B&W klubben - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer sv3inung sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei B&W folk. Jeg fikk et par DM603 av min svåger i dag. Han sa det var noe som ikke stemte med de og han ville ikke ha de. Jeg har testet dem og finner ut at det er noe som mangler. Når jeg skrur ut basselementet finner jeg ut at det ikke er koblet til! Det ligger ingen kabler der og jeg finner ingen tilkoblingspunkt på elementet.

Hva er dette for noen rare greier?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss.. Ingen tilkoblingspungt? :-O Går det kabler ifra delefilteret a? Hørtes da temmelig merkelig ut

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg omsider kjøpt meg høyttalere.. det stod mellom Dali HElicon 800m2 vs B&W 803s. Vinneren ble da Dali, fantastisk høyttaler...

Men det skal også inn et høyttaler par i daglistua, og der ser det ut til at B&W 685 kommer inn . Men HFK har lang leveringstid på de i sort pga problemer hos B&W ... Tror det blir bra .. Kraftkaren som skal dra de er NAD T747 (som kjører 2.1)... . Så da kommer jeg inn i den ekslusive klubben igjen .. er litt over 1 år siden B&W 703 forlot fortet .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå har jeg omsider kjøpt meg høyttalere.. det stod mellom Dali HElicon 800m2 vs B&W 803s. Vinneren ble da Dali, fantastisk høyttaler...

Men det skal også inn et høyttaler par i daglistua, og der ser det ut til at B&W 685 kommer inn . Men HFK har lang leveringstid på de i sort pga problemer hos B&W ... Tror det blir bra .. Kraftkaren som skal dra de er NAD T747 (som kjører 2.1)... . Så da kommer jeg inn i den ekslusive klubben igjen .. er litt over 1 år siden B&W 703 forlot fortet .
    Gratulerer med gromme høyttalere! Bra det er fler som vender tilbake til B&W, og ikke bare meg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørsmål angående forsterkerier?

Hadde Nadt t765 + Lyngdorf 2175, denne komboen funket ikke for meg.
    Så jeg har tenkt på følgende:

Nadt765HD + NAD C275BEE

eller:

Yamaha RXV 3900

eller:

Nadt785 og senere oppgradere til HD

Ser mest mye på film og hører en del på musikk hva sier dere?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T765HD + NAD C275BEE. Denne komboen knuser Yamaha kombinasjonen iallefall! Helt klart et enkelt valg ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    NAD T765HD + NAD C275BEE 815 000 90. Denne komboen knuser Yamaha kombinasjonen iallefall! Helt klart et enkelt valg ;-)
    Jeg håper at NAD C275BEE skal gi meg det jeg føler jeg mangler fra mine B&W 683

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 683 blir dette merkbart?

NAD T765HD + NAD C275BEE vil dette kvikke opp B&W litt kontra Lyngdorfen som jeg ikke hørte forskjell på lyden?

Regner meg å få et hopp i lydkvaliteten på film når jeg oppgraderer til HD?

Burde jeg oppgradere kablene litt også? Har lest i lyd og bilde at til Center er det viktig å ha en litt dyr kabel stemmer dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sv3inung
    Hei B&W folk. Jeg fikk et par DM603 av min svåger i dag. Han sa det var noe som ikke stemte med de og han ville ikke ha de. Jeg har testet dem og finner ut at det er noe som mangler. Når jeg skrur ut basselementet finner jeg ut at det ikke er koblet til! Det ligger ingen kabler der og jeg finner ingen tilkoblingspunkt på elementet.

basselementet i 603 er vell eit slaveelement så vidt eg veit, og skal da ikkje vær koplet til..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da ikke noe slaveelement i 603.. Det er det ikke i 604 heller.. :-) 603, har jo bare et bass element i hver høyttaler, så da hadde det vært lite bass

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadShadow
    Jeg håper at NAD C275BEE skal gi meg det jeg føler jeg mangler fra mine B&W 683
    NAD har iallefall mer "BANG" enn Lyngdorf for å være helt ærlig. Lyngdorfen er mer nøytral å ærlig i lyden. Men C275Bee som da har lik innamt som 375Bee, så spiller det som en drøm. Jeg fikk et helt annet syn på NAD etter jeg hørte 375BEE, for den er så veldig lik den dyrere M serien til NAD lydmessig, at det faktisk ikke er verdt å betale de lappene ekstra for å opp på M3.

Og klart.. Å oppgradere til HD lyd er stor forskjell fra vanlige surround formater. HD lyden er en del mer direkte, og mye mer detaljert enn vanlig surround formater.

Ang dyr kabel på center.. Jeg syntes det er viktig å ha kabler som koster litt(skal ikke skape noe kabel diskusjon her nå), da det faktisk har litt betydning på lyden. Jeg har jo selv lagt litt penger i kabler til mine fronter, og jeg tror faktisk på at du har noe å hente på det, men bruk lik kabel på center, som front :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Velkommen til forumet.
    Min første "bra" høytaler var også B&W 604 s2,kjøpte dem på ca samme tidspunkt
    som deg.
    I de fem årene jeg hadde dem var jeg kjempe fornøyd dem.
    Jeg hadde dem et års tid før jeg fikk meg en skikkelig aha opplevelse på hvor
    mye god lyd denne ht ga.
    Dette kom av at jeg kjøpte effektforsterker til dem,siden jeg hadde en Denon reciver til over 10k(Noe som var temmelig vilt for min del på den tiden)mente jeg at mere effekt trengte jeg ikke. Så feil kan man altså ta.
    604 s2 har masser av godlyd i seg,så hvis du er usikker på om du skal bytte dem
    ut kan jo en effektforsterker være veien å gå.
    Disse høytalerene trenger litt krefter for å våkne skikkelig.
    Takk for det

Kjørte NAD T760 som forforsterker og NAD 216 på B&W`ene i mange år.
    Men fant vel ut at 216 ikke er den beste forsterkeren når man er ute etter fin lyd... , Og T760 er ikke den beste på Stereo lyd.
    Men i 5,1 DD og DTS har de alltid vært skikkelig bra (i mine ører)

Men etter Marantz forsterkeren tok over , ble det annen lyd i pipa.
    Synes den driver de godt , med varm og god lyd.

Men kansje blir det ett Marantz effekttrinn etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad C275Bee bestilt:D

[QUOTE=B&W'Eier]NAD har iallefall mer "BANG" enn Lyngdorf for å være helt ærlig. Lyngdorfen er mer nøytral å ærlig i lyden. Men C275Bee som da har lik innamt som 375Bee, så spiller det som en drøm. Jeg fikk et helt annet syn på NAD etter jeg hørte 375BEE, for den er så veldig lik den dyrere M serien til NAD lydmessig, at det faktisk ikke er verdt å betale de lappene ekstra for å opp på M3.

Er nettop litt ekstra krutt jeg føler jeg mangler, så da er Naden bestilt så får vi håpe jeg får den før helga så jeg kan kose meg da

Skulle egentlig spare penga jeg fikk for lyngdorfen ,men pytt pytt:P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM9 og Hegel 200

Noen her som har erfaring eller kommentarer til denne komboen?
    Har kjøpt en Hegel 200, og er på utkikk etter noen gode ht som passer til denne. Vurderer CM9. Synspunkter? Har selvfølgelig tenkt å ta med Hegel'n til HI-Fi klubben for selv å høre, men tenkte å høre synspunkter fra noen B&W eiere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sv3inung

Så ikke denne jeg... men 603s1, der er det nedre basselementet passivt! Så det stemmer nok det du ser da . s2 og s3 hadde aktive elementer også der.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Så ikke denne jeg... men 603s1, der er det nedre basselementet passivt! Så det stemmer nok det du ser da . s2 og s3 hadde aktive elementer også der.
    hoho! Lurte meg selv der.:twisted: Trodde det muligens var S2 el S3, men dem er jo aktive

Jaja, da var det ikkeno feil da! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=MadShadow]
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    NAD har iallefall mer "BANG" enn Lyngdorf for å være helt ærlig. Lyngdorfen er mer nøytral å ærlig i lyden. Men C275Bee som da har lik innamt som 375Bee, så spiller det som en drøm. Jeg fikk et helt annet syn på NAD etter jeg hørte 375BEE, for den er så veldig lik den dyrere M serien til NAD lydmessig, at det faktisk ikke er verdt å betale de lappene ekstra for å opp på M3.

Er nettop litt ekstra krutt jeg føler jeg mangler, så da er Naden bestilt så får vi håpe jeg får den før helga så jeg kan kose meg da

Skulle egentlig spare penga jeg fikk for lyngdorfen ,men pytt pytt:P
    Ikke sant. Du har iallefall gjort et godt kjøp du neppe kommer til å angre på! :-D Gleder meg til tilbakemeld, og gratulerer ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2re
    Noen her som har erfaring eller kommentarer til denne komboen?
    Har kjøpt en Hegel 200, og er på utkikk etter noen gode ht som passer til denne. Vurderer CM9. Synspunkter? Har selvfølgelig tenkt å ta med Hegel'n til HI-Fi klubben for selv å høre, men tenkte å høre synspunkter fra noen B&W eiere.
    HEGEL på B&W? For MEG, så ekke det noe spesielt god kombinasjon. Spiller utrolig flatt å kjedelig.. Alt for nøytralt, og B&W blir nesten plagsom i toppen med HEGEL. Hadde nok satsa i retning EC, Parasound eller Denon jeg da gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en dette da?

[QUOTE=B&W'Eier]
    Sitat Opprinnelig postet av MadShadow

Ikke sant. Du har iallefall gjort et godt kjøp du neppe kommer til å angre på! :-D Gleder meg til tilbakemeld, og gratulerer ;-)
    Fikk et problem når jeg bestilte 275 ble tilbudt en Demobrukt T785 billig også så jeg har bedt de vente litt til jeg har greid å bestemme meg:P

Hva tror du blir det beste som har litt erfaring?

NAD T785 HD

NAD T765 HD + 275

Vanskelig valg....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte på PM din MadShadow :-)

Side 58 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •