B&W klubben - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Heisann!

Rekner med det er mange her inne som har full peiling på B&W,so har noen få spørsmål

Eg har den gamle 600 serien... 604s3 i front og lcr600s3 center.... Hvor langt fra vegg ville dere plassert desse i ein liten stue.Har forstått det slik at det ikkje er bra å ha dei for nærme vegg og ein mister litt dyde i lyden? Det er ca 3,7 meter fra frontvegg til bakvegg :neutral: Synest det var litt buldrebass før,so tok og putta inni skummgummien i bassporten.Men veit ikkje om det er vits i når dei er innstillt på "SMALL" i recieveren og nesten all bass går til suben ( svs 10 tommer )..... Er det vits i å tette igjen bassporten på centeren? Den er ca 50cm fra framkant og til bakvegg.Frontene er noe lengre fra framkant til bakvegg.... Har også skrået frontene litt inn mot lytteposisjon...

Og so lurte eg på om eg kanskje kunne byttet ut centeren med ein nyere modell med fst mellomtone,og eventuelt hvilken modell.Blir ikkje bytte av alle høytallerene enda,men kanskje centeren kunne fått eit løft? Er jo ca 70-80 % av all lyd fra film som kjem ifra centeren.... 8)

Tar imot alle tips når da gjeldt plassering,stenging av bassport og annet som kan løfte lyden enda noen hakk
    Du sier du hadde buldrebass FØR, og derfor puttet inn skumknotten. Da høres det jo ut som om det ikke er buldrebass nå? Eller er det det fortsatt? Regner med at du har testet å slå av subben så du vet at det er høyttalerne og ikke subben som lager buldrebass?

Har du mye ekko i rommet er det jo relativt naturlig at bassen din blir buldrete, og begrenset hva du kan gjøre med høyttalerne for å unngå dette untatt å spille lavere eller redusere bassoutputen ved å dempe bassen (eller slå av subben). Skumknotter er fint, og lengre ut fra veggen er fint. Er jo begrenset hvor langt ut det ser smart ut å ha de i en såpass liten stue, prøv ca 0.5m (fra baksiden av høyttaleren til veggen)?

Biwiring til senteren er unødvendig.

De gamle 600-serie senterne har jeg ikke veldig god erfaring med. Selv bruker jeg en B&W VM1 som senter nå, det fungerer veldig greit. Det er vel returrett fra hifiklubben så du kan jo kjøpe og teste.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Du sier du hadde buldrebass FØR, og derfor puttet inn skumknotten. Da høres det jo ut som om det ikke er buldrebass nå? Eller er det det fortsatt? Regner med at du har testet å slå av subben så du vet at det er høyttalerne og ikke subben som lager buldrebass?

Har du mye ekko i rommet er det jo relativt naturlig at bassen din blir buldrete, og begrenset hva du kan gjøre med høyttalerne for å unngå dette untatt å spille lavere eller redusere bassoutputen ved å dempe bassen (eller slå av subben). Skumknotter er fint, og lengre ut fra veggen er fint. Er jo begrenset hvor langt ut det ser smart ut å ha de i en såpass liten stue, prøv ca 0.5m (fra baksiden av høyttaleren til veggen)?

Biwiring til senteren er unødvendig.

De gamle 600-serie senterne har jeg ikke veldig god erfaring med. Selv bruker jeg en B&W VM1 som senter nå, det fungerer veldig greit. Det er vel returrett fra hifiklubben så du kan jo kjøpe og teste.
    Er ikkje buldrebass nå,men lurte på om det kanskje er noen ulemper med skumputtene... Svs subben er heilt ny,så den har eg ikkje fått testet so mye enda :-D Nå har eg centeren 0,5 meter fra dekselet framme og til bakvegg.Har tven oppå...... Så det er ingen forbedringer med bi-wiring? Da fjerner eg bi-wiringen :-D Har fjernet vincentn og.Bruker kun pioneeren.Men må vel kalibrere på nytt da.Sendte mail til lyd og bilde og der meinte eine journalisten iat lx81 var kraftig nok og eg kunne kvitte meg med unødvendige effektforsterkere.Og at vincent forsterkere var treige i transistoren (for dei som har peiling på dette ) og at dei låt litt runde og fete i klangen.... Skal sjekke ut B&W WM1 på netten.... Men vil det bli problemer/ulemper visst eg kjører center med td fst mellomtone da eg ikkje har på resten av oppsettet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Er ikkje buldrebass nå,men lurte på om det kanskje er noen ulemper med skumputtene... Svs subben er heilt ny,så den har eg ikkje fått testet so mye enda :-D Nå har eg centeren 0,5 meter fra dekselet framme og til bakvegg.Har tven oppå...... Så det er ingen forbedringer med bi-wiring? Da fjerner eg bi-wiringen :-D Har fjernet vincentn og.Bruker kun pioneeren.Men må vel kalibrere på nytt da.Sendte mail til lyd og bilde og der meinte eine journalisten iat lx81 var kraftig nok og eg kunne kvitte meg med unødvendige effektforsterkere.Og at vincent forsterkere var treige i transistoren (for dei som har peiling på dette ) og at dei låt litt runde og fete i klangen.... Skal sjekke ut B&W WM1 på netten.... Men vil det bli problemer/ulemper visst eg kjører center med td fst mellomtone da eg ikkje har på resten av oppsettet?
    Ingen bakdeler med skumputene bortsett fra at de sannsynligvis reduserer dypbassen noe. Men det løser du jo med subben

vm1 har vel ikke fst mellomtone, men om du så bytter til en annen mellomtone som har det så går nok det fint. Hvorvidt du trenger vincent eller ikke er jo bare å prøve ved å koble fra og teste.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, spørsmål til Hybris!

lurer fælt på hvordan kombinasjonen Pioneer SC-LX81 og B&W 804s er?
    Tilfredstillende med kraft?

Har en slik forsterker selv og er veldig førnøyd. Nå skal jeg oppgradere høytalerne og valget ser ut til å bli b&w cm9, men finnner ingen info om de funker bra sammen.

Noen som har noen meninger om den komboen?

takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til stereoforsterker til 803D i prisklassen 20-30k?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo Lyngdorf TDA2200 som også har en veldig bra DAC. Det "løser" jo en del kontra pris. Ellers må du også tenke på kilde...

NAD M3 er jo også ute til 20k nå. Kommer vel også en ny M2 som ser ut til å bli rimelig fet.Har hørt M3 på 803D før, og det var ingenting galt med det for å si det sånn! :-D

Et alternativ for å få litt mer krefter kan jo være NAD C375BEE og C275BEE. Da må man tenke på DAC/CD-spiller i tillegg.

Parasound NC2250/Halo A21 passer også bra til B&W... Da må man også tenke på forforsterker og cd-spiller/DAC... :-)

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TDA2200 har ikke en bra DAC, da har du ikke hørt mye...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magman

Har en slik forsterker selv og er veldig førnøyd. Nå skal jeg oppgradere høytalerne og valget ser ut til å bli b&w cm9, men finnner ingen info om de funker bra sammen.

takk

Det virker ikke som noen har denne komboen her inne. Jeg skal iallefall avgi rapport når jeg får mine CM9 om 1-2 uker.

Bør bli bra, LX 71 og 81(82) har jo sin force på musikk og har krefter i massevis - og CM9 skal være atskillig lettere å drive enn f.eks. B&W DM683, som har en veldig vanskelig impedanskurve i følge HFK.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    folk opplever lyd forskjellig vet du ;-)
    vil påstå den er habil hvis alternativet er reciever-DAC...

men mulig 803D fortjener noe bedre...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magman

takk
    CM9 har hakket lavere følsomhet enn 804s, men ser ingen grunn til at ikke SC-LX81 ikke skal gjøre en habil jobb med CM9. Den gir i allefall en meget god jobb her, masse punch og kraft (riktignok i kombinasjon med en sub, og frontene til small, noe som letter jobben til forsterkeren endel).
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha nytt stereoanlegg i stua hvor lydkvalitet og WAF står i fokus.
    Jeg tror det blir stativhøyttalere og valget står nå mellom CM5 og Vienna Acustics Grand Haydn.

Jeg har altid likt Electrocompagniet.
    Jeg lurer derfor på om Abrahamsen V2.0 er av samme kvalitet, og om dette er en god og sterk nok forsterker til nevnte høyttalere.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    TDA2200 har ikke en bra DAC, da har du ikke hørt mye...
    ????

i og med at tda2200 er dac med forsterker, og i utgangspunktet bare har digitale innganger, konkluderer jeg her med at du sier at TDA2200 ikke er en bra forsterker, alltså sier du at den er dårlig...
    mange, inkludert meg, syntes at lyngdorf og B&W matcher stort sett veldig bra, og er du ute etter den unike lyden til lyngorf må du opp i dobbel og vell så det pris av lyngdorfen for å finne like god lyd i en annen forsterker..
    derimot, om du ikke liker lyden som lyngdorf gir, har jeg ikke problemer med å forstå at andre forsterkere i samme prisklasse, eller lavere kan gi deg mer glede.
    kan svært godt hende du har hørt mer enn meg, men bare å slenge ut en kommentar slik om at tda 2200 ikke har en bra dac, blir bare for dumt.. uten å komme med begrunnelse om hvorfor, eller i det minste andre forslag du mener er bedre

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jajaja.. Da var Cerwin Vega solgt.. Og jeg visste det ikke selv engang, men endte alikevel opp igjen med B&W! :-D Ble 604 S3 som jeg har hatt en gang tidligere. Like de høyttalerne kjempe godt. Neste oppgradering blir å selge B&W 604 S3 så fort jeg får spart opp nok penger til å kjøpe meg CM9 ;-)

Blir artig med B&W igjen! :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Jajaja.. Da var Cerwin Vega solgt.. Og jeg visste det ikke selv engang, men endte alikevel opp igjen med B&W! :-D Ble 604 S3 som jeg har hatt en gang tidligere. Like de høyttalerne kjempe godt. Neste oppgradering blir å selge B&W 604 S3 så fort jeg får spart opp nok penger til å kjøpe meg CM9 ;-)

Blir artig med B&W igjen! :-D
    Kunne vel kanskje ikke bli noe annet med det nicket ditt.... ;-):twisted:

Lykke til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w Cm9

Da var det bestilt CM9 og CMC2 i sort hos hifiklubben Tr.Heim.

Som andre har sagt før meg, er de en smule slank i bassen, men ikke noe som ikke kan løses.
    Lytterommet var vell heller ikke optimalt i følge hfk selv.

Samtidig har jeg oppgradert med to stk rotel rb1070.
    Så nå har jeg vell brukt opp det som var avsatt til julegaver til meg selv for i år

med andre ord: den gamle fromtrekka skal selges etterhvert.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceguy

Som andre har sagt før meg, er de en smule slank i bassen, men ikke noe som ikke kan løses.

Så nå har jeg vell brukt opp det som var avsatt til julegaver til meg selv for i år

gratulerer med ny frontrekke en sub kan vell lett løse problemet med slank bass vurderer selv å kjøpe denne senter høytaleren etterhvert, da jeg kun har phantom senter nå

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kunne vel kanskje ikke bli noe annet med det nicket ditt.... ;-):twisted:

Lykke til...

Hehe, igrunn sant ;-) Takk for det! :-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceguy

Grattis
    Ser du har 683 fra før, så det skal bli spennende å høre hvor mye bedre CM9 er vs 683 :-D Har dessverre ikke fått hørt CM9 selv ennå :evil:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor en kan få tak i skinnene til terminalene til 604? Og evt hvor mye de koster? Jeg har laget meg kabler som jeg kjører i mellom, av veldig god kvalitet, men syntes det er greit å ha skinnene også evt om jeg skal selge dem igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    gratulerer med ny frontrekke en sub kan vell lett løse problemet med slank bass vurderer selv å kjøpe denne senter høytaleren etterhvert, da jeg kun har phantom senter nå
    Litt tidlig med gratulasjonen enda, måtte bestille siden de kunne hadde demoparet inne, dessverre..

Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Grattis
    Ser du har 683 fra før, så det skal bli spennende å høre hvor mye bedre CM9 er vs 683 :-D Har dessverre ikke fått hørt CM9 selv ennå :evil:
    Er veldig spent i mitt eget oppsett også.

Fikk akkurat koblet opp rotel'ene mot 683'ene. Samt dette som jeg handlet i går på HFK:

HT og signalkabler ++
    2x Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL the NAME kabel

2x3m Kabler - Høyttalerkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL The TEATRACK HYBRID kabel

To stk Argon y-ledd

16 x Dali bananplugger. Disse er jeg meget fornøyd med, skrur på de etter de er plugget i HT og forsterker, så sitter de sinnsykt godt.

Men resultatet ja, som er det viktigste her:

Kjørte på med Eagles - Hotel California, og her var alt mye bedre. De høye tonene ble klarere, bassen strammere.
    For å si det slik: samboeren hørte forskjell, og hun er IKKE hifi entusiast 8)

Forsterkerene (brukt) og kabler og div kostet meg ish 12 lapper, og var verdt det, uten tvil.
    Ser frem til jeg får en time alene i leiligheten, da må jeg få plaget naboene litt, hehe..

Side 47 av 218 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •