B&W klubben - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har erfaring med CM Centre 2 ?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Hei. Jeg har B&W 686 som fronthøyttalere og XTZ 99 W10.16 subwoofer. Hva setter jeg på crossover for høytallere og LFE for subwooferen?

Takk på forhånd.
    Dette er noe du nesten må prøve deg litt fram til selv.
    Sett crossover på 80hz først,så får du bare prøve/høre deg fram.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    +1.. med mindre de bruker vannvittig tid på å spilles inn.. låt veldig innestengt...
    på hvilken forsterker?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM61 låt innestengt og uoppløst hos meg også. Oppgraderingen til HTM4S var enorm, og HTM4S smeltet mye bedre sammen med 683. HTM61 har en helt annen klangbalanse og var langt mindre oppløst enn 683. Totalt krasj i mine ører. Dette er også nevnt i magasintester og der er det også målt og bekreftet at HTM61 har en frekvensrespons som ikke matcher 683 i det hele tatt.

Uansett - du kan jo bli strålende fornøyd med HTM61, mange er jo det, men vit at det i centerhøyttalersammenheng er en unormalt dårlig høyttaler i prisklassen sin og det er faktisk den mest skuffende B&W høyttaleren jeg har vært borti.

Jeg prøvde forøvrig min på RX-V1800 og på en Electrocompaniet AW400 monoblokk bare for å sjekke om den bare var helt latterlig krevende forsterkermessig. Like innesluttet på begge.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo ikke hyggelig lesning i det hele tatt, hvordan har B&W bommet så til de grader når det tross alt er snakk om ett produkt i samme serie?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man gidder å lese seg gjennom B&W tråden på avsforum så finner man mange svært negative brukererfaringer med HTM61 der også. Det er sannsynligvis det horisontale ikke-symmetriske konstruksjonsprinsippet med en mellomtone på den ene siden og et basselement på den andre som gir den ugunstige lyden. Ingen andre B&W centere er konstruert på denne måten, og de er også vesentlig bedre lydmessig.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    Noen som har erfaring med CM Centre 2 ?

Fikk min i posten i dag.

- Og det er en gedigen senterhøyttaler (nesten 19 kg), med samme elementer (minus FST) som CM9. Sjekk hvor puslete Dali Ikon Vokal 2 er ved siden av.

Trenger jeg si det låter svært :-D

Senterhøyttaleren farger lyden i resten av hjemmekinoen ettersom den bærer 70-80% av lydbildet, så det er iallefall ikke noe man skal fire på når det gjelder kvalitet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Fikk min i posten i dag.

- Og det er en gedigen senterhøyttaler (nesten 19 kg), med samme elementer (minus FST) som CM9. Sjekk hvor puslete Dali Ikon Vokal 2 er ved siden av.

Senterhøyttaleren farger lyden i resten av hjemmekinoen ettersom den bærer 70-80% av lydbildet, så det er iallefall ikke noe man skal fire på når det gjelder kvalitet.

spennende :-D tror jeg bytter i morgen ! Setter du den opp som "small" eller "large" i ditt oppsett ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min i posten i dag.

Hei.

Ja så var CM centre 2 i hus også. Gratulerer
    Det ser jo helt rått ut. Skal kjøpe de til våren

Er det fargen Rosewood du har kjøpt. Er ikke så rødlig som jeg hadde trodd.

Sonic

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende :-D tror jeg bytter i morgen ! Setter du den opp som "small" eller "large" i ditt oppsett ?

CM Centre 2 bør man for all del sette til "large". Det er en fullvoksen senter med samme elementer som CM9, bortsett fra at FST mellomtonen er mindre.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76
    Hei.

Ja så var CM centre 2 i hus også. Gratulerer
    Det ser jo helt rått ut. Skal kjøpe de til våren

Er det fargen Rosewood du har kjøpt. Er ikke så rødlig som jeg hadde trodd.

Sonic

Jo, takk.

Bildet lyver, vet ikke helt hva det er med kameraet mitt. Den er mye rødere enn hva det ser ut som.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM Centre 2 bør man for all del sette til "large". Det er en fullvoksen senter med samme elementer som CM9, bortsett fra at FST mellomtonen er mindre.
    Det anbefalte er å kjøre alle høytalere som small uavhengig av størrelse, rett og slett fordi en sub i 99% av alle tilfeller uansett er langt mer kapabel nedover i frekvens, samt at det skal noe til å få 5 høyttalere i fase bassmessig.

Men det er selvfølgelig ingenting i veien for å teste hva som fungerer best i eget oppsett!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi gjerne en tilbakemelding i denne tråden om du bytter. Jeg har selv aldri hørt CM Centre 2, bare høyere modeller samt HTM61.
    Jeg blir ikke akkurat overrasket om du opplever en markant forbedring, større en prisforskjellen skulle tilsi.

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det anbefalte er å kjøre alle høytalere som small uavhengig av størrelse, rett og slett fordi en sub i 99% av alle tilfeller uansett er langt mer kapabel nedover i frekvens, samt at det skal noe til å få 5 høyttalere i fase bassmessig.

Men det er selvfølgelig ingenting i veien for å teste hva som fungerer best i eget oppsett!
    Enig med deg, det blir vel i tillegg lettere for forsterkeren også når den slipper å styre bassfrekvensene (siden alle er satt til small)?

Men hva om man mangler subwoofer?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Men hva om man mangler subwoofer?
    Da må man handle en sub da Evt billig modellen: Sette fronter og center i large ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg levert inn HTM61 og bestilt en Centre 2, får den på mandag
    Åhh, hvor jeg gleder meg !!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi gjerne en tilbakemelding i denne tråden om du bytter. Jeg har selv aldri hørt CM Centre 2, bare høyere modeller samt HTM61.
    Jeg blir ikke akkurat overrasket om du opplever en markant forbedring, større en prisforskjellen skulle tilsi.
    Jepp, jeg skal gjøre et forsøk (ikke så lett å sette ord på slikt synes jeg) :lol:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg levert inn HTM61 og bestilt en Centre 2, får den på mandag
    Åhh, hvor jeg gleder meg !!

Gratulerer, godt valg

Nesten litt rart prisforskjellen ikke er større, ettersom CM C2 er en vesentlig mer sofistikert høyttaler enn HTM61, og i ekte tre.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig i det siste du skriver:wink:

Det er klart mange sentere og forsåvidt fronter tjener på å stå på "small", men man må nesten forsøke seg fram til hva som er riktigst hjemme i din stue.

F.eks Hadde jeg den forrige senteren min - en Dali Ikon Vokal 2 innstilt på "small", for den taklet rett og slett ikke så bra å stå på "large"

Men CM Senter 2 erfarer jeg låter best på "large" sammen med frontene. Lyden høres klart større ut - og henger sammen med at de er "full range" høyttalere. I tillegg må selvsagt forsterker være kraftig nok.

Men som sagt, man må prøve seg fram. Burde vel presisert dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ett par B&W høytalere på hånden i fjor, men det ble aldri noe av handelen. Høytalerne hadde en aktiv sub innebygget, noen som vet hva disse heter?

Side 64 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •