B&W klubben - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg har hatt 703 i 4 år... testet med:
    NAD S100 + S200
    S100 + Midgard audio 6.1
    EC 4.7mk2 + Midgard audio 6.1
    AudioNet pre 1G2 Midgard audio 6.1

Ingen av disse spilte fabelaktig. Nyere Denon er veldig bra.. 3310 skal vistnok passe f.eks CM9 ganske bra.

Tror problemet ditt er høyttaleren du har .. .Jeg fikk de aldri til å spille veldig bra, utenom mellomtona da.. den var/er magisk .
    Skal få låne en 3310 i morgen for å teste ut litt før eventuelt et kjøp. Hvilken type effektforsterker passer her? Litt synd om jeg ikke får nok utbytte av 703 siden jeg fikk de såpass rimelige.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tar jeg sjansen på å melde meg inn i den gjeveste klubben på AV-forum, ettersom jeg har fått bekreftet leveringsdato f.k tirsdag på B&W CM9, i ekte rosentre.

Har i tillegg lagt inn bestilling på den store senterhøyttaleren CM Centre 2, så nå gleder jeg meg vilt :-D

Skal legge ut bilder, når de er på plass.

En liten smakebit på hvordan CM9, rosentre ser ut;
    http://images.blu-ray.com/htgallery/20061.jpg
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Det blir nok meget bra!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Da tar jeg sjansen på å melde meg inn i den gjeveste klubben på AV-forum, ettersom jeg har fått bekreftet leveringsdato f.k tirsdag på B&W CM9, i ekte rosentre.

Har i tillegg lagt inn bestilling på den store senterhøyttaleren CM Centre 2, så nå gleder jeg meg vilt :-D

Skal legge ut bilder, når de er på plass.

En liten smakebit på hvordan CM9, rosentre ser ut;
    http://images.blu-ray.com/htgallery/20061.jpg
    Nydelige høyttalere! Sitter innimellom og vurderer å bytte mine 805s til Cm9. Tror disse er blant de aller beste høyttalerene i prisklassen. Spranget til opp til 804s er litt stort prismessig syns jeg.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Nydelige høyttalere! Sitter innimellom og vurderer å bytte mine 805s til Cm9. Tror disse er blant de aller beste høyttalerene i prisklassen. Spranget til opp til 804s er litt stort prismessig syns jeg.

Hvis rommet er stort kan det nok være en god ide å la CM9 overta jobben for 805.

Sjekk;
    HTGuide Forum - View Single Post - Cm9-cmc2-cm5

Lyd & Bilde bruker dem som referanse i klassen rundt 20k, så de er nok helt i toppen i dette prissegmentet.

804, vel har du råd så er det nok utvilsomt enda et steg opp. Men de store B&W krever jo sine forsterkere..
    CM9 er mer lettdreven enn 804.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    ...og jeg sitter innimellom og vurderer å bytte mine 683 til 805s
    Ser av signaturen din at du har en SDA2175... bruker du denne på 805s? Føler du at denne klarer seg på 805s? Lurer litt siden jeg sitter på samme amp selv

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    ...og jeg sitter innimellom og vurderer å bytte mine 683 til 805s
    Ser av signaturen din at du har en SDA2175... bruker du denne på 805s? Føler du at denne klarer seg på 805s? Lurer litt siden jeg sitter på samme amp selv
    Jeg gikk selv fra 683 til 805s. Det var en fin oppgradering, men savner av og til litt av det trykket som 683 klarer, særlig etter at de flyttet inn i en stue som er mange ganger større enn den jeg hadde de i før.
    Har brukt SDA2175 på 805s en stund, og den klarer seg veldig godt på de effektmessig. Men jeg syns innimellom at den blir litt for nøytral til at det er skikkelig gøy. Dette er helst på innspillinger som er litt sløve i mellomtone og diskant.
    Bassen er det svært, svært god kvalitet på

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo som flere her gått fra 683 til 805S, samt at jeg hadde 802D før 683.
    Jeg har også eid SDA2175, men den brukte jeg på Ikon 6 for en del år siden og den er ikke akkurat det sprekeste som har truffet anlegget mitt nei, selv om det var en god oppgradering fra Denon AVR2106's innebyggede forsterkere.

805S er det beste som har skjedd anlegget mitt, spesielt i bassområdet er den overlegen alle andre høyttalere jeg har eid, inklusive 802D, i rommet her hjemme. Er utrolig spent på 805D, siden 805S er noe farget kontra 802D i toppen. Jeg har hatt mye krefter påkoblet både 802D, 683 og 805S.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er ikke større enn 19-20 kv.m så 805s tror jeg nok skal holde greit. Er også litt redd for mindre trykk, men i kinomodus så kjører jeg med to sub'er uansett så det burde hjelpe på. Førstepri er likevel stereo, så feriepenga får nok føtter å gå på iår også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk NAD T785 i hus igår.

Fy flate i H...... Stereoen og hjemmekinoen var ikke til å kjenne igjen, mye mere kraft og mye mere detaljer i lydbildet helt sjukt. Lydbildet har løftet seg en hel dimensjon.

hørte på Coldplay viva la vida var som å være i bergen i sommer igjen, hørte alt høyt og tydelig huff gåsehud dilux...

B&W og NAD = Sant som fjortisene sier:P hehe

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det kommer en ny HTM3S?
    Eller må man opp på HTM2D om man vil ha en stor Nautilus senter..

Er det noen som har noen formening om hvordan CM Centre 2 vil fungere sammen med Nautilus 804?

Kommer CM Centre 2 i samme rødfarge som nautilus-serien?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Noen som vet om det kommer en ny HTM3S?
    Eller må man opp på HTM2D om man vil ha en stor Nautilus senter..

Er det noen som har noen formening om hvordan CM Centre 2 vil fungere sammen med Nautilus 804?

Kommer CM Centre 2 i samme rødfarge som nautilus-serien?
    Virker som det kun er Htm2D som blir den "billigste" store Nautilus center'n.
    En kompis bruker Swans F1.1C center sammen med sine 805s.
    Jeg syns denne centeren spiller bra sammen med 800serien til B&W.
    Vet ikke om dette er noe for deg,men tenke bare jeg tipse deg.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Virker som det kun er Htm2D som blir den "billigste" store Nautilus center'n.
    En kompis bruker Swans F1.1C center sammen med sine 805s.
    Jeg syns denne centeren spiller bra sammen med 800serien til B&W.
    Vet ikke om dette er noe for deg,men tenke bare jeg tipse deg.
    Ok. Det er mulig det blir HTM2D etter hvert, men jeg syns det er veldig overkill. Angrer som bare rakkern at jeg ikke bestillte HTM3S når de hadde igjen en på lageret. Utrolig irriterende at flere butikker har den på billigsalg, men feil farge.
    Men så kom jeg til å tenke på CM serien, det bør vel ikke være så stor forskjell. Det eneste er at det er noe mindre mellomtone element. Design kan jeg forsåvidt leve med, men usikker på hvilken farge jeg da skulle valgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadShadow
    B&W og NAD = Sant som fjortisene sier:P hehe
    Enig i den! Jeg har 685 koblet til C355BEE, og må si meg veldig fornøyd!
    Da kan jeg jo melde meg inn i klubben her også :-D

Høyttalerene er forresten kjøpt av trådstarter, Vegamannen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Ok. Det er mulig det blir HTM2D etter hvert, men jeg syns det er veldig overkill. Angrer som bare rakkern at jeg ikke bestillte HTM3S når de hadde igjen en på lageret. Utrolig irriterende at flere butikker har den på billigsalg, men feil farge.

Men så kom jeg til å tenke på CM serien, det bør vel ikke være så stor forskjell. Det eneste er at det er noe mindre mellomtone element. Design kan jeg forsåvidt leve med, men usikker på hvilken farge jeg da skulle valgt.
    Ville tro at rosentre eller rosenut som den også kalles vil være den som passer deg best.
    Legger ved bilde som viser denne ganske godt.
    Tror også at den vil passe ganske greit lydmessig, og det burde vel kunne gå an å få lånt med seg en fra din lokale hifiklubb for å være 100% sikker.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til å kjøre en CM-center på 800-serien. Man kan som regel slippe unna med å kjøre en bedre center i forhold til fronthøyttalerne men sjelden omvendt, i hvertfall om man er litt kresen. Men såklart, det viktiste er jo at man selv er fornøyd.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er selvsagt å holde seg til samme serie, men cm høyttalerene er vel det nærmeste man kommer 800 serien lydmessig.
    Er ihvertfall verdt å forsøke så lenge ikke den ønskede senteren ikke lar seg skaffe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har per dags dato følgendes utstyr:

Front høyttaler - B&W DM683

Forsterker - C375BEE

Kabling - Van Den Hul CS-122 HYBRID

Syns ikke lyden er noe å skryte av til prisen på dette sette, lite pinglete bass som krever egen sub for å kjenne noe i magen, liker ikke lyden når volum bryteren står på kl 12:00. Er så stram og slitendes diskant då. Syns ikke NAD forsterkeren klarer å drive bassene på høyttaleren noe bra heller på lav til moderat volum uansett hvor mye jeg vrir på bass bryteren. :cry:

Håper det kommer seg når jeg får tak i en B&W ASW 650. Mye av den dårlige lyden hos meg tror jeg skyldes plaseringen av høyttalerne, får ikke gjort noe med det.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På bilder ser jo rødfargen til CM-serien ganske lik ut hvertfall. Men vurderer også andre farger (sort pianolakk matcher TV, lys tre matcher TV-benk, hvit matcher vegger).. Men spørsmålet er om man bare skal kline til på en HTM2D (når den kommer 25. februar visstnok), med tanke på fremtiden og oppgradering av 804, selv om det er mange år til. Det er forresten noe å spare på å handle denne i f.eks. sverige, der den koster SEK 39990,-, dvs. ca 32200 NOK, dvs. differanse på ca 6700 NOK.

EDIT:
    Om det blir en HTM2D bør jeg trolig også kjøpe en effektforsterker til. Noen forslag? Helst som er rimelig lik Oberon 6.1 (dvs. med BO ICE modul). Eventuelt får jeg vurdere 3 nye effektforsterkere også - helst noe med litt mer "sjel" så anlegget blir litt mer rocka og morsomt å høre på, selv med dårlige innspillinger.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innokentij
    Har per dags dato følgendes utstyr:

Front høyttaler - B&W DM683

Forsterker - C375BEE

Kabling - Van Den Hul CS-122 HYBRID

Syns ikke lyden er noe å skryte av til prisen på dette sette, lite pinglete bass som krever egen sub for å kjenne noe i magen, liker ikke lyden når volum bryteren står på kl 12:00. Er så stram og slitendes diskant då. Syns ikke NAD forsterkeren klarer å drive bassene på høyttaleren noe bra heller på lav til moderat volum uansett hvor mye jeg vrir på bass bryteren. :cry:

Håper det kommer seg når jeg får tak i en B&W ASW 650. Mye av den dårlige lyden hos meg tror jeg skyldes plaseringen av høyttalerne, får ikke gjort noe med det.
    Bassbryteren skal ikke benyttes .. det er fyfy.

Det skal være mye bass med denne komboen du har.. men du sier lite om kilden du har. Plassering er alfaomega.. og kan du ikke flytte på anlegget, så er det lite vits i å skylde på komponentene :P. kl12 på forsterkern, da spiller du "lovelig" høyt og da :P. hehe.

Side 60 av 218 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •