B&W klubben - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 4355

Tråd: B&W klubben

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er jeg ikke ny i klubben, men har oppgradert data-anlegget litt. Det kom en kar innom med et par CDM1SE til meg i dag. Pene høyttalere. Har alltid likt CDM serien.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    wtf gjør dette blasfemiske bildet her...???? ;-) fysjon...
    Jeg vet, jeg har ett skikkelig gypsy anlegg. B&W, Dali og XTZ på NAD, men det var subben jeg viser til her da Den er fet 8)

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett mer passende bilde

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt både 603 og 684 og som har noen mening om hvilken som er best?
    Ser at det nederste basselementet ser litt mer ekslusivt ut i 603 s3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XT serien

Da melder jeg meg også inn i B&W klubben med XT8, XT2,XTC, og PV1. Drives av Onkyo TX-NR 5007 og Denon DBP-2010. Stort rom, så det blir nok en PV1 ekstra i nærmeste fremtid

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent. Mye interessant lesning her inne. Vurderer nå å kjøpe meg en Parasound Halo A23, eller Nad C275Bee. Ikke lett dette her. Naden er jo en del billigere, så det er jo en fordel. Så foressten at XTZ kom med ny effektforsterker nå. Så spennede ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell er det ? 1500 ?

Skal du ha dette til 685 ?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 685. Er utrolig fornøyd med denne høytaleren, og føler jeg kan hente ut enda mer av dens potensiale.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Er det noen som har hørt både 603 og 684 og som har noen mening om hvilken som er best?
    Ser at det nederste basselementet ser litt mer ekslusivt ut i 603 s3.
    Forskjellen er nok større enn som så. MEN, på forrige 600 serie syns jeg 604 var flaskehalsen i serien, mens 603 var strålende. Med den nye 600 serien, så syns jeg faktisk 684 er veldig skuffende!! Hadde forventa meg enda større oppgradering der. Men den låter litt innestengt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Ett mer passende bilde

Har du subben oppå TV benken?! jesus :S.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei så på finn nå att det er noen billige elementer til salgs. så noen kan vel lage en diy b w høytaler. hadde vert moro å prøvd også.Parti med B&W høytaller ellementer - FINN Torget

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KLIPSCH II.
    Da melder jeg meg også inn i B&W klubben med XT8, XT2,XTC, og PV1. Drives av Onkyo TX-NR 5007 og Denon DBP-2010. Stort rom, så det blir nok en PV1 ekstra i nærmeste fremtid

Bra jobba:-D Tror det låter kule (hørte forige gen. med XT4 og det låt meget bra). PV1 subben er hysterisk morssom, tight som bare det, men alikevell så leverer den plenty til kino.

Forsøk med plasering før du kjøper 2 (PV1), har en følelse av at den lille klumpen klarer ganske store rom. Selv har jeg den i tv-stue på 35kvm, og det er null poblem. Rister i hele huset hvis jeg skrur opp litt på subben/ampen.

Bilder etter hvert?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har du subben oppå TV benken?! jesus :S.
    Ja hva så, har du ett problem med det så tar vi det på utsiden....

Jeg har flyttet litt rundt og lyttet på forskejllige plasseringer. Denne plaseringen låter bra, og er ute av "støvsuger-zonen". Tight fin bass, snur jeg den slik at den spiller mot veggen og mot lyttepsosisjon så blir det litt bløtere bass, mer boom/rommling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Bra jobba:-D Tror det låter kule (hørte forige gen. med XT4 og det låt meget bra). PV1 subben er hysterisk morssom, tight som bare det, men alikevell så leverer den plenty til kino.

Forsøk med plasering før du kjøper 2 (PV1), har en følelse av at den lille klumpen klarer ganske store rom. Selv har jeg den i tv-stue på 35kvm, og det er null poblem. Rister i hele huset hvis jeg skrur opp litt på subben/ampen.

Bilder etter hvert?
    Rommet er nesten 70kvm. Hadde 2XSVS her tidligere, og det var passe.....
    Men jeg er veldig overrasket over kapasiteten på PV1

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er med i B&W klubben med et par P4 fra (midten) av 90 tallet. Disse har fungert meget bra, men de siste årene er diskantnivået betydelig redusert i forhold til da de var nye. Leste et sted at dette skjer når den magnetiske oljen i svingspolegapet tørker ut. Noen som vet hvor man får tak i nye diskanter?

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Er med i B&W klubben med et par P4 fra (midten) av 90 tallet. Disse har fungert meget bra, men de siste årene er diskantnivået betydelig redusert i forhold til da de var nye. Leste et sted at dette skjer når den magnetiske oljen i svingspolegapet tørker ut. Noen som vet hvor man får tak i nye diskanter?
    Hifiklubben ville jeg hørt med.

Eller sjekk den annonsen på finn med en masse B&W elementer, kansje du finner dem der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips angående bowers & wilkins...

Heisann!

Rekner med det er mange her inne som har full peiling på B&W,so har noen få spørsmål

Eg har den gamle 600 serien... 604s3 i front og lcr600s3 center.... Hvor langt fra vegg ville dere plassert desse i ein liten stue.Har forstått det slik at det ikkje er bra å ha dei for nærme vegg og ein mister litt dyde i lyden? Det er ca 3,7 meter fra frontvegg til bakvegg :neutral: Synest det var litt buldrebass før,so tok og putta inni skummgummien i bassporten.Men veit ikkje om det er vits i når dei er innstillt på "SMALL" i recieveren og nesten all bass går til suben ( svs 10 tommer )..... Er det vits i å tette igjen bassporten på centeren? Den er ca 50cm fra framkant og til bakvegg.Frontene er noe lengre fra framkant til bakvegg.... Har også skrået frontene litt inn mot lytteposisjon...

Og so lurte eg på om eg kanskje kunne byttet ut centeren med ein nyere modell med fst mellomtone,og eventuelt hvilken modell.Blir ikkje bytte av alle høytallerene enda,men kanskje centeren kunne fått eit løft? Er jo ca 70-80 % av all lyd fra film som kjem ifra centeren.... 8)

Tar imot alle tips når da gjeldt plassering,stenging av bassport og annet som kan løfte lyden enda noen hakk

Ps: Brukte egen monoforsterker på centeren (vincent sp 996 150 watt)... Men etter eg fikk pioneer lx81 i hus,som er på 7x190 watt (meine det er enten 7 eller 5x138 watt i realiteten.Eg kjøre 5) har eg koblet fra vincenten.Ifølge ein i lyd og bilde,so var vincent litt treig i resistoren og lyden litt rund og feit i klangen og pioneer er jo kjent for veldig klar og realistisk lyd.Som sikkert hjlepe på hd lyden.Kanskje vincenten gjør ein dårligere jobb selv om den er mere strømsterk,men mindre watt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Heisann!

Rekner med det er mange her inne som har full peiling på B&W,so har noen få spørsmål

Eg har den gamle 600 serien... 604s3 i front og lcr600s3 center.... Hvor langt fra vegg ville dere plassert desse i ein liten stue.Har forstått det slik at det ikkje er bra å ha dei for nærme vegg og ein mister litt dyde i lyden? Det er ca 3,7 meter fra frontvegg til bakvegg :neutral: Synest det var litt buldrebass før,so tok og putta inni skummgummien i bassporten.Men veit ikkje om det er vits i når dei er innstillt på "SMALL" i recieveren og nesten all bass går til suben ( svs 10 tommer )..... Er det vits i å tette igjen bassporten på centeren? Den er ca 50cm fra framkant og til bakvegg.Frontene er noe lengre fra framkant til bakvegg.... Har også skrået frontene litt inn mot lytteposisjon...

Og so lurte eg på om eg kanskje kunne byttet ut centeren med ein nyere modell med fst mellomtone,og eventuelt hvilken modell.Blir ikkje bytte av alle høytallerene enda,men kanskje centeren kunne fått eit løft? Er jo ca 70-80 % av all lyd fra film som kjem ifra centeren.... 8)

Tar imot alle tips når da gjeldt plassering,stenging av bassport og annet som kan løfte lyden enda noen hakk

Ps: Brukte egen monoforsterker på centeren (vincent sp 996 150 watt)... Men etter eg fikk pioneer lx81 i hus,som er på 7x190 watt (meine det er enten 7 eller 5x138 watt i realiteten.Eg kjøre 5) har eg koblet fra vincenten.Ifølge ein i lyd og bilde,so var vincent litt treig i resistoren og lyden litt rund og feit i klangen og pioneer er jo kjent for veldig klar og realistisk lyd.Som sikkert hjlepe på hd lyden.Kanskje vincenten gjør ein dårligere jobb selv om den er mere strømsterk,men mindre watt.

PS: Skrev feil.Hehe... Vincentn er selvfølgelig på 125 WATT,ikkje 150.... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

PS igjen: Kan nevne at eg mur i murhus/leilighet med dårlig akkustikk... Veldig lytt og ekko ekko ekko ekko ekko ekko

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff,kommer på ting hele tiden..... Kjører biwiring på centeren.Men kanskje unødvendig og kanskje bedre vanlig?

Side 46 av 218 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •