B&W klubben - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 218 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Heisan.
    Mulig jeg er litt sær og setter for store krav til utstyret, men jeg driver opp de gamle 604s3 med en NAD T763v2. Når jeg spiller i stereo, er den sterkere enn C372. Men synes allikevel den blir litt for svak for HT.

Så det er nok ikke så dumt å ha en "blokk" på hver høytaler.
    Og det er jo bare å be de på hifiklubben koble det opp, sånn at du får høre på det.

Aldri feil med for mye krefter, heller det enn for lite.

en "blokk" til hver gir selvsagt mer krefter MEN er det ikke med Nad man helst ikke skal brokople da det kan ødelegge forsterkerne? Kan ikke alle disse tekniske/fagspråket men de sier det ikke er veldig bra. Gjelder Nad ihvertfall. Men å bi ampe C372 og C272 er knall kombinasjon. Tror lyden blir bedre da og enn med brokopling

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayelund
    Hvor har du kjøpt stereobenken?
    Den har jeg snekkret sammen selv. he he he. ikke noe man får kjøpt

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Embla coenia | FINN torget

Embla blokkene syns jeg låter utrolig bra sammen med B&W
    Har brukt slike selv på ,604,805,804,803 å 802

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    en "blokk" til hver gir selvsagt mer krefter MEN er det ikke med Nad man helst ikke skal brokople da det kan ødelegge forsterkerne? Kan ikke alle disse tekniske/fagspråket men de sier det ikke er veldig bra. Gjelder Nad ihvertfall. Men å bi ampe C372 og C272 er knall kombinasjon. Tror lyden blir bedre da og enn med brokopling
    Er mulig det du sier, vet ikke sikkert om det er bra i lengden, men han på klubben i ski sa det gikk bra. Fint at de har forsikring på det man kjøper nytt da. Så får man jo nytt eller fikset hvis det går i stykker.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal gå helt fint å brokoble Nadene. Problemet er vel impedans kurvene til B&W. Når forsterkeren da blir brokoblet kan det bli for overopphet, pga dette. Den yter jo 350w når den er brokoblet i 8 ohm.Tenk når B&Wene er nede i 2-3ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Det skal gå helt fint å brokoble Nadene. Problemet er vel impedans kurvene til B&W. Når forsterkeren da blir brokoblet kan det bli for overopphet, pga dette. Den yter jo 350w når den er brokoblet i 8 ohm.Tenk når B&Wene er nede i 2-3ohm.
    Er vel det at de generelt ikke liker å være brokoplet, HT og forsterkere. Lyden blir ikke bedre heller ihvertfall. Men alt i alt kommer det ann på hva man selv vil. Jeg veit 1 stk 272 og 1 stk 372 holder mer enn lenge nok men har ingen stopper deg i det du skreiv tidligere om å ville ha

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående NAD

Lærer noe nytt hver dag gitt. For min del blir det da innkjøp av to stk og heller drite i å bruke NAD T763 til front. Og heller bruke En C272 til hver front høytaler uten brokobling.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lærer noe nytt hver dag gitt. For min del blir det da innkjøp av to stk og heller drite i å bruke NAD T763 til front. Og heller bruke En C272 til hver front høytaler uten brokobling.
    Hørtes veldig bra ut! Biampe da?

Noen som har formeninger om signalkabler?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Usikker på om jeg skal la en forsterker drive opp diskant og midttone på begge høtalere, og den andre forsterkeren drive opp bassen på begge høytalere. Eller om jeg skal la en forsterker ta seg av hver sin høytaler...

Hva trur du blir best resultat?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best resultat bør det logisk sett bli dersom du kjører én forsterker per høyttaler, det vil si at den ene tar HF og LF på én høyttaler og den andre HF og LF på den andre.

Årsaken er at du da slipper crosstalk, dvs at den ene kanalens signaler påvirker den andre.

Den største fordelen er nok likevel at du bør få følelsen av mer krefter.
    Dersom den ene forsterkeren skal drive basselementene på hver høyttaler og den andre kun HF-delen, så vil bass-forsterkeren være under mye hardere belastning hele tiden. HF-forsterkeren vil knapt nok gå på tomgang. Du vil dermed få en mye jevnere distribuert og bedre utnyttelse av strømforsyningen i hver forsterker om du kjører begge kanalene på samme høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med B&W DS3 som side høytalere bak i surround oppsett? Erfaringer ved tanke på plassering, lyd messig...osv

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en LYNGDORF SDA2175 effektforsterker til mine B&W DM683, noen som har noe formeninger om dette?
    Noe spesielle kabler jeg burde bruke eller noe sånt eller kobler jeg den bare til surroundforsterkeren (Onkyo 605) og høyttalerkablene til effektforsterkeren?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Sitat Opprinnelig postet av ahoo
    Noen som har erfaringer med B&W DS3 som side høytalere bak i surround oppsett? Erfaringer ved tanke på plassering, lyd messig...osv
    Se litt på denne kinoen og hør med han.
    AVforum.no - JLj's hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Best resultat bør det logisk sett bli dersom du kjører én forsterker per høyttaler, det vil si at den ene tar HF og LF på én høyttaler og den andre HF og LF på den andre.

Årsaken er at du da slipper crosstalk, dvs at den ene kanalens signaler påvirker den andre.

Den største fordelen er nok likevel at du bør få følelsen av mer krefter.
    Dersom den ene forsterkeren skal drive basselementene på hver høyttaler og den andre kun HF-delen, så vil bass-forsterkeren være under mye hardere belastning hele tiden. HF-forsterkeren vil knapt nok gå på tomgang. Du vil dermed få en mye jevnere distribuert og bedre utnyttelse av strømforsyningen i hver forsterker om du kjører begge kanalene på samme høyttaler.
    Det betyr at du da bruker left og right på en forsterker til en høytaler? Blir dette bra? Går det ann å gjør sånt?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forutsetter selvfølgelig at høyttaleren har dobbelt sett terminaler for bi-amping da.

Ikke noe problem å kjøre left og right inn på hver sin terminal bak høyttaleren, men pass for guds skyld på å fjerne "broen" mellom terminalene først.
    Du trenger bare en y-splitt fra forforsterkerdelen til hver av effekttrinnene.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, selvfølgelig må du ha det Har en kompis som gjorde dette. Men jeg var litt skeptisk til det, da jeg aldri hadde hørt det hadde blitt gjort slik før.

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har begynt å kjøpe inn b&w høytalere til oppsette midt..
    har i tankenne å kjøpe nye b&w fronter...
    hva passer til min vincent sp331 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om jeg skal la en forsterker drive opp diskant og midttone på begge høtalere, og den andre forsterkeren drive opp bassen på begge høytalere. Eller om jeg skal la en forsterker ta seg av hver sin høytaler...

Hva trur du blir best resultat?

Det blir selvsagt la en drive subber og en mellomtone og diskant. MENER jeg da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Har kjøpt meg en LYNGDORF SDA2175 effektforsterker til mine B&W DM683, noen som har noe formeninger om dette?
    Noe spesielle kabler jeg burde bruke eller noe sånt eller kobler jeg den bare til surroundforsterkeren (Onkyo 605) og høyttalerkablene til effektforsterkeren?

Har Onkyo mulighet for XLR kabel så har jeg en billig lite brukt Tara Labs kabel å selge deg om du vil. 800,- kostet ny 2300,- Selges billig da HK har sluttet med Tara Labs.

Jeg brukte den XLR kabelen mellom min Lyngdorf SDAI 2175 og SDA2175. Likte godt den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Det betyr at du da bruker left og right på en forsterker til en høytaler? Blir dette bra? Går det ann å gjør sånt?

Jeg trodde hvis man skal bruke en forsterker til hver HT så blir da dette vel nesten det samme som å bruke bare en om man da ikke skal brokoble da. Eller? Ikke PeilingHjørdis på dette men trodde det var slik. Anbefaler fortsatt Bi amping jeg

Side 6 av 218 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •