B&W klubben - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Denon 3310 vil dra CM9 BRA, men for å makse dem må det til mer effekt! Men det er en veldig fin kombo. 3808A er desverre ikke så bra som 3310. Denon sin nye XX10 serie er vannvittig oppgradert ifra de foregående triste reciverene (lydmessig).

800 serien er like tungdrevent som 600 serien, dvs, er 683 som skiller seg veldig ut i 600 serien. 684 er helt grei å dra.

AVR3808A og 683 låter nok tynt og kjedelig ja! 3808A hadde sin seiersgang(revicermessig), desverre er den forbigodt med god margin nå!
    Heisann.

Får vell bestille meg en demo å høre selv, har lite lyst å bli nødt til å kjøpe meg ny receiver igjenn, selv om det er fristendes. Kansje eg heller burde tenke på en effektforsterker, AVR3808A + effektforsterker vil uansett sikkert være en bedre løsning enn en ny AVR3310/AVR4310 og drive høyttalere av dette kaliberet, CM/800 serie bedre.
    Dette er det eneste som er kjipt når "oppgraderingsspøkelset" kommer, det blir som regel endel dyrere enn man hadde tenkt i utgangspunktet, samtidig er det kjipt å bruke såpass med penger å ikke bli helt fornøyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Men hvordan er 800 serien kontra 600 serien?
    Når jeg var på introduksjonsmøte av 600-serien på Hifi Klubben, var det besøk fra B&W selv. Han sa at med 683, så får du 90% av lyden fra 803S bare i en enklere innpakning. Det kan jo være noe å tenke på

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Når jeg var på introduksjonsmøte av 600-serien på Hifi Klubben, var det besøk fra B&W selv. Han sa at med 683, så får du 90% av lyden fra 803S bare i en enklere innpakning. Det kan jo være noe å tenke på
    Heisann

Helt klart noe å tenke på, kommer ikkje til å kjøpe nye høyttalere for enhver pris. Men slik jeg har forstått det, spiller CM9 noe "finere" enda mere detaljert enn DM683, DM683 er litt mere "partypreg" over seg og så skal visstnok CM9 ikke være like kresen som DM683 iht. forsterker/receiver.
    Og så er det jo også designen som er utrolig tiltrekkende med CM9, rålekker i svart pianolakk.
    Så må nok ta å bestille en demo!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Du må nok jobbe litt med plassering,mulig du kan få orden på bassen hvis du trekker ht litt lenger ut fra veggen.
    Litt tweaking er en billig men ikke altid så enkel
    oppgradering av lyden.
    Fikk orden på det med denne lille rakkeren.

YouTube - Sunfire subwoofer MK2 20Hz sample

Nå mangler det bare å få den til å stå i ro samt å få integrert den sammen med B&W'ene, men jeg må nok bestille meg en radio shack til den jobben.

Om jeg skulle ønske å kjøre en forsterker med romkorreksjon til CDM 9NT'ene hvilken er det å anbefale på bruktmarkedet? Kunne tenkt meg noe i samme prisklasse som EC 4.7 da sikkert blir enten bytte likt mot denne eller salg av denne og kjøp av ny. Kraft har ikke så stor betydning da jeg beholder Midgard blokkene, men klangmessig bør det vel være enkelte for-forsterkere som passer bedre til B&W en andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

802 med classe

Jeg var på hifi messen på lørenskog nå i helga og der viste B&W frem den nye 800 serien sin sammen med classe elektronikk.

Det spilte utrolig detlajert og pent, men da de satte på michael jackson med thriller så tenkte jeg at dette blir gøy, å høre hvordan trøkk det er i disse høyttalerne!
    For en skuffelse!!
    Det var rett og slett kjedelig og høre thriller på disse!Der som det bruker og være bra med bass og trøkk, var det bare kjedelig...ingen grov michael bass og ikke trøkk.Er det elektronikken som gjør dette eller er det rett og slett ikke trøkk i disse høyttalerne??

De spilte også klassisk som besto av pistolskudd og kanoner, men hvor trøkket var i de kanonene, det tror jeg ingen vet.
    Jeg har hørt at classe kan være drittkjedelig på b&w og mener nå at det er nok tilfelle, for det skal da være litt mer fart i en såpass dyr høyttaler med ett slikt rykte?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Helt klart noe å tenke på, kommer ikkje til å kjøpe nye høyttalere for enhver pris. Men slik jeg har forstått det, spiller CM9 noe "finere" enda mere detaljert enn DM683, DM683 er litt mere "partypreg" over seg og så skal visstnok CM9 ikke være like kresen som DM683 iht. forsterker/receiver.
    Og så er det jo også designen som er utrolig tiltrekkende med CM9, rålekker i svart pianolakk.
    Så må nok ta å bestille en demo!
    683 er nok mer lik 800 serien på bass"tonalitet" om jeg kan kalle det det.. CM9 er som 703 var, vannvittig "riktig" og kanskje litt kjedelig..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan fortelle meg om det er stor forskjell fra B&W CM7 til B&W CM9 eller noen som har hørt begge høytalerne?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Vel....
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Jeg var på hifi messen på lørenskog nå i helga og der viste B&W frem den nye 800 serien sin sammen med classe elektronikk.

Det spilte utrolig detlajert og pent, men da de satte på michael jackson med thriller så tenkte jeg at dette blir gøy, å høre hvordan trøkk det er i disse høyttalerne!
    For en skuffelse!!
    Det var rett og slett kjedelig og høre thriller på disse!Der som det bruker og være bra med bass og trøkk, var det bare kjedelig...ingen grov michael bass og ikke trøkk.Er det elektronikken som gjør dette eller er det rett og slett ikke trøkk i disse høyttalerne??

De spilte også klassisk som besto av pistolskudd og kanoner, men hvor trøkket var i de kanonene, det tror jeg ingen vet.
    Jeg har hørt at classe kan være drittkjedelig på b&w og mener nå at det er nok tilfelle, for det skal da være litt mer fart i en såpass dyr høyttaler med ett slikt rykte?
    Var der selv og tenkte på dem samme tingene du nevner.
    Dette har slått meg flere ganger ved demo på klubben også.
    Har hørt forskjellige høytalere fra 800 serien på annet en Classe,å dette syns jeg
    spiller bedre.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    801D er jo faset ut har jeg fått med meg. men kom over noen bilder på nettet fra en messe der desse er i piano sort?
    Er vel bare den nye 800 serien som er i denne finishen ?

Vedlegg 62677
    Vedlegg 62678

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reagert også litt på at B&Ws talsmann hadde med seg bare brente cder, som lå og skura rundt på gulvet.
    Burde det ikke vært så bra innspillinger som mulig ved visning av en slik HT?
    På ett par av sangene hørte man jo godt støy i bakgrunnen.

Hørte på 804 på hifi klubben på hamar med en nad forsterker og det låt med med punch og bass enn det gjorde i disse 802`ene her.rart...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Får vell bestille meg en demo å høre selv, har lite lyst å bli nødt til å kjøpe meg ny receiver igjenn, selv om det er fristendes. Kansje eg heller burde tenke på en effektforsterker, AVR3808A + effektforsterker vil uansett sikkert være en bedre løsning enn en ny AVR3310/AVR4310 og drive høyttalere av dette kaliberet, CM/800 serie bedre.
    Dette er det eneste som er kjipt når "oppgraderingsspøkelset" kommer, det blir som regel endel dyrere enn man hadde tenkt i utgangspunktet, samtidig er det kjipt å bruke såpass med penger å ikke bli helt fornøyd!
    Kjører AVR3310 med B&W 703 og den duger den. Bruker ikke alle kanalene ennå så det er mulig jeg tjener litt på det. Konsentrerer om kvaliteten og ikke for å spille for hele nabolaget.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong

For en skuffelse!!

Høres ut som klassiske romproblemer synes nå jeg.
    Men det skal sies at jeg enda har til gode å høre 800-serien yte skikkelig ved demoer hos Hi-Fi klubben. De demoene jeg har fått har vært tamme bassmessig og med et stereoperspektiv som kun befinner seg mellom høyttalerne, ikke bretter seg ut i rommet slik de vanligvis kan gjøre om ting fungerer.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ->NightHawk<-
    Kjører AVR3310 med B&W 703 og den duger den. Bruker ikke alle kanalene ennå så det er mulig jeg tjener litt på det. Konsentrerer om kvaliteten og ikke for å spille for hele nabolaget.
    Hei

Har bestillt meg AVR4310, er jo bra tilbud på HK nå. Er meget spent, fikk ikkje til noen demo da de ikkje hadde den inne når eg var innom.
    Regner med at eg får koblet opp og prøvd før eg bestemmer meg endelig for kjøp, forstod det slik at det var greit. Hadde vært bra hvis den spiller godt på CM9. Samtidig har eg litt problemer med å forstå at de nye receiverene til Denon skal være så mye bedre enn forrige generasjon, har hørt begge deler!
    Kjenner eg meg rett, ender vell jeg opp med både ny receiver og CM9!
    Eg ble nå ikke fornøyd med hvordan AVR3808A greide å drive DM683, men hvis AVR4310 er mye bedre og CM9 er litt "lettere" å drive kan jo dette bli bra! Ihvertfall positivt at du er fornøyd med hvordan AVR3310 driver 703, de krever jo sitt de også!

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at B&W 683 og 684 har gått ned i pris nå!
    683 koster 9996,- å det passer jo ypperlig nå som jeg tenkte på å bestille meg ett par denne måneden!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på 686 og 685 har gått ned også, henholdsvis 3396,- og 4596,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xt8

Hei!
    Jeg ser at XT8 også er satt ned med 2K på Hifi-klubben
    Skal bytte ut min 604 S2, og må vel inrømme at min bedre halvdel ønsker noe av litt mindre omfang...

Hva er deres erfaring med B&W XT8?
    Jeg har Denon 4310 receiver, B&W sub fra ca samme tid som 604...

Noen andre anbefalinger for nye fronthøytalere?

mvh
    Torgrim

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et gammelt bilde. Se på resten av serien, som har kromringer rundt elementene, og krom faseplugg.

Så dette er nok fra en del år tilbake.

Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    801D er jo faset ut har jeg fått med meg. men kom over noen bilder på nettet fra en messe der desse er i piano sort?
    Er vel bare den nye 800 serien som er i denne finishen ?

Vedlegg 62677
    Vedlegg 62678

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W CM9 vs DM683 i Hjemmekino / Stereo ?

Hei

Sitter nå og skal ta et valg, har bestemt meg for å bygge ut hjemmekino'en, et 5.1 system. Savner å kunne se film i et skikklig hjemmekino anlegg, har i lang tid nå nøyd meg med et 2.1 system på film.
    Valget som skal taes er om jeg skal gå for 600 serien eller CM serien som høyttaler system i hjemmekinoen.
    Fronthøyttalerne blir enten DM683 eller CM9, Center høyttaler, Bakhøyttaler den minste i begge serier og Subwoofer ikke helt bestemt!
    CM serien er jo en god del dyrere enn 600 serien, er det verdt pengene?
    Receiveren som skal drive dette blir en Denon AVR4310 sammen med en Rotel effektforsterker RB-1572
    Hjemmekinoen blir en "stue hjemmekino", vil stå i stuen, ikke i en kjellerstue, så derfor er både de minste center og bakhøyttalere i begge serier mer enn store nok til mitt bruk. Muligens kommer jeg også til å gå for en liten sub også.
    Har jo også pr. idag DM683 i et stereo system, lurer derfor på om eg skal gå for 600 serien i hjemmekinoen, og CM9 til stereo systemet, vil jo koste endel mindre. Eller om jeg skal satse på CM serien i hjemmekino systemet?
    Må innrømme at CM serien tiltaler meg mer, da den ser meget lekker ut, det betyr jo endel da dette kommer til å stå i en daglig stue!
    Men er det verdt pengene?
    Noen som har noen innspill?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM centerene er hvertfall en god del bedre enn HTM61, så hvis du skal ha fullt oppsett teller det kanskje litt?

Side 67 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •