B&W klubben - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MadShadow
    Jeg er nesten hundre prosent sikker på at jeg hørte B&W DM685 på Denon PMA 1500 for en måned siden på HFK Oslo. Jeg syns det låt kanonbra. (Den knuste CM1 på alle områder syns jeg da vi "svitsja" fram og tilbake på CM1 og 685 på PMA 1500) Jeg skal ikke uttale meg om NAD C355 på DM685, for har ikke hørt den komboen ennå
    DM685 er en høyttaler jeg serriøst vurderer selv med Denon elektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også med i klubben! B&W DM685 i hus

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finne
    Gratulerer, hva bruker du for å drive dem ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intill videre er det en NAD 3020

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det diskuteres litt rundt om 683 og forsterkeren Denon PMA-1500. sitter med 683 og Emotiva XPA-5 som jeg hentet i helgen. er enda i innspillingsfasen, men trøkket på litt her om dagen mens jeg hadde en effektmåler koblet til kontakten til emotivaen... den viste da 377watt på det meste! å da følte jeg at det enda var en del å gå på... synest å huske jeg har lest at det går ca. 40% effekt bort i varme på en klasse A/B forsterker, vist dette er riktig kjørte de med ca. 110 watt per høyttaler. uansett har man jo noen tall å gå ut i fra vist man sjekker størrelsen på strømforsyningen til Denonen. tipper forsterkeren trekker over 400 watt vist man spiller for fullt med disse høyttalerne.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DENON PMA1500AE << UK >> AVLAND Denon PMA-1500AE Integrated Hi-Fi Amplifier
    på denne siden står det at denon pma-1500 har 310 watt i strømforbruk....

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finne
    Grattis! Fantastiske små høyttalere! Vet ikke noe om forsterkeren din, men du burde prøve dem på en skikkelig kraftpakke av en forsterker, det er sinnsykt mye å hente i dem.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehm.... *kremt* målte nettopp 792 watt i forbruk på Emotivaen!!! :shock: er dette mulig? :-D (Scorpions - No one like you )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Grattis! Fantastiske små høyttalere! Vet ikke noe om forsterkeren din, men du burde prøve dem på en skikkelig kraftpakke av en forsterker, det er sinnsykt mye å hente i dem.
    Takker og bukker. Vurderer en Emotiva XPA-3. Men er usikker på hvilken preamp jeg kan kombinere med. Noen forslag?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde XPA-3 på 685 brukte jeg en denon 2809 som pre-amp. Hvis du bare er ute etter stereo så ligger det jo en prima Parasound NC2100 på brukten nå. Hvis du bare skal ha stereo kan det kanskje også være verdt å vurdere to UPA-1 isteden for XPA-3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor 2 UPA-1 og ikke 1 XPA-2? Grunnen til at jeg hadde med XPA-3 er fordi jeg vurderer å få en sub i oppsettet. Parasounden så finfin ut. Bare synd at jeg ikke har så mye penger nå, og at neste lønning må gå til kjedelige ting jeg egentlig ikke vil bruke penger på..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    ehm.... *kremt* målte nettopp 792 watt i forbruk på Emotivaen!!! :shock: er dette mulig? :-D (Scorpions - No one like you )
    Sikkert mulig det - Wattmeteret på kjøkkenet danser som bare det om jeg drar på litt med anlegget mitt.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslo det egentlig fordi jeg ikke husker prisene i hodet og tenker at XPA-2 blir en del dyrere. (Dessuten har jeg sikla en del på UPA-1 i det siste, så har den litt i tankene).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om noen har erfaring med 683 og onkyo tx-sr 805? Synes drar utrolig godt effektmessig og låter veldig bra.Artig å høre andre erfaringer med surroundforsterkere på disse.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haba
    Lurte på om noen har erfaring med 683 og onkyo tx-sr 805? Synes drar utrolig godt effektmessig og låter veldig bra.Artig å høre andre erfaringer med surroundforsterkere på disse.
    har testet litt nå på min H/K avr-355. hørte først på recieveren, å det hørtes ganske bra ut. bra med bass osv. men når jeg skrudde opp lyden godt, syntes jeg det var noe som manglet. hørtes ut som den ikke hadde helt kontroll på basslagene, mens mellomtonen ble litt tilbakelent. koblet over til Emotivaen igjen, å det første som man merker er at volumet er mye høyere i utgangspunktet(høyere lyd på volum -30db eksempelvis). når jeg skrudde opp lyden ganske høyt merket jeg for det første at mellomtonen fulgte med hele veien, den ble aldri tilbakelent uansett volum. for det andre var bassen kraftigere/høyere og med mer punch. så for min del blir emotivaen stående!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Jeg kjører for tiden dette oppsettet.

NAD C521 cd-spiller
    NAD C372 Integrert forsterker
    B&W 803 (Matrix) Series 2
    Enorme Taralabs kabler

MEN, etter å ha lyttet med Marantz cd-spiller jeg hadde i en uke for en tid tilbake, samt etter å ha lyttet på litt Dali 104, så føler jeg at jeg mangler en del diskant..

Jeg regner med at forsterkeren min er noe snau til disse høytalerene, men har egentlig ikke råd til å kjøpe større forsterker nå (er nærmere å måtte selge enn å oppgradere).

Har lest på nettet at disse skal ha en fortryllende diskant.. Er det kun forsterkeren som er liten, eller kan det være at NAD cd-spilleren har litt "mørk" lyd? (ikke misforstå, krystallklar, men ikke det jeg forventer etter å ha lyttet rundt).

Er det vanskelig å få tak i like høytalere igjen om jeg velger å selge for å evnt kjøpe inn likt en annen gang? Og i tilfelle, hva pleier de å ligge på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    har testet litt nå på min H/K avr-355. hørte først på recieveren, å det hørtes ganske bra ut. bra med bass osv. men når jeg skrudde opp lyden godt, syntes jeg det var noe som manglet. hørtes ut som den ikke hadde helt kontroll på basslagene, mens mellomtonen ble litt tilbakelent. koblet over til Emotivaen igjen, å det første som man merker er at volumet er mye høyere i utgangspunktet(høyere lyd på volum -30db eksempelvis). når jeg skrudde opp lyden ganske høyt merket jeg for det første at mellomtonen fulgte med hele veien, den ble aldri tilbakelent uansett volum. for det andre var bassen kraftigere/høyere og med mer punch. så for min del blir emotivaen stående!
    De krever enormt mye ja,merke stor forskjell i punch jeg og,men den er like kontrollert og fin.Har bi-ampet nå med onkyo 805 på bunndel og abrahamsen v4.0 på toppdel,da er det ypperlig balanse.Abrahamsen passer 683 øvre del godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

683 :)

Da henter jeg mine 683 i morgen og blir medlem her
    Gleder meg som en unge på juleaften!!
    Kjører med en H/K AVR 355..hvordan vil dette spille sammen i en stue på 27 kvadrat? Vil denne forsterkeren klare seg bra i dette "selskapet" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enur80
    Kjører med en H/K AVR 355..hvordan vil dette spille sammen i en stue på 27 kvadrat? Vil denne forsterkeren klare seg bra i dette "selskapet" ?
    Hvis du ser 3 innlegg opp fra ditt, så ser du en som omtalte akkurat den recieveren og høyttalerne..

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enur80
    det vil fungere bra, men når du får mulighet så ville jeg absolutt ha hatt en effektforsterker til de. vist du ikke har hørt 683 med effektforsterker før, så vil du nåkk synest at det låter bra! så kan du jo få deg en positiv overaskelse senere når du tester med litt ekstra krefter! H/Kèn har masse krefter og strømreserver, men den klarer desverre ikke å levere alt dette ut på to kanaler i stereo.

Side 71 av 218 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •