B&W klubben - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Joda, bassen er ihvertfall veldig stram, men om jeg spiller igjennom et f.eks et Metallica album så sitter jeg igjen med følselsen av at Lars Ulrich såvidt gidder å pirke i trommesettet (noe jeg han gjør med innlevelse, hver gang) og at Jason Newsted spiller helt uten innlevelse. Det er mulig at jeg forventer for mye ut av 2x 6,5" elementer, men jeg tror egentlig ikke det i forhold til demoer på HK tidligere. Skal eksperimentere litt med plassering og eventuelt ommøblering av stua.

Høytalerne står plassert omtrent som på dette bildet og det er muligens ikke helt heldig. Har akkurat samme plassering som Cerwin Vega høytalerene hadde, men da fikk jeg ikke tillatelse av sjefen til å ommøblere pga størrelsen på dem

Du må nok jobbe litt med plassering,mulig du kan få orden på bassen hvis du trekker ht litt lenger ut fra veggen.
    Litt tweaking er en billig men ikke altid så enkel
    oppgradering av lyden.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Du må nok jobbe litt med plassering,mulig du kan få orden på bassen hvis du trekker ht litt lenger ut fra veggen.
    oppgradering av lyden.
    Jeg begynte på dette i dag og tenkte å "snu på stuen". Det tok meg fem minutter før bilde av hjørnesoffaen var tatt og lagt ut på finn.no til gi bort pris for det var rett og slett håpløst å møblere rommet "etter lyden" med en sånn soffa. Lurer fælt på hvordan jeg skal få forklart dette for min samboer, men om hun får velge en ny må det vel gå bra

Tror egentlig dette problemet har lite med høytaler å gjøre siden jeg delvis hadde dette problemet med Cerwin Vega høytalerene også, men de klarte jo å sparke i fra seg litt bass likevell når man fikk skrudd opp litt :evil:

Er det noen som vet max SPL@1m på CDM 9NT forresten?

Newcomer moppeken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt B & W system :)

Hei alle sammen:-D
    Har kommet til det stadiet hvor jeg ønsker å få meg et hjemmekino annlegg8) .
    Var i dag innom HiFi klubben i Oslo å må si at det var utrolig mye som fristet Jeg gikk lenge rundt å tittet i butikken, men til min store fortvilelse så var det så mye mennekser i butikken så var ikke akkurat så lett å få tak i en som jobbet der:-?
    Men jeg har jo lest en god del inne på dette forumet og jeg har derfor bestemt meg for å gå for et B&W system 8)
    Som jeg nevnte over så var det mange som skulle ha hjelp i butikken så fikk ikke hørt noe på høytalerne som de hadde der.
    Tenkte derfor å høre med dere her på forumet hva dere mener om dette oppsettet her
    Front: CM7
    Senter: Cmc
    Bak: CM1

Rommet er på 12 kvm, men skal snart flytte så da blir det større rom :twisted:

Suben må jeg vente litt med :cry: . Men så lurer jeg på eventuel forsterker som kan klare å dra dette. Har sett på Denon forsterkere, men er litt grønn på dette området.

Vil nevne at jeg har sett på CM5, CM9 og CM Centre 2. Det eneste kjipe er at lommeboka er ikke så full nå 8)

Håper på svar :-D

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjøpte B&W uhørt og det gjekk veldig bra, men eg vil uansett anbefale å lytte litt før du bestem deg. Større sannsynligheit for å bli forngød...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet max SPL@1m på CDM 9NT forresten?
    http://www.bwspeakers.com/downloadFi...nfo_CDM9NT.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mangler max spl., men med SPL 90dB (2,83V 1m) og en power handling på 50-200w skal det vel kunne la seg regne ut uten at jeg har formelen i hodet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt til det ja Men greit med litt info før jeg drar ned dit

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om DM683 på en Nad C370 ? Er det en god match? Noen som har prøvd?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mangler max spl., men med SPL 90dB (2,83V 1m) og en power handling på 50-200w skal det vel kunne la seg regne ut uten at jeg har formelen i hodet.
    Står litt nede på denne siden hvordan det regnes ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Står litt nede på denne siden hvordan det regnes ut...
    Fin side *bookmarked*. Var det sånn at ca. 6dB økning føles/høres dobbelt så høyt ut? Kan bare være greit å være sånn ca. klar over hvor grensene går med disse høytalerene da jeg ikke var så fryktelig vandt til å tenke på dette med Cerwin Vega høytalerene pga. at det var ørene min som sa stopp først.

Nå er det vel bare å vente på at sofaen ryker ut av huset så jeg får møblert stua etter B&W'ene. Skal bli spennende å se om jeg klarer å få mer ut av dem ved å prøve meg litt frem med plassering ved å "snu stua" 180 grader.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15
    Hva tror dere om DM683 på en Nad C370 ? Er det en god match? Noen som har prøvd?
    NAD er jo kjent for sin kraft, men jeg vil ikke si dette er den beste kombinasjonen, men heller ikke den dårligste.

Parasound syntes jeg låter knall på B&W. Har selv Denon, og dette er også en veldig bra kombinasjon

Mange meninger om dette. Mange sier Rotel låter knall, mange sier ICE(Midgard/Embla). Jeg sier Denon, evt EC :-D Med litt gode kabler attåt;-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte på hifiklubben i oslo angående disse høytalerne og da anbefalte de enten:
    * Denon AVR-3310 DENON AVR-3310 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben

* NAD T765 HD
    NAD T765HD Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted: Mine DM683 ga meg akkurat en opplevelse som gjorde at jeg fikk gåsehud. Etter å ha slitt med lydbildet pga ei håpløs stue ser jeg litt lys i tunnelen, får muligens ett forklaringsproblem ovenfor samboer hvorfor høytalerne plutselig er kommet så langt ut på gulvet. Blir bare å sette henne i sweetspot, sette på Roger Waters Amused to death, spor 12, hvis hun ikke blir overbevist da...

Må ha meg en røyk, var helt rått... 8)

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby

Må ha meg en røyk, var helt rått... 8)
    ,

Ikkje bare etter ett ligg sigg er digg nei:-D

Alltid kjekt med gode lytterunder.. Kos deg videre..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    oppgradering av lyden.
    Nå fikk jeg sofaen ut dørene så da fikk jeg litt "frihet". Har jeg prøvd å plassere dem etter alle kunstens regler uten at det gjør noen særlig nytte. Jeg føler egentlig at jeg kunne ha løst mye med en justering på Bass&treble som det var på min gamle NAD, men det skal vel ikke være nødvendig(?) har Electrocompaniet tenkt. "ZZ Top - Sharp dressed man" bruker det jo å være litt trøkk på i "mellombass" området, men jeg får det ikke til å spille med innlevelse. Det spiller meget fint på et volum hvor det er mulig å prate uanstrengt mellom to personer, men når jeg søker det å få litt trøkk og innlevelse er det noe som mangler.

Er meget usikker på om en SUB løser problemet helt heller da jeg ikke tror det er bare under 80-120Hz problemet ligger.

Er en målemic+nødvendige kabler kostbart utstyr for å få målt frekvenskurven i sweetspot? Hadde vært morro å sett om det bare er jeg som har sære preferanser eller om det stemmer at det er noe som ikke er helt optimalt.

For å være sikker på at det ikke var feilkoblet så sjekket jeg også at begge høytalerne var koblet riktig +/- på forsterkerne, men kan monoblokkene i seg selv være ut av fase pga. inngangen på noen slags måte? Jeg går i fra EC4.7 med XLR-kabler.

Newcomer MacFan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld.

Har glemt å melde meg inn i klubben! kjøpte Cm7 i sommern 09, og satser på å et godt brukt kjøp av 804s en stund etter at den nye 800 serien er kommet

er kjempe imponert over cm7 med tanke på pris, så jeg ser bare framover til en bedre lytte opplevelse med videre oppgradering

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe om en ny 700-serie?
    Eller kommer B&W bare til å stryke serien ut av historie-bøkene nå som CM-serien ligger på det prisnivå som 700-serien gjorde før den utgikk ?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten bare melde meg inn her selv og slå ett slag for mine CM7, inkjøpt i sommer da jeg byttet ut mine 601 DM S2.

Gikk jo da for de i pianolakk og angrer ikke ett sekund på det, disse blir idag kjørt via ett bi-ampet og ballansert par a` Lyngdorf SDAI 2175/SDA 2175 over en Cambridge DAC med digitalt inn og XLR ut, og jeg må bare si att det låter helt fortreffelig, såpass att det periodevis er gåsehud på gang iblandt!

Kan trygt anbefale CM7, men det er absolutt en fordel å ha de bi-ampet og litt krefter på de-det er da de virkelig våkner til liv

Er storfornøyd med disse8)

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ekisn
    Kan trygt anbefale CM7, men det er absolutt en fordel å ha de bi-ampet og litt krefter på de-det er da de virkelig våkner til liv
    Dette gjelder dem fleste B&W modeller.
    Dem krever litt "guffe" for å våkne skikkelig.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tact Millinium MkII

Har funnet en Tact Millinium MkII på bruktmarkedet.
    Er det noen som har prøvd denne på B&W høytalere,da spesielt 802n
    Jeg har lest masse bra om denne,men man må nesten høre ting selv.

Titt gjerne innom min stuekino tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ankingove.html

Side 54 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •