B&W klubben - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye 800D series

Har funnet noen bilder av den nye 800D serien.
    Ser ut som alle modellene får Diamond diskant.
    Men må bare si at dem er ikke mye fine i svart pianolakk.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bildene. Jeg er uenig i uttalelsen din om utførelsen i pianolakk. Håper dog den matte utførelsen fortsatt blir å få tak for de med "Batcave".

Har en stund gått å tenkt på å gå over til ett 4.2 system, med utgangspunkt i to GODE stativhøyttalere i front. Lekt litt med tanken på de aktive høyttalerne til Martin Logan har jeg også gjort, men da jeg fikk snusen i den nye B&W 800-serien stoppet det litt opp. Dette er noe jeg seriøst skal lytte til før jeg åpner pengepungen igjen, da tenker jeg på 805D.

Ett svært spennende produkt. Noen som vet når man kan forvente å låne ett øre til disse? :-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier meg enig om med gpt33. Pianolakken var ikke spesielt kledelig.... For meg minner utsendet veldig om "bling, bling" og billig import fra Kina - selv om jeg vet at det er alt annet enn det:!: Takke seg til sort ask eller rosewood/kirsebær finish - det ser mye mer ekslusivt ut etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg sier meg enig om med gpt33. Pianolakken var ikke spesielt kledelig.... For meg minner utsendet veldig om "bling, bling" og billig import fra Kina - selv om jeg vet at det er alt annet enn det:!: Takke seg til sort ask eller rosewood/kirsebær finish - det ser mye mer ekslusivt ut etter min mening.
    Da jeg kjøpte mine CM7,fikk jeg valget mellom svart pianolakk og wenge der jeg valgte wenge.Har ikke angret ett sekund på det,syntes de var penere og i tillegg passet de bedre inn i stuen min

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Urk, snakk om å ødelegge all stil og eleganse med pianolakk
    Kanskje bedre enn matt sort, men den var aldri noe alternativ uansett siden den så enda billigere ut.

Håper virkelig disse blir å få i cherry og rosenut fremdeles.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Urk, snakk om å ødelegge all stil og eleganse med pianolakk
    Kanskje bedre enn matt sort, men den var aldri noe alternativ uansett siden den så enda billigere ut.

Håper virkelig disse blir å få i cherry og rosenut fremdeles.
    Jeg syne faktisk matt, sort treverk er bedre. Piano gloss på disse høyttalerene gir bare så kina inntrykk.... Piano gloss høyttalere kan være veldig fint på rett høyttalere, men detter er bare helt stil-kræsj. Vil faktisk kalle det litt skandale, om man kan bruke slike ord..

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg syne faktisk matt, sort treverk er bedre. Piano gloss på disse høyttalerene gir bare så kina inntrykk.... Piano gloss høyttalere kan være veldig fint på rett høyttalere, men detter er bare helt stil-kræsj. Vil faktisk kalle det litt skandale, om man kan bruke slike ord..
    Du kan trygt kalle det en skandale,håper ht fortsatt kommer i de "gamle" fargene også.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Takk for bildene. Jeg er uenig i uttalelsen din om utførelsen i pianolakk. Håper dog den matte utførelsen fortsatt blir å få tak for de med "Batcave".

Har en stund gått å tenkt på å gå over til ett 4.2 system, med utgangspunkt i to GODE stativhøyttalere i front. Lekt litt med tanken på de aktive høyttalerne til Martin Logan har jeg også gjort, men da jeg fikk snusen i den nye B&W 800-serien stoppet det litt opp. Dette er noe jeg seriøst skal lytte til før jeg åpner pengepungen igjen, da tenker jeg på 805D.

Ett svært spennende produkt. Noen som vet når man kan forvente å låne ett øre til disse? :-D
    Marsboer her inne på forum har jo et 4.1 system med 805s i hovedrollen.
    Dette spiller MEGET bra,å jeg ble virkelig overrasket over hva han har fått ut
    av sine 805s.
    Derfor syns jeg at 805D er en meget spennende ht.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er ganske fersk her på forumet, men har akkurat fått tak i B&W 703 som er koblet på en Denon AVR-2310 jeg har fått låne til testing. Det er leeenge siden jeg har kjøpt Hifi så for meg er dette rått parti i forhold til mitt gamle anlegg. Ønsker egentlig å høre hva dere mener om Denon recieveren i forhold til andre modeller for å få mest utbytte av de nye høyttalerne mine. Foretrekker kvalitetslyd fremfor høy lyd selv om det er morro å dra på litt iblandt .

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt noen Denon siden 2807 og 2808 og de var ingen god match med mine B&W høyttalere, til tross for at jeg bare brukte pre-amp delen på effekttrinn i en helt annen prisklasse.

Men det er bare min erfaring her hjemme og ikke akkurat noe fasitsvar. Personlig har jeg dessverre enda til gode å høre et Denon/B&W oppsett som engasjerer, men det sier nok mer om min begrensede erfaring enn noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg dessverre enda til gode å høre et Denon/B&W oppsett som engasjerer, men det sier nok mer om min begrensede erfaring enn noe annet.
    Kunne ikke sagt det bedre selv.

Men smaken er som baken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt er den kun "på besøk" så anbefalinger mottas .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå vært den lykkelige eier av B&W CM9, Lyngdorf TDAI2200 A/D RP1, Lyngdorf CD1 i litt over 2 uker...... Jeg er lamslått over hvor rent og detaljert dette spiller.. Testet Denon, NAD og litt annet på HFK, men Lyngdorfen var overlegen der og er det hjemme i stua også.
    CM9'ene er i pianolakk og det fungerer helt supert, reflekterer peisflammene og andre lyskilder, slik at de får et helt unikt interiørmessigt utrykk i stua.

Strålende fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Msport. 800 serien er i seg selv spesiell nok med sitt konvekse utseende, og trenger ikke piano gloss for å bli lagt merke til. Ser plastikk ut.
    Noe helt annet er det med CM9 i pianolakk. Meget pen høyttaler i mine øyne.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også CM9 i pianolakk ser bra ut, men helt feil på 800-serien. Merkelig det der. Har nok mye med hva jeg forbinder med 800-serien å gjøre.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nulf
    Helt enig Msport. 800 serien er i seg selv spesiell nok med sitt konvekse utseende, og trenger ikke piano gloss for å bli lagt merke til. Ser plastikk ut.
    Noe helt annet er det med CM9 i pianolakk. Meget pen høyttaler i mine øyne.
    Jeg synes også CM9 i pianolakk ser bra ut, men helt feil på 800-serien. Merkelig det der. Har nok mye med hva jeg forbinder med 800-serien å gjøre.
    Stemmer i med dere her, så folk ikke tror jeg er en gjennomført Pianolakk hater CM9 er jeg enig i at er en flott høyttaler.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal gå til innkjøp av dm683, og har ett lite spørsmål angående NAD til disse...
    er det stor forskjell på lyden fra NAD 272 og 275? lurte på å gå for brukt, men er ikke helt sikker her... har testet med NAD 275 på min H/K avr-355, å den eneste store forskjellen jeg kunne legge merke til, med og uten NADén, var trykket i bassen, ellers syntes jeg ikke 275én "farget" lyden noen. ville det da kanskje fungere like bra med 272?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    skal gå til innkjøp av dm683, og har ett lite spørsmål angående NAD til disse...
    er det stor forskjell på lyden fra NAD 272 og 275? lurte på å gå for brukt, men er ikke helt sikker her... har testet med NAD 275 på min H/K avr-355, å den eneste store forskjellen jeg kunne legge merke til, med og uten NADén, var trykket i bassen, ellers syntes jeg ikke 275én "farget" lyden noen. ville det da kanskje fungere like bra med 272?
    Om du ikke merket noe mer forskjell enn det så høres det ut som om 272 er det rette valget for deg.
    Høyttaleren heter forresten bare 683, ikke dm683.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke merket noe mer forskjell enn det så høres det ut som om 272 er det rette valget for deg.
    Høyttaleren heter forresten bare 683, ikke dm683.
    okey, da får man se hva det blir til etterhvert. takk for raskt svar!
    hvorfor står det DM683 på HFK sin side da? er det en liten glitch av de eller?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Preampen du bruker er jo ikke den beste (gjelder de fleste recivere, og integrerte i den prisleia.) Finn deg en brukt parasound PrE eller kanskje en NAD C165 .. siste har dog ikke "prosessor" inngang.

Side 56 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •