B&W klubben - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 4355

Tråd: B&W klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Primare så pen ut, 5 x 120w ser jeg. Kanskje det er bedre å ikke se på antall watt lengre, men gjøre som en skrev ovenfor - nyte lyden? Men takk for alle innspill
    Primaren blåser nok bra liv i CM9, det er 120w som du ikke skal la deg lure av. Men det gjenstår å prøve ut, dette er relativt strømsterke forsterke med god lyd.

Jeg mener at du ikke kan se bort i fra antall watt, pga at det er den "eneste" pekkepinnen vi kjøpere får på hvor kraftig forsterkerne er. Det viktigste er hvor strømsterk den er og det kommer ikke helt frem. Med utallig måtter å oppgi effekten på forsterkerne og tillegg til at noen plusser på litt, så er det vanskelig å direkte sammenligne forsterke(spesielt recivere). Til sammenligning så blåser en kraftig rørforsterker på 15-20W liv i det meste.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Med utallig måtter å oppgi effekten på forsterkerne og tillegg til at noen plusser på litt, så er det vanskelig å direkte sammenligne forsterke(spesielt recivere). Til sammenligning så blåser en kraftig rørforsterker på 15-20W liv i det meste.
    Nettopp derfor er det håpløst å bruke antall watt som noen endelig kvalitetsparameter på hvor god og "sterk" en forsterker er. Hvor stor strømforsyningen i antall VA og antall uF er minst like store og viktige parametre....

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er stor forskjell på lyden i 603s3 og 684?

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når jeg tester, hvordan vet jeg at forsterkeren jeg benytter er sterk nok? Skru opp volumet til maks og se hva som skjer? Lytte på normalt nivå og høre om det høres bra ut? Slik jeg forstår det er det ikke bra for høyttaleren å ha en svak forsterker, men det er ikke farlig for en svak høyttaler å ha en sterk forsterker (heller 50w høyttaler på 150w forsterker enn omvendt).

F.eks. Yamaha 3900, hvilke tegn skal jeg se etter for å finne ut om/at den er for dårlig/svak?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel nesten aldri ha en for stor forsterker, men de bør jo være sånn høvelig tilpasset hverandre. Det som gjør at en liten forsterker ikke er gunstig, er at den får høytaleren til å forvrenge tidlig. En høytaler tåler faktisk ganske mye "juling" hvis bare forsterkeren klarer å levere strøm nok! Skrur du opp lyden til et nivå som du er fornøyd med (og kanskje litt til) uten at du hører noen forvrengning, så skulle det være greit.
    Men slik jeg selv har erfart det, er en stor forsterker også mye bedre å høre på enn en liten selv på moderate lyttenivå. Kontrollen over høyttaleren er en helt annen, og dermed utnyttelsen av høyttaleren mye bedre.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Primaren blåser nok bra liv i CM9, det er 120w som du ikke skal la deg lure av. Men det gjenstår å prøve ut, dette er relativt strømsterke forsterke med god lyd.

Jeg mener at du ikke kan se bort i fra antall watt, pga at det er den "eneste" pekkepinnen vi kjøpere får på hvor kraftig forsterkerne er. Det viktigste er hvor strømsterk den er og det kommer ikke helt frem. Med utallig måtter å oppgi effekten på forsterkerne og tillegg til at noen plusser på litt, så er det vanskelig å direkte sammenligne forsterke(spesielt recivere). Til sammenligning så blåser en kraftig rørforsterker på 15-20W liv i det meste.
    Nåh, i følge målingene som er gjort her er Primares 5-kanaler nærmest en blautfisk som kneler når den må levere litt strøm.

UltimateAVmag.com: Primare SP31.7 & A30.5 Mk.II surround preamplifier-processor & 5-channel amplifier

Den leverer heller ikke oppgitt kapasitet (Bare 92W med 5 kanaler i drift, KUN ved 20Hz, dvs ikke en gang med hele frekvensspekteret i drift)
    Slik jeg ser det er den knapt bedre enn en standard receiver strømmessig (lydmessig kan riktignok være noe helt annet).

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M25 er også på AVtorget .. sett den et par uker siden også, til 15k. Den har jeg allerede hørt, og det hørtes veldig bra ut. Men det gjør det nå også! Jeg har ikke hatt antydning til forvrengning selv på høøye volum.

CM9 blir uansett aldri ubehagelig å høre på, uansett volum

Jeg kjørte inn et billig headset (sikkert 2-300 kr) framme i receiveren, satte på en sang på noenlunde volum. Det var rett og slett vondt å høre på. Men CM9 gjør all lyd fantastisk! Gah, jeg digger den høyttaleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Den leverer heller ikke oppgitt kapasitet (Bare 92W med 5 kanaler i drift, KUN ved 20Hz, dvs ikke en gang med hele frekvensspekteret i drift)
    Slik jeg ser det er den knapt bedre enn en standard receiver strømmessig (lydmessig kan riktignok være noe helt annet).
    Ja, der kan du se, man kan ikke stole på noen.

Det var overraskende for meg, leste for noen år siden en test om Primares surround-forsterke hvor det ble målt en mye høyere effekt enn oppgitt. Siden jeg har testet både effekt-forsterkeren og surround-forsterkeren så synes jeg det er litt rart, men det kan hende jeg jeg rett og slett har blir lurt på differansen på lydkvaliteten.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Man kan vel nesten aldri ha en for stor forsterker, men de bør jo være sånn høvelig tilpasset hverandre. Det som gjør at en liten forsterker ikke er gunstig, er at den får høytaleren til å forvrenge tidlig. En høytaler tåler faktisk ganske mye "juling" hvis bare forsterkeren klarer å levere strøm nok! Skrur du opp lyden til et nivå som du er fornøyd med (og kanskje litt til) uten at du hører noen forvrengning, så skulle det være greit.
    Men slik jeg selv har erfart det, er en stor forsterker også mye bedre å høre på enn en liten selv på moderate lyttenivå. Kontrollen over høyttaleren er en helt annen, og dermed utnyttelsen av høyttaleren mye bedre.
    Som jeg skulle skrevet det selv.
    Jeg hadde 2stk Nad 216 på et par 604 for noen år tilbake.
    Dette skulle jo holde i masse trodde jeg,men da jeg byttet til en
    effektforsterker som på papiret var mindre watt var
    det som og få nye ht i hus.
    604'ene spilte bedre både på høyt og lavt volum.
    Merket spesielt at lyden ble mere detaljert på
    "vanlig" lytte nivå.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    604'ene spilte bedre både på høyt og lavt volum.
    Merket spesielt at lyden ble mere detaljert på
    "vanlig" lytte nivå.
    Det er ikke det at jeg ikke tror på det som skrives her, men jeg synes lyden per nu er UTROLIG detaljert (jeg hadde dårlige høyttalere før, CM9 er mine første mid-end høyttalere) - og alle jeg har hatt på besøk som er musikk-elskere mener det samme.

Jeg skjønner bare ikke hvordan det kan bli ENDA bedre .. spesielt ikke på moderat volum! Jeg tror på at det kan bli bedre .. men jeg har ikke erfart det.

Jeg kom akkurat hjem fra HFK, etter å ha hørt på subwoofere. De har fått inn et monster (MONSTER! en 21" Cerwin Vega-sub), og jeg var så dum at jeg lyttet til den FØR jeg hørte på en Dali 12" og en B&W 10CM. Konklusjonen min var, jeg kommer ikke til å kjøpe en 10- eller 12" som ikke trøkker mer enn det der.

Test-sekvensene var: Nesehornet som glir bortover bakken i 300 (1 time 10-11 minutter inn), og lyd-maskinen som holder Hulken i posisjon i The Incredible Hulk (54. minutt). Med 21-tommeren flagret dongeribuksa mi mot leggen, og glasset på spotlightene klirra. Når så 10- og 12" fikk prøve seg, tenkte jeg "står de på?"

Jeg gikk ut derfra og tenkte "CM9 har masse bass, og inntil jeg får tak i en VIRKELIG trøkkende sub, kjøper jeg ikke f.eks. 10CM, fordi det var ikke særlig forskjell med og uten".

Et par konkluderende punkter:

Yamaha 3900 + CM9 = Knall lyd!
    NAD M25 + CM9 = Også knall lyd! Men jeg hører dessverre ikke forskjell fra 3900..
    CM9 = Mye bass!
    CM9 + 10CM = Litt mer bass, men ikke spesielt mye forskjell. Ikke verdt pengene i mine øyne.
    CM9 + en monstersub = Fantastisk mellomtone + DRØNN i bunn = Morsomt.

Edit: Link til CV-sub'en

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg ta å melde meg inn i klubben her. Var på hifi-klubben idag, og kjøpte meg dm685, van den hul kabler og stativ Storfornøyd hittil! kjører dem med en nad c370

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15
    Da får jeg ta å melde meg inn i klubben her. Var på hifi-klubben idag, og kjøpte meg dm685, van den hul kabler og stativ Storfornøyd hittil! kjører dem med en nad c370
    Gratulerer Har 685 selv.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nivve
    Det er ikke det at jeg ikke tror på det som skrives her, men jeg synes lyden per nu er UTROLIG detaljert (jeg hadde dårlige høyttalere før, CM9 er mine første mid-end høyttalere) - og alle jeg har hatt på besøk som er musikk-elskere mener det samme.

Jeg skjønner bare ikke hvordan det kan bli ENDA bedre .. spesielt ikke på moderat volum! Jeg tror på at det kan bli bedre .. men jeg har ikke erfart det.
    Hvis du bruker kun Yamaha 3900 på Cm9,vil jeg anbefale deg å
    prøve en effektforsterker.
    Receiver watt er som regel ikke noe å hoppe i taket over.
    CM9 er i kjent B&W still en tongdrevet ht,som krever endel strøm
    for å våkne skikkeli.
    Du må nesten prøv selv.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann godtfolk.
    Er ny eier av CM5 og prøver for øyeblikket en NAD 355 bee. Dette er til en stue, rent stereo oppsett. Er dette en bra kombo, eller er det noe dere vil testet i tillegg, klarer liksom ikke helt å slå meg til ro. Vurdere faktisk å dra hjem DM683 for å høre forskjellen. Men er det kun bassen som er forskjellen cm5 vs 683? Synes designet på cm serien er overlegent. Men legger jo penger i lyd kontra design. Hmmmm....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Noen her som har tips stativ for CM5 som matcher dem designmessig(pianolakk-versjonen) og er ca 80 cm høy eller mer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OnkelReisendeMac
    Heisann godtfolk.
    Er ny eier av CM5 og prøver for øyeblikket en NAD 355 bee. Dette er til en stue, rent stereo oppsett. Er dette en bra kombo, eller er det noe dere vil testet i tillegg, klarer liksom ikke helt å slå meg til ro. Vurdere faktisk å dra hjem DM683 for å høre forskjellen. Men er det kun bassen som er forskjellen cm5 vs 683? Synes designet på cm serien er overlegent. Men legger jo penger i lyd kontra design. Hmmmm....
    Uansett så får ikke C355BEE ut potensialet i DM683. Så med den forsterkern du har, tror jeg du har perfekte (størrelse) på høytalere. :-)

Anngående spørsmålet om bokhylle vs gulv, så kommer det jo litt ann på hva man er ute etter. :-)

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OnkelReisendeMac
    Heisann godtfolk.
    Etter min mening er 683 en litt mer "rockehøyttaler", CM er litt mer presis.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... forholdet mellom 355bee og dm683 er ikke noe særlig nei. Men til cm5 er den bra eller? Ikke akkurat, men stor nok?

Hehe... Ja Amund, jeg klarer nesten inne bestemme meg for hva jeg vil ja. men i en liten stue er nok cm5 det beste alternativet? Om det skulle knipe på bass siden kan man jo supplere med en sub. Ikke lett det her, men veldig moro

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja.. Jeg mener den er perfekt til en bokhyllehøytaler..
    Er veldig for å ha nok watt til små høytalere også. Syns de låter mye bedre da enn med mindre forsterkere.

Og 2x80w er absolutt passe til den.
    (vil jeg tro.. har enda ikke hatt gleden av å høre CM5..)

mulig jeg nå beveger meg utpå tynn is.. :-p
    men siden DM683 har FST-mellomtone, og jeg opplever den som helt rå i det frekvens-området med min Parasound, så vil
    jeg tro at det ikke bare er bass du får litt ekstra av med DM683 kontra CM5..
    diskanten derimot, vil jeg tro er en del mer detaljert i CM5..
    arrester meg gjerne noen nå, hvis dette ikke stemmer...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    mulig jeg nå beveger meg utpå tynn is.. :-p
    men siden DM683 har FST-mellomtone, og jeg opplever den som helt rå i det frekvens-området med min Parasound, så vil
    jeg tro at det ikke bare er bass du får litt ekstra av med DM683 kontra CM5..
    diskanten derimot, vil jeg tro er en del mer detaljert i CM5..
    arrester meg gjerne noen nå, hvis dette ikke stemmer...
    Mener du CM9??

Hvis det er CM9 du mener, så har jeg tenkt det samme som deg. Jeg har ikke testet CM9, men den skal testes..

Side 44 av 218 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •