B&W klubben - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torgrim
    Hei
    Jeg sliter med å velge...
    Skal bytte front høytalere og har ett budsjett på max 25.000.

Siden jeg har B&W senter, bak og sub tenker jeg å fortsette med det.

Nå har jeg tre alternativer
    * Demobrukt N805-S med original stativ (min favoritt)
    * XT-8 (konens favoritt)
    * CM9 (Bankens favoritt)

Sjekk denne;

HTGuide Forum - View Single Post - Cm9-cmc2-cm5
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Heisann!

Takk for link, må bare kommentere, CM9 i svart glossy e bare så sinnsykt lekker! Noen som vet om CM7 også leveres med en sånn "gummiplate" som høyttaleren står på? Synes faktisk at det ser ganske fint ut!
    Når eg satt opp mine DM683 valgte eg uten, men synes egentlig mer og mer at høyttalerene kler det!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes denne klubben om den nye 800 serien?

Jeg har hørt på 804Diamond på hifiklubben, og jeg må bare få sagt at dette er den nye drømmehøyttaleren. CM9 var barnemat i forhold, det samme med finishen, selv om jeg alikevell ikke var fornøyd med finishen(for en ht til 60k bør finishen være bra) Var den flere hakk over CM serien.

Men diskanten er forbedret og bassen er forbedret, og spesielt diskanten var noe jeg fort la merke til. Denne hadde litt av den skarpe og krispe lyden man kanskje er vant med fra dali sine dyrere høyttalere, men uansett hvor høyt man spiller blir den aldri for skarp eller lys som dali lett blir. Detaljnivået og lydbildet var utrolig stort og bra. Jeg er rett og slett veldig imponert.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hvordan synes denne klubben om den nye 800 serien?

Jeg har hørt på 804Diamond på hifiklubben, og jeg må bare få sagt at dette er den nye drømmehøyttaleren. CM9 var barnemat i forhold, det samme med finishen, selv om jeg alikevell ikke var fornøyd med finishen(for en ht til 60k bør finishen være bra) Var den flere hakk over CM serien.
    CM9 må nødvendigvis sammenlignes med høyttalere rundt 20k.
    Noe annet gir ikke mening
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    CM9 må nødvendigvis sammenlignes med høyttalere rundt 20k.
    Noe annet gir ikke mening
    Jeg forstår det. Men foreløpig så har ikke B&W noen andre gulvstående modeller å sammenligne med. Så derfor trakk jeg inn CM 9. Også fordi CM9 er en høyttaler jeg har hatt lyst på en stund nå, men nå er jeg ganske usikker.. Uansett.. Jeg spurte om hva folk synes om 800 serien, ikke hva man skal sammenligne CM9 med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Flere her på forumet som mener HTM61 ikke leverer ut i fra pris og "serie". De er ikke i samsvar med resten av ht som man naturlig nok vil velge som fronter.
    Selv har jeg hørt den sammen med både 683 og 684, og jeg hadde forventet mer av den.
    Synes HTM61 virker litt merkelig, har en helt klart mørkere klangbalanse enn frontene. Hører jo dette veldig klart når jeg kjører pinknoise. Den er fremdeles flunkende ny, men har nå stått på i snitt 6 timer i døgnet siden tirsdag. Tror ikke at den blir å forandre seg så mye når den omsider skal være innstillt at den blir å matce, det ville såfall være helt utrolig.

En annen ting er at den høres innesluttet ut, virker mye mindre enn den faktisk er, til å veie 15 kg og med en slik fysisk størrelse så er det ikke imponerende i det hele tatt, den skuffer litt. Kan selvfølgelig være receiver innstillinger. Har latt den være til nå i den tro at den må få lov til å spilles inn, men nå er det på tide med seriøs testing. Noen tips på hva jeg kan prøve?

Leste om en kar som fikk den til å passe DM683 med å tilte senteren litt opp og med å plugge igjen bassrefleksen.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Synes HTM61 virker litt merkelig, har en helt klart mørkere klangbalanse enn frontene. Hører jo dette veldig klart når jeg kjører pinknoise. Den er fremdeles flunkende ny, men har nå stått på i snitt 6 timer i døgnet siden tirsdag. Tror ikke at den blir å forandre seg så mye når den omsider skal være innstillt at den blir å matce, det ville såfall være helt utrolig.

En annen ting er at den høres innesluttet ut, virker mye mindre enn den faktisk er, til å veie 15 kg og med en slik fysisk størrelse så er det ikke imponerende i det hele tatt, den skuffer litt. Kan selvfølgelig være receiver innstillinger. Har latt den være til nå i den tro at den må få lov til å spilles inn, men nå er det på tide med seriøs testing. Noen tips på hva jeg kan prøve?

Leste om en kar som fikk den til å passe DM683 med å tilte senteren litt opp og med å plugge igjen bassrefleksen.
    husker ikke hvilken reciever du har, men prøv å kjøre den i noen form for "pure sound". altså, slå av alt som har me kalibrering og eq å gjøre.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uansett hva du gjør så blir den aldri særlig bra. Det du beskriver her er akkurat hvorfor denne centeren har fått så mye pepper rundt omkring (av meg selv også)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Uansett hva du gjør så blir den aldri særlig bra. Det du beskriver her er akkurat hvorfor denne centeren har fått så mye pepper rundt omkring (av meg selv også)
    Prøvde med ett eget effekttrinn på senteren, byttet kabler og hallelujastemningen.... uteble.

Alle med normal hørsel vil jo høre at det er forskjell ved bruk av pinknoise. Hadde ett surroundsett for noen år siden som kostet 5000 kroner fra Dantax, til og med i denne prisklassen var det ikke så store forskjeller som det er med DM683 og HTM61.

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, til og med Kari Bremnes sin stemme låter innestengt på denne senteren, og da er det noe som er galt, riv ruskende galt. Høres ut som en isboks med ett høytalerelement i.

Gir den ut neste uke på innspilling, har jeg fremdeles følelsen av en isboks så ryker denne tilbake til HFK.

Georgk, jeg har en Onkyo NR807

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg koblet min HTM61 på den ene AW400 monoblokka mi uten at det gjorde ting noe bedre, så det er neppe håp om umiddelbar forbedring for å si det slik.

Jeg kjøpte HTM4S til slutt. Den er en kanonmatch med 683 og da hører man virkelig hvor dårlig HTM61 egentlig er.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror deg marsboer, leste advarslene fra deg før jeg fikk den, og jeg hører selv at det var ikke uten grunn. Fatter ikke at folk kan være fornøyd med denne senteren, kanskje hvis den hadde kostet under halvparten kunne jeg til nød ha godtatt dette.

Men nei, jeg sender denne i retur i morgen, jeg blir bare irritert å høre på den. :evil:

Styr unna, dette er søppel.

Men nå står jeg uten alternativer, CMC2 hører til CM serien, og senterhøytaler til 20.000 kjøper jeg ikke. Jeg er åpen for tips, hvis du ikke skal selge din senter da marsboer

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror deg marsboer, leste advarslene fra deg før jeg fikk den, og jeg hører selv at det var ikke uten grunn. Fatter ikke at folk kan være fornøyd med denne senteren, kanskje hvis den hadde kostet under halvparten kunne jeg til nød ha godtatt dette.

Men nei, jeg sender denne i retur i morgen, jeg blir bare irritert å høre på den. :evil:

Styr unna, dette er søppel.

Men nå står jeg uten alternativer, CMC2 hører til CM serien, og senterhøytaler til 20.000 kjøper jeg ikke. Jeg er åpen for tips, hvis du ikke skal selge din senter da marsboer
    Bruker ingen center i det hele tatt lenger, så ingen fare

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer Htm 7 da?
    Det ligger en på avtorget, og den burde vel kunne fungere uten at man blir blakk?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Hvordan fungerer Htm 7 da?
    Det ligger en på avtorget, og den burde vel kunne fungere uten at man blir blakk?
    Jeg vet ikke, jeg tar ikke sjansen på å bestille noe mere nå før jeg er 100% sikker på at det blir å fungere sammens med DM683.

Siden HTM61 var en så gedigen skuffelse avbestillte jeg også DM685 som jeg skulle bruke som bakhøytalere. Med andre ord så legger jeg hjemmekino planene på is for nå, skal heller prioritere godlyden til frontene.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, vist så utrolig mange er skuffet over denne senteren, kan ikke de melde seg her og skrive hvilken senter de bruker i lag med B&W 683 i stede?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan ikke skjønne annet enn at CM Center 2 må være en glimrende match for DM683. Klangmessig er de ganske like. Har du ikke mulighet til å få testet dette?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Sitter å lurer på hva jeg skal velge av høytallere, har kommet over følgene. DM 604 S3, LCR 600 S3, DM601 S3. Er dette et bra sett? hva er brukt prisen på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hei!

Sitter å lurer på hva jeg skal velge av høytallere, har kommet over følgene. DM 604 S3, LCR 600 S3, DM601 S3. Er dette et bra sett? hva er brukt prisen på dette?
    Dette er veldig bra høyttalere men du må huske på at 604 er glad i litt effekt for og låte skikkelig bra.
    601 er en artig høyttaler som spiller bra i forhold til størrelsen sin,husker jeg begynte med 601 i isn tid og det var en kanon høyttaler!!
    Angående priser er jeg ikke sikker på hva de kan være verdt men det er det helt sikkert noen andre her som har peil på.
    Uansett så blir du nok fornøyd med disse HT`ene.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Dette er veldig bra høyttalere men du må huske på at 604 er glad i litt effekt for og låte skikkelig bra.
    601 er en artig høyttaler som spiller bra i forhold til størrelsen sin,husker jeg begynte med 601 i isn tid og det var en kanon høyttaler!!
    Angående priser er jeg ikke sikker på hva de kan være verdt men det er det helt sikkert noen andre her som har peil på.
    Uansett så blir du nok fornøyd med disse HT`ene.

Jeg kommer mate dem med en Parasound Halo A21 =) Men greit å få en prisantydning på dette, så man ev. ikke kjøper grisen i sekken. Bruker Dali Concept 6 pakken idag, skulle igrunn gå over til Klipsch, men så kom jeg over dette... og er det en god pris jeg får så slår jeg til Men da igjenn... hva er en bra pris på dette?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å antyde pris, men er det strøkent så kanskje opptil 10k for alt, ikke noe mere iallefall etter min mening... På bruktmarkedet er det alltid kjøpers market, så det er mye snadder å få tak i... Alle tre er forøvrig fortsatt meget gode ht Men ha nå i minne at Klipsch og B&W er helt forskjellige ht!

Side 69 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •