B&W klubben - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Bruker du DM683 til bakhøytalere? Er ikke det litt overkill?
    Er nok lyd for å si det slik,men liker lyden i øvre del av 683 meget godt og spiller samtidig mye all channel stereo musikk,derfor bruker de bak og.Kutter på 50-60 bak.Hadde det kommet stativhøyttalere med fst i 600-serie så hadde kanskje valgt det.Brukte 603s3 bak før,funket fint det og.683 med onkyo spiller bra hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Bruker du DM683 til bakhøytalere? Er ikke det litt overkill?
    r

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cm9

CM9 krever en strømsterk forsterker. Vil recieveren Pioneer SC LX81 være tilstrekkelig for å drive disse frontene i et 7.2 oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Har fått låne meg et par DM302 av en kompis, og liker lyden i disse, og syns de passer fint som bakhøyttalere i oppsettet mitt. Men hva er en god pris på disse? De er litt slitte.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    CM9 krever en strømsterk forsterker. Vil recieveren Pioneer SC LX81 være tilstrekkelig for å drive disse frontene i et 7.2 oppsett?

Benytter Pioneer SC LX-71 sammen med CM9 og CM Center 2 i front. Det går helt utmerket. Dette er kraftige forsterkere.
    Men nå bor jeg slik at jeg ikke kan spille så murpussen drysser, så effekttrinn vil muligens være løsningen for de som ønsker dette. Da spøs det forresten om CM9 er det rette valget.

Klangmessig er nøytrale Pioneer SC LX veldig bra match med de noe varmere CM9.

CM9 er forresten ikke like tungdreven som f.eks. B&W DM683.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva søker dere etter når dere søker etter B&W høytalere til salgss på avtorget/hifisentralen/finn.no? Jeg opplever at og tegnet ødelegger for søket og gjør at jeg ikke får opp alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Hva søker dere etter når dere søker etter B&W høytalere til salgss på avtorget/hifisentralen/finn.no? Jeg opplever at og tegnet ødelegger for søket og gjør at jeg ikke får opp alt.
    tror den får med seg søket likevel, men du kan jo skrive bowers!

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JBL LS-60 ønskes byttet

mot noe ala B&W DM683 eller dyrere. Ta også kontakt om du har eldre serier.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Bruker subwoofer kun til film, ja.

CM9 har mye bass, så det er ikke noe behov for noe ekstra. Jeg pøvde å integrere subwoofer med mine forrige Dali Suite 2.8 som hadde noe mindre bass enn CM9, men det ble aldri bra. Faktisk er det vanskelig å få til på en ordentlig måte (sømløst), men det er jo bare å prøve. Det er så mye som spiller inn, rommet f.eks.

Enkelte høyttalere må imidlertid nødvendigvis spille sammen med sub, dvs. dersom bassen er så slank at det ikke er noe moro å høre musikk.

Og integrere en sub krever litt jobbing,men er slett ikke umulig.
    Bruk en db måler og sinus toner,suben må spille i fase med
    frontene.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jobbet ganske mye med å integrere min nye SVS Sb-12 med 805s siste uken, men begynner å bli skikkelig fornøyd etterhvert.
    En ting som er rimelig sikkert er at Audessey i min Onkyo ikke er i nærheten av tilfredstillende! Knapt brukende som grov verktøy... Jeg har brukt db-måler i tillegg, og etter den er det mine egne ører som har stått for siste fintuningen med spilling av referanse spor med forskjellige typer av bassgjengivelse. Å få det til å spille bra både i alle sjangrer er ikke lett
    Snakker selvsagt om gjengivelse av musikk nå, og ikke film. Til film blir faktisk Audessey sine innstillinger mer underholdende
    Nevnte tidligere at jeg vurderte å bytte ut 805s med Cm9, men etter å ha hørt disse kom jeg rimelig kjapt frem til at det hadde blitt en gedigen tabbe. De går litt dypere enn 805s, men absolutt ikke såpass at de veier opp for tapet av godlyd oppover i frekvensene.

Vurderer enda en Sb-12 for å få enda bedre "symetri" i bassgjengivelsen, men regner med at det blir enda mer jobb å integrere enda en. Er ikke sikkert at det vil fungere i det hele, siden rommet ikke er veldig samarbeidsvillig...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefalt reciever til B&W CM9

Benyttes 80-90% film

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefalt reciever til B&W CM9

Benyttes 80-90% film.

Hadde håp om kunne klare meg med kun reciever

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benyttes 80-90% film.

Denon 3310 og oppover funker som fjell på CM9. Eller så kan du se på NAD 775 da... men den koster jo endel mer .

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann B&W eiere!

Må nesten "melde" meg inn her jeg også!
    Har kun hatt B&W høyttalere siden jeg fattet interresse for HiFi og kjøpte mitt første stereo anlegg. Mine første høyttalere var DM601 som ble drevet av en NAD forsterker, husker de spilte meget bra på tross av størrelsen.
    Senere ble disse oppgradert med DM602, den beste stativ høyttaleren jeg har hatt etter min mening. Når interressen for hjemmekino meldte seg ble det investert i en NAD receiver og mine første gulvstående høyttalere, DM605 med aktiv forsterker som driver basselementene og kan brukers som sub.
    Disse høyttalerne bruker jeg enda, disse høyttalerne er man blitt glad i, synes det er herlig og plassbesparende og ikke trenge ekstern sub i hjemmekinoen.
    Senere ble også DM683 kjøpt inn, etter meget gode tester og kritiker var tanken og bytte ut mine 10.år gamle DM605, men syntes at DM605 spillte bedre og var nok litt "skuffet" over DM683, kansje litt urettferdig ettersom receiveren på DM605 kun drev mellomtone og diskant, men på DM683 måtte drive "hele" høyttaleren. Her var det nok receiveren som ikke fikk det beste ut av DM683 og mangelen på subwoofer.
    Løsningen ble å sette DM683 i et rent stereo oppsett, da ble det noe helt annet!
    Ellers har har jeg også ett par DM685 stativ høyttalere på soverommet som er tilkoblet SONOS ZP120.
    Har flere ganger hørt på andre høyttaler merker, men alltid havnet på B&W til slutt, det er noe med den "B&W lyden".
    Alle mine B&W høyttalere har vært i 600-serien, og jeg har vært kjempefornøyd med de, har liksom vært i "rett prisklasse" fram til nå!
    Synes også at B&W er en meget god all-round høyttaler som passer meg godt siden jeg hører på masse forskjellig musikk.
    Siste tiden har jeg lekt litt med tanken å gå opp ett "nivå" og "prisklasse", og er meget nyskjerrig på CM serien, da i hovedsak CM9 som front, den er også griselekker i svart pianolakk! og har jo selvfølgelig også gjort det godt i tester og fått god kritikk.
    Slik det ser ut nå kommer jeg nok til å holde meg til B&W også i fremtiden!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W CM9 vs DM683

Hei

Som nevnt tidligere idag, tenker jeg endel på å kjøpe meg CM9, har også lest at enkelte nevner i denne tråden at de er mere "lettdrevne" enn DM683.
    Kan noen med erfaring av begge disse høyttalerne utdype dette noe mere?, hvilket annet utstyr er brukt på disse høyttalerne?
    Er det store forskjeller på disse høyttalerne lydmessig?

Takker for hjelp og svar!

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benyttes 80-90% film.

Hvor mye ser du for deg å bruke på en Reciever da?
    Hvis det for det meste skal brukes til film,syns jeg Yamaha spiller
    kjempe bra.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Som nevnt tidligere idag, tenker jeg endel på å kjøpe meg CM9, har også lest at enkelte nevner i denne tråden at de er mere "lettdrevne" enn DM683.
    Kan noen med erfaring av begge disse høyttalerne utdype dette noe mere?, hvilket annet utstyr er brukt på disse høyttalerne?
    Er det store forskjeller på disse høyttalerne lydmessig?

Takker for hjelp og svar!
    Hva med å "hoppe" over CM serien å teste 800 serien med en gang.
    Du får jo både 805n,804n og 803n på bruk't for prisen av Cm9.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Hva med å "hoppe" over CM serien å teste 800 serien med en gang.
    Du får jo både 805n,804n og 803n på bruk't for prisen av Cm9.
    Heisann !

Kunne vært interressant det også ja. Men hvordan er 800 serien kontra 600 serien? Er den like tungdreven som 600 serien?
    Og har du erfaring med CM serien?, hva mener egentlig folk med at den er mere "lettdreven" enn 600 serien?
    Ser også lengre opp i tråden at alt fra 3310 receiverene til Denon og oppover vil drive CM9 uten problemer, vil de si at jeg kan forvente at min Denon AVR3808A vil drive CM9 eller noe i 800 serien godt?, eller må jeg belage meg på å skaffe effektforsterker også?
    Følte ikke at AVR3808A drev 683 noe bra, manglet en god del syntes jeg!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann !

Kunne vært interressant det også ja. Men hvordan er 800 serien kontra 600 serien? Er den like tungdreven som 600 serien?
    Og har du erfaring med CM serien?, hva mener egentlig folk med at den er mere "lettdreven" enn 600 serien?
    Ser også lengre opp i tråden at alt fra 3310 receiverene til Denon og oppover vil drive CM9 uten problemer, vil de si at jeg kan forvente at min Denon AVR3808A vil drive CM9 eller noe i 800 serien godt?, eller må jeg belage meg på å skaffe effektforsterker også?
    Følte ikke at AVR3808A drev 683 noe bra, manglet en god del syntes jeg!
    Denon 3310 vil dra CM9 BRA, men for å makse dem må det til mer effekt! Men det er en veldig fin kombo. 3808A er desverre ikke så bra som 3310. Denon sin nye XX10 serie er vannvittig oppgradert ifra de foregående triste reciverene (lydmessig).

800 serien er like tungdrevent som 600 serien, dvs, er 683 som skiller seg veldig ut i 600 serien. 684 er helt grei å dra.

AVR3808A og 683 låter nok tynt og kjedelig ja! 3808A hadde sin seiersgang(revicermessig), desverre er den forbigodt med god margin nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 66 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •