B&W klubben - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det har hendt at jeg har fått demo på delvis sprengte høyttalere på klubben bare så det er sagt. Delvis sprengte elementer kan "låte" forskjellig avhengig avhengig av graden av ødeleggelse. Type "merkelig skjæring" på visse toner/lyder har jeg opplevd på panfløyter og visse pianotoner på et tidligere Cerwin anlegg jeg hadde. Alt anna funka bra. Når jeg bytta mellomtona så forsvant problemet.

Ikke at det må være svaret her, men noe anna høres merkelig ut.
    Problemet er at jeg har hørt det samme på to sett cm9 og ett sett cm 7=(

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer liksom ikke å få meg til å tro at en sang skal trigge noe slikt innefor høyttalerens arbeidsområde. Det har jeg aldri vært borti i såfall.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke uvanlig med mindre sammensmeltninger på spolen som kan resultere i stygge resonanser og friksjonslyder når det kommer mye energi i et smalt område.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det er det jeg tenker på også, men det er jo litt rart at det skulle være det samme på forskjellige høyttalere på ulike butikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

800 diamond når?

Vurderer sterkt å selge unna høytalerne og kjøpe meg den nye 800 Diamond stativhøytaler :P

Når kommer den egentli? noen som vet?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805Diamond har vel norges premiere på HiFi-messa i slutten
    av Februar.
    Regner med du får kjøpt dem på klubben uti Mars engang.

Gleder meg virkelig til å høre denne høytaleren selv.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett noe om priser?

Mener å ha lest et sted at D-modellene blir ca 10000-15000 kr dyrere enn S-modellen kostet..

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg leste 805diamon skulle koste 35-36k.
    Rett meg hvis jeg huskler feil.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar meg selv i å se for meg 805 D i stedet for 805S i oppsettet mitt hele tiden. Man tenker liksom at når 805S allerede er såpass bra, vil 805D være en oppgradering som merkes i særlig grad? Dessverre så er sannsynligvis svaret ja, slik det alltid har vært med B&Ws 800-serier. Jeg trodde f.eks at S-serien ikke nødvendigvis var særlig bedre enn Nautilus, men når jeg fikk høre Nautilus 804 og 803S etterhverandre på samme utstyr innså jeg at absolutt hele høyttaleren var vesentlig bedre i S-serien. Bassen var strammet opp vesentlig og spesielt den noe hissige nautilus diskanten låt vesentlig mer naturlig og integrert. Jeg regner dessverre med at jeg ender opp med 805 Diamond en dag. Jeg håper at jeg klarer å vente til de dukker opp brukt, men er ikke så sikker

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar meg selv i å se for meg 805 D i stedet for 805S i oppsettet mitt hele tiden. Man tenker liksom at når 805S allerede er såpass bra, vil 805D være en oppgradering som merkes i særlig grad. Dessverre så er sannsynligvis svaret ja, slik det alltid har vært med B&Ws 800-serier. Jeg trodde f.eks at S-serien ikke nødvendigvis var særlig bedre enn Nautilus, men når jeg fikk høre Nautilus 804 og 803S etterhverandre innså jeg at absolutt hele høyttaleren var langt bedre. Bassen var strammet opp vesentlig og spesielt den noe hissige nautilus diskanten låt vesentlig mer naturlig og integrert. Jeg regner dessverre med at jeg ender opp med 805 Diamond en dag. Jeg håper at jeg klarer å vente til de dukker opp brukt, men er ikke så sikker

Jeg har i det siste tatt meg selv i å ha meget lyst på et par 805D.
    Kanskje mine "gamle" 802 er på tur ut døra iløpet av våren....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ->NightHawk<-
    Skal få låne en 3310 i morgen for å teste ut litt før eventuelt et kjøp. Hvilken type effektforsterker passer her? Litt synd om jeg ikke får nok utbytte av 703 siden jeg fikk de såpass rimelige.
    Jeg bruker 703 sammen med Primare Pre30 og A32. A30.2 fungerer også meget bra. Forsterkere med litt mindre kondis(-er) får merkbart dårligere bass. Både Benchmark DAC1 og Hegel sin nye DAC fungerer meget bra som lydkilder, og gjør diskanten i mine ører litt mindre fremtredende enn jeg har hørt fra andre lydkilder (f.eks. CD/DVD-spillere). Så mao, ikke bare test ut forsterker, men også lydkilde.

Ser at Denon 3310 bare har 120 watt. Mulig det er litt liten strømforsyning i slike surroundforsterkere (det har det iallefall vært i noen jeg har prøvd). Husk at 703 har anbefalt 200W RMS, som vil si at du strengt tatt bør ha en forsterker på 600 Watt om du skal spille høyt. For mer info om hvorfor kan du lese her: BiAmp (Bi-Amplification - Not Quite Magic, But Close) - Part 1

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter nå hos faren min å lytter på DM685 og ASW608 og jeg må si jeg blir helt satt ut over hvor mye trøkk det er i det anlegget her nå! De små høyttalerene og den lille subben i en ganske svær stue trøkker jo som bare det! (Og jeg er tross alt vant til Klipsch og SVS i mye mindre stue).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Jeg sitter nå hos faren min å lytter på DM685 og ASW608 og jeg må si jeg blir helt satt ut over hvor mye trøkk det er i det anlegget her nå! De små høyttalerene og den lille subben i en ganske svær stue trøkker jo som bare det! (Og jeg er tross alt vant til Klipsch og SVS i mye mindre stue).
    Hva slags elektronikk har faren din?

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805d ligger på 37000, står i nyeste hfk brosjyren. Den er helt enormt fin å se til i allefall=)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nulf
    Hva slags elektronikk har faren din?
    Han kjører det med en Acram Solo Mini. Han burde vel ha endel mer effekt, men veldig imponerende lyd i anlegget i forhold til størrelse må jeg si.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W senterhøyttaler

Jeg har lånt meg en B&W HTM61 senterhøyttaler som jeg synes spiller veldig bra i mitt oppsett. Lurer litt på om det er verd å prøve B&W Centre 2 også ?

Er det noen som har erfaring med disse to senterhøyttalerne, og som kan komme med en anbefaling ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har B&W 686 som fronthøyttalere og XTZ 99 W10.16 subwoofer. Hva setter jeg på crossover for høytallere og LFE for subwooferen?

Takk på forhånd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM61 er faktisk den dårligste "seriøse" høyttaleren jeg har vært borti så jeg regner med at CM Centre 2 er en god del bedre. Den er også konstruert på en mer fornuftig måte enn HTM61.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM61 er faktisk den dårligste "seriøse" høyttaleren jeg har vært borti så jeg regner med at CM Centre 2 er en god del bedre. Den er også konstruert på en mer fornuftig måte enn HTM61.
    Nå ble jeg bekymret, har en HTM61 underveis i posten. CM senteren vil vel ikke passe klangmessig til DM683?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1.. med mindre de bruker vannvittig tid på å spilles inn.. låt veldig innestengt...

Side 63 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •