B&W klubben - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenker å gå til innkjøp av B&W 803s rundt nyttår, og siden jeg ikke har stor kjennskap til disse høytalerne har jeg et spørsmål om den følgende komboen kan fungere:

Yamaha DSP-Z7 og Emotiva XPA-2 + B&W 803s, HTM3S og 805S. (vil bli brukt så og si kun til film og spill)

Så kan man eventuelt kjøpe til enda mer effekt til senter og bak siden.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Tenker å gå til innkjøp av B&W 803s rundt nyttår, og siden jeg ikke har stor kjennskap til disse høytalerne har jeg et spørsmål om den følgende komboen kan fungere:

Yamaha DSP-Z7 og Emotiva XPA-2 + B&W 803s, HTM3S og 805S. (vil bli brukt så og si kun til film og spill)

Du kjøper ikke så dyre høyttalere uten å ha en plan?! Samt.. vite hva de er gode for?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du kjøper ikke så dyre høyttalere uten å ha en plan?! Samt.. vite hva de er gode for?
    Er 803s / 804s jeg har blitt anbefalt, men 804s blir kun produsert i sort utførelse og det er totalt uaktuelt. Er dyre høytalere, men sånn er det. Men regner med du ikke har noen formening om hvordan Yamaha DSP-Z7 og Emotiva vil passe sammen med 803S?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 803s / 804s jeg har blitt anbefalt, men 804s blir kun produsert i sort utførelse og det er totalt uaktuelt. Er dyre høytalere, men sånn er det. Men regner med du ikke har noen formening om hvordan Yamaha DSP-Z7 og Emotiva vil passe sammen med 803S?
    Sikker på at 804s bare blir produsert i sort?:?:

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W har flyttet produksjonen av 804s til England nå, og der produseres de kun i sort desverre. Kan godt hende de starter opp igjen produksjonen i andre utførelser siden, men det er ikke greit å få svar på

Uansett, siden jeg aldri har hatt B&W håper jeg dette er plassen og spørre rundt. Selv om jeg ikke er noen stor AV-mann, vet jeg at det er viktig at elektronikken og høytalerne spiller på lag.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Emotiva og B&W skal fungere bra sammen.
    Men Emotiva ligger jo strengt tatt ikke i samme klasse som 800 serien til B&W

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Har hørt Emotiva og B&W skal fungere bra sammen.
    Men Emotiva ligger jo strengt tatt ikke i samme klasse som 800 serien til B&W
    Det kan godt stemme, men noen kompromiss må man gjøre som normal mann i gata. Når alt kommer til alt er det kun snakk om penger, og jeg har ikke mulighet til å velge elektronikk fra øverste hylle i disse nedgangstider.

Etter hva jeg kommer frem til av å lese rundt på div. forum og tester virker det jo som Emotiva er av høy kvalitet satt opp mot prisen!?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceguy
    Da kan jeg opplyse at en gang i neste uke får jeg mine CM9 (senteren var ikke kommet enda) fra Hifiklubben Tr.heim :-D
    Så da kan jeg komme med mine synspunkter, men de må få noen timer (les: 150) med innspilling før de løsner skikkelig.

Gratulerer 150 timer går fort det vet du;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Takker for bra svar

Savner ikke noe ellers med CM1 og det er faktisk imponerende bra bass i CM1 til å være så små høgtalere, men samtidig så savner eg som sagt kunn litt bass på eldre plater med rock som Deep Purple, noen plater med AC/DC o.s.v.

685 er mer rocka enn CM1 ja, men synes selv att diskanten på CM1 er veldig behagelig og veldig detaljert. Mellomtonen er også imponerende bra. Liker den "ekte" lyden CM1 gir på vokal og instrumenter og att det er en god sammenheng/overgang mellom bass/mellomtone og diskant

Men selv om eg er veldig fornøyd med mellomtone, diskant (og bassen på det meste av musikk eg hører på utenom noen plater med rock) så har eg jo hørt så mye bra om FST mellomtone elementene til B&W også og det skader jo aldri å få i pose og sekk når en først skall oppgradere

Med andre ord er eg veldig fornøyd med CM1, men det er på noe rock eg kunn savner litt mer i bass området. Og når eg først skall oppgradere, hvorfor ikke gjøre det skikkelig og oppgradere til FST mellomtone samtidig også (selv om eg er VELDIG fornøyd med mellomtonen i CM1 som den er) slik att eg ikke trenger å tenke på å bytte høgtalere på noen år fremover Håper det er forståelig det eg skriver Er ikke så flink til å forklare eller ordlegge meg

Selv om eg bare har hørt CM1 i CM serien tror eg kanskje CM7 passer min smak best siden eg liker CM1 bedre enn 685, men det blir bare synsing så skall ikke si noe sikkert før eg har fått en skikkelig demo. 685 er en veldig bra høgtaler så ikke misforstå meg, men CM1 er mer etter min smak Mulig 683 passer meg veldig bra også. Etter det eg har forstått så har den mer bass og den har jo FST mellomtone den også så eg må bare få en demo og gjøre meg opp en mening om hva som passer best til min smak Hører på mye forskjellig musikk så det blir ikke ett enkelt valg, men det skall jo ikke vere så enkelt heller;-)

Edit: skriveleif og prøvd å forklare litt bedre
    Skal prøve å beskrive litt om min erfaring med CM1 og CM7. Er ikke så flink til å beskrive det jeg hører.

Jeg startet mitt anlegg med CM1 som fronthøyttaler sammen med Sub.

Kjøpte for et par mnd. siden pent brukte CM7 og CMC. CM1 ble da satt bak.
    Som de fleste da kanskje skjønner så har jeg et Surroundoppsett med hele CM-serien.
    For å være helt ærlig så var ikke overgangen fra CM1 til CM7 så stor som jeg hadde håpet på. Da tenker jeg i et rent stereo oppsett. Litt skuffende faktisk. Dette er så klart bare min mening.
    Selvfølgelig var mellomtone bedre på CM7. Skulle bare mangle.
    Bassen var mer markant på CM1 men til gjengjeld litt "trangere" lydbilde enn CM7.
    Synes kanskje CM7 er litt tam.
    Jeg har Marantz surround forsterker og den er ikke akkurat den største bassforsterker men til gjengjeld flott mellomtone og diskant.

Jeg er fullt klar over at jeg burde hatt mer power til CM7.
    Det spørs da om de kommer helt til sin rett.
    CM1 er en knakende god høyttaler til størrelsen å være. CM1 til front og bak samt en god Sub er et kjempeoppsett.

Tror du må høre litt før du tar en avgjørelse. Ikke kjøp uhørt.
    Håper du ble litt klokere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Skal prøve å beskrive litt om min erfaring med CM1 og CM7. Er ikke så flink til å beskrive det jeg hører.

Jeg startet med CM1 som fronthøyttaler sammen med Sub.
    Kjøpte for et par mnd. siden pent brukte CM7 og CMC. CM1 ble da satt bak.
    Som de fleste da kanskje skjønner så har jeg et Surroundoppsett med hele CM-serien.
    For å være helt ærlig så var ikke overgangen fra CM1 til CM7 så stor som jeg hadde håpet på. Da tenker jeg i et rent stereo oppsett. Litt skuffende faktisk. Dette er så klart bare min mening.
    Selvfølgelig var mellomtone bedre på CM7. Skulle bare mangle. Men bassen var mer markant på CM1 men til gjengjeld litt "trangere" lydbilde enn CM7. CM1 er en knakende god høyttaler til størrelsen å være. CM1 til front og bak samt en god Sub er et kjempeoppsett.
    Tror du må høre litt før du tar en avgjørelse. Ikke kjøp uhørt.
    Håper du ble litt klokere.

Ja dette er jo faktisk VELDIG interresant og takker for utfyllende god beskrivelse

Kanskje det står mellom CM1 (som eg har) med en god subwoofer eller 683 da, men som du sier så skall eg få en god demo før eg bestemmer meg.

Skall be de sette opp CM1 med en subwoofer så eg får hørt det også da. Kanskje ASW 608 er ett bra valg til CM1.

Håper eg får tid til en demo snart og må jo ringe noen dager før også slik att de får tid til å forberede en demo til meg

Takker for svar

Edit: Må legge til att eg skall høre på CM7 også selvfølgelig når eg først er der i tilfelle det kunne misforstås Har fortsatt litt tro på den høgtaleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Gratulerer 150 timer går fort det vet du;-)
    Ikke fort nok.. Kunne tenkt meg å satt d bort i en uke ett sted for innspilling, menfår vell bare bruke tiden jeg er på jobb

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt stemme, men noen kompromiss må man gjøre som normal mann i gata. Når alt kommer til alt er det kun snakk om penger, og jeg har ikke mulighet til å velge elektronikk fra øverste hylle i disse nedgangstider.

Etter hva jeg kommer frem til av å lese rundt på div. forum og tester virker det jo som Emotiva er av høy kvalitet satt opp mot prisen!?
    For all del.. Men ett sted går grensa... :-)
    Da kan du jo likesågodt kjøpe CM9 og Emotiva.

Er jo litt kjedelig og ikke være i nærheten av å utnytte potensialet i en høytaler man har, når de koster så mye. Da kan du som foreslått spare enda mer penger og gå for modellen under. :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    For all del.. Men ett sted går grensa... :-)
    Da kan du jo likesågodt kjøpe CM9 og Emotiva.

Er jo litt kjedelig og ikke være i nærheten av å utnytte potensialet i en høytaler man har, når de koster så mye. Da kan du som foreslått spare enda mer penger og gå for modellen under. :-)
    Kanskje, får se hva det blir til. For meg er det viktig at høytalerne faktisk ser fine ut også, og CM9 ser jo helt for j@!lige ut. Muligheten for å utvide elektronikken siden er jo også til stede. Kanskje like greit å fortsette med Dali, der vet man hva man får.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del.. Det er jo du som skal ha dette her.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet og hørt B&W DM683 sammen med Emotiva XPA-2?
    Hørte B&W DM683 her om dagen på en Denon reciever til 5000ish, har selv tenkt å kjøpe en reciever til ca5000, men tror lyden kan fort bli litt stusselig uten XPA'en

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    For all del.. Det er jo du som skal ha dette her.. :-)
    Det er det, men ingen virker å sitte med et halvfornuftig svar her inne om hva som eventuelt er et mer fornuftig valg av eff.trinn. hvor prisen må være en del av vurderingen. Er jo heller ikke slik at det er almenn viten hvilke merker som passer godt sammen med B&W, men er sikkert jeg som gikk glipp av den timen på skolen.

"Du kjøper ikke så dyre høyttalere uten å ha en plan?! Samt.. vite hva de er gode for?"

"For all del.. Men ett sted går grensa... Da kan du jo likesågodt kjøpe CM9 og Emotiva."

Akkurat.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er hvertfall fornøyd med min XPA-3 på mine 804n

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Du kjøper ikke så dyre høyttalere uten å ha en plan?! Samt.. vite hva de er gode for?"

"For all del.. Men ett sted går grensa... Da kan du jo likesågodt kjøpe CM9 og Emotiva."

Akkurat.
    Tror ikke disse kommentarene er ment sånn du tolker de.. Hvertfall ikke min.. ;-)
    Dog er nok folk vant til at noen har så mye penger at det egentlig ikke spiller noen rolle.. Poenget her er vel at Emotiva tross alt ikke får ut potensialet i 800-serien. Ikke noe mer. Men.. Kommer jo til å låte bra allikevel. :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hende, er vanskelig å tolke toneleie på et forum :wink:

Hvilket eff.trinn er det dere her inne anbefaler da?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Adium

Først kan jeg si at du bare kan legge av penger til effekt til HTM3s med en gang.
    Jeg har sett to filmer med center koblet på Z-7,noe jeg ikke kan anbefale.
    Dette er en stor center som krever endel strøm for å våkne til liv.
    805s som bak høytalere er helt klart fett,men om du får utnyttet potensialet i dem er en annen ting.
    Jeg har selv hatt 805n bak med 803n fronter og brukte nå siste 804n bak med 802n som fronter.
    Klart dette spiller bra,men om man får utnyttet potensialet er noe annet.
    Anbefaler deg heller å kjøpe noen rimeliger bak høytaler og heller legge pengene i elektronik.
    Yamaha Z-7 syns jeg passer meget bra "klang" messig sammen med B&W høytalere.
    Emotiva har jeg ikke hørt selv på B&W,me det får jo mye skryt her inne på forumet.
    Har/er også inne på tanken selv og teste et par Emotiva XPA-1 på
    mine fronter.

Parasound låter jo veldig bra på B&W 800 serie.
    En annen løsning er jo Midgard,disse spiller også veldig bra på nevnte høytaler
    Feks tre stykk Oberon 6.1 på front og center.
    Midgard er jo ikke så ulike Embla monoblokkene jeg bruker selv.

Titt gjerne innom min stuekino tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-julegave.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Side 49 av 218 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •