B&W klubben - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Vanskelig å antyde pris, men er det strøkent så kanskje opptil 10k for alt, ikke noe mere iallefall etter min mening... På bruktmarkedet er det alltid kjøpers market, så det er mye snadder å få tak i... Alle tre er forøvrig fortsatt meget gode ht Men ha nå i minne at Klipsch og B&W er helt forskjellige ht!
    Vet at dem er helt forskjellige... men ville B&W vart et dumt valf til film ? :roll:

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Vet at dem er helt forskjellige... men ville B&W vart et dumt valf til film ? :roll:
    Har selv hatt begge deler, men jeg har min prioritet på musikk. Er du ute etter ht KUN for film, så ville jeg gått for Klipsch. Er du ute etter ht for film OG musikk, så ville jeg gått for B&W! Jeg har selv det siste alternativet i front, dog har jeg fortsatt RS42 og RS52 som bakht.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt begge deler, men jeg har min prioritet på musikk. Er du ute etter ht KUN for film, så ville jeg gått for Klipsch. Er du ute etter ht for film OG musikk, så ville jeg gått for B&W! Jeg har selv det siste alternativet i front, dog har jeg fortsatt RS42 og RS52 som bakht.
    Kan ikke si meg helt enig men. Kun musikk så kanskje, litt avhengig av type musikk. Selv så synes jeg mine låter bedre enn faren min sine 685 på den musikken jeg hører på, men dette er jo selvfølgelig en smaksak. Finnes absolutt ingen fasit på dette.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er mine uttalelser basert på mine erfaringer med min musikksmak. Jeg hører på jazz/acoustic/o.l, men jeg skal ikke se bort fra at Klipsch kan nok være vassere på andre hardere sjangere

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er mine uttalelser basert på mine erfaringer med min musikksmak. Jeg hører på jazz/acoustic/o.l, men jeg skal ikke se bort fra at Klipsch kan nok være vassere på andre hardere sjangere
    Det hører sånn ca aldri jeg på:P Tror nok B&W er endel bedre i de sjangerene ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Artig

Hvordan fungerer den klangmessig med frontene? Kanskje en fordel med romkorrigering, men ikke nødvendigvis hvis de spiller godt sammen.

Synes bare den blir bedre og bedre etterhvert som den "går seg til". Lydbildet er virkelig stort i forhold til de fleste senterhøyttalere.

Bilder..? :-D

Er ikke ferdig med plasseringen ennå pga ombygning, men sånn ser det ut foreløpig :-)

Newcomer sv3inung sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sv3inung
    Hei B&W folk. Jeg fikk et par DM603 av min svåger i dag. Han sa det var noe som ikke stemte med de og han ville ikke ha de. Jeg har testet dem og finner ut at det er noe som mangler. Når jeg skrur ut basselementet finner jeg ut at det ikke er koblet til! Det ligger ingen kabler der og jeg finner ingen tilkoblingspunkt på elementet.

Hva er dette for noen rare greier?
    Dette var en sitat fra meg selv for en stund tilbake siden. Det var noen som snakket om at basselementet var et slave element og det skulle ikke være tilkoblet!

Stemmer dette? Ble dere enige?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en sitat fra meg selv for en stund tilbake siden. Det var noen som snakket om at basselementet var et slave element og det skulle ikke være tilkoblet!

Stereophile: B&W DM603 S3 loudspeaker

Såvidt jeg kan se fra denne testen så skal ingen av elementene være slave.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    Er ikke ferdig med plasseringen ennå pga ombygning, men sånn ser det ut foreløpig :-)
    Ser bra ut i wenge også

Jeg liker de komponentene dine. Hvordan spiller senter og fronter sammen? Ser du har Police-konserten på BD. Det skulle være en bra referanse på hvordan det skal låte
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ser bra ut i wenge også

Jeg liker de komponentene dine. Hvordan spiller senter og fronter sammen? Ser du har Police-konserten på BD. Det skulle være en bra referanse på hvordan det skal låte
    Jeg ville ha den i sort, men fruen ville det annerledes. Men sort er kanskje ikke så praktisk mht støv og fingermerker.

I og meg jeg holder på med ombygning har jeg ikke fått satt opp alle komponentene optimalt (spesielt høyttalerne). Til tross for det spiller senter og frontene veldig bra sammen synes jeg. Det er plutselig blitt enda gøyere å spille musikk :-)

Police på BD er helt fantastisk, både lyd og billedmessig

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny på forumet med litt spørsmål

Heisann.
    Har endelig fått snubla meg inn på forumet her så da tenkte jeg at jeg skulle legge ut hva jeg har stående i stua og i samme slengen stille ett lite spørsmål.

Jeg har ett par B&W 685 stående her sammen med en Cambridge Audio 640A v2 forsterker, en Cambridge Audio 640T v2 DAB Tuner og en aldrende Panasonic DVD-S75 spiller som dobler som cd-spiller. Har vel hatt dette i ett års tid. Stålende fornøyd så langt men har hele tiden synes det mangler litt i bunnen og her om dagen kom jeg over en B&W ASW610 på lagersalg hos HIFI-klubben og slo til med en gang og da kommer vi til spørsmålet mitt.

Noen av dere som har samme oppsett eller tilsvarende. Lurer litt innstillinger. Har dilla litt rundt med de men jeg sliter med å finne noe jeg synes låter bra. Selv ved lave volum så har stemmene en tendens til å kanskje drukne litt.
    Noe musikk så er subben stortsett fraværende og hvis en bytter artist så er den plutselig så drøy at jeg må bort og skru ned volumet på subben (står på ca. klokken 9 til vanlig).

Any pointers?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Surround oppsett

Eg lurer på om noen som har erfaring eller vet hva som er beste oppsett når det gjeld Dipol vs monopol i i bakkanaler
    Har DS6 på side vegg som bare kan spiller Dipol og er ca 1.5 meter rett til siden for sweetspot, og DS6 S3 som kan spille både Monopolt og dipolt og som er 1,5 meter bak sweetspot og 1 meter i fra hverandre
    Har dette i sammen med 805 matrix til front og HTM 2 Natilus senter, og drives av Parasound A52 til center og bak, ELectrocompaniet AW 60 Monokoblet til front.
    Alt blir kontrollert av Parasound C2 og bassen er fra ein Sony SA WX 900

Lurer også om det er noe feil med eine DS 6 S3 da ein høyttaleren har pluss terminalen montert motsatt av pil merking, altså når ein ser inn på bakside er begge pluss terminalene på begge høyttalere på venstre side, mens på mine DS6 er pluss terminalen på eine høyttaler på venstre siden mens andre er på høyre side og som eg også trudde var rett.
    Har målt høyttalerene med eit 1,5 V batteri att det er rett + og - i forhold til merking av terminaler
    Står i B&W DS 6 S3 manualen at plussen og pilene skal monteres (ved sidevegg montering) mot tv skjerm men det går jo ikke på mine

Håper noen kan hjelpe meg med dette

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har B&W 801 Matrix S3 koblet til Parasound JC-1 power, Parasound P3 pre, Copland CDA 822 cd. Monster M1000I signal og VDH theawater hybrid biwire og synes det låter utrolig flott og detaljert og med bra trøkk og kontroll i bunn. Absolutt de beste høyttalerne jeg har eid :-D
    Parsound CD1. Parasound JC2. Parasound JC1. B&W 800N.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker jeg må melde meg inn som medlem i denne klubben nå...
    fra i dag av er jeg eier av ett par B&W 683 drevet av Emotiva XPA-5! :-D bruker H/K avr-355 som pre-amp. skal bli artig å høre hvordan det blir når forsterker og høyttalere er innspillt!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S1 har slave bare på ene ja.. S2 har "aktiv", samme med S3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på vei til å bli medlem av denne klubben, men jeg har et stort valg foran meg. De høyttalerne det står om er enten dm684 eller cm7, hadde egentlig bestemt meg for 684 før prisene ble satt ned... Det jeg da lurer på er om CM7 krever mye mer av forsterkeren, slik at jeg da må kjøpe en dyrere forsterker i tillegg? Tenker å bruke noe som Denon 1500AE, i et rent stereo oppsett.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R.Y
    Jeg har B&W 801 Matrix S3 koblet til Parasound JC-1 power, Parasound P3 pre, Copland CDA 822 cd. Monster M1000I signal og VDH theawater hybrid biwire og synes det låter utrolig flott og detaljert og med bra trøkk og kontroll i bunn. Absolutt de beste høyttalerne jeg har eid :-D
    Kan tenke meg det spiller bra ja.
    Høytalerne får ihvertfall nok effekt
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ceidsaune
    Er på vei til å bli medlem av denne klubben, men jeg har et stort valg foran meg. De høyttalerne det står om er enten dm684 eller cm7, hadde egentlig bestemt meg for 684 før prisene ble satt ned... Det jeg da lurer på er om CM7 krever mye mer av forsterkeren, slik at jeg da må kjøpe en dyrere forsterker i tillegg? Tenker å bruke noe som Denon 1500AE, i et rent stereo oppsett.
    Har fått inntrykk av at Denon pma 1500 sliter med 684 og cm7, mens den er helt kanon til bla. cm1.
    Er også annsatte på Hifi-klubben som sier det.(pma sliter med impedanse/faseendringer i spesielt 6xx serien sa de)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Har fått inntrykk av at Denon pma 1500 sliter med 684 og cm7, mens den er helt kanon til bla. cm1.
    Er også annsatte på Hifi-klubben som sier det.(pma sliter med impedanse/faseendringer i spesielt 6xx serien sa de)
    Hmm...ja da er de nok uenige med seg selv de som jobber på de forskjellige butikkene. Hørte med dem på Grensen en gang angående 683, og da anbefalte de faktisk pma-1500.

Er vel like mange meninger som det er ansatte kanskje...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valgets stund

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hmm...ja da er de nok uenige med seg selv de som jobber på de forskjellige butikkene. Hørte med dem på Grensen en gang angående 683, og da anbefalte de faktisk pma-1500.

Er vel like mange meninger som det er ansatte kanskje...
    Skal kjøre rent stereoppsett med B&W 685

NAD C355BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

DENON PMA-1500AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

hva skal man kjøpe?

Side 70 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •