansett problemet er fikset, men jeg anbefaler at folk sjekker skruene rundt elementene.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Fikk snakket med HFK, de ba meg sjekke om det kunne være en ledning som lå for nært elementet inne i høytaleren. Var lite lysten på å begynne å skru på ett nytt produkt men tok av ringen rundt basselementet, testet på nytt og ulyden var fremdeles der.
    Så sjekker jeg om skruene er skrudd til ordentlig...noe de ikke var. :shock: Alle skruene rundt basselementene var løse, strammet dem opp og ulyden var borte. Sjekket andre høytaleren og samme sak der, skruene er mer eller mindre løse. Eneste plassen hvor skruene satt sånn passe var på mellomtonene.

Ærlig talt, jeg hadde tross alt forventet noe bedre fra en produsent som B&W.

Men uansett problemet er fikset, men jeg anbefaler at folk sjekker skruene rundt elementene.
    hvordan fjernet du pyntelisten rundt elementene? sånn at man er sikker på å ikke lage merker....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    hvordan fjernet du pyntelisten rundt elementene? sånn at man er sikker på å ikke lage merker....
    Bruk ett lite flatt skrujern, ringen sitter fast med plastpropper rundt elementet. Ta det forsiktig, tror disse ringene tåler svært lite før de knekker. Når du har fått ringen litt ut så fører du skrujernet langs kanten slik at den løsner pent og pyntelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko
    Hei..

Jeg kjører for tiden dette oppsettet.

NAD C521 cd-spiller
    NAD C372 Integrert forsterker
    B&W 803 (Matrix) Series 2
    Enorme Taralabs kabler

MEN, etter å ha lyttet med Marantz cd-spiller jeg hadde i en uke for en tid tilbake, samt etter å ha lyttet på litt Dali 104, så føler jeg at jeg mangler en del diskant..

Jeg regner med at forsterkeren min er noe snau til disse høytalerene, men har egentlig ikke råd til å kjøpe større forsterker nå (er nærmere å måtte selge enn å oppgradere).

Har lest på nettet at disse skal ha en fortryllende diskant.. Er det kun forsterkeren som er liten, eller kan det være at NAD cd-spilleren har litt "mørk" lyd? (ikke misforstå, krystallklar, men ikke det jeg forventer etter å ha lyttet rundt).

Er det vanskelig å få tak i like høytalere igjen om jeg velger å selge for å evnt kjøpe inn likt en annen gang? Og i tilfelle, hva pleier de å ligge på?

Behøver trolig ikke svar likevell.. Funderer sterkt på å selge nå.. For å gå for en eller annen litt billigere høytaler.. Trolig B&W igjen, men tenkte at jeg skal holde meg til rett over 1000 lappen på neste par.. Rett og slett for å fint komme over økonomiske kneika, samt å ikke måtte være like redd for at katter og unger skal ødelegge noe.

Og trekker tilbake det jeg sa.. Etter å ha testet med Dali 104 og mine 803s series 2, så har jeg funnet ut at lyden er skarpere, men er mye mer "susete", og at det rett og slett mangler mellomtone i Dali'ene..

Med andre ord, B&W Matrix 803 Series 2 til salgs.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en b&w asw3000 sub med defekt forsterker,er det noen som vet om en delesub e.l? trenger kun forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Blir ikke bytte av elektronikk selv om det var en fin pris på Abrahamsen oppsettet Det tryggeste er å beholde Rotel RC-1580 og RB-1582 siden eg er veldig fornøyd med det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål.

Jeg vurderer å kjøpe en subwoofer. Planen er to, men det blir ikke her jeg bor nå. Uansett, valget står mellom B&W ASW610XP eller ASW10CM.
    Hva er egentlig forskjellen på de to, bortsett fra design?
    Er det egentlig noe forskjell i det heletatt? De virker ganske like spør du meg.

Noen som vet?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok at CM er begregnet til CM serien med høyttalere og 610 til 600 serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skjønner vel jeg og?
    Mitt spørsmål var jo nettopp om det er noen forskjeller på dem bortsett fra design.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spør jeg sikkert veldig dumt, men åssen høyttalere har du da?
    xp går visst litt dypere, jeg trodde egentlig de var like.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg planlegger å bytte ut høyttalerene jeg har, så det er ikke så nøye.

Ser ut som at XP går noe dypere på papiret ja. Men ettersom elementene også ser veldig forskjellige ut kunne det vært interessant å høre hva som skiller disse to lydmessig. Jeg har ikke klart å fått tak i noen test av 10CM heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du noe ut av det som står der da? Det gjør ikke jeg i allefall. 610XP ser ut til å gå noe dypere som nevnt, men det stopper stortsett der.

Jeg er litt interessert i hvordan bilen er å kjøre, ikke bare hvor fort det går 0-100 på papiret. Hvis du skjønner hva jeg mener.
    Det må da være noen her som har erfaring med 10CM?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan like denne? denne får mye skryt hvertfall:-)
    B&W PV1 Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja PV1 skal visst spille bra, men det kommer aldri en rund subwoofer inn her
    DB1 blir for dyr, og da står jeg igjen med 610XP og 10CM. Får vel ta meg en tur til Hi-Fi Klubben og høre på de to selv. Det er vel neppe store forskjellen.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CM1 og DM685 selv, CM1 spiller penere, mens DM685 er mer brutal.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir noe helt annet.

Side 72 av 218 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •