B&W klubben - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flere her på forumet som mener HTM61 ikke leverer ut i fra pris og "serie". De er ikke i samsvar med resten av ht som man naturlig nok vil velge som fronter.
    Selv har jeg hørt den sammen med både 683 og 684, og jeg hadde forventet mer av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Har bestillt meg AVR4310, er jo bra tilbud på HK nå. Er meget spent, fikk ikkje til noen demo da de ikkje hadde den inne når eg var innom.
    Regner med at eg får koblet opp og prøvd før eg bestemmer meg endelig for kjøp, forstod det slik at det var greit. Hadde vært bra hvis den spiller godt på CM9. Samtidig har eg litt problemer med å forstå at de nye receiverene til Denon skal være så mye bedre enn forrige generasjon, har hørt begge deler!
    Kjenner eg meg rett, ender vell jeg opp med både ny receiver og CM9!
    Eg ble nå ikke fornøyd med hvordan AVR3808A greide å drive DM683, men hvis AVR4310 er mye bedre og CM9 er litt "lettere" å drive kan jo dette bli bra! Ihvertfall positivt at du er fornøyd med hvordan AVR3310 driver 703, de krever jo sitt de også!
    Synes det fungerer greit. Nå har ikke jeg dratt på det den greier da jeg har noe som heter naboer, men har så absolutt spilt så det høres. Nå er jeg mer opptatt av kvaliteten på lyden enn å sprenge grenser, men om B&W hadde vært litt lettere å drive hadde ikke gjort noe. Hvordan er det med de nyeste seriene?

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XLR kabler

Noen som kan anbefale XLR kabler som ikke koster skjorta? Har per i dag Lyngdorf SDAI2175 og SDA2175 biampet på DM683, og skal anskaffe meg en Transporter. Planen er da å få full balansert signalgang. Trenger med andre ord 2 par kabler. 1m lengde holder.
    Har blitt anbefalt kabler fra Blue Jeans. Disse skal visstnok ha god kvalitet, samtidig som prisen ikke er avskrekkende. Noe som har erfaring med disse?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ->NightHawk<-
    Synes det fungerer greit. Nå har ikke jeg dratt på det den greier da jeg har noe som heter naboer, men har så absolutt spilt så det høres. Nå er jeg mer opptatt av kvaliteten på lyden enn å sprenge grenser, men om B&W hadde vært litt lettere å drive hadde ikke gjort noe. Hvordan er det med de nyeste seriene?
    Hei

Nyeste seriene? mener du receiverne til Denon eller B&W seriene?, 600 serie?, CM serie? eller 800 serie?
    Ellers er jeg enig med deg, kvaliteten på lyden er det viktigste, ikke å irritere naboene. Men det er jo greit at høyttalerne får nok "power", lydkvaliteten vil jo da bli bedre, på lavt, normal, høyt og meget høyt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel en av de få som er irritert fordi HFK har satt ned prisene sine. Fikk HTM61 i går, den har de satt ned 500 kroner og DM685 600 kroner. DM 685 har jeg en restordre på så de blir ikke levert før i slutten av mars.

Lurer på om jeg skal ringe dem i morgen og si at hvis jeg ikke får avslag på 1100 kroner på DM685 så benytter jeg angreretten på HTM61 og avbestiller restordren. Hva mener dere er rette fremgangsmetoden?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Flere her på forumet som mener HTM61 ikke leverer ut i fra pris og "serie". De er ikke i samsvar med resten av ht som man naturlig nok vil velge som fronter.
    Selv har jeg hørt den sammen med både 683 og 684, og jeg hadde forventet mer av den.
    Tror jeg skal stille meg bak dette, synes den høres innesluttet ut. Men nå er ikke min senter innspillt enda.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en HTM61 som jeg kjøpte trass i at jeg leste endel negative tilbakemeldinger om denne på forhånd. For min del syns jeg den fungerer meget bra, men mulig det bare er på mangel å ha prøvd noe bedre hjemme Mater den fra en Onkyo 875.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheCableGuy
    Noen som kan anbefale XLR kabler som ikke koster skjorta? Har per i dag Lyngdorf SDAI2175 og SDA2175 biampet på DM683, og skal anskaffe meg en Transporter. Planen er da å få full balansert signalgang. Trenger med andre ord 2 par kabler. 1m lengde holder.
    Har blitt anbefalt kabler fra Blue Jeans. Disse skal visstnok ha god kvalitet, samtidig som prisen ikke er avskrekkende. Noe som har erfaring med disse?
    Har disse fra Blue Jeans mellom Transporter -> Lyngdorf RP-1 -> SDA2175. Fungerer utmerket, men så er nok ikke jeg den største kabelnissen her inne heller Byggekvaliteten ser bra ut, og leveringen er superrask

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Nyeste seriene? mener du receiverne til Denon eller B&W seriene?, 600 serie?, CM serie? eller 800 serie?
    Ellers er jeg enig med deg, kvaliteten på lyden er det viktigste, ikke å irritere naboene. Men det er jo greit at høyttalerne får nok "power", lydkvaliteten vil jo da bli bedre, på lavt, normal, høyt og meget høyt volum.
    Tenkte på de siste utgavene av B&W generelt. Om de fortsatt er like tunge å drive som f.eks 703?

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Dette er et gammelt bilde. Se på resten av serien, som har kromringer rundt elementene, og krom faseplugg.

Så dette er nok fra en del år tilbake.
    ja er klar over det med krom faseplugg og ringer. ser også at det er gamle classè ? blokker de bruker der. synes bare det er rart at det var den finishen på de! (piano)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ->NightHawk<-
    Tenkte på de siste utgavene av B&W generelt. Om de fortsatt er like tunge å drive som f.eks 703?
    Heisann.

Slik jeg har forstått det er de nye seriene like tungdrevne som tidligere, dvs. jeg har også hørt at DM683 utmerker seg spesiellt i 600-serien og at CM9 er noe mere "lettdreven" enn DM683.
    Uansett så ser det ut til at B&W høyttalerne nå som før er glad i masse "power" og "strømsterke" forsterkere.
    Har selv alltid følt at på B&W, jo mer jo bedre!
    Nå har jeg frem til nå kun kjennskap til høyttalere i 600-serien da det er det som har passet lommeboken min best til nå!
    Har lyst å prøve CM serien nå, da den ser meget lekker ut i svart pianolakk og har fått mye skryt i tester rundt om.
    Men kommer som sagt ikke til å bytte ut for enhver pris, 800-serien føler eg strekker seg over mitt budskjett og hva jeg føler jeg bør bruke på høyttalere. Hvis du er fornøyd med hvordan forsterkeren/receiveren din driver høyttalerne dine idag, så skal du nok ikke se bort ifra at du blir fornøyd med hvordan den driver dagens 600, CM, 800 serie fra B&W.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Jeg er vel en av de få som er irritert fordi HFK har satt ned prisene sine. Fikk HTM61 i går, den har de satt ned 500 kroner og DM685 600 kroner. DM 685 har jeg en restordre på så de blir ikke levert før i slutten av mars.

Lurer på om jeg skal ringe dem i morgen og si at hvis jeg ikke får avslag på 1100 kroner på DM685 så benytter jeg angreretten på HTM61 og avbestiller restordren. Hva mener dere er rette fremgangsmetoden?
    De har prisgaranti, slik at om produktene går ned i pris inntil en måned etter kjøp, får du tilbake mellomlegget i form av gavekort. (Dette ikke dagsprisprodukter). Altså ingen grunn til trusler

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    De har prisgaranti, slik at om produktene går ned i pris inntil en måned etter kjøp, får du tilbake mellomlegget i form av gavekort. (Dette ikke dagsprisprodukter). Altså ingen grunn til trusler
    Flott, jeg er ingen tilhenger av trusler, bare at ting skal være fair.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Her vil jeg framheve CM9's egenskaper.

Den spiller med fullt perspektiv på meget lavt volum, så du får nytt musikken i fulle drag, selv med grinete naboer - om så midt på natta
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM9 vs CM7

Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Her vil jeg framheve CM9's egenskaper.

Den spiller med fullt perspektiv på meget lavt volum, så du får nytt musikken i fulle drag, selv med grinete naboer - om så midt på natta
    Heisann!

Har du kjennskap til CM7?, ser jo at den er på tilbud nå på HK, lurer derfor om du mener at CM9 forsvarer differansen på 8000.kr ifht. CM7?
    Det er det jeg har tenkt også, at CM9 har noen musikalske egenskaper som DM683 kansje mangler, tror at siden musikksmaken nok forandrer seg litt med årene vil CM serien passe musikksmaken min bedre enn DM683 nå.
    Hører veldig mye på pop/rock/gitar ala Kurt Nilsen, John Olav Nilsen og Gjengen, Pink Floyd, Mark Knopfler, Santana
    Tidligere gikk det mer i Rap, Dance, Techno

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Har du kjennskap til CM7?, ser jo at den er på tilbud nå på HK, lurer derfor om du mener at CM9 forsvarer differansen på 8000.kr ifht. CM7?
    Det er det jeg har tenkt også, at CM9 har noen musikalske egenskaper som DM683 kansje mangler, tror at siden musikksmaken nok forandrer seg litt med årene vil CM serien passe musikksmaken min bedre enn DM683 nå.
    Hører veldig mye på pop/rock/gitar ala Kurt Nilsen, John Olav Nilsen og Gjengen, Pink Floyd, Mark Knopfler, Santana
    Tidligere gikk det mer i Rap, Dance, Techno

Lyttet nøye til både CM7, CM9 og DM 683 på Hifiklubben, før jeg bestemte meg for CM9.

DM683 er en enestående bra høyttaleren til prisen, men mangler litt i forhold til CM serien på detaljer og generell lydkvalitet. Det skulle jo bare mangle at ikke CM skulle være mer sofistikert, den har jo dyrere elementer og kabinett.

En annen ting er at DM 683 er litt mindre følsom og har en vanskelig impedanskurve, derfor krever den en strømsterk forsterker. Slik forklarte Hifi-klubben det. Men en veldig bra høyttaler, bevares, dersom du har en god forsterker.

Angående CM7 og CM9, så for all del kjøp CM9 dersom du har råd til det. Den høres større - og bedre ut. CM7 låter litt spinkelt i bassen etter min oppfatning. Det kan jo kompenseres med sub, men stereo er best uten mener jeg

CM9 er så absolutt verdt mellomlegget, og til den musikkken du nevner er den i sitt ess (gitarer), men egentlig har den gode allround-egenskaper.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Lyttet nøye til både CM7, CM9 og DM 683 på Hifiklubben, før jeg bestemte meg for CM9.

DM683 er en enestående bra høyttaleren til prisen, men mangler litt i forhold til CM serien på detaljer og generell lydkvalitet. Det skulle jo bare mangle at ikke CM skulle være mer sofistikert, den har jo dyrere elementer og kabinett.

En annen ting er at DM 683 er litt mindre følsom og har en vanskelig impedanskurve, derfor krever den en strømsterk forsterker. Slik forklarte Hifi-klubben det. Men en veldig bra høyttaler, bevares, dersom du har en god forsterker.

Angående CM7 og CM9, så for all del kjøp CM9 dersom du har råd til det. Den høres større - og bedre ut. CM7 låter litt spinkelt i bassen etter min oppfatning. Det kan jo kompenseres med sub, men stereo er best uten mener jeg

CM9 er så absolutt verdt mellomlegget, og til den musikkken du nevner er den i sitt ess (gitarer), men egentlig har den gode allround-egenskaper.
    Heisann igjenn!

Takker for svar, forsterker kraft burde jeg ikke være redd for.
    Hvis det blir til at jeg velger å gå for CM9 i et rent stereo oppstett vil den drives av en Lyngdorf TDA2200 eller en Cambridge Azur 650A + Rotel RB-1572. Om jeg velger CM-serien til hjemmekinoen, vil da dette drives av en Denon AVR-4310 + Rotel RB-1572 til å drive CM9/CM7 som fronthøyttalere.
    Selv om jeg ønsker å bygge ut hjemmekinoen til et 5.1 system, er musikk fremdeles 1.priotet i hjemmekinoen på tross av at jeg har et rent stereo oppsett.
    Bruken min blir vell ca.65% musikk /35% film.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk lyst på cm7 eller 684, noen som vet hvilken som er lettest å drive?
    ser at klubben har satt ned prisene så nå fikk jeg lyst på gulvstående:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W N805-s

Hei
    Jeg sliter med å velge...
    Skal bytte front høytalere og har ett budsjett på max 25.000.

Siden jeg har B&W senter, bak og sub tenker jeg å fortsette med det.

Nå har jeg tre alternativer
    * Demobrukt N805-S med original stativ (min favoritt)
    * XT-8 (konens favoritt)
    * CM9 (Bankens favoritt)

Jeg vet det er ny versjon av 805 med diamant. Dette gjør jo at den er bortimot det doble av mitt budsjett og helt utelukket.

Er denne demobrukte N805-S er ett godt kjøp til 24.000 med stativ?
    Lydmessig er vel denne i en annen liga enn alternativene, eller hva?

Jeg har Denon 4310 reciver og B&W ASW 650 sub.

mvh
    Torgrim

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torgrim
    Hei
    Jeg sliter med å velge...
    Skal bytte front høytalere og har ett budsjett på max 25.000.

Siden jeg har B&W senter, bak og sub tenker jeg å fortsette med det.

Nå har jeg tre alternativer
    * Demobrukt N805-S med original stativ (min favoritt)
    * XT-8 (konens favoritt)
    * CM9 (Bankens favoritt)

Jeg vet det er ny versjon av 805 med diamant. Dette gjør jo at den er bortimot det doble av mitt budsjett og helt utelukket.

Er denne demobrukte N805-S er ett godt kjøp til 24.000 med stativ?
    Lydmessig er vel denne i en annen liga enn alternativene, eller hva?

Jeg har Denon 4310 reciver og B&W ASW 650 sub.

mvh
    Torgrim

Jeg ville gått for 805s.
    Her er et par som er billigere som ser meget strøkne ut.
    Bare et tips.
    B&W 805s
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Side 68 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •