B&W klubben - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MadShadow

Fikk et problem når jeg bestilte 275 ble tilbudt en Demobrukt T785 billig også så jeg har bedt de vente litt til jeg har greid å bestemme meg:P

Hva tror du blir det beste som har litt erfaring?

NAD T785 HD

NAD T765 HD + 275

Vanskelig valg....
    Nå banner jeg vel i kirken din MadShadow, men det skal du egentlig bare være glad for. C275 låt rett og slett elendig på mine 683, altfor lys i toppen, diskanten ble skrikende og slitsom, mellomtonen var heller ikke noe å rope hurra for. Dynamikken var grei men det hjelper så lite. Litt under 2 uker i stuen min var nok, og jeg var en lykkelig mann da jeg sendte den i retur til HiFi Klubben. Men vil du absolutt ha en C275 så har de en på Torshov postkontor som de f*** ikke har knøvla seg til å hente ut enda. :evil:

Valget mitt ble en Vincent SP-331, nå spiller de som en drøm med silkemyk diskant, en fantastisk mellomtone, og dynamikken ble enda bedre.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du fått deg en grundig missmatch, for jeg har hørt denne kombinasjonen, og testa C375BEE som har helt lik effekt del, og dette spilte ikke mye lyst. Det spilte varmt og mørkt, temmelig likt M3 til NAD. At dette er noe missmatch er nok bare en smaksak, men NAD 275Bee er ikke noen feil vei å gå uansett. Jeg har hørt både 375Bee på både 604 S3 og 683, og det spilte aldeles nydelig. Om ikke Vincent er lyst på B&W, så lurer jeg virkelig på hva du har av forforsterker.

Vincent spiller kaldt å sterilt etter min mening, men jeg er glad vi alle har forskjellige meninger! :-D Har altid hatt sansen for NAD, og fikk enda mer sansen for det etter demo av 375Bee. En forsterker som er verdt hver eneste krone! Skal jeg ha meg igjen NAD, så blir det garrantert denne om det fortsatt blir stereo ;-)

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har 683 med emotiva XPA-2 eller annen emotiva? om formodning med H/K AVR-*55 som forforsterker? har hørt på NAD 275, å syns det var bra. er jo bare det at man får XPA-2 til samme prisen...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Nå banner jeg vel i kirken din MadShadow, men det skal du egentlig bare være glad for. C275 låt rett og slett elendig på mine 683, altfor lys i toppen, diskanten ble skrikende og slitsom, mellomtonen var heller ikke noe å rope hurra for. Dynamikken var grei men det hjelper så lite. Litt under 2 uker i stuen min var nok, og jeg var en lykkelig mann da jeg sendte den i retur til HiFi Klubben. Men vil du absolutt ha en C275 så har de en på Torshov postkontor som de f*** ikke har knøvla seg til å hente ut enda. :evil:

Valget mitt ble en Vincent SP-331, nå spiller de som en drøm med silkemyk diskant, en fantastisk mellomtone, og dynamikken ble enda bedre.
    Hmm merkelig det der, hadde Nad T765 på 683 de spile som en drøm mener jeg da ingen diskant som skriker eller slike ting du snakker om, mangler bare litt ekstra punch for min egen del. Anlegget spiller slik at alle hårene reiser seg når jeg drar på med Michael Jackson og andre favoritt musikkere.

Så når jeg får Nad T785 i hus regner jeg med at hårene reiser seg opp i taket Det blir spennede å se Nad + B&W har ihvertfall ikke jeg noe å si på, Lyngdorf 2175 eff forsteker lyder ikke gått på mine høytalere for min smak ihvertfall.. Forventer også et kraftig løft i selve lydbildet når jeg ser hjemmekino. Når skattepengene kommer bli T785 levert inn for å få satt i HD modulen bare til opplysning, det har jeg bestemt allerde før jeg har fått den:P

Er vel en grunn for at alle sier dra å lytt før du kjøper ørene er forskjellige, det gjorde jeg ikke med Lyngdorfen for å si det sånn. Naden er jeg fornøyd med så da kjøpte jeg heller toppmodellen med mere futt i så nå VEIT jeg at jeg kommer til å bli fornøyd Så valget mitt sto mellom Nad alle veien bare forskjellige kombinasjoner av nad produkter hehe:P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Da har du fått deg en grundig missmatch, for jeg har hørt denne kombinasjonen, og testa C375BEE som har helt lik effekt del, og dette spilte ikke mye lyst. Det spilte varmt og mørkt, temmelig likt M3 til NAD. At dette er noe missmatch er nok bare en smaksak, men NAD 275Bee er ikke noen feil vei å gå uansett. Jeg har hørt både 375Bee på både 604 S3 og 683, og det spilte aldeles nydelig. Om ikke Vincent er lyst på B&W, så lurer jeg virkelig på hva du har av forforsterker.

Vincent spiller kaldt å sterilt etter min mening, men jeg er glad vi alle har forskjellige meninger! :-D Har altid hatt sansen for NAD, og fikk enda mer sansen for det etter demo av 375Bee. En forsterker som er verdt hver eneste krone! Skal jeg ha meg igjen NAD, så blir det garrantert denne om det fortsatt blir stereo ;-)
    Totalt motsatt erfaring av min, av forforsterker så bruker jeg en Onkyo NR807 som spiller varmt og fint alene, men mangler absolutt alt av dynamikk pga for lite krefter, med Vincenten fortsetter denne trenden men med mye mere dynamikk. Mens med NAD C275 så låt det som kattejammer i forhold. Har lest om flere her inne som sier det samme om Vincent som meg, og faktisk slakter NAD slik jeg gjør på disse høytalerne. Skulle gjerne ha demonstrert dette for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadShadow
    Lyngdorf 2175 eff forsteker lyder ikke gått på mine høytalere for min smak ihvertfall..
    Er vel en grunn for at alle sier dra å lytt før du kjøper ørene er forskjellige, det gjorde jeg ikke med Lyngdorfen for å si det sånn.
    Jeg vurderte Lyngdorf selv, og tror jeg kunne ha blitt fornøyd etter hva leser om den hos Audiophile.no

Sitat
    "Det eneste jeg kan si om denne er at den kan oppfattes som litt "personlighetsløs". Den har ikke noe særpreg utover å gjøre alt riktig. Og hvis man ønsker en riktig gjengivelse og foretrekker å overlate fargeleggingen til andre deler av anlegget; ja, da må TacT SDA2175 vurderes..."

Så her tror jeg kildene dine har vært feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Har et spørsmål angående surroundforsterkervalg til b&w,har en pioneer vsx-2014i som styrer:

Front-683 (be-wiret med nad272 på bassdel og abrahamsen v4.0 på toppdel)
    Bak-603s3
    Senter-htm7
    Sum asw3000

Noen som vet om er mye forskjell på å bytte til f.eks yamaha surroundforsterker på dette? Brukes mest til musikk i all channel stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Jeg vurderte Lyngdorf selv, og tror jeg kunne ha blitt fornøyd etter hva leser om den hos Audiophile.no

Sitat
    "Det eneste jeg kan si om denne er at den kan oppfattes som litt "personlighetsløs". Den har ikke noe særpreg utover å gjøre alt riktig. Og hvis man ønsker en riktig gjengivelse og foretrekker å overlate fargeleggingen til andre deler av anlegget; ja, da må TacT SDA2175 vurderes..."

Så her tror jeg kildene dine har vært feil.
    Vist ikke Lyngdorfen gjør noe skape detaljer, kraft eller noe så er det strengt tatt ikke vits å betale 10.000,- for den kan du liksågått kaste penga i dass.
    Var null forskjell på lyden med Lyngdorfen tilkoblet så for meg var dette en boomkjøp dilux..

Skulle jeg kjøpt forsterkere på nytt igjen ville det blit NAD atter en gang. Parasound mener jeg også er en god kombo til mine høytalere så denne kunne jeg også vurdert, men en demonstrasjon fra deg skulle jeg gjerne kommet å hørt på bare for å se om vi kunne blitt enige etter det:P hehe

Øret som hører, så det er vel ingen som har feil her egentlig:P
    Jeg er ihvertfall ikke geni på HIFI, så jeg snakker da bare fra erfaringer jeg selv har opplevd.
    Startet med denne Hobbyen vist man kan kalle det for ca 2 år siden.

Selv vurderer jeg å bytte til dyrere kabler på front og center pga noen mener at det er bedre lyd på dyrere . Andre sier at du må finne kabelen som passer deg uansett om den koster 100,. eller 200.000 andre sier at dette med kabler bare er piss en kabel er en kabel så lenge den ikke er av billigste sort.
    Test og erfaringer fra andre er såklart nyttige og kan gi deg en god pekepinne på hva som er rett for deg, men
    Er som jeg sier ovenfor man skal ikkje kjøpe ting etter tester eller andres erfaringer for de trenger ikke å stemme med din egen opplevelse av samme produkt.

Lyngorfen var det første hifiproduktet jeg kjøpte uten å dra å teste det skikkelig og jeg ble skuffet, jeg hørte på tester og andres erfaringer med dette produktet. Når jeg fikk den hjem i stuen ble den rett å slett helt feil for meg. Kom over en test lest på en utenlads side at nettop dette produktet ikke var bra og skulle du ha lyngdorf så måtte du starte på lyngdorf TDA2200 eller SDAI 2175 Integrert forsterker husker ikke helt, alt under var bare tull og effektrinne til lyngdorf var en vits. Skal se om jeg finner den men, husker ikke hvor jeg så den.

1 ting er vi alle enig om her inne at B&W er best

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt B&W anlegg!

Da har jeg også kommet meg inn på dette forumet! Og måtte jo nesten bli med på denne tråden!
    Har nylig byttet ut høytalerne, og fått inn noen &W høytalere, og må si at jeg er veldig fornøyd.
    Jeg Bruker da Abrahamsen elektronikk, noe jeg synes spiller veldig godt med 805s.
    Ellers har jeg HTM62(Center) og DM686 som bakhøytalere, men disse er koblet opp imot en onkyo TX SR 607 Receiver, da jeg skal se en film. Men hovedinteressen for meg er da Stereo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til AvForum LarsO2121, flotte høytalere

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhhrg!
    Tenkte å kjøpe meg senter, og når jeg endelig surret meg til å tenke på å bestille den ene HTM3S de hadde igjen på lageret (i rød cherry - sjekket for et par mnd siden), så var den selvsagt solgt.. Og kommer visst ikke ny versjon (som de visste om nå hvertfall). Tydelig at mange har bestilt Nautilus etter at pressemeldingen om ny serie kom.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Totalt motsatt erfaring av min, av forforsterker så bruker jeg en Onkyo NR807 som spiller varmt og fint alene, men mangler absolutt alt av dynamikk pga for lite krefter, med Vincenten fortsetter denne trenden men med mye mere dynamikk. Mens med NAD C275 så låt det som kattejammer i forhold. Har lest om flere her inne som sier det samme om Vincent som meg, og faktisk slakter NAD slik jeg gjør på disse høytalerne. Skulle gjerne ha demonstrert dette for deg.
    Hmm. Det var da merkelig. Men nå er det jo smaken som spiller inn her også ;-) Vincenten er sterkere enn NAD forsterkeren ja, og har en neve mer krutt, men syntes det ikke er på linje med samme spillestil som NAD på B&W, men det er altså min mening :-) Prøvde 331 på B&W, og ble totalt missnøgd, og da ble det brukt en Yamaha reciver som forforsterker. Men 993 fra Vincent derimot. DET spilte bra det! :-D HELT anerledes også, merkelig nok. En sånn en kunne jeg ha tenkt meg, men fya og den varmer. Trenger ikke no varmeovn lengre om man kjøper en sånn en Lyngdorf derimot. Spiller enda mer flatt å kjedelig enn begge deler, men lyngdorf har en vanvittig mellomtone, som ikke verken Vincent eller NAD klarer å matche.
    Skulle gjerne hørt oppsettet ditt :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsO2121
    Da har jeg også kommet meg inn på dette forumet! Og måtte jo nesten bli med på denne tråden!
    Har nylig byttet ut høytalerne, og fått inn noen &W høytalere, og må si at jeg er veldig fornøyd.
    Jeg Bruker da Abrahamsen elektronikk, noe jeg synes spiller veldig godt med 805s.
    Ellers har jeg HTM62(Center) og DM686 som bakhøytalere, men disse er koblet opp imot en onkyo TX SR 607 Receiver, da jeg skal se en film. Men hovedinteressen for meg er da Stereo.
    Velkommen til forumet, og ikke minst gratulerer med B&W! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her å dag-drømmer..

Den nye 800 Diamond serien til B&W er jo rett og slett nydelig.. Vinner jeg på lotto i nærmeste fremtid så blir det B&W 802 diamond og det av forsterkere jeg trenger for og drive det.. hehe åhoi..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LuthorCorp
    Sitter her å dag-drømmer..

Den nye 800 Diamond serien til B&W er jo rett og slett nydelig.. Vinner jeg på lotto i nærmeste fremtid så blir det B&W 802 diamond og det av forsterkere jeg trenger for og drive det.. hehe åhoi..
    800 Diamond + 2x EC - NEMO hoho. Dette hadde vært noe om en hadde vunnet på V75 eller på lotto :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt en del med Denon AVR-2310 til B&W 703, men får en følelse av at noe "mangler" her. Hører noen i forumet ikke er særlig glad i Denon til B&W og det er kanskje noe i det :neutral: . Noen som har et tips eller tre til en annen type receiver :-? ?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv liker jeg veldig godt kombinasjonen denon og B&W, og tror ikke det som mangler ligger i type receiver, men i mangelen på effekttrinn. Hvis du kjører på med en effektforsterker tror jeg du vil få mye mer ut av det enn å bytte receiver.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ->NightHawk<-
    Har kjørt en del med Denon AVR-2310 til B&W 703, men får en følelse av at noe "mangler" her. Hører noen i forumet ikke er særlig glad i Denon til B&W og det er kanskje noe i det :neutral: . Noen som har et tips eller tre til en annen type receiver :-? ?
    Jeg har hatt 703 i 4 år... testet med:
    NAD S100 + S200
    S100 + Midgard audio 6.1
    EC 4.7mk2 + Midgard audio 6.1
    AudioNet pre 1G2 Midgard audio 6.1

Ingen av disse spilte fabelaktig. Nyere Denon er veldig bra.. 3310 skal vistnok passe f.eks CM9 ganske bra.

Tror problemet ditt er høyttaleren du har .. .Jeg fikk de aldri til å spille veldig bra, utenom mellomtona da.. den var/er magisk .

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ->NightHawk<-
    Jeg har hatt flere Denon forsterkere som jeg har brukt sammen med forskjellige
    B&W høytalere og effekforsterkere.
    Personlig syns jeg at det blir litt "flatt" på B&W,men dette er selvfølgelig smak og behag.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    800 Diamond + 2x EC - NEMO hoho. Dette hadde vært noe om en hadde vunnet på V75 eller på lotto :-D
    Det hadde vært drømme oppsettet,men da hadde jeg ikke valgt den nye fargen.
    Sikkert mange som liker den,men jeg syns ikke noe om den.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Side 59 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •