B&W klubben - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nødvendig
    Jeg vil prøve B&W denne gangen, å lurer på hva dere syns om 686?

Jeg ser den har lav følsomhet, vil dette by på problemer med min Denon 2805?
    Jeg vil benytte bi-wire muligheten.

Stuen er på ca 14 cm3

Hvordan er disse kontra 685?
    Har hørt både 686 og 685 i det store butikklokalet til Hi-fi klubben i Bergen, begge to spillte kanon, husker ikke hvilken forsterker som ble brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du 685 er verd prisdifferansen?

Jeg har ikke noe behov for å spille så høyt, men setter mer pris på penere lyd.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt veldig mange høyttalere de siste 6-7åra og en ting jeg har fått lært er at høyttalerene bør passe til rommet.
    Noen liker faktisk 686 bedre en 685, men 685(passer visstnok bra i rom mellom 20-40 kvm2) er større og har høyere følsomhet.
    En bedre lydmessig høyttaler er CM1, den spiller veldig bra i små rom.
    (jeg har både 685 og CM1)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er på 14kvm2, så da passer kanskje 686 bedre.
    Hvordan syns du de spiller på musikk som Dire Straits, Queen etc?

Jeg hørte KEF IQ30, men syns diskanten der ble altfor tam å tilbakelent.

CM1 er nok desverre i en prisklasse over mitt budsjett..

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill nok tru at det beste er å få låne med seg hjem å teste.
    (spør du om råd her på AVforum får du som regel beskjed om å kjøpe gulvstående Klipsch høyttalere, hehe)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at det tar 3 timer å kjøre pr. vei, å jeg vil helst dra til HFK, kjøpe dem med engang, å ikke mer stress :P

Jeg kunne godt tenkt meg å prøvd Klipsch, da jeg liker litt fremadpågående diskant.
    Får bare håpe at diskanten å mellomtonen ikke er for "tilbakelent" på 686/685.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    685 har vunnet det meste av priser flere år på rad og er et godt valg, jeg ville kjøpt den var jeg deg.
    B&W 685 stereo speaker review Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Grattis Er mange som har hatt både EC og ICE på B&W med godt resultat. Selv har jeg også hatt begge, men ikke ilag. 9NT skal jo være kremhøytalere det... er vel forløperen til 703 om jeg ikke husker feil. Tror nok du vil oppleve en sjokkovergang fra Cervin til disse ja :-D
    Får håpe det! Er det forresten noen som har liggende gamle lyd&bilde med en test av disse som kunne scannet og sendt meg en kopi på e-post? Klarer ikke å finne noe på nettsiden deres, men det hadde vært gøy med litt lesestoff før jeg får hentet dem. Fikk høre at de ble kåret til "årets høytaler" eller noe i den dur to år på rad av dem så da må de vel ha kjørt noen tester med dem vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    685 har vunnet det meste av priser flere år på rad og er et godt valg, jeg ville kjøpt den var jeg deg.
    B&W 685 stereo speaker review Hi-fi speaker review - from the experts at whathifi.com
    Er nok mange som er fornøyd med 685 ja
    Nå har jeg en liten stue, å siden jeg hadde problem med for store høyttalere(eller fortsatt har) så vil jeg nok prøve 686 først

Men blir vel bestemt der og da i butikken regna i med =)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men husk at 685 har bassport framme, mens 686 har den bak. :-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør det mer plasserigsvennlig. Grunn alene til å gå for 685 spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DER sa du noe jeg ikke hadde tenkt over

Da blir det nok 685 8)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Får håpe det! Er det forresten noen som har liggende gamle lyd&bilde med en test av disse som kunne scannet og sendt meg en kopi på e-post? Klarer ikke å finne noe på nettsiden deres, men det hadde vært gøy med litt lesestoff før jeg får hentet dem. Fikk høre at de ble kåret til "årets høytaler" eller noe i den dur to år på rad av dem så da må de vel ha kjørt noen tester med dem vil jeg tro.
    Du kan iallefall lese noen andre brukererfaringer her. :-)

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm.. Er de da å regne som brukerutsyr? :P

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w + Ice

Grattis Er mange som har hatt både EC og ICE på B&W med godt resultat. Selv har jeg også hatt begge, men ikke ilag. 9NT skal jo være kremhøytalere det... er vel forløperen til 703 om jeg ikke husker feil. Tror nok du vil oppleve en sjokkovergang fra Cervin til disse ja :-D
    For 10-12år siden gikk jeg fra Cervin til B&W,dette har jeg ikke angret noe på.
    Jeg har testet ICE forsterker på mange B&W høytaler.
    (604s2-603s3-602s3-805n-804n-803n og 802n
    + endel center høytalere)
    Syns dette er en fin match,så dette regner jeg med spiller bra.

Titt gjerne innom min stuekino tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...pa-1-test.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Men mener det er flere her inne som bruker Emotiva på B&W med gode resultater...

Jorntoffe her inne på forum har kjøpt Xpa-1 og Xpa-3.
    Han var etter som jeg forstod ikke helt fornøyd.
    Schrodter inne her har testet en Xpa-3 på sine 805s.

Jeg skal få låne et par Xpa-1 på mandag.
    Er spent på hvordan dette låter på mine 802 siden
    Jorntoffe opplevde dem som litt "masete" og syns også Rotel'n hans hadde bedre mellomtone.

Titt gjerne innom min stuekino tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...pa-1-test.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått litt egne erfaringer så smått. Det er vanskelig å sette ord på lyd, men dette var noe annet en det jeg hadde tidligere =)

Savner dog litt mer "punch" fra bassen og synst muligens at den er litt vel lys i toppen. Godt mulig at dette har litt med plassering å gjøre eller eventuelt lydkilde. Nå spiller jeg av FLAC filer via VLC på en Macbook og tar det over til anlegget via Airtunes med vanlig 3,5mmjack->rca-phono plugger til EC4.7. Muligens en dårlig løsning?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Hmm.. Er de da å regne som brukerutsyr? :P
    Hehe, det er iallefall sterkt vanedannende ;-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av minim
    Da har jeg fått litt egne erfaringer så smått. Det er vanskelig å sette ord på lyd, men dette var noe annet en det jeg hadde tidligere =)

Savner dog litt mer "punch" fra bassen og synst muligens at den er litt vel lys i toppen. Godt mulig at dette har litt med plassering å gjøre eller eventuelt lydkilde. Nå spiller jeg av FLAC filer via VLC på en Macbook og tar det over til anlegget via Airtunes med vanlig 3,5mmjack->rca-phono plugger til EC4.7. Muligens en dårlig løsning?
    Du har vel neppe Cervin-nivå på bassen nei, men kanskje mere korrekt bass nå? Kan jo være plasseringen ja... her er det bare å prøve seg frem! Plassering av høytalere er fremdeles verdens billigste tweak ;-)
    Kildeveien din høres ikke ideell ut nei, dog har jeg aldri prøvd via 3,5mm jack osv... Det rimeligste du kan gjøre for å få en grei kilde er å kjøpe feks en Squeezebox, siden du alt har all musikken på pc. (Skulle penga strekke til, så er det mange tråder om rimelige dac'er her inne.) Denne måten har jeg kjørt musikk på nå i årevis, og har aldri sett meg tilbake :-)
    Når det gjelder amp så blir det mye smak og behag. Hadde for noen år siden EC på eldre 6xx-serien og syns det var veldig bra. Har siden endt opp med 683 på Lyngdorf. I høst skaffet jeg et par Midgard 4.1 for å sammenligne, men de hadde ikke sjans mot Lyngdorfen... ble som du sier for lys i toppen etter min smak! Brukte Transporter som kilde/pre.
    Og hey...hvor er bildene av doningene? 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel neppe Cervin-nivå på bassen nei, men kanskje mere korrekt bass nå? Kan jo være plasseringen ja... her er det bare å prøve seg frem! Plassering av høytalere er fremdeles verdens billigste tweak ;-)
    Kildeveien din høres ikke ideell ut nei, dog har jeg aldri prøvd via 3,5mm jack osv... Det rimeligste du kan gjøre for å få en grei kilde er å kjøpe feks en Squeezebox, siden du alt har all musikken på pc. (Skulle penga strekke til, så er det mange tråder om rimelige dac'er her inne.) Denne måten har jeg kjørt musikk på nå i årevis, og har aldri sett meg tilbake :-)
    Når det gjelder amp så blir det mye smak og behag. Hadde for noen år siden EC på eldre 6xx-serien og syns det var veldig bra. Har siden endt opp med 683 på Lyngdorf. I høst skaffet jeg et par Midgard 4.1 for å sammenligne, men de hadde ikke sjans mot Lyngdorfen... ble som du sier for lys i toppen etter min smak! Brukte Transporter som kilde/pre.
    Og hey...hvor er bildene av doningene? 8-)
    Joda, bassen er ihvertfall veldig stram, men om jeg spiller igjennom et f.eks et Metallica album så sitter jeg igjen med følselsen av at Lars Ulrich såvidt gidder å pirke i trommesettet (noe jeg han gjør med innlevelse, hver gang) og at Jason Newsted spiller helt uten innlevelse. Det er mulig at jeg forventer for mye ut av 2x 6,5" elementer, men jeg tror egentlig ikke det i forhold til demoer på HK tidligere. Skal eksperimentere litt med plassering og eventuelt ommøblering av stua.

Høytalerne står plassert omtrent som på dette bildet og det er muligens ikke helt heldig. Har akkurat samme plassering som Cerwin Vega høytalerene hadde, men da fikk jeg ikke tillatelse av sjefen til å ommøblere pga størrelsen på dem

Side 53 av 218 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •