B&W klubben - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nei.. snakket om OnkelReisendeMacs dilemma mellom CM5 og DM683.

CM9 regner jeg med er en bedre høytaler på alle måter.. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    CM9 regner jeg med er en bedre høytaler på alle måter.. :-)
    Det er godt mulig.

Kjenner at oppgraderingskløen begynner å slå inn, snuser litt på CM9 og 804S, men føler i skrivende stund at det ikke har så mye for seg å gå fra 683 til CM9.

Får ta meg en tur til HFK en dag og sammenligne 683 og CM9.

Edit: Men jeg er strålende fornøyd med mine DM683, så vi får se hva som skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slags elektronikk har du ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slags elektronikk har du ?
    Rotel RMB-1095

Edit: Også en NAD C272.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spenstig.. da bør du kunne dra det meste da skulle man tro! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spenstig.. da bør du kunne dra det meste da skulle man tro! :-)
    Takker Skulle tro det ja, er veldig fornøyd med Rotelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har DM683 og Rotel ja.

jeg har en RMB-1075 som jeg brukte såvidt det var på mine DM683..
    var også en god match!

men den mellomtonen jeg får med Parasound passer meg så ypperlig!

Rotel og CM-serien.. hvordan tror du det er ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel og CM-serien.. hvordan tror du det er ?
    Det må være bra, jeg har hørt en del på CM7 + Rotel RB-1080, noe som er en god match.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Nåh, i følge målingene som er gjort her er Primares 5-kanaler nærmest en blautfisk som kneler når den må levere litt strøm.

UltimateAVmag.com: Primare SP31.7 & A30.5 Mk.II surround preamplifier-processor & 5-channel amplifier
    Litt off-topic igjen, men prøver alikvell siden vi allerede har vært inne på tema.

Jeg sendte en mail med linken over til Primare og spurte om dem hadde en forklaring på dette. Og det hadde dem, kort forklart så er den forsterkeren bygd opp som 5 monotrinn og hvis du kjøre en 20hz sinustone samtidig på alle kanalene så vil det gi en så høy belatning at det vil i dem aller fleste tilfeller skap en dipp i strømnettet som vil påvirke resultatet.

Når Primare måler forsterkere så bruker dem den mest vanlig metoden, DIN-normen, hvor dem måler kun en kanal av gangen. I Primares tilfelle så synes jeg det er helt ok hvis det er som dem sier at strømkretsen til dem 5 kanalene er helt avskilt. Når vi ser bort i fra 20hz tonene så leverer forsterkeren den lover og vel så det, og det med alle kanalene i drift.

- 139w i 8ohm(5 kanaler)
    - 197w i 4ohm(5 kanaler)
    - 218w i 4ohm(2 kanaler)

Når det er sakt å så har ikke jeg nok kunnskap/info til å overprøve det Primare sier, men det høres ganske fornuftig ut. I tillegg så kjører man vel aldri 20hz på alle kanalene med så høye belastinger?? Det skulle vært intressant å sett målinger på en eller to kanaler.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Litt off-topic igjen, men prøver alikvell siden vi allerede har vært inne på tema.

Jeg sendte en mail med linken over til Primare og spurte om dem hadde en forklaring på dette. Og det hadde dem, kort forklart så er den forsterkeren bygd opp som 5 monotrinn og hvis du kjøre en 20hz sinustone samtidig på alle kanalene så vil det gi en så høy belatning at det vil i dem aller fleste tilfeller skap en dipp i strømnettet som vil påvirke resultatet.

Når Primare måler forsterkere så bruker dem den mest vanlig metoden, DIN-normen, hvor dem måler kun en kanal av gangen. I Primares tilfelle så synes jeg det er helt ok hvis det er som dem sier at strømkretsen til dem 5 kanalene er helt avskilt. Når vi ser bort i fra 20hz tonene så leverer forsterkeren den lover og vel så det, og det med alle kanalene i drift.

- 139w i 8ohm(5 kanaler)
    - 197w i 4ohm(5 kanaler)
    - 218w i 4ohm(2 kanaler)

Når det er sakt å så har ikke jeg nok kunnskap/info til å overprøve det Primare sier, men det høres ganske fornuftig ut. I tillegg så kjører man vel aldri 20hz på alle kanalene med så høye belastinger?? Det skulle vært intressant å sett målinger på en eller to kanaler.
    Dette med "alle kanalene i drift" er ikke helt korrekt. De er riktignok i drift, men kun med en 1khz tone og ved 1% forvrengning. Dette er typisk receiver målemetodikk. De seriøse forsterkerne oppgis med alle kanaler i drift fra 20-20000hz. Dette reduserer effekten betraktelig.

Ikke at primare er useriøse, men det at de "unngår" den mest seriøse målestandarden, sammen med at den sliter unormalt mye når strømtrekket blir høyt tyder på at den nok ikke er blant de mest strømsterke. Dessverre viser ikke målingene på UltimateAV 20-20000hz med alle kanaler i drift, slik som high-end produkter og faktisk også produsenter som NAD måler.

Et eksempel:
    Primaren leverer 2x141W i 8ohm med en 1khz testtone, 1% forvrengning

Til sammenligning kan vi jo f.eks ta Yamaha RX-V663 receiver testet på samme side. Dette er langt i fra noen kraftkar for å si det slik:
    UltimateAVmag.com: Yamaha RX-V663 A/V Receiver
    2x190,7W i 8ohm ved 1khz og 1% forvrengning
    Med andre ord leverer en slapp økonomireceiver nesten 50w mer ved samme belastning med to kanaler i drift.
    Med andre ord er jeg ingen fan av 1khz målinger. De sier svært lite om hvordan den takler stress. Det er kun alle kanaler i drift over hele frekvensområdet som virkelig skiller menn fra mus strømmessig (sammen med hvordan de leverer når impedansen synker mot f.eks 2 ohm). Man ser jo også at Primaren i motsetning til Yamahaen ikke plages nevneverdig mer av å ha alle fem kanalene i drift og leverer mer eller mindre samme effekten (139W) kontra Yamahas drastiske fall (79W).
    Men de 139W er likevel svært optimistiske watt med hele 1% forvrengning og kun ved 1khz.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en PV1 i helgen Spiller som en kule, he he

Tank you and good night:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Mjusiker'n]Kjøpte meg en PV1 i helgen Spiller som en kule, he he

:-D Gratulerer!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at primare er useriøse, men det at de "unngår" den mest seriøse målestandarden, sammen med at den sliter unormalt mye når strømtrekket blir høyt tyder på at den nok ikke er blant de mest strømsterke.
    Dette var nettopp dette her Primare argumenterte i mot, men jeg skal være veldig forsiktig med å ta dette for god fisk. Det han sier er at en test på 20hz med i alle kanaler trekker nettet(230V) så mye ned at disse målingene blir feil, man må teste på en kanal. Primaren er bygd opp rundt 5 separate strømforsyninger, derfor skal det ikke spille noen rolle hvor mange kanaler du bruker bortsett fra når nettet ikke henger med.

At den kansje burde gi mer enn 140W ved 1khz tone når den er designet og oppgitt til 120W er jeg ikke helt sikker på. Jeg er helt enig med deg at DIN-normen er langt i fra ideel, jeg tror den henger igjen fra gammelt av når vi bare hadde 2kanaler. Det burde kansje utvikles en nystandard som alle burde følge, men selv da er nok vanskelig å få en helt reel sammelign på hvor bra dem klarer å drive forskjellige høyttalere.

Et eksempel:
    Primaren leverer 2x141W i 8ohm med en 1khz testtone, 1% forvrengning
    Til sammenligning kan vi jo f.eks ta Yamaha RX-V663 receiver testet på samme side, 2x190,7W i 8ohm ved 1khz og 1% forvrengning.
    Med andre ord leverer en slapp økonomireceiver nesten 50w mer ved samme belastning med to kanaler i drift.
    Beklager, jeg har klippt og limt litt i innlegget ditt. Arrester meg hvis det ikke kommer riktig frem.

Det er nettopp her du kan sammenligne, dette blir jo en stress test som vil gi deg en pekepinn. Som du ser så er Yamahaen mye mer følsom for høy strøm enn Primaren. Primaren har 64W mer per kanal.

Yamahaen:
    2x190W
    5x74.9W

Primaren:
    2X141W
    5X139W

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Nulf]
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Kjøpte meg en PV1 i helgen Spiller som en kule, he he

:-D Gratulerer!
    Takk takk, en annerledes subb på mange måter, fryktelig tørr og dyp bass og ett artig design. Lit uvant med en så presis bass (for meg), men det er frytelig morro å hører på musikk igjen, det låter rett og slett litt bedre en før

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge vurdert PV1, gjør den seg like bra til film som til musikk? Har du prøvd sinustoner ned til 18hz og hørt om det skjer noe så langt ned?

Hvordan er PV1 fra 35-50 hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å gå til innkjøp av Emotiva XPA-2 for å bygge rundt. Noen som har erfaring med Emotiva og B&W? Er dette en god match? Planlegger å kjøpe B&W i fremtiden.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det passer veldig fint sammen. Har hatt XPA-3 på DM685 og LCR60, og har den nå på N804 og er kjempefornøyd. Tror devilej testa emotiva på sine CDM9NT og ble fornøyd også, og han er nok mange hakk mer kresen enn det jeg er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Jeg syns det passer veldig fint sammen. Har hatt XPA-3 på DM685 og LCR60, og har den nå på N804 og er kjempefornøyd. Tror devilej testa emotiva på sine CDM9NT og ble fornøyd også, og han er nok mange hakk mer kresen enn det jeg er.
    Høres bra ut, akkurat nå sitter jeg med en Marantz SR6200 surroundreciever og Dali 8008 høytalere. Vurderer å starte utbyggingen med å kjøpe XPA-2 og la Marantz'en styre den frem til jeg har råd til nye B&W høytalere. Så bygge på med i alle fall CD spilleren fra Emotiva og evt. preampen.

Nå er jeg veldig grønn på dette. Burde jeg bytte ut Marantz'en til fordel for preampen til Emotiva? Eller har dette lite å si? Dette er kanskje ikke riktig tråd og spørre om dette i dog.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Jeg har lenge vurdert PV1, gjør den seg like bra til film som til musikk? Har du prøvd sinustoner ned til 18hz og hørt om det skjer noe så langt ned?

Hvordan er PV1 fra 35-50 hz?
    Det er litt tidlig å avsi dom, fortsatt litt finjusteringer igjen (får ikke opp OSD på forsterkeren, så front og senter står på large, så det har jeg ikke fått testet enda.

Men første inntrykk er at det er tørr og ekstremt presis bass som går lavt,men hvor lavt den går tør jeg ikke si, jeg har ikke målt den. Men det jeg får med meg høres ut som det går veldig lavt. Men det kan være det at den er så klar i gjenngivelsen at man blir litt lurt. Men jeg liker virkelig det jeg hører. Helt rått på musikk.

Kino så låter det vanvittig bra, det er en bass som bare er der uten å trekke til seg all oppmerksomhet. Jeg har ikke stillt den på kino-modus enda, men da skal den vist nok gå enda litt lavere, eller dra på litt helt i bunn (eq-sak).

Ok, lyden er meget bra og den leverer mer lydtrøkk en jeg trenger. Men det som er genialt med den er størrelsen og det at den ikke vibrerer (min står på tv-benken, helt sprøtt).

Litt repetisjon av bilder, men det får gå (ligger naturlig nok ute under XTZ tråden )

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Litt repetisjon av bilder, men det får gå (ligger naturlig nok ute under XTZ tråden )
    wtf gjør dette blasfemiske bildet her...???? ;-) fysjon...

Side 45 av 218 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •