B&W klubben - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 4355

Tråd: B&W klubben

Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cm1

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av CM1, men jeg lurer på en ting;

Hvor kresne er de mtp. avstand til bakvegg? Jeg kan gi de omtrent 20cm - nok?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plugg igjen med medfølgende skumpropper så går det bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har CM1 og har aldri vært mer fornøyd med lyden enn med disse, men savner kanskje litt mer fysisk bass. Er veldig fornøyd med bassen i CM1 så ikke misforstå, men på noe musikk savner eg som sagt litt fysisk bass. Det er jo ikke helt uvanlig att stativ høgtalere ikke har den fysiske bassen som gulvstående har Håper dere forstår hva eg mener her Hva blir den beste oppgradering da? 1 eller 2 subwoofere eller selge CM1 og kjøpe noen B&W gulvstående?

CM1 er faktisk de beste høgtalerne eg har hatt noensinne og er redd for å gå for noe som ikke spiller like bra. Har tenkt litt på CM7, men har ikke hørt den og hvor stort rom trenger den og avstand fra vegg lurer eg også på:-? Hvordan spiller den i forhold til CM1?

Viss noen mener eg bør gå for gulvstående må det bli en oppgradering som gjør CM1 verd å bytte ut selvfølgelig Med det mener eg att det må være godt merkbar oppgradering 683 blir for stor for rommet tror eg og er usikker på om det blir en oppgradering for meg:-?

Noen gode forslag og tips?

Blir takknemlig for svar

Edit: Mulig eg tar feil med tanke på hvor stort rom 683 trenger?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaringer med nevnte høgtalere i innlegget over og kann si litt om det eg lurer på med tanke på romstørrelse, avstand til vegg, forskjell på lyd i forhold til CM1 som eg har nå

Tenker i grunn mest på CM7 siden eg er så fornøyd med CM1, men bare fint om noen kann beskrive 683 også

Takker for svar

Edit: Er det noen som har hørt på CM7 og CM9 samtidig (på demo) og vet hvor stor forskjell det er på disse?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 trenger litt rom plass. Men de har bass port foran, og det hjelper på. 683 er i vertfall en utrolig god høytaler. Minuset er at den trenger en del kraft, men du har vel RB-1582? Så det skal vel gå greit. Personlig ville jeg vertfall hørt på begge. Vil tro at CM9 er en mye bedre høytaler enn begge 2.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    683 trenger litt rom plass. Men de har bass port foran, og det hjelper på. 683 er i vertfall en utrolig god høytaler. Minuset er at den trenger en del kraft, men du har vel RB-1582? Så det skal vel gå greit. Personlig ville jeg vertfall hørt på begge. Vil tro at CM9 er en mye bedre høytaler enn begge 2.
    Takker for svar Vegamannen

Det skall nokk gå greit med den ja:-D Ja må jo høre på begge (kanskje alle 3), men det tar en hel dag å kjøre frem og tilbake til nermeste HiFi klubben butikk så det må planlegges litt før eg får tid til en demo. Derfor prøver eg å få så mye informasjon om høgtalerne som mulig før det blir demo på CM7, 683 og kanskje CM9 (CM9 blir kanskje litt for dyr for meg, men viss eg selger CM1 kann den være med i vurderingen også)

Fint om flere også har erfaringer, tips og kanskje kann beskrive litt om lyden og forskjeller mellom CM7 og CM9:-D

Takker for svar:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Takker for svar Vegamannen

Det skall nokk gå greit med den ja:-D Ja må jo høre på begge (kanskje alle 3), men det tar en hel dag å kjøre frem og tilbake til nermeste HiFi klubben butikk så det må planlegges litt før eg får tid til en demo. Derfor prøver eg å få så mye informasjon om høgtalerne som mulig før det blir demo på CM7, 683 og kanskje CM9 (CM9 blir kanskje litt for dyr for meg, men viss eg selger CM1 kann den være med i vurderingen også)

Fint om flere også har erfaringer, tips og kanskje kann beskrive litt om lyden og forskjeller mellom CM7 og CM9:-D

Takker for svar:-D
    Har hørt CM9, på klubben i Trondheim, og ble veldig imponert. Derfor bestilte jeg de også, sammen med senteren.
    Dessverre var det leveringstid på de, så blir nok ikke før jul at jeg får sammenlignet de direkte med 683 i oppsettet mitt.

Men etter RB'ene og nye kabler kom i hus, må jeg si at 683'ene spiller MEGET bra.
    Har sluttet å spille musikk i noe annet enn stereo nå, slår av sub også. Synes det er nok bass, hvertfall i min lille leilighet
    Men som flere nevner, burde hatt ett større rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan en B&W Center 2 låter sammenlignet med en B&W HTM61 og om Center 2 er noe særlig å bruke sammen med et par 683? Liker tanken på 2x6,5" i senterhøyttaleren..

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurte jeg veldig på da jeg funderte på 683 og. CMC2 er jo utvilsomt en mye bedre senter enn HTM61, men hvordan klangen matcher blir verre å si. Jeg gikk innom HFK på grensen og spurte, men de hadde ikke noe erfaring med det de heller. Mulig du kan be en HFK om å sette det opp for deg da, og høre selv.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaringer med nevnte høgtalere i innlegget over og kann si litt om det eg lurer på med tanke på romstørrelse, avstand til vegg, forskjell på lyd i forhold til CM1 som eg har nå

Tenker i grunn mest på CM7 siden eg er så fornøyd med CM1, men bare fint om noen kann beskrive 683 også

Takker for svar

Edit: Er det noen som har hørt på CM7 og CM9 samtidig (på demo) og vet hvor stor forskjell det er på disse?
    Hvis du er keen på stativhøyttaler som er "litt større", du har ikke vurdert CM5 da? Er vel litt mere bass i den kontra CM1 (5" mot 6,5")

Skal ned å høre på CM7 snart jeg å

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceguy
    Har hørt CM9, på klubben i Trondheim, og ble veldig imponert. Derfor bestilte jeg de også, sammen med senteren.
    Dessverre var det leveringstid på de, så blir nok ikke før jul at jeg får sammenlignet de direkte med 683 i oppsettet mitt.

Men etter RB'ene og nye kabler kom i hus, må jeg si at 683'ene spiller MEGET bra.
    Har sluttet å spille musikk i noe annet enn stereo nå, slår av sub også. Synes det er nok bass, hvertfall i min lille leilighet
    Men som flere nevner, burde hatt ett større rom.

Takker for svar

Kult å høre att du ble så fornøyd med 683 med RB'ene og nye kabler, men du har sikkert noe å glede deg til med CM9 også Tviler ikke på att den imponerer stort

Får se om det blir tid til en tur til HiFi Klubben for å få en demo på 683, CM7 og CM9 nå snart Gleder meg til det

Blir spennende å høre hvordan 683, CM7 og CM9 spiller i forhold til CM1 og i forhold til hverandre

Det er mulig CM9 blir for dyr for meg, men må jo høre den også når eg først er der

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Hvis du er keen på stativhøyttaler som er "litt større", du har ikke vurdert CM5 da? Er vel litt mere bass i den kontra CM1 (5" mot 6,5")

Skal ned å høre på CM7 snart jeg å

Nei CM5 har eg ikke vurdert. Tenkte att viss eg først skall oppgradere så frister det med FST mellomtone også og ikke bare oppgradering i bass området

Kom gjerne med en tilbakemelding når du har hørt CM7

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 683 i litt over et år nå, og er utrolig fornøyd. Har vel egentlig bare blitt mer og mer fornøyd. Syntes i starten at det var litt lite bass, men etter en stund med spilling så forandres hele høyttaleren! Det er en utrolig stor forskjell fra out of the box og etter noen måneders bruk i allefall! Nå har jeg bass i massevis, og det er ikke ompaompa-bass men kontant og presis bass.

Jeg er med andre ord svært fornøyd med mine 683!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 er en kjempe høytaler, men synes 685 låter litt "tøffere". Derfor kjøpte ikke jeg 683 nå når jeg kjøpte meg høytaler. Og CM9 og CM7 blir litt for dyre for meg nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Jajaja.. Da var Cerwin Vega solgt.. Og jeg visste det ikke selv engang, men endte alikevel opp igjen med B&W! :-D Ble 604 S3 som jeg har hatt en gang tidligere. Like de høyttalerne kjempe godt. Neste oppgradering blir å selge B&W 604 S3 så fort jeg får spart opp nok penger til å kjøpe meg CM9 ;-)

Blir artig med B&W igjen! :-D

Mulig eg bør vente med oppgradering til eg får råd til CM9 også.

Er spent på hvor stor forskjell det er på CM7 og CM9, men håper CM7 er så mye bedre enn CM1 att eg ikke trenger dra hjem fra demo uten høgtalere

Men viss det viser seg att CM7 ikke er så mye bedre enn CM1 får det heller bli oppgradering til CM9 senere viss ikke 683 faller i smak da:-D

Tøft att det ble B&W igjenn på deg B&W'Eier De lager gode høgtalere:-D

Er veldig fornøyd med CM1, men på noe musikk (mest på gammel rock som Deep Purple o.s.v) savner eg litt bass og FST mellomtone frister jo også når eg først skall oppgradere

Edit: Måtte få med att eg er fornøyd med lyden i CM1, men att eg savner litt bass på noe musikk og trenger en høgtaler som kann gi litt mer i bass området på gammel rock enn CM1

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig eg bør vente med oppgradering til eg får råd til CM9 også.

Er spent på hvor stor forskjell det er på CM7 og CM9, men håper CM7 er så mye bedre enn CM1 att eg ikke trenger dra hjem fra demo uten høgtalere

Men viss det viser seg att CM7 ikke er så mye bedre enn CM1 får det heller bli oppgradering til CM9 senere viss ikke 683 faller i smak da:-D

Tøft att det ble B&W igjenn på deg B&W'Eier De lager gode høgtalere:-D

Er veldig fornøyd med CM1, men på noe musikk (mest på gammel rock som Deep Purple o.s.v) savner eg litt bass og FST mellomtone frister jo også når eg først skall oppgradere

Edit: Måtte få med att eg er fornøyd med lyden i CM1, men att eg savner litt bass på noe musikk og trenger en høgtaler som kann gi litt mer i bass området på gammel rock enn CM1
    Hva med en B&W sub i tillegg da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en B&W sub i tillegg da?

Ja har tenkt litt på det også, men hadde i grunn slått fra meg den tanken nå siden det frister litt med FST mellomtone også:-D Men det er ikke helt umulig att det er en liten subwoofer som blir løsningen til slutt heller.

Det blir nokk en tur til HiFi Klubben for å få en demo på 683, CM7 og CM9.

Liker eg 683 eller CM7 bedre enn CM1 og viss eg får det eg mangler i bass området og kanskje får en bedre mellomtone også så blir det en av de to gulvstående. CM9 blir rett og slett for dyr for meg.

Blir eg ikke helt overbevist av 683 eller CM7 så blir det nokk en demo med CM1 sammen med en B&W subwoofer:-D

Har du hørt CM7 og i tilfelle hvordan mener du den er i forhold til 683?

Takker for svar

Edit: Takker for tipset om subwoofer siden eg hadde glemt att det kann være ett alternativ om eg ikke blir helt fornøyd med CM7 eller 683. Men håper og tror en av de faller i smak så blir det enklere enn å integrere en subwoofer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg opplyse at en gang i neste uke får jeg mine CM9 (senteren var ikke kommet enda) fra Hifiklubben Tr.heim :-D
    Så da kan jeg komme med mine synspunkter, men de må få noen timer (les: 150) med innspilling før de løsner skikkelig.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har tenkt litt på det også, men hadde i grunn slått fra meg den tanken nå siden det frister litt med FST mellomtone også:-D Men det er ikke helt umulig att det er en liten subwoofer som blir løsningen til slutt heller.

Det blir nokk en tur til HiFi Klubben for å få en demo på 683, CM7 og CM9.

Liker eg 683 eller CM7 bedre enn CM1 og viss eg får det eg mangler i bass området og kanskje får en bedre mellomtone også så blir det en av de to gulvstående. CM9 blir rett og slett for dyr for meg.

Blir eg ikke helt overbevist av 683 eller CM7 så blir det nokk en demo med CM1 sammen med en B&W subwoofer:-D

Har du hørt CM7 og i tilfelle hvordan mener du den er i forhold til 683?

Takker for svar

Edit: Takker for tipset om subwoofer siden eg hadde glemt att det kann være ett alternativ om eg ikke blir helt fornøyd med CM7 eller 683. Men håper og tror en av de faller i smak så blir det enklere enn å integrere en subwoofer

Har desverre ikke fått hørt Cm7 enda. Men vil tro at dette er en god høytaler. Vil tro at Cm7 kanskje ikke er så rocka som 683, og gir kanskje ikke så mye bass. 683 er litt mørkere i diskanten enn det CM er. Vertfall det jeg merket meg når jeg hørte CM1 VS 685. Personlig synes jeg 685 låter tøffere enn det CM1 gjør. Litt mer rocka. Hva savner du ellers i CM1?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre ikke fått hørt Cm7 enda. Men vil tro at dette er en god høytaler. Vil tro at Cm7 kanskje ikke er så rocka som 683, og gir kanskje ikke så mye bass. 683 er litt mørkere i diskanten enn det CM er. Vertfall det jeg merket meg når jeg hørte CM1 VS 685. Personlig synes jeg 685 låter tøffere enn det CM1 gjør. Litt mer rocka. Hva savner du ellers i CM1?

Takker for bra svar

Savner ikke noe ellers med CM1 og det er faktisk imponerende bra bass i CM1 til å være så små høgtalere, men samtidig så savner eg som sagt kunn litt bass på eldre plater med rock som Deep Purple, noen plater med AC/DC o.s.v.

685 er mer rocka enn CM1 ja, men synes selv att diskanten på CM1 er veldig behagelig og veldig detaljert. Mellomtonen er også imponerende bra. Liker den "ekte" lyden CM1 gir på vokal og instrumenter og att det er en god sammenheng/overgang mellom bass/mellomtone og diskant

Men selv om eg er veldig fornøyd med mellomtone, diskant (og bassen på det meste av musikk eg hører på utenom noen plater med rock) så har eg jo hørt så mye bra om FST mellomtone elementene til B&W også og det skader jo aldri å få i pose og sekk når en først skall oppgradere

Med andre ord er eg veldig fornøyd med CM1, men det er på noe rock eg kunn savner litt mer i bass området. Og når eg først skall oppgradere, hvorfor ikke gjøre det skikkelig og oppgradere til FST mellomtone samtidig også (selv om eg er VELDIG fornøyd med mellomtonen i CM1 som den er) slik att eg ikke trenger å tenke på å bytte høgtalere på noen år fremover Håper det er forståelig det eg skriver Er ikke så flink til å forklare eller ordlegge meg

Selv om eg bare har hørt CM1 i CM serien tror eg kanskje CM7 passer min smak best siden eg liker CM1 bedre enn 685, men det blir bare synsing så skall ikke si noe sikkert før eg har fått en skikkelig demo. 685 er en veldig bra høgtaler så ikke misforstå meg, men CM1 er mer etter min smak Mulig 683 passer meg veldig bra også. Etter det eg har forstått så har den mer bass (har jo lest her att den er presis også) og den har jo FST mellomtone den også så eg må bare få en demo og gjøre meg opp en mening om hva som passer best til min smak Hører på mye forskjellig musikk så det blir ikke ett enkelt valg, men det skall jo ikke vere så enkelt heller;-)

Edit: skriveleif og prøvd å forklare litt bedre

Side 48 av 218 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •