B&W klubben - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 218 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå som jeg skal levere inn mine defekte SA Rangere, så har jeg lurt på et par B&W som erstattere.

Drømmen er jo egentlig et par 803D, men desse blir nok litt for dyre nå i husbyggings tiden. Så planen var kanskje 803s eller 704? Hva er brukt prisen på de nå, og hvordan er paringen med en Hegel H100? Noen som har prøvd??

Har et par 704 i hende, hvordan er desse i forhold til 803s?

Er det noen i Haugesunds-området som har et par 803s/d/704 stående som jeg han få en demo på?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Akkurat fått koblet opp mine nye B&W CM9.

Strålende fornøyd - med rett opp av esken lyd

Nå er det bare å vente på CM Centre 2 som er i anmarsj.

Grattis

Har ikke vært innom forumet på en stund, men her hatt mine CM9 i nesten en mnd. og de får frem smilet hos meg hver dag Så forstår godt att du er fornøyd

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag ble det en Nautilus HTM2 på meg! Jeg får riktignok ikke brukt den før i starten av juni når jeg kommer hjem fra utveksling i USA, men gleder meg til å hooke den opp til XPA-3en min og høre den spille med 804! Har aldri hatt en center som NÆRMER seg den klassen engang, så dette blir spennende.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    I dag ble det en Nautilus HTM2 på meg! Jeg får riktignok ikke brukt den før i starten av juni når jeg kommer hjem fra utveksling i USA, men gleder meg til å hooke den opp til XPA-3en min og høre den spille med 804! Har aldri hatt en center som NÆRMER seg den klassen engang, så dette blir spennende.

Gratulere med flott center,bare husk å gi den nok strøm!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Gratulere med flott center,bare husk å gi den nok strøm!
    XPA-3'en hans burde nok holde

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgår alle S-modellen i 800-serien nå som de kommer med Diamant-diskanter ?
    Synes det ser ut som alle S-modellen er fjernet fra Hifi Klubben sine hjemmesider.

Er vel mange som vil ha høyttalere i 800-serien men som ikke har råd til diamant-utgavene... Noen som vet ?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det. B&W's hjemmesider har s-serien under Product Archive nå, ikke under current.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster å være kar. Synes det bare er fint at S-serien utfases, siden 800-serien da blir en ren eksklusiv sak i B&W sortimentet med D-domer. Det blir da et tydeligere skille mellom 800-serien og serien under.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det koster å være kar. Synes det bare er fint at S-serien utfases, siden 800-serien da blir en ren eksklusiv sak i B&W sortimentet med D-domer. Det blir da et tydeligere skille mellom 800-serien og serien under.
    Det synes ikke jeg, for nå må jeg betale mer for senterhøyttaler i "samme" serie enn det fronthøyttalerene kostet (804). Angrer som pokker på at jeg ikke kjøpte siste HTM3S Hifiklubben hadde, når jeg visste det var 1 igjen. Grrr...

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, syns du det gikk inflasjon i 805s? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat fått koblet opp mine nye B&W CM9.

Strålende fornøyd - med rett opp av esken lyd

Nå er det bare å vente på CM Centre 2 som er i anmarsj.
    Hei.

Gratulerer med CM9, skulle selv kjøpe dem i november i 2009, men leveringstiden ble heletiden forskjøvet, så jeg valgte å vente til de hadde fått dem på lager.
    Så da lurte jeg på hvordan Pioneer LX71 driver disse høytalerene har selv LX71. Du må legge ut bilder av CM Centre 2 når du får den.8)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic76
    Hei.

Gratulerer med CM9, skulle selv kjøpe dem i november i 2009, men leveringstiden ble heletiden forskjøvet, så jeg valgte å vente til de hadde fått dem på lager.
    Så da lurte jeg på hvordan Pioneer LX71 driver disse høytalerene har selv LX71. Du må legge ut bilder av CM Centre 2 når du får den.8)

Takker for alle gratulasjoner.

Jo, jeg fikk dem da til slutt, men det tok jammen tid - godt og vel 3 måneder.

Forklaringene på den lange ventetiden er visstnok veldig stor etterspørsel, samt at de har lagt produksjonen tilbake til England igjen. Men sort utgave tar ikke så lang tid tror jeg..?

Men ventetiden var verdt det, for å si det pent. Må si de har oversteget mine høye forventninger med glans:-D - og match med forsterker er veldig bra.

Hadde forsåvidt lest meg litt opp på forhånd, så jeg visste LX71's nøytrale, detaljerte klang ville passe den noe mørkere CM9'en godt. Det er artige er at det høres vesentlig bedre enn enn det hørtes ut med NAD receiver i HFKs- lokaler (detaljer og bass), men noe kan selvsagt skyldes rommet også. LX71 har mer enn nok krefter til drive denne høyttaleren. Blir ikke varm - med disse høyttalerne heller!

Noen har også påpekt litt "slank" bass. Vel, det stemmer iallefall ikke med denne receiveren. Bass er både tung og dyp, såpass at jeg vurderer å eksperimentere litt med de medfølgende skumproppene (i bassporten) for å dempe litt.

Bestilte senteren på nett, og merklig nok hadde de den på hovedlager i Danmark, så den er allerede sendt derifra. Håper jeg har den innen en uke
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette er litt dumt jeg da, spesielt for B&W kanskje..
    Hvis så er har dem ingen høyttalere mellom CM9 til 20 000 kr og 804D som da sikkert kommer på minst 50 000 kr. Er jo mange potensielle kunder mellom der..

I så fall må de nok hoste opp en ny 700-serie for å fylle tomrommet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at en serie tilsvarende 700-serien kommer etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle gratulasjoner.

Jo, jeg fikk dem da til slutt, men det tok jammen tid - godt og vel 3 måneder.

Forklaringene på den lange ventetiden er visstnok veldig stor etterspørsel, samt at de har lagt produksjonen tilbake til England igjen. Men sort utgave tar ikke så lang tid tror jeg..?

Men ventetiden var verdt det, for å si det pent. Må si de har oversteget mine høye forventninger med glans:-D - og match med forsterker er veldig bra.

Hadde forsåvidt lest meg litt opp på forhånd, så jeg visste LX71's nøytrale, detaljerte klang ville passe den noe mørkere CM9'en godt. Det er artige er at det høres vesentlig bedre enn enn det hørtes ut med NAD receiver i HFKs- lokaler (detaljer og bass), men noe kan selvsagt skyldes rommet også. LX71 har mer enn nok krefter til drive denne høyttaleren. Blir ikke varm - med disse høyttalerne heller!

Noen har også påpekt litt "slank" bass. Vel, det stemmer iallefall ikke med denne receiveren. Bass er både tung og dyp, såpass at jeg vurderer å eksperimentere litt med de medfølgende skumproppene (i bassporten) for å dempe litt.

Bestilte senteren på nett, og merklig nok hadde de den på hovedlager i Danmark, så den er allerede sendt derifra. Håper jeg har den innen en uke
    Skulle bestille dem i fargen Wenge, skulle vist få dem inn i slutten av januar. Har bare ikke kommet meg til HFk ennå. Tengte også bestille CM centre 2 og CM 5 som bakhøytalere.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    I så fall må de nok hoste opp en ny 700-serie for å fylle tomrommet.
    Ja, den er jeg enig i. Får satse på at det er noe som kan skje da :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løs del inni CM1 høytalere!

Har nettopp kjøpt meg et par B&W CM1 høytalere brukt. Men da jeg fikk dem oppdaget jeg at det var noe som var løst inni. Hvis jeg tar forsiktig på selve høytaleren vil den ikke gå inn og ut (den gule delen på høytalerene, litt vanskelig å forklare). Det er akkurat som om den kommer borti noe som er løst på innsiden av høytaleren.

Det skal ikke være slik fordi den andre høytaleren fungerer helt normalt. Den beveger seg helt fint inn og ut slik den skal når man spiller dyp bass, uten at den kommer borti noe på innsiden...

Noen som vet hva dette kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limzz
    Har nettopp kjøpt meg et par B&W CM1 høytalere brukt. Men da jeg fikk dem oppdaget jeg at det var noe som var løst inni. Hvis jeg tar forsiktig på selve høytaleren vil den ikke gå inn og ut (den gule delen på høytalerene, litt vanskelig å forklare). Det er akkurat som om den kommer borti noe som er løst på innsiden av høytaleren.

Det skal ikke være slik fordi den andre høytaleren fungerer helt normalt. Den beveger seg helt fint inn og ut slik den skal når man spiller dyp bass, uten at den kommer borti noe på innsiden...

Noen som vet hva dette kan være?
    Jeg har opplevd noe lignende med en sub for mange år siden, da hadde jeg kjørt den så hardt at pin'en som står i enden av membranet hadde hoppet utav spolen. Så tipper den er sprengt hvis du ikke klarer å bevege membranet

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei.
    Jeg har et lite problem! Hadde sett meg ut cm9 eller VA mozart grand som nye fronter om noen måneders tid. Da jeg var å hørte på cm 9 låt det veldig bra på alt jeg hadde med på hfk. Helt til jeg skulle høre på Live med Overcome, i marcus thranes gate. Da feilet cm 9 helt og det spraka/skurra og stod i. Det samme gjorde det på cm 7 og cm 9 på grensen, så det var ikke en feil på denne ht. Jeg hørte så over på Dali og senere VA, og problemet var helt borte.

Hva kan dette være? Er det noen frekvenser cm serien ikke får til? Ble litt skuffet over dette da høyttaleren var helt super på alt annet=(

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har hendt at jeg har fått demo på delvis sprengte høyttalere på klubben bare så det er sagt. Delvis sprengte elementer kan "låte" forskjellig avhengig avhengig av graden av ødeleggelse. Type "merkelig skjæring" på visse toner/lyder har jeg opplevd på panfløyter og visse pianotoner på et tidligere Cerwin anlegg jeg hadde. Alt anna funka bra. Når jeg bytta mellomtona så forsvant problemet.

Ikke at det må være svaret her, men noe anna høres merkelig ut.

Side 62 av 218 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •